uz som sa dvakrat vysypal, sice nic dramaticke ale predsa len boli to zbytocne paady...
vsimol som si, ze predna brzda ma na listi asi taku ucinnost ako na lade...takze brzdim iba zadnou a co vy ???
posledný komentár: 6. 11. 2025 o 9:48
posledný komentár: 6. 11. 2025 o 9:48
na cestach, ktore nepoznam sa snazim prednou brzdit minimalne. a na listi aj menej klopim zakruty, jednemu chalaniskovi, co isiel predo mnou, sa to vypomstilo...
pri beznej jazde 90% brzdenia riesim prednou...mozno aj preto, sa teraz citim tak trosku "na holickach"
najhorsie je ked si to clovek sviha po vyjazdenej ocistenej cesticke a v zakrute ho to vynesie do listia, tak to je uplna katastrofa, ani brzdit ani zabocit ....
inu, tie "rigoly" su jako zlaby na vodu krizom cez cestu?
Inak je to nádhera, ked dojdeš na križovatku ciest v lese a cesty niekto vygumoval a posypal tam lístočky. Prekrásna príroda.
celkom ma geroy zarazilo, vzhladom na tvoje prispevky, s akou temou si vyrukoval a aj postojom k nej. nuz ale k teme. podla mna jazda na listi je otazkou techinky jazdy a plastov. ja som zvykol jazdit agresivne vzorky vacsich sirok .napr.ritchey z-max, hutch.bulldog, tioga factory xc aj dh sirky 2,1+. momentalne uz pod 2,3 ani neuvazujem. a co sa brzdenia tyka nemyslim ze sa u mna nejako meni technika brzdenia. predna brzda rules. pravdupovediac mi nestaci ani 160kotuc. na jar prechadzam na 180. jemnejsie vzorky ale pochopytelne problemy pod brzdenim mozu mat. ale uprimne pre nezavodne jazdenie nevidim dovod pouzivania nejakych semislickov a pod. a v jeseni toboz.
prave som sa vratil zo super vyjazdiku, v karpatach to vyzera ako v rozpravke
jednak bolo dnes dobre namrholene, takze na sutroch som sa smykal ako na lade, par krat som v stupani zastavil a zadne koleso pekne presmykovalo, takze nasledovalo modlenie sa aby sa vypli SPD, ale stihol som to
to ma asi najviac sere, mokre listie a pod tym mokre konare a sutre, to nieje sanca moc predvidat, iba ist pomalsie a opatrnejsie. brzdenie v ziadnom pripade nie agresivne no a klopenie zakrut neprichadza do uvahy.
plastne mam continental vapor 2,1
a potrebujem asi hmlovky
no len na mokrom to uz je horsie. ale zas v blate sa im dari, zaber nieje najhorsi a nehadzu tolko blata.
cena je tiez celkom prijatelna.
zatial najlepsie plaste ake som mal.
s touto temou som vyrukoval preto, lebo myslim ze je aktualna (je jesen
jednoducho stale niekto pride s niecim novym, popripade s nejakou dobrou radou ako technicky zvladnut "tricky" useky
momentalne jazdim vpredu Specialised Enduro 2,35 a vzadu nejaky zodraty Maxxis, ale uz zajtra idem skusit namiesto toho maxxisu Fat Alberta 2,20 tak uvidime co a ako...
inak dnes to brutalne smykalo...a bolo aj tak hnusne jesenne sychravo...vlhko a kosa...podla mna na tom mokrom listi sa to vobec neda naklopit, lebo koleso hned ustreli...
podla mna je velmi dolezite spravne zatazit predne koleso, kt. je zaklad istoty. nesuhlasim s brzdenim len zadnou brzdou. v prip. jazdy priamo sa da kludne brzdit takmer naplno aj na mokrom listi. opatrnejsie uz treba s prednou brzdou narabat pri nakloneni(ale aj tak je asi dolezitejsie spravne zatazenie kolesa). zadna brzda ma skor stabilizacnu ulohu. specialny pripad je ked je ale pod listim smyklave blato, to uz naozaj vie pripravit zaujimave momenty. ale nizsi tlak vie naozaj spravit hodne. napr ja pri 60kg a 2,35 idem aj pod 40psi.
my tu (v za) zatial mame sucho a nemam pocit ze by bol problem. ale akonahle zacne byt mokro pojdu prec bulldogy 2,3(kt. pouzivam len preto ze boli na biku original) a konecne obujem tiogu factory dh 2,35. tomu plastu neobmedzene doverujem.