Nazdar . Chcem sa poradiť chystám sa kúpiť nove kotúče a uvažujem že kúpim predný 180mm . Už som dosť veľa počul a čítal o plusoch a mínusoch a preto chcem počuť vaše názory a skúsenosti vás ktorý ste menili vpredu kotúče z 160 na 180 mm . IDE MY O TO ABY SOM NAVISIL VYKON ! Brzdy ktoré mam sú XTR 07 . Za vase postrehy a skúsenosti vopred ďakujem .
ešte napíš akú vidlicu jazdíš .. nie každej prospeje 180mm kotúč v predu
Najväčším prínosom bude u väčšieho rotora že sa zvýši odolnosť voči prehrievaniu ... čím väčší kotúč tým menší výkon musí brzda vydať na zastavenie kolesa .. a navyše väčší kotúč má väčšiu plochu a aj vyššiu tepelnú kapacitu čiže polopatisticky povedané bude ti dlhšie trvať pokým zohreješ 180 mm kotúč ako 160 mm je to logické ...
myslím že ak máš vidlu s 32 mm vnútornými nohami kľudne choď do 180 mm rotora
2mysho ... snáď si myslíš že väčší kotúč ma menšiu brzdnú plochu? a keď je niečoho viac asi treba viac energie aby sa to zohrialo nie?? ... možno som zle napísal jedno slovíčko napísal som vyššiu tepelnú kapacitu ano viem malo tam byt väčšiu
nie, nie.. to, ze dva "rovnake" kotuce o roznych priemeroch maju aj rozdielny obvod, teda su rozne celkove stycne plochy platniciek a kotuca je jasne, ja som len vyjadril pocudovanie nad tou tepelnou kapacitou, pretoze podla mna nevyplyva z velkosti ta tepelna kapacita, skor z materialu
teda neviem, ako si to ty myslel, ci si to spojenie pouzil "ludovo" alebo si zabrdol do fyziky
nie, nie.. to, ze dva "rovnake" kotuce o roznych priemeroch maju aj rozdielny obvod, teda su rozne celkove stycne plochy platniciek a kotuca je jasne, ja som len vyjadril pocudovanie nad tou tepelnou kapacitou, pretoze podla mna nevyplyva z velkosti ta tepelna kapacita, skor z materialu
teda neviem, ako si to ty myslel, ci si to spojenie pouzil "ludovo" alebo si zabrdol do fyziky
Ďakujem každému kto prispel . Všetko to čo píšete my je celkom jasne mam na mysli hladenie obvod a plocha kotúča .Preto som sa pýtal aký bude nárast brzdného účinku pri tejto zmene skúste to vyjadriť v percentách prosím . Vidla nie je problém ale stále mam pocit že by som chcel aby to brzdilo lepšie mam rad keď môžem okamžité zablokovať koleso preto uvažujem o tejto zmene .
ako som už spomenul vplyv na lepšie brzdenie to až tak mať nebude ... skús napísať na akej brzde chceš ten väčší kotúč jazdiť .. najviac ti zmena kotúča zvýši už spomínanú odolnosť voči prehriatiu ... nemôžeš čakať že z nejakej lacnej mechaniky ktorá dobre nebrzdí spraviš výmenou kotúča super brzdu ... preto sa pýtam akú brzdu jazdíš
Trosku som sa pobavil ked pises ze mas rad ked okamzite zablokujes koleso a v prvom prispevku ze sces tu 180tku dopredu, rad lietas cez rajdy ci co
No a teraz vazne, tiez som nedavno menil vpredu zo 160 na 180 ale aj s vymenou biku (brzdy su rovnake) tak neviem aky moze mat vplyv napr. geometria a tak ale asi minimalny, vaha biku vzrastla minimalne. Subjektivne mam pocit ze to brzdi lepsie ale uprimne povedane ten rozdiel nie je az taky velky ako si mnohi myslia. Prinos je podla mna najma v tom ze sa to pomalsie prehreje, ale to sa mi na mojich brzdach zatial nikdy nepodarilo (XT).
