Kategórie
Bike-techBezdušové systémy - MTB # MTB # plášte # bezdušové plášte # poradenstvo # kompatibilita # defekt # tmel # technické otázky
zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
savings Pirelli SPORTUBE 29"x 2.4-2.6" duša, galuskový ventil 48 mm
4,09 €
savings
MOC 11,59 €
Akcia -27% Pirelli Scorpion SmarTUBE 29" x 1.8-2.2" duša, galuskový ventil 42 mm
21,99 €
-27%
MOC 32,99 €
savings Pirelli SPORTUBE 27.5" x 2.1-2.4" duša, galuskový ventil 48 mm
3,19 €
savings
MOC 11,79 €
-34% Maxxis Welter Weight 27.5x2.00-3.00" duša, galuskový ventil 48 mm
5,90 €
-34%
MOC 9,99 €
savings Maxxis Welter 26" x 1.50/2.50" duša, galuskový ventil 48 mm
3,69 €
savings
MOC 7,29 €
Môže toto znamenať, že sa behun oddeluje od nosnej časti plášťa? Ak teda je plášť tak vyrobený, že je akoby z dvoch vrstiev...
Ano, pred nedavnom som taky vyhadzoval, ale mal uz svoje roky, dalo by sa povedat, desatrocia
Ak to robi novy plast, tak reklamacia.
Bubliny vznikaju tak, ze cez mikropory v plasti vnutri prelezie vzduch (aj tesnieci tmel) a potom nafukuje taketo bublinky. Ked to prepichnes nic sa nedeje, ale nepotesi to. Jedna nevadi, ale ked je ich viac, tak daco s plastom neni ok.
Presne to mi napadlo, prepichnut aspoň tú najväčšiu bublinu, len sa obávam, aby sa nezačal úplne oddeľovať behun ak napríklad práve v tom mieste pri brzdení pôjde koleso do šmyku.
A v podstate som si uvedomil, že doteraz sa mi nikdy nič také nestalo a to preto, že som jazdil duše a tam to logicky nie je asi možné.
Hľadal som čo najtichší a tento to vyhral. Pár rokov dozadu ho mali v hornbachu za 130€.
Na dofukovanie staci hocijaky, ale ak chces nahadzovat bezdusaky, tak urcite nejaky so vzdusnikom - tlakovou nadobou.
Bezdušák som nahodil za 10 minút vrátane zhodenia pôvodného plášta s dušou a nasadenia ventilku. Úplne čistá práca, plášť zaskočil na prvý pokus, s naliatym mliekom, bez mydlovej vody a s naskrutkovaným jadrom ventilu. Všetko v jednom kroku, nemusel som už ani dodatočne dofukovať. Oproti zbesilému pumpovaniu s mydlovou vodou všade naokolo, prípadne pseudoriešeniam typu PET fľaša je to ako deň a noc. Ľutujem jedine to, že som si to nezadovážil už skôr
Celkové náklady necelých 40,- € a nejaká hodinka-dve môjho času pri zháňaní fittingu a vŕtaní.
Za podobnú cenu sa už síce dajú kúpiť aj hotové riešenia, ale bral som to aj ako DIY projekt, ktorý je z hľadiska bezpečnosti a komfortu používania minimálne na rovnakej úrovni.
To je úplne v poriadku, nikoho predsa nepresviedčam, že som s tým konceptom prišiel prvý. Akurát tá funkčnosť predčila aj moje najoptimistickejšie očakávania, tak som sa podelil o dojmy.
Tak som si povedal, že to spravím poriadne.
Že mi to po prečítaní vyznelo, " aha čo som práve vymyslel, asi si to dám patentovať". Inak všetko v pohode. Dáko si tu človek musí udržať status aspoň priemium učet, aj keď úplne od veci komentármi ako aj ty.
Rozdiel oproti metóde vyššie je jedine v tom, že ventil vkladáš (a vŕtaš) priamo do tela hasiaceho prístroja a nie do jeho bezpečnostného ventilu. Funkčnosť by mala byť pri oboch metódach rovnaká.
Ale zase na druhej strane mám teraz nádobu testovanú na 190 atmosfér 😀😀