Po dohode s moderátorom zakladám túto tému.Možno to niekomu pomože pri skladní biku.Sem môžete dávať fotky a reálne váhy komponentov ktoré máte,poznáte a tak podobne.
S Berd spagatikmi nie je problem dostat sa pod kilo, ale nikdy som im neprisiel na chut. A Extralite naboje snad uz trochu prepracovali...pojazdil som ich chvilku minuly rok a po prvej jazde vola v prednom naboji, po cca 2 mesiacoch mi odisiel orech ked sa vydrali ratchet zapadky
hmotnost po zodrati
maju v tom bordel - raz som si niekde vsimol ze hmotnosti pre ikony boli vsetky rovnake - aj pre 2.2 aj pre 2.35 2C/3C - odvtedy si pozeram viac rozmerov co tam pisu a beriem to hrubym odhadom kolko ten plast moze vazit.
taka 2.4" s velkymi stuplami bude vzdy okolo 800g. moja 2.6" rekon ma takmer 900g. ten forekaster v 2.2" by mal okolo 750g
S Berd spagatikmi nie je problem dostat sa pod kilo, ale nikdy som im neprisiel na chut. A Extralite naboje snad uz trochu prepracovali...pojazdil som ich chvilku minuly rok a po prvej jazde vola v prednom naboji, po cca 2 mesiacoch mi odisiel orech ked sa vydrali ratchet zapadky
Jazdím Extralite náby už viac ako 10 rokov. Aj staré modely, aj nové. Okrem výmeny ložísk v orechu cestnej náby po cca 4 sezónach všetky fungujú spoľahlivo.
Na doladenie vôle má Extralite na svojich nábach tzv. Microtuner. Zvyčajne je od výroby dobre nastavený. Ak máš vôľu tak stačí jemne dotiahnuť.
Kristina, s tym nastavenim viem, dotiahol som a po kratkom case opat vola. Co ma vsak zarazilo na tych nabojoch bol ten orech ktory odisiel po dvoch mesiacoch. Pisal som panom do Talianska a tam ma odbili s tym, ze som sa o to mal starat a premazavat to. Akoze myslel ze premazavat kazdy tyzden? ...lebo vtedy som jazdil uplnu turistiku pred/po praci tak na hodku a len v peknom pocasi...
Takze reklamácia neuznaná, kúp si nový orech ( teda aspoň “západky” a všetko čo k tomu treba )
Možno smola na zle nastavený/zložený kus. Na ten orech majú svoju špeciálne jemnú vazelínku. Pokiaľ jazdím dlhšie v blate a mokru, prípadne po pretekoch umývať tlakovým čističom tak dám dole orech a vyčistím ratchet a veľmi jemne premažem. Mám aj ten Extralite 60západkový model a drží už 2 sezóny.
Je však pravda, že jemný mechanizmus Extralite je náchylnejší na poškodenie nečistotami ako napr. ratchet DT Swiss, ktorý má oceľové ozubenie. copyrightwww.extralite.com www.extralite.com copyrightwww.extralite.com www.extralite.com
Extralite píše k svojim orechom:
"Freewheel engineering & durability
Hyper hubs have been engineered with a unique fully AL7075 engagement system over a decade ago.
The engagement system has been intensely tested and features 36/48/60 P.O.E. (points of engagement) on a large diameter for a low contact pressure.
The alloy freewheel parts are all "hart-coated" and offer a very good (but still limited) life-span.
Usage conditions and bike washing frequency sensibly influence the conditions and contamination of the internal mechanism.
Internal cleaning and proper maintenance are critical and can sensibly increase the freewheel mechanism life.
We have seen several well kept units that were still at 80% after 4 to 6 racing seasons."
Normálne niekedy nad takýmito rôznymi nábojmi premýšľam..Jeden od CarbonTi dokonca aj mám...ale aj tak zlaté DTSwiss350 a 240, tam jedine orech občas potrebuje vymeniť hlavne vonkajšie ložisko, vnútorné býva dobrom stave.
Hlavne pri tých nábojoch kde sa nastavuje vôľa ložísk je poškodenie ložiska občas chybou konštrukcie náboja. To mi robil práve CarbonTi. Je tam možnosť vymedziť vôľu a počas jazdy to nejako akoby doťahovalo ten mechanizmus. Keď som si to nevšimol, tak za 2500km mi zničilo ložisko na tej strane. DTswiss túto možnosť nemá, vôľa sa nedá nastaviť len podložkovanie by bolo riešením. Ešte mám nejaké informácie, že aj niektoré náboje NEWMEN ničia ložisko na strane nastavovania vôle, ale neviem presne ktorý model, len minule jeden kamarát v servise na to nadával, že zas ďalší rozbitý Newmen.
