ked som kupoval davno xt paralel tak gumicky som hned vyhodil pretoze mam osobne skusenost s otrasnou kvalitou ich gumiciek.Inak system paralel je velmi sikovna vec.
Ja ti dam najlepsiu radu: kup si diskovky a s tymito archeologickymi nalezmi tu nesaskuj Prepacte mi za ustipacnost, ale v-cka v dnesnej dobe mi pridu pochopitelne len z cenovych dovodov (ak to je tento pripad tak sa hlboko ospravedlnujem).
Zire: by ma zaujimalo ake vecka a kotuce si jazdil, ze su vecka archeologickymi nalezmi. Urcite to boli nejake, ktore su cenou zrovnatelne s kotucmi s ktorými to porovnavas. Ja jazdim na jednom bajku vecka a na druhom kotuce a kvalitne vecka brzdia minimalne porovnatelne ako slusnejsie kotucove brzdy so 180mm diskami.
No a medzi LX a XTR by som sa urcite rozhodol pre XTR ale Avid je stale lahsi, s porovnatelnou ucinnostou a neohyba tolko koliky.
Ja ti dam najlepsiu radu: kup si diskovky a s tymito archeologickymi nalezmi tu nesaskuj Prepacte mi za ustipacnost, ale v-cka v dnesnej dobe mi pridu pochopitelne len z cenovych dovodov (ak to je tento pripad tak sa hlboko ospravedlnujem).
Mýliť sa je ľudské Ani zďaleka nedosahujú niektoré hydr. brzdy úroveň V-čiek a teraz nemám na mysli systém ktorým pracujú. O cene by sa dalo tiež polemizovať napr. V- brake AVID SD ultimate stoja cca 9 500- 10 000 Kč.
- osobne by som poradil nieco bez paralelogramu. jazdil som paralelogramove XT aj XTR (rozne typy brzdovych gumiciek) a skor ci neskor zacali vibrovat a "revat". ja som nakoniec zakotvil pri brzdach Ritchey Logic (pomerne lahke a tuhe ale asi uz davna historia). co sa tyka zmesi tak na klasicke rafiky mam vyborne skusenosti s modrymi gumickami Fibrax aj ked osobne uz preferujem keramiku...
zire a čo napr. hmotnosť?
nevraviac o tom, že som ešte nezažil od Avid SD 5 žiadnu zradu (a mali sme tu situácie, keď síce nebrzdilo, ale nikomu - slávny minuloročný Horal, kde ľahlo popolom všetko, ako Včka, tak aj disky)
jediná podstatná vyhoda na strane hydraulických kotúčoviek je virtuálna bezúdržbovosť
Nazdar určite LX mal som XT-čka a viem čo to je výkon slušný,ale časom to škrípanie a rezonancie by si mal aj u XTR. Určite by si zle nespravil kúpov AVID SD5,alb. SD7 tiež dobré brzdy.Shimano má prevažne tvrdé gumičky tak by som ti doporučil použiť mäkšie gumišky,kt.majú dobrý výkon,ale nie až takú životnosť.
- ja som ešte nedávno jazdil staré paralelogramové shimaná LX s kódovým označením BRM-570 (sezóny 04/05 až 06/07), mali perfektný brzdný účinok (neskôr po prechode na SD7 bolo cítiť, že na Avidoch potrebuješ silnejšie stisnúť páky, aby si ubrzdil rovnaký zjazd), systém zabezpečoval aby špalíky dosadali na brzdné plochy presne, a teda sa opotebovávali rovnomerne.
Avšak po nejakých 10 tis. najazdených kilometroch chytili slušný vakel v čapoch - začali vibrovať a účinok sa stal úplne nepredvídateľným, stiedavé zaberanie a popusťovanie sa približovalo systému ABS na autách a v klopených zákrutách v úzkych singloch to bol úplný hazard. Na oceľovom a duralovom ráme pracovali bez anomálií, no na zoslabovaných hliníkáčoch ohýbali zadné stavby, konkrétne na mojej Kone Kule sa pri brzdení bez BrakeBoostra ( odpornej a ťažkej podkovy) sťahovavala stavba k sebe asi o 2 až 3 centimetre. Ich najväčšou nevýhodou je ich takmer dvojnásobná hmotnosť oproti klasickému systému.
Ak ti nejde o hmotnosť a máš čas robiť údržbu čapov ber tie para. XTR-ka, ak však áno kukni portfolio Avidu.
No asi tolko ze mam aj stare XT Vcka a po par rokoch to zacalo riadne vibrovat koli vzniklym volam v tych paralelogramoch, teraz to ma vole priam polcentimetrove(na botke gumicky vo zvislom smere).
SD7 naproti tomu ze to vyzera ako smejdovy odliatok za par korun je lahky tuhy a brzdi, vole nepozorujem, cena priam ludova.
