Čo vlastne chceš? Valce alebo trenažér?
Z valcov si veľa nenavyberáš, v cykloobchodoch, ak ich nájdeš, tak majú zvyčajne len s plastovými valcami a skladacie - tak 2,5-4 tis. Sk. S hliníkovými valcami sú lepšie ale drahšie, vozia sa zvyčajne na objednávku.
chcel som od niekoho precitat ci s valcami ma skusenosti. na nete som videl zatial jedine s al valcami a loziskami za 3700 cze,ale neviem kto to vozi sem (okrem paul lange za 12000). ale aj tak vdaka
no tie valce mas skoro ako ked ides po ceste, musis davat pozor, aby si nevyletel, co sa ti na trenazeri stat nemoze...inac po minulej zime na trenazeri hladam setky formy pohybu len ne trenazer... navyse, neviem ci sa vam to niekomu stava, ale jek slapem na trenazeri , tak mi vzadu normalne pada bike, co ma este viac rozculuje... inac valce skus na www.bikezone.cz ...na tvojom mieste by som ale siel radsej do trenazera...alebo do novych bezeckych tenisiek..
no tie valce mas skoro ako ked ides po ceste, musis davat pozor, aby si nevyletel, co sa ti na trenazeri stat nemoze...inac po minulej zime na trenazeri hladam setky formy pohybu len ne trenazer... navyse, neviem ci sa vam to niekomu stava, ale jek slapem na trenazeri , tak mi vzadu normalne pada bike, co ma este viac rozculuje... inac valce skus na www.bikezone.cz ...na tvojom mieste by som ale siel radsej do trenazera...alebo do novych bezeckych tenisiek..
Na tych valcoch sa ale neda menit odpor, alebo? Ak sa neda, tak potom sa na tom da trenovat len lahke frekvencne slapanie? Alebo to funguje inak? Mate to niekto?
Ak mate niekto trenazer, mate nejaky taky co plynule zvysuje zataz? Ako ste s tym spokojni?
Aky odpor tam chceš meniť? Na rovnej ceste s vetrom do chrbta ti kto mení odpor? Jediný odpor čo ti vzniká je valivý odpor kolies a nejaká strata vo valcoch. Čiže v podstate je to len na frekvenčné šlapanie.
Aky odpor tam chceš meniť? Na rovnej ceste s vetrom do chrbta ti kto mení odpor? Jediný odpor čo ti vzniká je valivý odpor kolies a nejaká strata vo valcoch. Čiže v podstate je to len na frekvenčné šlapanie.
Giro! Tvoje nazory si zvycaje velmi vazim, ale teraz som sa besne narehotal. No dobre, teraz vazne. Predpokladajme, ze kazdy co ide na bike trocha si zatrenovat a nie sa len previezt skusa ist co najrychlejsie. No a ak zanedbame valivy odpor a odpor lozisk atd.. co by teoreticky mohol byt konstantny odpor, tak tu uz mame len odpor vetra (vzduchu). Predpokladajme teda ze sme na rovine a vietor nam fuka do chrbta rychlostou 30 km/h (ostatne odpory sme zanedbali). Tak svistime dopredu 30 km/h mame pocit ze je bezvetrie. Potom ale ak ideme napr 35 km/h tak mame pocit ze proti nam fuka rychlostou 5 km/h. No a nebudem unavovat fyzikou, ale v podstate budeme mat pocit ze odpor rastie z druhou mocninou rychlosti. (cize geometricky a nie linearne).
Teraz s5 ku valcom. Sedim si na biku v obyvacke slapem ako blazon na valcoch a pozeram pritom telku. A nech slapem ako chcem tak ten vietor nie a nie fukat oproti. No a kedze toto bola len tereticka uvaha, pretoze valce nemam (zatial) tak by ma zaujimalo ako to je. Ci sa na tom da citit zataz ako ked slapem cca 50 km/h s vetrom v chrbte, alebo je to uz na tych valcoch take nebezpecne, ze by som tak rychlo slapat nemal... Alebo ci sa tam da menit nejako odpor, ze by som mal pocit ako keby slapem oproti vetru. Alebo "AKE TO VLASTNE JE"? Nechce sa mi dat neviem kolko litrov za to aby som si to skusil, radsej si necham poradit.
No dobre, Giro, dufam, ze som si ta nepohneval, ale musel som si rypnut ))) Caf.
Pravdepodobne mu ide o simulaciu jazdy do kopca. Asi nieco na principe nejakej nastavitelnej trecej brzdy na valci.
