hohó, ale ja som nikde nenapisal, ze odveziem styroch ludi a styri biky. Vzdy sklapam zadne sedadla, ked beriem bike.
28.08.2010 - 16:36:48
00
aha prepac, zle som cital
videl som tam 4+4
soraac :)
28.08.2010 - 17:19:32
00
počujte borci, potrebujem poradiť.. Po cca 20-30km stráca auto výkon (neťahá), jedná sa o starší motor Alfa romeo, 2.0 TS Super, 106 kW, ešte osemventilová verzia, tj r. '93.. kde by mohol byť problém? Lambda sonda, filtre, sviečky alebo?
Samozrejme, že som googlil, ale priznám sa nie moc dlho.. Našiel som, že so stratou výkonu majú problém občas TDi motory, ale tam je problém väčšinou v turbe, takže to mi nepomôže..
Ak niekto viete poradiť kde môže byť pes zakopaný, tak vopred veľká vďaka :)
20.09.2010 - 17:07:53
00
skontroluj si filtre s turbom co viem je najcastejsi problem ze aj po vypnuti motora stale ide
20.09.2010 - 17:46:10
00
lenže on turbo nemá.
No môže to byť spomínaná lambda sonda, čerpadlo, vstreky... Ja by som skúsil najprv palivový filter vymeniť, možno nestačí čerpadlo nacuckať dosť paliva. Potom pozrieť na vzduchový filter, ak je špinavý vymeniť za nový určite zvládneš a cena pár € . Sviečky vybrať skontrolovať, pokiaľ niesu sčernené tak stačí prebehnúť drôtenou kefou. Inak pozrieť či sa nezasekáva škrtiaca klapka, alebo lanko plynu. Inak to nemá žiadne iné príznaky, okrem straty výkonu?

Ťažko radiť takto....
20.09.2010 - 18:16:28
00
Skus pozriet aj na dieselpower.cz
20.09.2010 - 18:34:56
00
zatial dakujem chalani za tipy!
shmirgel: o hentom fóre som vôbec nevedel, je tam kopec zaujímavého materiálu, avšak väčšina (ako je už z názvu jasné) je o nafťákoch.. zabudol som napísať do môjho postu, že u mňa sa jedná o benzínový motor..
genyus: okrem straty výkonu je tam trochu problém aj so servom, ale to je klasický neduh týchto starších Álf, dúfam, že postačí doliať (vymeniť) servo olej a pofičí to, tečenie som nezaznamenal.. Avšak servo so stratou výkonu samozrejme nemá nič spoločné, takže inak tam žiadny problém nie je, auto štartuje v poriadku, takisto zo začiatku ťahá výborne, len potom keď sa zahreje, tak jednoducho poklesne výkon.. Každopádne, či už ten filter, lambda alebo sviečky sú pomerne lacné záležitosti, takže to teda popozerám a uvidím.. K tomu čerpadlu: neviem.. tým, že motor zo začiatku nemá problém s ťahom, tak myslím, že v tom by chyba nemala byť.. napr. naopak felicia má práve tento problém, že zo začiatku auto neťahá, ale stačí ho raz-dva krát vytočiť a potom už šlape..
Každopádne ďakujem za rady a tipy, ak vás ešte niekoho niečo príp. napadne, tak budem len rád :)
20.09.2010 - 20:55:59
00
no niečo ho bude musieť dusiť, zaujímavé že až keď sa zohreje, netrhá náhodou, a robí to na každom prevode? So servom to nemá veľa spoločného okrem remeňa :D no lambda sonda lacná nieje, teda neviem ako na tvoju alfu ale na golfa som kamarátovi cez všetkých možných bohov zohnal neorigo za 100€. Ešte by som aj skotroloval káble cievka-sviečka. Ešte ma napadlo, že či ti neprešmykuje spojka.
20.09.2010 - 21:05:50
00
spojka je ok, ako vravím, zo začiatku žiadny problém s nedostatkom výkonu nie je.. to servo, ako som aj písal, to je mi jasné.. netuším koľko vývodovú lambda sondu tam tieto motory majú, nechce sa mi to teraz hladať, ale každopádne do 40€ by to malo byť.. vždy je to síce viac ako za filtre a sviečky, takže tie skontrolujem asi najskôr..
no neviem teda, snáď to nejak vyriešim, hold starý motor, dalo sa čakať, že skôr či neskôr sa tam nejaký problém vyskytne.. btw, sedel som v jednej alfe s presne s týmto motorom, a pánko mal na tom nabehané cez 400000 km (!!) bez vážnejších problémov, len jednoducho sa o auto dobre staral, tak sa mu takto pekne odvďačilo..
ok teda, tak to popozerám a uvidím.. genyus, ešte raz dík :)
20.09.2010 - 21:21:47
00
Neviem ako je to s alfou r. v.93 s diagnostikou.ale ak to má zásuvku tak je to prvé čo by si mal urobiť.
S lambdou pozor na tie lacné /čínske,polske/ sondy a aj tie univerzálne. Nie vždy je to to pravé.Mal som s tým problém nedávno Po výmene za origo je po probléme.
20.09.2010 - 21:40:38
00
neviem, ci mas, ale mozno sa skus pozriet aj na snimac vahy vzduchu...
20.09.2010 - 22:37:27
00
skontroluj si filtre s turbom co viem je najcastejsi problem ze aj po vypnuti motora stale ide

??? .. to je co preboha .. po vypnuti motora turbo nejde .. max. tak ventilator, alebo system, ktory turbo dotaca (to je ale dobre).
20.09.2010 - 22:41:32
00
neviem, ci mas, ale mozno sa skus pozriet aj na snimac vahy vzduchu...

váhy vzduchu bývajú na diesloch, a tam sa to zvykne serkať, TDi od od VW tým trpeli celkom často. No pri benzínoch je tiež niečo obdobné, ale tam to nemá taký vplyv na výkon ako u turbodieslov. a áno, ak je možné spraviť diagnostiku tak to rovno skúsiť, že čo to vypíše.
21.09.2010 - 14:51:23
00
ja som videl vahu vzduchu aj na benzinovych motoroch a prave citam, ze aj alfy to maju(benzinove)...
21.09.2010 - 15:38:55
00
misoR: netvrdím že tam nieje, stačí čítať ;)

Ale pri atmosférických benzínoch to nebýva tak poruchové ako pri turbodiesloch a nemá to taký vplyv na výkon motora. Býva ta väčinou pri motoroch s priamym vstrekom...

Ešte ma napadlo či náhodou to nerobí kompresor klímy, teda skús vypnúť klímu ak ju máš a jazdiť s vypnutou. Každopádne skontrolovať tieto základne veci, ak to nebude žiadny z týchto "maličkostí" čo som vymenoval vyššie tak odniesť do servisu, a potom to bude asi niečo s palivovou sústavou...
21.09.2010 - 18:13:46
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up