Asi mame na to rozdielne pohlady. Ja to vnimam tak, ze co sa nevyrobi / nevypusti tak to je uspora a nie delta voci nejakemu cim vacsiemu objemu.
16.02.2024 - 09:19:11
02
Tak môžete chodiť po Slovensku a hovoriť ľuďom, aby nekupovali autá. Prajem veľa šťastia.
16.02.2024 - 09:22:01
01
Reagoval som na najazd versus emisie. Nie ci kupovat alebo nekupovat auta. Ale OK.
16.02.2024 - 09:27:34
00
Touro
Viete aký je objem emisií spaľovacieho auta a elektromobilu za celú ich životnosť? Koľko emisií CO2 tvorí výroba auta, batérie a koľko ich prevádzka?
Pri energetickom mixe EÚ sa elektrický Peugeot 208 pri nájazde 10 000 km za rok vyrovná spaľovaciemu autu v emisiách za 4 roky. U Huyndai Kona pri slovenskom energetickom mixe sú to 3 roky.
16.02.2024 - 09:29:19
00
bicycletour napísal:
Touro
Pri energetickom mixe EÚ sa elektrický Peugeot 208 pri nájazde 10 000 km za rok vyrovná spaľovaciemu autu v emisiách za 4 roky.

len pre istotu, to je štatistika o Peugeote e-208 vs nový Peugeot 208? alebo nový e-208 vs random priemer spalovák :^)
a na doplnenie ohľadom výšky zmysluplnej dotácie:
e-208 cena 33 500-37 500€,
benzín 208 cena 15 400-22 800
diesel 208 cena 18 800-21 400€)
https://www.peugeot.sk/content/dam/peugeot/slovakia/cenniky/9-1-2024/cennik_208-e208.pdf
16.02.2024 - 11:09:53
01
Sú to porovnateľné verzie.
16.02.2024 - 11:53:00
00
Ako pre korektnost by bolo idealne porovnavat aspon spalovak automat vs BEV (ono podiel automatov rychlo rastie aj tak).

Ale napr taky VW:
Tiguan Limited 1.5 TSI DSG 110kW predny pohon akciova cena 35.390 €
Tiguan Limited 1.5 TSI PHEV DSG 110kW predny pohon akciova cena 41.890 €
ID.4 Pro Limited 210kW zadny pohon velka baterka akciova cena 45.990 € (medzirocne cena klesla o cca 12.000 €)

Ono su to modely kde je vybava zdarma v hodnote vyse 4000 € u Tiguanov, resp takmer 9000 € u ID.4.

Kazdopadne velmi zaujimavo vyzera nova generacia PHEV u VW, co maju dojazd cca 100km a velmi zaujimave ceny.

Tiguan PHEV vyjde s porovnatelnou vybavou menej, ako RAV4 s obycajnym hybridom.
16.02.2024 - 11:54:41
00
bicycletour napísal:
Sú to porovnateľné verzie.

čo je to porovnatelná verzia? :^)

quasimoto napísal:
Ako pre korektnost by bolo idealne porovnavat aspon spalovak automat vs BEV (ono podiel automatov rychlo rastie aj tak).

:y: veď cenník spomenutej 208čky je nalinkovaný, dá sa pozrieť aj rovnaká výbava a porovnať si.. stále vychádza spalovák na 2/3 elektra, resp opačne elektro o 50% drahšie. nie je všetko len o cene, ale aby to dotácia dorovnala má skrátka čo robiť
16.02.2024 - 12:08:48
00
CraObs
Výkonovo porovnateľné autá.

A ako veľká väčšina, ktorí tu píšu o predražených elektromobiloch, porovnávajú ceny a emisie iba pri výrobe. Ale prevádzkové náklady nejako obchádzajú.
Koľko asi tak stojí palivo a servis počas životnosti u oboch pohonov?
Pri súčasných cenách napr. u ejoinu vychádzajú náklady na 160 000 km u e-208 na 6 000 € u spaľovacej 208 15 300 €. Pri domácom nočnom nabíjaní sú náklady na 160 000 km 2000 €.


Naposledy upravil bicycletour dňa 16.02.2024 - 12:28:10, celkovo upravené 1 krát.

16.02.2024 - 12:11:51
00
tak ale výkonovo porovnatelné autá aspoň s akou EURO normou? 2? 4? 6? to je dosť zásadný rozdiel :!:
16.02.2024 - 12:22:32
00
CraObs napísal:
:y: veď cenník spomenutej 208čky je nalinkovaný, dá sa pozrieť aj rovnaká výbava a porovnať si.. stále vychádza spalovák na 2/3 elektra, resp opačne elektro o 50% drahšie. nie je všetko len o cene, ale aby to dotácia dorovnala má skrátka čo robiť

To nie je celkom pravda.
Samozrejme, cim mensi segment/lacnejsie auto, tym je % priplatok za BEV vyssi.

U vyssich segmentov to uz casto nie je zasadny priplatok.

Zaujimava situacia je napr novy VW Passat vs ID.7

Passat Elegance 2.0 TDI DSG 110 kW ... akciova cena 45.590 €
ID.7 Pro 210kW ... akciova cena 51.490 € .. cize + 5.900 € / 13 %


Ak by sme vzali akciovu ID.7 Limited, tak sice stoji 53.490 € (no zaroven ma v cene vybavu za vyse 9000 €) a teda je drahsia, ale ku Pasastu by sme museli doplnit vybavu na rovnaku uroven cim by stupol cca na 49.000 € a teda rozdiel by uz bol len 4.500 € / 9%.
A to mas vykon o 100kW vyssi, bezne sa za len +30-40 KW u spalovakov doplaca 2-3000 €.

Ak sa nemylim, aj BMW ma niektore BEV nacenene velmi konkurencieschopne voci spalovakom, tusim iX1 som naposledy pozeral.
16.02.2024 - 12:35:34
00
CraObs
208 1,2 74 kW, 115 g/km a e-208 100 kW
16.02.2024 - 12:39:13
00
tak ked si z fachu daj statistiku predajov VW podla cenovych hladin.. lebo ano cim je vyssia cena tym sa rozdiel stiera, ale vacsina populacie nekupuje auto za 50k +.. ale je mozne ze mam skresleny pohlad len :)
16.02.2024 - 12:43:14
00
PHEV by som do debaty vobec neplietol. To je len na zalepenie oci aby mal vw co predavat a splnil limity emisnych povoleniek. Ale v 2035 skoncia aj tie (oficialne, uvidime, osobne cakam vynimky z vynimiek), lebo je to slepa vyvojova cesta. Shitstorm za 3,2,1...
16.02.2024 - 12:49:13
00
Najpredávanejšie autá v roku 2023 1. polrok na Slovensku. Keby si ľudia spočítali náklady na palivo a servis, tak by mali aj na elektromobil.
Škoda Octavia
Škod Fabia
Kia Ceed
Kia Sportage
Hyundai Tucson
Škoda Kamiq
Hyundai i30
Škoda Scala
Škoda Karoq
Dacia Duster
Toyota Yaris Cross
Hyundai i20
Toyota Corolla
Toyota RAV4
Škoda Kodiaq
16.02.2024 - 12:53:58
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up