Ano, o nieco take mi islo, alebo o popis toho ako to pouzivate a co sa s tym da/neda a na co to dobre je/nieje. A ak je lepsie nieco ine, tak co a preco.
sorry za OT, ale ja to vidime jednoducho. postav si pred seba ventilator(v pripade potreby nejaku turbinu), zapni v telke cyklistiku a budes sa citit ako na ceste
Tiež som uvažoval nad niečim, čím by sa dal kompenzovať nedostatok výjazdov a moje úvahy smerovali k ergometrom práve pre ich vlastnosť menitelných profilov podla programu aby to nebolo len také bezduché šlapanie. Môj favorit pomer cena/výkon http://www.fitshop.sk/data/sk_karta.php ... 9e9725fb7a
zatial vyhrala lenivosť a to je parádna volba, hambím sa, fuj hnus.
Tiež som zvažoval, či stacionár, alebo trenažér. Valce som zavrhol, nejako sa mi to nevidelo. Tým nechcem povedať, že valce sú zlé.
Tak som si kúpil trenažér Tacx Satori a som spokojný.
Treba len hladký plášť a iný rýchloupínák dozadu.
Je to trochu na morál, ale pri telke, alebo hudbe to celkom ide.
Niečo na vysvetlenie o valcoch:
Valce sa používajú buď na rozjazdenie, alebo ako náhrada jazdenia v zime. Na rozjazdenie nepotrebuješ lámať ťažké prevody a siliť sa, ale sa vykmihať. A v zime je to podobne. Namiesto hodiny - dvoch mrznutia a šmykania sa na ľade stačí hodina na valcoch. A opäť, v zime sa nejazdí na silu, ale na frekvenciu a vytrvalosť. No a aj preto, aby si riť a aj celé telo neodvykli.
Moje skúsenosti z valcov sú také, že sa rozjazdievam na ľahkom prevode (39x21-19) a potom točím tiež nie veľmi ťažký (53x19-17). Skôr si strážim pulz a rýchlosť. Napríklad viem, že ak točím pri prevode 39x19 cca 100 otáčok za minútu, tak by som mal mať na tachometri cca 23-24 kmh. A podobne mám spočítané aj iné prevody. Skúsenosti mám také, že čím mám ťažší prevod, tým je aj väčší odpor na pedáloch. So zvyšujúcou sa rýchlosťou síce nerastie odpor vzduchu, ale rastie odpor vo valcoch a cítim to.
A počul som, že výhodou trenažéra so vzduchovou brzdou je, že ten ventilátor si pekne ovieva chrbát.
No a výhody valcov oproti trenažéru:
- na valcoch sa naučíš jazdiť rovno
- na valcoch sa naučíš jazdiť ekonomickejšie, všelijaké to krútenie celým telom hrozí pádom z valcov
- nutnosťou rovnomerného šliapania sa naučíš šliapať kruhovo, dupanie do pedálov ťa zhodí z valcov
- naučíš sa jazdiť viac frekvenčne a nie silovo (ale to je len moja domnienka, súvisí s predchádzajúcimi dvomi tvrdeniami, neoverené)
- menej zaťažuješ rám bicykla, najmä zadnú stavbu
- ak chceš vidieť ako rýchlo jazdíš alebo koľko si prešiel, tak nemusíš maturovať, ako prehodiť magnet a snímač otáčok spredu dozadu.
Medzi nevýhody patrí, že je šanca skôr si ustlať a prípadne aj rozmlátiť nejaký ten nábytok. A druhá nevýhoda je, že derieš dve gumy, na trenažéri len tú zadnú.
Niečo na vysvetlenie o valcoch:
Valce sa používajú buď na rozjazdenie, alebo ako náhrada jazdenia v zime. Na rozjazdenie nepotrebuješ lámať ťažké prevody a siliť sa, ale sa vykmihať. A v zime je to podobne. Namiesto hodiny - dvoch mrznutia a šmykania sa na ľade stačí hodina na valcoch. A opäť, v zime sa nejazdí na silu, ale na frekvenciu a vytrvalosť. No a aj preto, aby si riť a aj celé telo neodvykli.
Moje skúsenosti z valcov sú také, že sa rozjazdievam na ľahkom prevode (39x21-19) a potom točím tiež nie veľmi ťažký (53x19-17). Skôr si strážim pulz a rýchlosť. Napríklad viem, že ak točím pri prevode 39x19 cca 100 otáčok za minútu, tak by som mal mať na tachometri cca 23-24 kmh. A podobne mám spočítané aj iné prevody. Skúsenosti mám také, že čím mám ťažší prevod, tým je aj väčší odpor na pedáloch. So zvyšujúcou sa rýchlosťou síce nerastie odpor vzduchu, ale rastie odpor vo valcoch a cítim to.
