viackrát som už natrafil na rôzne tmely do duší/pneumatík za účelom ochrany pri defektoch.
Zaujali ma dve značky NoTubes a Caffelatex, ale ja jazdím na klasickom hardtaily : kombinácia klasická duša+plášť+lepenie v taštičke+pumpa na ráme, a v prípade defektu ma nejaké pár minútové zdržanie pri defekte nikdy veľmi netrápilo.
Ale ... teraz sme kupovali kočík a v diskusiách sa niektoré mamičky sťažovali, že mali párkrát defekt.
Raz za čas, ale predsa. Mne by to pri kočíkovaní nevadilo, vybrať dušu,zalepiť,založiť je pre každého cyklistu otázka pár minút (náhradná duša, resp. lepenie a pumpa nezaberú v košíku pod kočíkom veľa meista) ale manželka by sa s kočíkom akurát otočila a dotlačila ho domov. A kým by prišla tak môže poškodiť aj prázdny plášť....
Rozmýšľal som teda, či by som predsa len (aj zo zvedavosti-rád vyskúšam niečo nové) neišiel do niektorého systému, ale mám otázky :
- rád by som teda použil nejaký tmel do duše s autoventilkom (ako bicykel tak aj kočík)
- neuvažujem o bezdušovom systéme, chcem si ponechať systém duša+plášť
- čo si vybrať - teda čo bude aspoň trochu funkčné? Videl som ukážky ako nejaký tmel pri defekte unikal z bezdušového systému ....
- ak natlačím takýto tmel do nasadeného plášťa s dušou, dokážem to nafúkať aj klasickou ručnou pumpou alebo nožnou pumpou s tlakomerom?
- Alebo len kompresorom?
- a vôbec môžem to použiť na klasických ráfikoch na bicykli a kočíku?
Prípadne máte nejaké skúsenosti kombinácia plášť+duša+tmel?
Možno je to pre niekoho "somarina" ale mne sa každá informácia zíde.
Vďaka
Peter
Edit: tu som našiel nejaký špeciálne pre duše, bude to fungovať, alebo zbytočne vyhodených 6,- € ?
http://www.kubicasport.eu/shop/goods/tmel-tekuty-na-opravu-defektov-standard-50-ml?goods=7394
Ďakujem.
Alebo sa radšej vyzbrojiť lepiacou sadou a pretrpieť tých cca 20 minút pri lepení defektu kdesi 60 km od domu ??
Tak ako ?? Máte niekto skúsenosti s tým zeleným zázrakom
http://www.youtube.com/watch?v=6EPiu16htqE&list=FLedBgU585vMyzLR2XCLxxPQ&index=2&feature=plpp_video
citat z nejakeho webu na kocik:
"Veľký terénny kočík pre malých objaviteľov. S veľkým priestorom, robustným ľahkým podvozkom a odnímateľnou sedačkou máte na každom mieste, a v ľubovoľnom teréne všetko pod kontrolou."
Ciste SUV hned od malicka
Inak dieru nemusis cakat, trva to dlhsie a hlavne ale je problem vtedy, ked je to na vzduchu, ked penu zaomietkujes, tak vydrzi. Ale skutocne oxiduje a droli sa na prach. Otazka ale este je, ci ta co som parkrat videl nie je nejaka made in China ultra mega low price
pena sa používa aj na opravu defektov, dojazd je bez problémov.. dlhodobo vozenie neviem, ale vyšprtať to von zábava nieje..
kočík vela pružiť nemusí
Nakoniec som to vyriešil tak, že vazdu som kúpil takú zahnutú 90° redukciu a už to môžem fúkať,
k tomu mám náhradnú dušu 12x1.75x2.
A vpredu som duše vymenil za rubeny 10x1,75x2 s ventilkom SV 90/90 (taký ohnutý).
A mám pokoj "vo vlastnej duši".
Peter
inak ja som defekt na kociari nemal, pouzivany pri dvoch detoch a rozhodne sme ho neserili, dost sme na nom chodili mimo ciest
inak pri kočíku by sa podla mňa dala použiť aj tá montážna pena na vyplnenie a je po fúkaní a defektoch.. pri kočíku nejde o grip, prejazd terénom a plášte tam vydržia na furt.. ono niektoré kočíky aj mali/majú kolesá celé gumené, nie plnené vzduchom..
Cize este raz aby si ma pochopil.
Zoberies obycajnu dusu, vysroubujes ventilok, nalejes notubes tmel, zavries ventilok a pouzivas. Malo by to fungovat, ale nie je to bohvieake riesenie (rozoberat preco nebudem), preto ked uz radsej tie slime (a ostatne duse). Ale neviem ci si mal na myslis prave toto (asi nie, ale svojou odpovedou som tut moznost pokryl).
Ta druha moznost, ze nejde kombinovat dusu a tmel v bezdusaku. Ide to kombinovat. Proste vyvrtas druhu dieru do rafku , dovnutra nasadit dusu, nasadis plast, nalejes tmel, nafukas plast, nafukas dusu a mas plast+tmel+dusu (pripadne mozes skombinovat aj notube system + slime dusu).
posledný komentár: 2. 3. 2014 o 16:35