Co som zatial nasiel (abecedne):
American Classic - Vyrobca uvadza na stranke "Compatible with many of the tubeless systems on the market." Viete niekto, ci su UST compatible bez uprav?
Mavic Crossmax SLR/ST - Vyrobca uvadza, ze by mala byt vola nastavitelna "Fast, easy and very precise micro adjustment of the hub play with the special tool". Ja fakt nechapem, ako sa da klasicke priemyselne lozisko dotahovat - pls. ako to funguje?
Fulcrum Red Metal - Viete niekto, ci su UST compatible bez uprav? (vyrobca spomina technologiu "Ultra-Fit™ Tubeless", ale o UST ani slovo) Z mojho pohladu ich znevyhodnuje pouzite klasickych konusovych lozisk.
Shimano XT - Konecne po Mavicu druhy vyrobca zo styroch, ktory ma jasne definovanu UST kompatibilitu. Nevyhodou opät konusove loziska, naopak vyhodou CenterLock.
Je pripadne este nejaky dalsi vyrobca UST kompatibilnych kolies? Ak viete, dajte tip. Dik.
posledný komentár: 14. 5. 2020 o 13:00
posledný komentár: 8. 1. 2013 o 21:47
kolesa 1350g + galusky 900g + blbosticky 35g = 2285g
na druhej strane naopak napr SLR :
kolesa 1520g + plaste 1060g ( nejake z najlahsich ust ) = 2580g
co robi rozdiel vo vahe pomaly pol kila co je neskutocne moc ohladom kolies. a hlavne galusky sa nedaju svojimi vlastnostami porovnavat s plastami. kto skusil aj na cestaku jazdu na plastoch a galuskach potvrdi dost vyrazny rozdiel. samozrejme cena je vyssia. a potom tu je dalsie mnozstvo moznosti ktore tu uz boli pisane.
ja len dufam ze niekto tie galusky na bike vyskusa a da vediet ako sa na tom jazdi
Dovolil som si opravit prepocty, aby nevznikal dojem, ze ten vahovy rozdiel je mega obrovsky. Uz je to len 300 gramov. A podotykam, ze uvadzam vahu 2,1" UST plasta s normalnym dezenom, oproti 1,95" galuske, ktora ma od dezenu dost daleko. A Tufo uz urobilo aj 1,95" verziu s normalnym dezenom, ale ta uz ma 600 gramov, takze potom by v porovnani uz asi nevyhralo ze ano? Dalsie veci nebudem porovnavat, nakolko cenovy rozdiel je viac ako +100% oproti Mavicu (Tufo set kolies s galuskami 34900 Kc, Mavic SLR + 2 UST plaste cca 16500 Kc). Takze Tufo sa nechyta a nie je konkurencieschopne. A o nemoznosti vyberu plastov som uz pisal, to je tiez velmi podstatna vec...
EDIT: Vahovy limit pre Tufo 82 kg. No comment...
A akoze ten leftynovy naboj prilepim o druhu novu normalnej vidlice lepiacou paskou hej?
a niekumu staci aj 1,95 rozmer aby si dokazal v pohode pojazdit v hociakom terene
a ktore 2,1 UST to ma v reale 530g?
-DT Swiss 240 S Disc Nabensatz, 32 Loch
-DT Swiss XR4.2 Disc Felgen, weiss, 32 Loch
-Sapim CX-Ray Speichen schwarz
-Sapim Alunippel, schwarz
odkaz (ebay.de): http://cgi.ebay.de/Laufradsatz-DT-Swiss-240S-XR4-2D-WHITE-CX-Ray_W0QQitemZ330285810163QQcmdZViewItemQQptZSport_Radsport_Fahrradteile?hash=item330285810163&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
+ no tube sada a ideš...
http://www.bike-discount.de/shop/k448/a4797/240s-d-dt-xr42-d.html
* 32 Loch
* Gewicht: 1681g
http://www.bike-discount.de/shop/k448/a4797/240s-d-dt-xr42-d.html
Tie biele su na centerlock a so sapim vypletom a Al niplami
a niekumu staci aj 1,95 rozmer aby si dokazal v pohode pojazdit v hociakom terene
a ktore 2,1 UST to ma v reale 530g?
