astro, romanx ak by nepomohlo nezaplatiť, tak by malo pomôcť dočasne vyradiť z evidencie, zrušiť poistku a kludne za deň dva prihlásiť auto späť na cesty :)
29.01.2015 - 08:49:47
00
Ale dva krat si vystat rad na policii....

Alebo uz to ide elektronicky?
29.01.2015 - 08:51:31
00
krasicka, daju sa dakde tieto ford udaje vyhladat alebo mas niekde znameho


sorry nevšimol som si...je to z FB Fordclub.sk...oni tam hádžu takéto perličky...
29.01.2015 - 08:51:52
00
nám na škole tiež odporúčal pán profesor čo učil predmet spaľovacie motory, že motor treba čo najrýchlejšie dostať na pracovnú teplotu a to sa dosiahne určite skôr pri zaťažení, ako keď ho človek nechá klepať na prázdno a 10 minúť ometá sneh. ideálne mať nezávislé kúrenie pre dosiahnutie najvyššej životnosti motora
29.01.2015 - 08:55:51
00
ale určite rozumne mierne zaťažiť a nie "plný kotol"
29.01.2015 - 09:09:02
05
Bohaca, tolko mudrlantov na mieste az to boli...
Hazard mne to robilo mondeo MK4 pri 160000km, vies co bol problem? Uvolnena hadica k vzduchovemu filtru, auto nasavalo falosny vzduch a hadzal nudzak pri akceleracii. V prvom rade do servisu chod a daj si to napichnut na diagnostiku. A nestresuj sa na zaciatok, moze to byt vela prkotin za nula cela nic. Turbo pri beznej jazde MUSI vydrzat cez 400000km, overene na viacerych autach. Nezalezi ci behas po meste ci dialnici, pokial nechas oleju dostatok casu na zohriatie a ziskanie spravnej viskozity hlavne v zime, turbo ti vydrzi. Sem tam, raz z atyzden, ked bude zohriaty motor ho pretiahnut do vysokych otacok, aby sa variabilne klapky preklopili par krat.

Tesak videl si niekedy svoj olej aku ma viskozitu pri zimnych teplotach? A pokial mas diesel s dvojhmotakom, tak ta minuta studeneho nastartovaneho motora na neutraly ho maximalne zabija, lebo musi tlmit vibracie roztraseneho studeneho motora. Toto mozes robit na benzine nie na diesli. Dalsia vec, diesel mas nastartovat, pockat 10 sekund (zapnutie svetiel, pasu...) a ides. Motor je najlepsie zahrievat pri konstantnej jazde 2000-2300 otacok, kedy nie je namahany ani zotrvak ani turbo. Po minute drncania na mieste olej NIKDY nezohrejes ani ho nedostanes na potrebnu viskozitu aby si mohol dupat na plyn a tocit turbo. To turbo ide v tvojom pripade v minimalnom mazani a mozes cakat len problemy. Pri minusovych teplotach po 10 km olej este stale nedosahuje potrebnu teplotu na tocenie do 3500 otacok. Staci si kupit z dx.com OBD s BT a nainstalovat si na android Torque PRO app. Uvidis, ako ti bude stupat teplota vody a oleja.
29.01.2015 - 10:08:49
04
kazde auto co ma turbo treba prehnat.... raz za cas,,,, pri kratkej trati casto........ ja jazdim 18kmrano/ cez den jak treba/ poobede 18km .... car nastartujem, nechaj minutku bezat....nech sa olej dostane kam ma.... a potom.... nalozim mu jak arab somarovi!!!.... za minutu uz je olej tam kde ma byt,.... lebo inak sa mi motor dlhsie zahieva!!!.... co je lepsie?....ist 40km na 60°C alebo zohriat ho na pracovnu teplotu a v klude nech si klepe??!!!!
.... zijete v iluziach ze motor sa musi zahrievat. pomaly, nevytacat ked je zima..... kym sa nezohreje..... tieto predsudky su z dôb skoda 120 atd.... dnes sa robia motory inak, oleje su ine... :-)


asi patris medzi ludi ktori svoje auto vobec nepocuvaju, alebo mas tak odhluceny interier ze to nepocujes....ja mam este klasicky TDDI traktor a keby pocujes ten zvuk ked ho vytocis so studenym motorom a to turbo zacne tlacit tak tento tvoj nazor rychlo prehodnotis...

kym sa aspon trochu ten motor nezohreje tak sa snazim jazdit uplne bez turba (160 tisic otacok, stuhnuty olej a studeny kov nie je najlepsia kombinacia).....

motory sa sice robia technologicky inak, ale kov bol v mraze rovnako studeny v casoch skody 120 ako teraz, niektore fyzikalne javy sa zmenit nedaju....nejde az tak velmi o ten motor ktory toci par tisic otacok ako o to turbo ktore toci par stotisic....
29.01.2015 - 11:02:44
01
160 tisic otacok, stuhnuty olej a studeny kov nie je najlepsia kombinacia).....