A počul som, že výhodou trenažéra so vzduchovou brzdou je, že ten ventilátor si pekne ovieva chrbát.
No a výhody valcov oproti trenažéru:
- na valcoch sa naučíš jazdiť rovno
- na valcoch sa naučíš jazdiť ekonomickejšie, všelijaké to krútenie celým telom hrozí pádom z valcov
- nutnosťou rovnomerného šliapania sa naučíš šliapať kruhovo, dupanie do pedálov ťa zhodí z valcov
- naučíš sa jazdiť viac frekvenčne a nie silovo (ale to je len moja domnienka, súvisí s predchádzajúcimi dvomi tvrdeniami, neoverené)
- menej zaťažuješ rám bicykla, najmä zadnú stavbu
- ak chceš vidieť ako rýchlo jazdíš alebo koľko si prešiel, tak nemusíš maturovať, ako prehodiť magnet a snímač otáčok spredu dozadu.
Medzi nevýhody patrí, že je šanca skôr si ustlať a prípadne aj rozmlátiť nejaký ten nábytok. A druhá nevýhoda je, že derieš dve gumy, na trenažéri len tú zadnú.
Super! Takuto nejaku odpoved som ocakaval. Akurat jedna pripomienka. Videl som niekde na webe valce, ktore maju cez nejaku gumu/lanko urobeny prevod aj na predny valec, takze sa toci aj ten -> nemusis prehadzovat snimac dozadu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Z valcov si veľa nenavyberáš, v cykloobchodoch, ak ich nájdeš, tak majú zvyčajne len s plastovými valcami a skladacie - tak 2,5-4 tis. Sk. S hliníkovými valcami sú lepšie ale drahšie, vozia sa zvyčajne na objednávku.
Na tych valcoch sa ale neda menit odpor, alebo? Ak sa neda, tak potom sa na tom da trenovat len lahke frekvencne slapanie? Alebo to funguje inak? Mate to niekto?
Ak mate niekto trenazer, mate nejaky taky co plynule zvysuje zataz? Ako ste s tym spokojni?
Teraz s5 ku valcom. Sedim si na biku v obyvacke slapem ako blazon na valcoch a pozeram pritom telku. A nech slapem ako chcem tak ten vietor nie a nie fukat oproti. No a kedze toto bola len tereticka uvaha, pretoze valce nemam (zatial) tak by ma zaujimalo ako to je. Ci sa na tom da citit zataz ako ked slapem cca 50 km/h s vetrom v chrbte, alebo je to uz na tych valcoch take nebezpecne, ze by som tak rychlo slapat nemal... Alebo ci sa tam da menit nejako odpor, ze by som mal pocit ako keby slapem oproti vetru. Alebo "AKE TO VLASTNE JE"? Nechce sa mi dat neviem kolko litrov za to aby som si to skusil, radsej si necham poradit.
No dobre, Giro, dufam, ze som si ta nepohneval, ale musel som si rypnut
Ano, o nieco take mi islo, alebo o popis toho ako to pouzivate a co sa s tym da/neda a na co to dobre je/nieje. A ak je lepsie nieco ine, tak co a preco.
zatial vyhrala lenivosť a to je parádna volba, hambím sa, fuj hnus.
Ale ani konkurencia nespi:
http://www.spindoor.sk/
Tak som si kúpil trenažér Tacx Satori a som spokojný.
Treba len hladký plášť a iný rýchloupínák dozadu.
Je to trochu na morál, ale pri telke, alebo hudbe to celkom ide.
http://www.tacx.com/producten.php?langu ... lSubSub=77
Valce sa používajú buď na rozjazdenie, alebo ako náhrada jazdenia v zime. Na rozjazdenie nepotrebuješ lámať ťažké prevody a siliť sa, ale sa vykmihať. A v zime je to podobne. Namiesto hodiny - dvoch mrznutia a šmykania sa na ľade stačí hodina na valcoch. A opäť, v zime sa nejazdí na silu, ale na frekvenciu a vytrvalosť. No a aj preto, aby si riť a aj celé telo neodvykli.