No ved OK, neporovnavam jazdne vlastnosti galuska vs. UST plast. Nikdy som galusky nejazdil, a asi tak skoro ani nebudem vzhladom na rozsirenost/dostupnost, cenu a ne/kompatibilitu. Porovnaval som hlavne cenu a hmostnost vs. dezen co su dost podstatne parametre. A myslim, ze je dost ludi, co nechce za par kolies s XC galuskami vyhodit cca 40 000 Sk, ked za polovicnu sumu moze mat vahovo takmer porovnatelny produkt v TOP kvalite a s relativne velkym vyberom pouzitelnych dezenov.
A co sa tyka tych UST plastov, tieto su vahovo relativne konkurencieschopne voci XC 2 a lepsie ako XC 3 od Tufa:
univerzal Rocket Ron UST 2,1" 530g
blatko Nobby Nic UST 1.8" 540g
univerzal Rubena Charybdis V76 2.0" UST Supra 550g
Rocket Ron - ak je to univerzal, tak potom aj tie moje semislicky co som mal vo Svite su univerzal
Nobby Nic 1,8 - bohuzial sme s Henom zistili ze dost nepouzitelny rozmer
Rubena atd - neviem, ale tato znacka zatial neurobila nejake slusnejsie plaste, takze necakam nic od tych ich UST zazrakov
...je sice pravda ze vyber galusiek a cena je niekde inde, ale asi aj ich funkcnost bude asi na inej urovni ( ked uz to jazdi vacsina Cechov v top 10 ,mlady Sagan a aj zopar tych lepsich vo svete )
ale ok, cena je inde, takze dalej uz len UST systemy
...
Rubena atd - neviem, ale tato znacka zatial neurobila nejake slusnejsie plaste, takze necakam nic od tych ich UST zazrakov
...
... poznam cloveka co jazdi slovensku XC-spicku a na modre Rubeny nedal dopustit. nejazdi ich iba preto ze ich prestali robit (myslim ze to bol vzor V45-Winner)...
hehe...smiem vediet kto ich s nadsenim jazdil?
- a tie Rubeny boli velmi podobne ako semislick od Michelinu
Otazka na Duda a mozno niekoho dalsieho kto ma tie rafiky XM819. Na stranke Mavicu je obrazok rafika a tie otvory na niple nevyzeraju zrovna standardne - vyzeraju, akoby sa tam museli pouzit nejake specialne niple so zavitom, ale nic take som nikde ako samostatne kupitelny prvok nenasiel. Je potrebne pouzit special niple abo je na stranke Mavicu len zla fotka? Uvazujem totiz, ze by som zatial zobral jeden taky rafik na skusku na zadne koleso kedze tak ci tak budem asi musiet okrem naboja vsetko vzadu vymenit a prave zadne je to, na ktore UST aj prednostne chcem vyskusat kvoli pripadnemu seknutiu. Dik za info.
Do čierneho bazmeku vložíš nipel. Bazmek potom dotiahneš s niplom do ráfu. Je velmi vhodné na závit bazmeku kvapnúť aj lepidielka. Potom dotiahneš štandardný nipel so š*****m a tomu sa už hovorí centrovanie a doťahovanie výpletu. hehe
1. Aluminum threaded eyelets (supplied with the rim). Dufam, ze to dodavaju s rafikom ked to tak uvadza Mavic.
2. You must install the m9 nipple holders along with the spoke nipples before building up the rims.
P.S. Pojmy ako dotahovanie a centrovanie poznam, ale v zime ked sa budem nudit sa mozno aj pridem doskolit, kto vie.
Alebo keď Ti niekto príde s vyšklbnutým bazmekom do servisu bo sa mu to povolilo a pôsobenie istých síl spôsobilo katastrófen. hehe
Prídi školiť