To určite nie je ;)
29.01.2015 - 11:11:33
00
astro: tych 160tis. otacok sa vztahovalo k turbu, nie k motoru samotnemu.. "Turbodúchadlo podobne ako mechanický kompresor stláča vzduch prúdiaci do motora. Výfukové plyny roztáčajú lopatky turbínky, niekedy až k hodnote 300 000 ot/min. "
29.01.2015 - 11:16:24
00
mishox napísal:

“krasicka, daju sa dakde tieto ford udaje vyhladat alebo mas niekde znameho

Zadaj VIN http://www.fordzona.sk/premium/
ak nevieš, zadaj ŠPZ na http://www.seka.sk/mov
Hotovo ;)
29.01.2015 - 11:18:00
00
astro: tych 160tis. otacok sa vztahovalo k turbu, nie k motoru samotnemu.. "Turbodúchadlo podobne ako mechanický kompresor stláča vzduch prúdiaci do motora. Výfukové plyny roztáčajú lopatky turbínky, niekedy až k hodnote 300 000 ot/min. "

Zase som o niečo múdrejší :y:
29.01.2015 - 11:21:13
00
astro: pohoda, tiez som nevedel, ze toci az tolko :)
29.01.2015 - 11:23:37
00
Tesak, pod sa pozriet na hasicske auta. Jazdia presne podla teba a zacinaju pri teplote asi 20°C a hned naplno. Maju najazdenych par km, ale motor z nich ani do malotraktora.
29.01.2015 - 11:34:41
00
no, chytili ste ma za slovicka :) ..... ze minutu pockam, nebola myslena minuta ako taka ale bolo myslene pockat chvilku kym olejove cerpadlo dostane olej vsade kam ma...... ze mu nalozim jak arab somarovi bolo myslene obrazne....... skor som myslel ako to tu niekto spomina ze idem na vyssie otacky a co by som uz aj mohol preradit, nepreradim aby som isiel vo vyssich otackach.... ide o to jak spomina Bikejoring ze motor treba cim skor dostat na pracovnu teplotu :nod: ....... ked som mal napr. passat B6, 1,9 TDI, keby som nesiel stylom jak pisem, nezohrial sa mi ani po 20km!!!....takze myslim ze to mu skodilo viacej jak mu trosku pridat...... sam som robil mechanika osobnych aut asi 5 rokov, robil som mechanika majstrovi SR v Rallye takze snad nieco malo o tom viem..... kazdopadne kazde moje auto bolo aj pri mojom style (co sa vam nepaci :x ) vzdy po kazdej stranke v perfektnom stave (aj teraz ma moj Sharan 370 t km, sluzobna Altea 260 t km...passat ked som predaval mal 320 tkm)..... a vsetky motory boli v super stave......... jedine vec co robim inak asi jak druhi, ze davam long life olej ale menim ho po 15 000km a obcas kazde auto poriadne prezeniem nech sa vypalia sadze z turba..... inak , mam ku svojim autam vzdy citovy vztah, chovam sa k nim slusne a vzdy su v 100% stave!!! :nod:
a perlicka na zaver..... ked som este opravoval auta, dosiel jeden kamos co bol mega setrny co sa auta tykalo, mal Toledo TDI a on ho nikdy nevytacal kym sa nezohrialo....... vysledok?.... skoro odpadol ked zistil ze mu na 5 rocnom aute pri 45000 km odislo turbo..... a to mal z toho, ci mi verite alebo nie, ze sa riadil nezmyslami co sa hovoria .... nic v zlom ;)
29.01.2015 - 11:36:27
00
A akymi nezmyslami sa riadil ten Tvoj kamarat, ked mu odislo turbo po 45k km? Nie nahodou takymi typu "a potom.... nalozim mu jak arab somarovi!!!"? :D

Btw. podla mna tu nikto z reagujucich nenapisal nezmysel. Vsetci do jedneho sme sa zhodli na tom, ze sa motor nema vytacat za studena.
29.01.2015 - 12:04:40
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up