Písala som hlavne o ložiskách na DT Swiss a ďalších nábach (napr. Novatec), ktoré nemajú nastavenie vôle.
Samozrejme, že vymedzenie vôle jemným nastavovacím mechanizmom môže nesprávnym a príliš veľkým dotiahnutím poškodiť ložiská. Platí tu, že je lepšie sa spýtať a nechať si niečo nastaviť ak tomu nerozumiem a robím to prvý krát. Je to lepšie ako sa to naučiť na vlastnej chybe Podobné nastavovanie okrem CarbonTi používa na svojich nábach napr. aj Vision (FSA).
Extralite dodáva ku svojim nábam pomerne rozsiahly a dobre napísaný servisný manuál aj s vysvetlením Microtuningu https://www.extralite.com/Manuals/HyperFront%20-%20HyperBoost%20F.pdf
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
pisem o starom type Fraser rajdov...
Som zvedavá ako sa bude správať zadná brzda pri prepružovaní zadnej stavby. PM úchyt je na vrchnej vzpere a tá sa pri pružení prehýba namiesto pivotu.
Syncros Silverton SL 30 = 1268g
Tomi Hauser (Probiker.sk) zaplietol MTB kolesa s 30 mm sirkou s vahou 926g. Cestne 864g. Rafky Berg, naby Extralite a spice Berd spokes. Zjavne su vsak len pre lahkych "chrtov"
Udavana hmotnost vyrobcom 735g...
maju v tom bordel - raz som si niekde vsimol ze hmotnosti pre ikony boli vsetky rovnake - aj pre 2.2 aj pre 2.35 2C/3C - odvtedy si pozeram viac rozmerov co tam pisu a beriem to hrubym odhadom kolko ten plast moze vazit.
taka 2.4" s velkymi stuplami bude vzdy okolo 800g. moja 2.6" rekon ma takmer 900g. ten forekaster v 2.2" by mal okolo 750g
Jazdím Extralite náby už viac ako 10 rokov. Aj staré modely, aj nové. Okrem výmeny ložísk v orechu cestnej náby po cca 4 sezónach všetky fungujú spoľahlivo.
Na doladenie vôle má Extralite na svojich nábach tzv. Microtuner. Zvyčajne je od výroby dobre nastavený. Ak máš vôľu tak stačí jemne dotiahnuť.
Takze reklamácia neuznaná, kúp si nový orech
Je však pravda, že jemný mechanizmus Extralite je náchylnejší na poškodenie nečistotami ako napr. ratchet DT Swiss, ktorý má oceľové ozubenie.
Microtuner
Extralite píše k svojim orechom:
"Freewheel engineering & durability
Hyper hubs have been engineered with a unique fully AL7075 engagement system over a decade ago.
The engagement system has been intensely tested and features 36/48/60 P.O.E. (points of engagement) on a large diameter for a low contact pressure.
The alloy freewheel parts are all "hart-coated" and offer a very good (but still limited) life-span.
Usage conditions and bike washing frequency sensibly influence the conditions and contamination of the internal mechanism.
Internal cleaning and proper maintenance are critical and can sensibly increase the freewheel mechanism life.
We have seen several well kept units that were still at 80% after 4 to 6 racing seasons."
Samozrejme, že vymedzenie vôle jemným nastavovacím mechanizmom môže nesprávnym a príliš veľkým dotiahnutím poškodiť ložiská. Platí tu, že je lepšie sa spýtať a nechať si niečo nastaviť ak tomu nerozumiem a robím to prvý krát. Je to lepšie ako sa to naučiť na vlastnej chybe
Extralite dodáva ku svojim nábam pomerne rozsiahly a dobre napísaný servisný manuál aj s vysvetlením Microtuningu
https://www.extralite.com/Manuals/HyperFront%20-%20HyperBoost%20F.pdf
takto sa po novom vola testovanie
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/4521335/lightcarbon-full.html
kupujem, skladam a predavam na bazare ale vobec to nie je zarobkova cinnost. robis to len z dlhej chvile