Trosku zapolemizujem - po prve rozdiel 2cm je nieco cez 11percent priemeru co nie je az tak vela, po druhe neviem ci vacsi kotuc ma automaticky vacsiu stycnu plochu o ktoru sa brzdi, ak aj ano je to velmi nebadatelny rozdiel - ja som si to ani nevsimol. No a ak o kotuc ktory ma povedzme rovnaku brzdnu plochu (nemyslim celkovu teraz ale tu ktorou je v kontakte s platnickami pri brzdeni - vyska tej zosuchanej casti) a tlacia nanho rovnake platnicky tak rozdiel bude prave v tom vykone ktory sa straca prehrievanim - kedze vacsi kotuc ma viac dier a viac materialu tak to lepsie zlvada. Pokial su ale brzdy dobre kontruovane tak ich tak lahko neprehrejes z coho mi vychadza ze vacsi rozdiel bude badatelny pri horsich brzdach - toto vsetko za predpokladu ze vymenis za vacsi kotuc rovnakej kvality a konstrukcie. Takze je to dost individualne a na zaver ti snad odbrucha hodim o kolko si myslim ze sa zlepsil brzdny vykon - pri mojich XT 04 to odhadujem na tych 10percent mozno aj menej - nepride mi to velmi badatelne.
to aký ma brzda účinok môžeš trochu vylepšiť lepším kotúčom a kvalitnejšími platničkami ... no keď je raz brzda nekusavá nikdy z nej nespravíš kusavú brzu (možno sa k tomu priblížiš) potom pri nespokojnosti jedine výmena bŕzd
vacsi kotuc = vacsia paka = vacsi brzdiaci moment. a lepsie chladenie. je to len par percent, ale urcite pomoze. ale aj par gramov navrch. (ale to je zanedbatelne)
ale kvalitna brzda ubrzdi aj na mensom, ak je dobre vypocitana a vyrobena...
Čo je na tom cudne že mam rad keď to brzdy poriadne padol som už zopár krát ako každý ale ešte nikdy kvôli brzdám ! V prvom príspevku som to spomenul XTR 07 . Spýtam sa takto ak to urobím a vymením to za 180mm bude brzdný účinok výši o tých 10% alebo aj viac alebo nie ??? .
aha zabudol som s tým XTR keď už meníš kotúč tak ho kľudne daj 180 mm predsa je lepšie mať 10% navyše v rezerve aj za cenu tých pár gramov ... a či sa brzda priblíži k tvojim požiadavkam uvidíš ..ak nie odporúčam ešte výmenu platničiek napríklad KOOLSTOP (BBB) alebo FASTSTOP (A2Z)
Inak ako Lapierre spominal velmi zalezi aj od platniciek. jazdim Deore 525 160mm kotuc a mal som tam origosh platnicky a nebrzdilo to moc dobre. Po zjazdeni a vymene za A2Z sa urcite zvysil brzdny ucinok.
Sorry na to som trochu pozabudol ze si napisal aj typ brzdy. Vykon si myslim ze pojde hore, ale podla mojho nazoru tych 10percent je maximum co vyriesis kotucom, osobne si myslim ze to bude este menej badatelne, ako tu uz niekto pisal ak sces este lepsi vykon pomerne dost velky rozdiel urobis platnickami (minule som nekde kukal test a uplne naj dopadli Swissstop - ci jak sa to presne volaju, ale su aj dost drahe, takze celkovo value/perfomance nevyhrali). Vacsi kotuc ale pokial ti nezalezi na tych ca 20,30 gramoch navyse je urcite prinosom, samozrejme pokial zvladne vidla.
vacsi kotuc = vacsia paka = vacsi brzdiaci moment. a lepsie chladenie. je to len par percent, ale urcite pomoze. ale aj par gramov navrch. (ale to je zanedbatelne)
ale kvalitna brzda ubrzdi aj na mensom, ak je dobre vypocitana a vyrobena...
Toto som celkom nepochopil, skus mi vysvetlit o akej pake hovoris. Mozno si to neviem predstavit ale aku paku myslis vazne netusim.
