Momentálne jazdím SMRT77 180/160 mm a mám dojem že vyššia účinnosť bŕzd by nebola od veci ...len neviem či výmenou kotúčov niečo dosiahnem? Sadu SMRT 97 mám doma a tie Avid by som si vedel zohnať ...podmienka je centerlock. Len neviem či zmenou kotúča pri rovnakých priemeroch dosiahnem nejaký postrehnuteľný výsledok?
160ka formulka mi v predu pri dlhych zjazdoch nestaci
momentalne som uz vacsinu casu v Bojniciach, ale zazivny ziazd je aj z Velkych luk po modrej do Krasnej vsi
určite nečakaj od rovnakého premeru rotora nejaké zlepšenie účinku brzdy (za predpokladu, že starý rotor/dosky máš v tip-top stave).
Vozim v predu SM-RT79M a mozem povedat, ze vyrazne viac pecie (rozumej viacej sa prehrieva) ako stare hayes kotuce v6 (na hayes stroker trail).
Kazdopadne s brzdnym ucinkom som spokojny, takze primarne lacovi asi neporadim.
Jednalo sa mi o to, že momentálne jazdím RT77 180/160 a zaujímalo ma či sa mi oplatí nahodiť RT97 ... prípadne či ich vymeniť za tie Avid ... napadlo ma to z dôvodu, že som na tých istých kotúčoch RT77 180/160 mal brzdy Avid Elixir CR a teraz tam mám Shimano XT a rozdiel v brzdnom účinku som nepostrehol. No a to vraj boli na tých Avidoch metalické platničky, ak je pravda čo Avid uvádza na svojich stránkach ...
Preto táto téma. Ak totiž vymením brzdy a rozdiel účinku je zjavne nepozorovateľný ..asi by mohla pomôcť výmena kotúčov ...
Totiž aj rozoznať rozdiely treba vedieť. Porovnania typu skúšal som na kamarátovom bicykli kedysi a teraz táto brzda chodi lepšie a pod. sú oničom.
Takže na prvý pohľad sa môžu brzdy zdať veľmi podobné, no ak je medzi tým kedy si jazdil CR a kedy XT dlhší časový úsek, to porovnanie je viac a viac skreslené.
Najpodstatnejšie rozdiely v brzdách však ukáže až vysoká záťaž a medzný stav kedy brzda pracuej ako má a kedy prestáva tak pracovať. Ďaľší je celkový priebeh brzdy a jej dávkovateľnosť.
Pre mňa je rozdiel medzi Avidom a Shimanom dosť citeľný ostrý vs. gumený chod. Rozdiel vo vädnutí nejak porovnať neviem, Shimana som nejazdil v tých úsekoch kde Avidy, no Formule K18 by som vedel porovnať veľmi dobre.
Výmena rotorov až tak veľa podľa mňa nespraví, teda dnes sú už všetky lepšie rotory na +- rovnakej úrovni. Rozdiely môžu byť v chladení a čistení sa rotora. Nemyslím, že by zmena rotora dokázala úplne zmeniť vlastnosti brzdy. Samozrejme aj tu sú výnimky, ako nepr. niektoré nepodarené rotory alebo lacné rotory. Najlepšie je vyskúšať na nejakých požičianych, či to neičo pomôže a ak áno, tak potom meniť.
Jedndocho povedane - pokial chces pocitit vyrazny rozdiel, skus inu znacku brzd. Avid, Magura, Formula...
som si mesiac nemohol bradu holit
Mňa by zaujímalo ako skúšate " iné " brzdy, prípadne iné komponenty ...? Často tu padne hláška " skús iný tlmič, iné brzdy, inú vidlicu ... " Ja ak mám niečo naozaj vyskúšať a objektívne zhodnotiť, tak to potrebujem nahodiť na môj bike, a pojazdiť na tom niekoľko výjazdov na tratiach ktoré poznám ... presne ako napísal niekto vyššie ... nie na kamarátovom bicykli, postláčať trochu páčku ..to je *****.
No a keďže mi prachy nepadajú z neba, akosi nemám možnosť kúpiť si dnes Magury, zajtra Formule a v pondelok Avid a v stredu ich s 50% nižšou cenou predať lebo mi nesedia ....
a rozhodujem sa iba medzi dvoma
XT-SM-RT78
SLX-SM-RT64
teda myslím že to je SLX, to je jedno.. ktorý je podľa vás lepší z hľadiska brzdnéhu účinku, resp nieje to jedno?
účinok bude približne rovnaký a XT bude ľahšie