Kategórie
Bike-techBezdušové systémy - MTB # MTB # plášte # bezdušové plášte # poradenstvo # kompatibilita # defekt # tmel # technické otázky
zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
savings Pirelli SPORTUBE 29"x 2.4-2.6" duša, galuskový ventil 48 mm
4,09 €
savings
MOC 11,59 €
savings Continental MTB 26"x1.75–2.50" duša, galuskový ventil
5,19 €
savings
MOC 9,99 €
Continental Race Light 27.5 x 1.75 – 2.40 duša, galuskový ventil 42 mm
10,79 €
MOC 11,99 €
savings Schwalbe XLight 28" - 29" x 1.50-2.40" duša, galuskový ventil, 40 mm
6,79 €
savings
MOC 12,09 €
Weldtite Dr.Sludge 29 x 1.90 - 2.35" duša, galuskový ventil 48 mm
14,39 €
MOC 14,99 €
ten plast moze byt naozaj nevhodny (nechcem napisat zly / pokazeny
stala sa mi podobna vec, ked som sfuknuty plast (podfuklo mi ho na vyjazde) fukal tou malou pumpou na autozapalovac (predavaju take v lidli) a mel som bajk polozeny na boku (koleso bolo v rame)
domov som dosiel, ale citil som, ze mi hadze koleso
tak som zhodil plast, vsetko vycistil, dal novy tmel a fukal. mal som pocit, ze patky pekne zaskocili (ale nekontroloval som vizualne)
nafukal som cez 4atm a isiel sa do kuchyne napit
zrazu som pocul obrovsku ranu - tmel bol skoro vsade a hodne dokruteny plast meter od rafika - vyzulo ho
plast som vyhodil ...
mozno bude lepsie, ak radsej kupis novy plast a tento odlozis pro strycka prihodu (alebo na zimu) ...
stalo sa mi to iba raz a to v izbe
v kazdom pripade to bolo nafukane na viac ako 4bar - len aby som otestoval, ci nevyfuci
ak by som isiel jazdit, tak sfuknem na 2+-
v terene mi zo 3x podfuklo plast - ale to len preto, ze som bol pred jazdou lenivy dofukat kolesa a jazdil som po zlej trase (zlym sposobom)
Dufam ze tu teraz x ludi bude ojkat ake to je drahe.
Momentalne s tym cistim vseobecne brzdy, prasiatka, radenia so stuhnutou starou vazelinou v mechanizme a aj rôzne veteranske zalezitosti ak su pod nanosom olejovej spiny ale zide sa aj pri montazi novych gripov.
Ale to uz som prezradil viac ako som chcel.
Pridám pár vlastných skúseností.
Na základe http://forums.mtbr.com/29er-components/best-tubeless-brew-406115-81.html som sa dávnejšie rozhodol vyskúšať výrobu vlastného tmelu podľa uvedených návodov.
Receptov na výrobu tmelu je veľa, vybral som si ten najjednoduchší, ktorý má najľahšie dostupné ingrediencie.
Nemrznúca zmes do motora (1 diel), destilovaná voda (1 diel), tekutý latex (1 diel) a kukuričná múka (pár lyžíc).
Napríklad: 150ml NZ, 150ml DV, pár polievkových lyžíc latexu a dve-tri lyžice kukuričnej múky.
Dávam to do plastovej fľaše so širokým hrdlom a následne pretrepem. Následne aplikujem do kolies.
Celé sa to dá stihnúť za pár minút, tesne pred jazdou.
Pomery sa môžu meniť, dôležitý je tam latex a to aby nevyschol, preto sa tam asi dáva nemrznúca zmes, ktorá obsahuje etylénglykol. Prípadne aby to nevytváralo hrudky, neviem presne. Kukuričná múka pomáha zatesniť defekt a podľa vyššie uvedeného odkazu, je prítomná aj v Stans Notubes tmely. Niekto dáva aj amoniak.
Výhody tohto riešenia sú možno subjektívne: nižšia cena oproti klasickým tmelom, vyššia efektivita utesnenia defektov, dlhšia výdrž (závisí od receptu a surovín). Pre moje potreby sa to osvedčilo a používam to už druhú sezónu. Dušu som za tú dobu nedával ani raz.
Druhý môj postreh, asi všeobecne známy. Ako vyriešiť problém s nafúknutím plášťa keď to nejde bežnou pumpou a človek nemá kompresor. Pomocou natlakovanej plastovej fľaše https://www.youtube.com/watch?v=EtmatxJG_zg
Na uzáver sa dajú dva ventily, jedným sa pumpuje vzduch do fľaše a druhým sa vzduch cez hadičku dostane do kolesa. Jednoduché, rýchle a funkčné.
Na doplnenie, na bezduše na dvoch pároch kolies používam pásku Tesa 4289 a ventilky caffelatex.
Čiže skoro úplné ghetto tubeless a celkom aj zábava. Možno tieto info niekomu pomôžu.