Čo tak potom kúpiť si Mitsubishi LS200? miesto na
náradie bude, aj na bicykel,
lyže neviem, či sa teraz zmestia na korbu. Sú tam manuály aj automaty v tom, motory čo potiahnu, vyzerá celkom dobre, aj zvýšený podvozok to má, aj 4x4. V zime sa na to dajú dať celkom solídne agresívne pneumatiky, ktoré sa celkom slušne prehryzú cez sneh. Nevýhodou bude trochu jazda po diaľnici v 130, nebude tam taký komfort a ticho ako v bežnom osobáku.
Marli pýtal som sa preto, lebo som veľakrát zažil také, že bývam na Hany Meličkovej v Bratislave a potrebujem 4x4 aby som sa dostal hore, lebo strmý kopec a podobne. 4 roky som brigádoval pre Peugeot a Citroen na autosalóne, bol som na jazdách a počul som tie reči ľudí, štýlom bože, Peugeot 2008 (ešte tá 1. generacia), to je hanba, že to nie je 4x4, ako to môžu predávať takto. Nepoužiteľné auto. Pritom to boli ozaj koľkokrát ľudia, ktorý proste v živote neopustia nespevnenú cestu a najväčšie stúpanie bude to, keď pôjdu do podzemnej/nadzemnej garáže. Zihadlo môže a nemusí byť jedna z výnimiek. Preto som sa pýtal, žiaľ vyznieva to potom vždy trocha ofenzívne. Samozrejme, je vždy na danom človeku, čo si nakoniec kúpi. Poznám osobne aj policajta, čo je už 25 rokov či viac na nehodovke. Aj podľa jeho skúsenosti, väčšina ľudí si kupuje 4x4 preto, lebo si myslia, že sa s tým dajú porušovať fyzikálne vlastnosti. Mám 4x4, je to bezpečnejšie, nedostanem šmyk a podobne. Skôr nájdu za horších podmienok na ceste havarované 4x4 ako zadný náhon.
Čo sa týka automatu, používa ho Toyota, či Land Rover aj vo svojich expedičných modeloch a tie jazdia potom v trocha iných terénoch. Neviem, prečo ak sa používajú od pralesov v Južnej Amerike, cez Afriku až po Sibír, prečo by s nimi mal byť problém práve na Slovensku.
Problém neupevneného nákladu v aute je mi veľmi dobre známy, hlavne na Slovensku, či Česku. Žiaľ je to ako hrach na stenu hádzať. A som na to alergický. Nehodu som ešte nemal, ale zažil som núdzové brzdenie a nepripútaný chalan v zadu zlomil prednú sedačku. Vyskúšal som si aj trenažér nárazu, dokonca nám dali 10kg batoh, na kolená, že držte ho. Po náraze ako to každému vyletelo z rúk, že teraz si predstavte, že to bolo vaše dieťa, čo ste držali na kolenách a to bola len simulácia nárazu v 30km/h. Pre mňa nič nové, ale veľa ľudí bolo šokovaných. Napríklad letiaca
lyžiarka rýchlosťou 50km/h váži okolo 25kg pri dopade. S tým určite nechcem dostať zozadu do hlavy. Ja osobne večne nadávam ľuďom, čo sa v aute v zadu nepripútajú a ako šofér odmietam ísť s nimi v aute. V meste, kde sa pôjde max 50 som ešte ochotný prižmúriť oči, ale mimo mesto nie. Večne počúvam argumenty, že načo sa vzadu pripútavať, on si pokutu zaplatí, čo také sa môže stať a podobne. Keď som išiel prvý raz a posledný raz autobusom do Chorvátska (párty bus od cestovky), tak nás zastavila Chorvátska polícia. Nabehli 2 policajti dnu, oba ja kamery v rukách, prešli sa po autobuse, každý pozeral jednu stranu. Vrátili sa dopredu, cestou ukázali na mňa a ešte 1 pár, že okrem nás to je v prepočte cca 60€ za nezapnuté pásy. Frajerka ma vtedy išla zožrať, ale keď som jej hovoril, aby si rýchlo zapla pás, tak ma vysmiala, že na čo. Dosť času som strávil v Anglicku. Tam sa autobus nepohol bez toho, aby šofér neskontroloval, či sú všetci pripútaný, dokonca mali vpredu ak taký systém, čo im ukázal, ak sa niekto nepriputal. Ak sa niekto odopol za jazdy, upozornili ho, že sa má pripútať. Ak odmietol, autobus na krajnicu, že on sa pohne len vtedy, keď budú všetci pripútaný, keby sa niečo stalo, on nebude platiť £5000 pokutu za nepripútaného pasažiera v tom lepšom prípade, horšom prípade môže ísť do basy na celé roky. Keď cestujem diaľkovými autobusmi, ešte som nevidel, že by sa v našich končinách niekto pripútaval. Ani keď idem na Schwechat. Občas nejaký cudzinec, ale inak nikto.