DI2F4Y: mozes mi prezradit ake gumicky sa ti osvedcili na keramiku? dik
Ad mechanika: su urcite mechaniky od avidu(asi ta najvyssia rada) ktore funguju moc dobre co sa brzdneho vykonu tyka, horsia je uz davkovatelnost sily.Taky opak Hope kde to sice nebrzdi ale davkovatelnost je nadherna od lestenia kotuca az po piskanie.
na keramicke rafiky som pouzival standardne Shimano gumicky urcene na keramicke rafiky (su z takeho tvrdeho materialu a na rubovej strane maju napis "for ceramic rims only"). co sa tyka opotrebenia tak velka spokojnost, za 7 rokov som gumicky nemenil, ale zase je pravda ze jazdim radsej hore kopcom ako dolu a posledne roky to kvoli zamestnaniu nebolo az take intenzivne. rafiky mam Mavic X-max II a jediny problem je ze mi na zadnom kolese odbil kamen trosku z keramickej vrstvy. problem je to iba opticky lebo poslednych 5 rokov som ich jazdil k plnej spokojnosti aj tak az kym som tohto roku nenasadil na svoj "prvy" bike kotuce a V-cka keramiky isli na "druhy" bike (stary ram som zrusil na Garde a novy akosi nema capy na V-cka).
No hlavne mi ide o menenie resp nemenenie rafku. Gumicky zmenit neni problem, tiez mam na par miestach od kamienkov odstiepene z tej vrstvy a bojim sa ze take tvrde gumicky by to mohli viac vyhlodat. Ale zas citim ze obycajne BBB alebo kollstopy na bezne rafky, to neni ono.
No mne sa práve tie originál Shimano gumičky na keramiku zdali úplne hrozne. Boli brutálne tvrde- dalo sa na nich skoro az porezať. Lepšie sa mi zdali nejake čierne Jagwire na obyc. ráfik. Boli o trocha mäkšie(oproti tomu shimanu) a lepšie chytali na uz mierne vyhladený ráfik.
- tie gumicky Shimano tam mam od nova a ziadne expermenty som nerobil lebo nebolo treba takze sa k inym neviem vyjarit...
- davkovanie brzdneho ucinku aj zaber je s nimi vyborny + rafiky a brzdove gumicky su povodne...
Zigo: to si tam mal gumicky na klasicky nekeramicky rafik? "nekusalo" sa to velmi?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
No a medzi LX a XTR by som sa urcite rozhodol pre XTR ale Avid je stale lahsi, s porovnatelnou ucinnostou a neohyba tolko koliky.
Mýliť sa je ľudské
nevraviac o tom, že som ešte nezažil od Avid SD 5 žiadnu zradu (a mali sme tu situácie, keď síce nebrzdilo, ale nikomu - slávny minuloročný Horal, kde ľahlo popolom všetko, ako Včka, tak aj disky)
jediná podstatná vyhoda na strane hydraulických kotúčoviek je virtuálna bezúdržbovosť
Avšak po nejakých 10 tis. najazdených kilometroch chytili slušný vakel v čapoch - začali vibrovať a účinok sa stal úplne nepredvídateľným, stiedavé zaberanie a popusťovanie sa približovalo systému ABS na autách a v klopených zákrutách v úzkych singloch to bol úplný hazard. Na oceľovom a duralovom ráme pracovali bez anomálií, no na zoslabovaných hliníkáčoch ohýbali zadné stavby, konkrétne na mojej Kone Kule sa pri brzdení bez BrakeBoostra ( odpornej a ťažkej podkovy) sťahovavala stavba k sebe asi o 2 až 3 centimetre. Ich najväčšou nevýhodou je ich takmer dvojnásobná hmotnosť oproti klasickému systému.
Ak ti nejde o hmotnosť a máš čas robiť údržbu čapov ber tie para. XTR-ka, ak však áno kukni portfolio Avidu.
SD7 naproti tomu ze to vyzera ako smejdovy odliatok za par korun je lahky tuhy a brzdi, vole nepozorujem, cena priam ludova.
DI2F4Y: mozes mi prezradit ake gumicky sa ti osvedcili na keramiku? dik
Ad mechanika: su urcite mechaniky od avidu(asi ta najvyssia rada) ktore funguju moc dobre co sa brzdneho vykonu tyka, horsia je uz davkovatelnost sily.Taky opak Hope kde to sice nebrzdi ale davkovatelnost je nadherna od lestenia kotuca az po piskanie.
- davkovanie brzdneho ucinku aj zaber je s nimi vyborny + rafiky a brzdove gumicky su povodne...
Zigo: to si tam mal gumicky na klasicky nekeramicky rafik? "nekusalo" sa to velmi?