Moje skúsenosti z valcov sú také, že sa rozjazdievam na ľahkom prevode (39x21-19) a potom točím tiež nie veľmi ťažký (53x19-17). Skôr si strážim pulz a rýchlosť. Napríklad viem, že ak točím pri prevode 39x19 cca 100 otáčok za minútu, tak by som mal mať na tachometri cca 23-24 kmh. A podobne mám spočítané aj iné prevody. Skúsenosti mám také, že čím mám ťažší prevod, tým je aj väčší odpor na pedáloch. So zvyšujúcou sa rýchlosťou síce nerastie odpor vzduchu, ale rastie odpor vo valcoch a cítim to.
A počul som, že výhodou trenažéra so vzduchovou brzdou je, že ten ventilátor si pekne ovieva chrbát.
No a výhody valcov oproti trenažéru:
- na valcoch sa naučíš jazdiť rovno
- na valcoch sa naučíš jazdiť ekonomickejšie, všelijaké to krútenie celým telom hrozí pádom z valcov
- nutnosťou rovnomerného šliapania sa naučíš šliapať kruhovo, dupanie do pedálov ťa zhodí z valcov
- naučíš sa jazdiť viac frekvenčne a nie silovo (ale to je len moja domnienka, súvisí s predchádzajúcimi dvomi tvrdeniami, neoverené)
- menej zaťažuješ rám bicykla, najmä zadnú stavbu
- ak chceš vidieť ako rýchlo jazdíš alebo koľko si prešiel, tak nemusíš maturovať, ako prehodiť magnet a snímač otáčok spredu dozadu.
Medzi nevýhody patrí, že je šanca skôr si ustlať a prípadne aj rozmlátiť nejaký ten nábytok. A druhá nevýhoda je, že derieš dve gumy, na trenažéri len tú zadnú.
http://www.tacx.com/producten.php?langu ... lSubSub=77
Mas to doma? Skusal si to niekde?
Valce sa používajú buď na rozjazdenie, alebo ako náhrada jazdenia v zime. Na rozjazdenie nepotrebuješ lámať ťažké prevody a siliť sa, ale sa vykmihať. A v zime je to podobne. Namiesto hodiny - dvoch mrznutia a šmykania sa na ľade stačí hodina na valcoch. A opäť, v zime sa nejazdí na silu, ale na frekvenciu a vytrvalosť. No a aj preto, aby si riť a aj celé telo neodvykli.
Moje skúsenosti z valcov sú také, že sa rozjazdievam na ľahkom prevode (39x21-19) a potom točím tiež nie veľmi ťažký (53x19-17). Skôr si strážim pulz a rýchlosť. Napríklad viem, že ak točím pri prevode 39x19 cca 100 otáčok za minútu, tak by som mal mať na tachometri cca 23-24 kmh. A podobne mám spočítané aj iné prevody. Skúsenosti mám také, že čím mám ťažší prevod, tým je aj väčší odpor na pedáloch. So zvyšujúcou sa rýchlosťou síce nerastie odpor vzduchu, ale rastie odpor vo valcoch a cítim to.
A počul som, že výhodou trenažéra so vzduchovou brzdou je, že ten ventilátor si pekne ovieva chrbát.
No a výhody valcov oproti trenažéru:
- na valcoch sa naučíš jazdiť rovno
- na valcoch sa naučíš jazdiť ekonomickejšie, všelijaké to krútenie celým telom hrozí pádom z valcov
- nutnosťou rovnomerného šliapania sa naučíš šliapať kruhovo, dupanie do pedálov ťa zhodí z valcov
- naučíš sa jazdiť viac frekvenčne a nie silovo (ale to je len moja domnienka, súvisí s predchádzajúcimi dvomi tvrdeniami, neoverené)
- menej zaťažuješ rám bicykla, najmä zadnú stavbu
- ak chceš vidieť ako rýchlo jazdíš alebo koľko si prešiel, tak nemusíš maturovať, ako prehodiť magnet a snímač otáčok spredu dozadu.
Medzi nevýhody patrí, že je šanca skôr si ustlať a prípadne aj rozmlátiť nejaký ten nábytok. A druhá nevýhoda je, že derieš dve gumy, na trenažéri len tú zadnú.
Super! Takuto nejaku odpoved som ocakaval. Akurat jedna pripomienka. Videl som niekde na webe valce, ktore maju cez nejaku gumu/lanko urobeny prevod aj na predny valec, takze sa toci aj ten -> nemusis prehadzovat snimac dozadu.
z tohoto prospektu to nevyzerá, ale má to klasickú 4-hrannú koncovku a oska je trikrát uchytená na priemysloch, takže určite nie pre slečinky
Ta vymenitelnost kluk je dolezita. Tak potom je to v poriadku.