Toto som celkom nepochopil, skus mi vysvetlit o akej pake hovoris. Mozno si to neviem predstavit ale aku paku myslis vazne netusim.[/quote]
Páka? zaklady fyziky - väčší kotúč = väčší priemer. Pri zachovaní rovnakého priemeru kolesa ti pri väčšom kotúči postačí menšia sila na rovnaký brzdiaci účinok.
Lepšie by bolo, keďže sa jedná o rotáciu tak hovoriť o krútiacom momente... (Alebo pre lepšie pochopenie či pomýlenie spomeniem uťahovací moment. Neviem sa jednoduchšie vyjadriť...)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Najväčším prínosom bude u väčšieho rotora že sa zvýši odolnosť voči prehrievaniu ... čím väčší kotúč tým menší výkon musí brzda vydať na zastavenie kolesa .. a navyše väčší kotúč má väčšiu plochu a aj vyššiu tepelnú kapacitu čiže polopatisticky povedané bude ti dlhšie trvať pokým zohreješ 180 mm kotúč ako 160 mm je to logické ...
myslím že ak máš vidlu s 32 mm vnútornými nohami kľudne choď do 180 mm rotora
teda neviem, ako si to ty myslel, ci si to spojenie pouzil "ludovo" alebo si zabrdol do fyziky
teda neviem, ako si to ty myslel, ci si to spojenie pouzil "ludovo" alebo si zabrdol do fyziky
no v omto prípade som to myslel skôr ľudovo
No a teraz vazne, tiez som nedavno menil vpredu zo 160 na 180 ale aj s vymenou biku (brzdy su rovnake) tak neviem aky moze mat vplyv napr. geometria a tak ale asi minimalny, vaha biku vzrastla minimalne. Subjektivne mam pocit ze to brzdi lepsie ale uprimne povedane ten rozdiel nie je az taky velky ako si mnohi myslia. Prinos je podla mna najma v tom ze sa to pomalsie prehreje, ale to sa mi na mojich brzdach zatial nikdy nepodarilo (XT).
Trosku zapolemizujem - po prve rozdiel 2cm je nieco cez 11percent priemeru co nie je az tak vela, po druhe neviem ci vacsi kotuc ma automaticky vacsiu stycnu plochu o ktoru sa brzdi, ak aj ano je to velmi nebadatelny rozdiel - ja som si to ani nevsimol. No a ak o kotuc ktory ma povedzme rovnaku brzdnu plochu (nemyslim celkovu teraz ale tu ktorou je v kontakte s platnickami pri brzdeni - vyska tej zosuchanej casti) a tlacia nanho rovnake platnicky tak rozdiel bude prave v tom vykone ktory sa straca prehrievanim - kedze vacsi kotuc ma viac dier a viac materialu tak to lepsie zlvada. Pokial su ale brzdy dobre kontruovane tak ich tak lahko neprehrejes z coho mi vychadza ze vacsi rozdiel bude badatelny pri horsich brzdach - toto vsetko za predpokladu ze vymenis za vacsi kotuc rovnakej kvality a konstrukcie. Takze je to dost individualne a na zaver ti snad odbrucha hodim o kolko si myslim ze sa zlepsil brzdny vykon - pri mojich XT 04 to odhadujem na tych 10percent mozno aj menej - nepride mi to velmi badatelne.
ale kvalitna brzda ubrzdi aj na mensom, ak je dobre vypocitana a vyrobena...
ale kvalitna brzda ubrzdi aj na mensom, ak je dobre vypocitana a vyrobena...
Toto som celkom nepochopil, skus mi vysvetlit o akej pake hovoris. Mozno si to neviem predstavit ale aku paku myslis vazne netusim.
Páka? zaklady fyziky - väčší kotúč = väčší priemer. Pri zachovaní rovnakého priemeru kolesa ti pri väčšom kotúči postačí menšia sila na rovnaký brzdiaci účinok.
Lepšie by bolo, keďže sa jedná o rotáciu tak hovoriť o krútiacom momente... (Alebo pre lepšie pochopenie či pomýlenie spomeniem uťahovací moment. Neviem sa jednoduchšie vyjadriť...)