Caute. Neviem,ci som sa trafil do temy, no akosi som nenasiel vhodnejsiu..v tomto sa vobec nevyznam a celkovo v bicykloch nie som velky expert ... zaujima ma, ze ak ma uz rafik prebrzdenu plochu, ci sa to da nejak napravit resp co potom s takym rafikom?
Teeda, taku odpoved som necakal..a aka (cca) hruba byva ta brzdiaca plocha resp aj sa to niekde uvadza, ze ako dlho (na kolko km) by mala vydrzat? (inac narazam na kolesa FR1)
Nie, neuvadza, pretoze kazdy odbrzdi za tych X tisic km ine mnozstvo metrov. Daj si v obchode prepliest koleso na novy rafik ak nechces aby Ti to prasklo niekde v zjazde pri prudsom brzdeni alebo pri väcsom natlakovani plastov ak pojdes jazdit na asfalt.
To je presne - "by mal mat". Ale plno ich ten zarez nema, takze tam sa to da odhadnut len od miery prehlbenia stredu voci okraju - ak je stred o viac ako 1,5 mm hlbsie, tak je najvyssi cas.
Keď to teraz nechceš dať prepliesť, tak zrejme používaš bajk denno denne a nechceš sa ho vzdať.
V tom prípade Ti odporúčam, jazdi na tom až dovtedy, kým Ti to za jazdy neprdne.
Ty pojdeš možno do nemocnice, tým pádom nebudeš odkázaný na bajk nejaký deň dva a zatiaľ Ti to v servise prepletú na nový ráfik. A ani nebudeš vedieť ako, budeš mať nový ráfik, bez toho aby Ťa to obmedzilo v bajkovaní.
Ak to takto nechceš, tak si to daj radšej prepliesť hneď a budeš bez toho pobytu v nemocnici.
Dodiken: K Tvojej poznámke nemám slov :/
Ostatným ďakujem.
A aby som to upresnil, pomaličky si skladám cestný bicykel, doteraz len MTB, aj ten som kúpil už dávnejšie od kamaráta a nikdy som sa s takým niečim nezapodieval, že brzdná plocha, či je OK, či nie..veď poznám kopec ľudí, čo majú úplne lacné biky a nikdy nikto nespomínal, žeby sa im rozpadli kolesá,a pravdu povediac nikdy mi nenapadlo,že sa tam ráfik nejak zužuje ..teraz mám možnosť kúpy používaných kolies Fulcrum Racing 1 (za 280€), a že majú asi milimeter zjazdenú plochu, no viac ma odrádza najazdených 10 000km ... bodka.
Milimeter prebrzdenia môže byť už veľa. Niektorí výrocovia udávajú hrúbku steny ráfu minimálne 1,1mm, po tejto tolerancii je vhodné ráf vyhodiť. Nikdy nevieš kedy sa ti "rozšklebí" čo môže mať naozaj nechutné následky. Ak si pri kritickej hranici ráf poriadne očisti a pozri si či sa nezačínajú po obvode brzdnej plochy tvoriť malé praskliny. hehe Zmeraj hrúbku. Pozor ráfik je na konci rozšírený aby plášť dosadol pätkou do ráfu a držal v kolese takže túto hrúbku /naviac/ odčítaj z merania.
tak samozrejme na ceste ráfik prebrzdíš pomalšie, tam nebrzdíš v blate, snehu a pod...preto tá dodikenova reakcia...je predsa logické, že ten materiál sa časom opotrebuje...tiež by som bral super brzdiace, nikdy sa neopotrebujúce brzdové platničky a kotúče
dôkladne prezri brzdnú plochu a sám si sprav názor...spoza PC to ťažko ohodnotíme...
inak dať dole 1 mm za 10 tis. km, tak to by tu museli niektorí meniť kolesá každý rok...
..to len na predstavu aby si vedel kolko je tam materialu..
Jednostenne su na tom horsie.. pri prebrzdeni roztrhne bocnu stenu rafika (mal som moznost to uz vidiet)
U dvojstennych aj pri max prebrzdeni este nieco udrzi to ˝oko˝ ...
Ináč ešte ma napadlo, že miera opotrebenia /inštrukcie/ podľa platných noriem /v platnosti cca 3 roky/ má byť uvedená na ráfe, v záručnom liste alebo manuáli. Takže skús si to vyhľadať podľa tvojho typu kolies.
Na to odpoveď nie je, ale nie je dôvod aby XT rýchlejšie zbrzdilo brz. plochu. Ono to ale závisí aj od samotného ráfu-zliatiny a od toho ako sa staráš o brzdnú plochu a ako často jazdíš v sajrajte.
Ja len ked som menil brzdy z SLX na XT tak som dostal aj tie gumicky mechanik ma upozornil aby som si ich nemontoval ze mi znicia rafik nech radsiej kupim inu znacku tak som to urobil a origi Xt mi doma lezia no uz by sa patrilo vymenit gumicky a teraz dilema ci nahodit tie Xt?
Zvykli sa mi na horskom prebrúsiť ráfiky (skôr zadný kvôli väčšiemu znečisteniu i keď som hlavne brzdil prednou) po cca 2,5 - 4 roky. Keď sa začal podozrivo prehýbať (raz sa pootvoril od spoja ), tak som preplietol nový. To bol hlavný dôvod prechodu na kotúče. Menej roboty s výmenou, ale vychádza to drahšie v závislosti od cien výrobkov, ktoré používam.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
V tom prípade Ti odporúčam, jazdi na tom až dovtedy, kým Ti to za jazdy neprdne.
Ty pojdeš možno do nemocnice, tým pádom nebudeš odkázaný na bajk nejaký deň dva a zatiaľ Ti to v servise prepletú na nový ráfik. A ani nebudeš vedieť ako, budeš mať nový ráfik, bez toho aby Ťa to obmedzilo v bajkovaní.
Ak to takto nechceš, tak si to daj radšej prepliesť hneď a budeš bez toho pobytu v nemocnici.
Ostatným ďakujem.
A aby som to upresnil, pomaličky si skladám cestný bicykel, doteraz len MTB, aj ten som kúpil už dávnejšie od kamaráta a nikdy som sa s takým niečim nezapodieval, že brzdná plocha, či je OK, či nie..veď poznám kopec ľudí, čo majú úplne lacné biky a nikdy nikto nespomínal, žeby sa im rozpadli kolesá,a pravdu povediac nikdy mi nenapadlo,že sa tam ráfik nejak zužuje ..teraz mám možnosť kúpy používaných kolies Fulcrum Racing 1 (za 280€), a že majú asi milimeter zjazdenú plochu, no viac ma odrádza najazdených 10 000km ... bodka.
dôkladne prezri brzdnú plochu a sám si sprav názor...spoza PC to ťažko ohodnotíme...
inak dať dole 1 mm za 10 tis. km, tak to by tu museli niektorí meniť kolesá každý rok...
jednostenne
dvoj a viac stenne
..to len na predstavu aby si vedel kolko je tam materialu..
Jednostenne su na tom horsie.. pri prebrzdeni roztrhne bocnu stenu rafika (mal som moznost to uz vidiet)
U dvojstennych aj pri max prebrzdeni este nieco udrzi to ˝oko˝ ...
Aj som menil a to som najazdil len 3000km/rocne. Potom som presiel na kotucovky.
no ja som to myslel v kontexte s tými cestnými kolesami...