Skoda, ze tema sa nevola jazykove okienko, tam by sa to stretlo s vacsim pochopenim :)
08.03.2023 - 23:05:15
04
Stačí aby bol niekto z východu a robil v BA, alebo niečo podobné a chodí na týždňovky, tam aj späť čo ja viem za týždeň 800km*47 týždňov pracovných to je 37 600km. Alebo niekto dochádza 50km, ako pár kolegov od Dunajskej stredy, to je 50km*2x za deň*5dní*47týžďnov=23 500km, jedna dovolenka do Chorvátska 1200km, nejaký ten výlet tam a onam a bum, 30 000km je na svete.
08.03.2023 - 23:12:43
00
Dovolenka do talianska = cez 3000km za 10-14 dni :)

Byvame pri NR do BA to mam 75km a idem tam v priemere 13 krat do mesiaca… no a popri tom fotenie svadieb po celom slovensku, sem tam v rakusku, atd :)

A nie scarinko smeti autom vysypavat nechodim, ak to nieje nutne ajto parkuje pred domom….

Najviac som nabehal ked sme dokoncovali dom…. Citroen previezol plavajucu podlahu z nr,
Obkladacky z BA dlazbu z TT, interierove dvere z BA, kopec nabytku z ikei 😅 atd….

V roku 2021 som nabehal cca 45,000km prave koli dokoncovaniu domu. Bezne to vychadza na tych 30,000rocne co nieje nic nezvycajne ani nic nejak prehnane velke…..
09.03.2023 - 06:38:39
00
Pre mnohých končí"svet" za konečnou bratislavskej električky...
09.03.2023 - 06:51:44
06
30 000km už zrovna bežné nie je. Celoeurópsky priemer vychádza okolo 13 tisíc km za rok, líši sa to podľa štátov, paradoxne najväčší nájazd skoro 14 000km mali v Holandsku, Nemecko malo 13 500km, Slovensko 12 500km. Ešte pred koronou som čítal článok z BBC, kde si na to posvietili (údaje z STK, kde sa zapisovali km) a 90% áut ročne nenajazdí viac ako 20 000km len 1% ročne najazdí viac ako 26 000km. Tým že nerozdelovali autá na súkromné a firemné, môže to trocha skresľovať.
09.03.2023 - 07:11:07
01
Pri garancnych prehliadkach niektorých súkromných áut som mal pocit,že polovica nájazdu je len cesty na prehliadku a sezónne prezúvanie...
09.03.2023 - 07:18:31
01
Hmm zaujimave info, tiez som mal 20-30k km za take "bezne", skor teda k tej hornej hranici ale stale pomerne bezne. Aj ked sam spadam do kategorie do a okolo 13k.
Zaujmave potom, preco ked pozeram +-10r auto, tak v drvivej vacsine je najazd 200-300k km. Preco lovim v tom 1% najazde? :-D
09.03.2023 - 07:47:01
02
Cca 60% predajov osobných áut v Európe sú firemné autá. Napríklad Škoda v Česku predá len 30% vozidiel súkromným osobám, zvyšok ide do firiem. Takže to 10± ročné auto s 200-300km je najväčšia šanca že to je bývalé firemné auto, alebo súkromné auto niekoho, kto veľa jazdil. Väčšinou človek, čo sa zbavuje auta z dôvodu veku a nie nájazdu, tak sa posúva po rodinách a známych. Tiež je rozdiel, akú kategóriu človek pozerá. Taký Passat a podobné vozidlá budú mať predsa len vždy väčší nájazd ako nejaká Fiesta s 1.0 benzíno, či Hyundai i10 a podobné vozidlá, keďže sú to skôr manažérske autá určené na dlhšie cesty.
09.03.2023 - 08:06:02
00
Zavisi to aj od znacky, ale co mam k dispozicii zaznamy z prechodov servisu pre auta do veku 4rokov, tak v SR mame priemer skoro 20tis rocne a nemalo firemnych je cez 40tis.

Napr predlzene zaruky su pocitane na 30tis/rok a pre vela firemnych kleintov to nie je kvoli tomu zaujimave.

Samozrejme ze starsie asi najazdia menej, takisto znacky predavajuce vacsi podiel sukromnym osobam ako Suzuki, Dacia, a pod.

Inak sa mi ten najazd v DE nezda (najma u aut do 5-6 rokov) kedze ked pozeram historiu servisnych zaznamov dovezenych, stocenych je velmi vela a vynimocne su auta 4-6 rocne pod 150.000 km.
V tych nizkych su aj zagarazovane veterany a podobne pripady zapocitane :)
09.03.2023 - 08:36:26
00
Nemcov je 84 miliónov. Výrazne viac teda bude taxíkov, či firemných áut, ktoré najazdia kvantum km. Samozrejme pre domáci trh si nebudeš nechávať 6 ročné auto s 200 000km, lebo ti to tam nikto nekúpi, tak to predáš na východ a ešte sa o to pobijú. Veľa taxíkov má od novoty fóliu na karosérii a pokiaľ taxikár nebol blbec, auto môže vyzerať skoro ako nové. Príde nejaký slovenský priekupník, pozrie pekný interiér, strhne fóliu, lak ako nový, vymení max tak hlavicu riadiacej páky, pedále a volant a zrazu je z 200 000+km auta auto s 80-100 tisícovým nájazdom, jazdené výlučne po nemeckých diaľniciach a len dlhé trasy. Aj kamoš sa tak nechal odrbkať v istom slovenskom bazári, rodičia mu tam kúpili Renault Scénic 1.6 benzín že vraj 160 000km, vek si nepamätám. Po necelom roku to tam došiel predať ako protihodnotu, lebo od nich bral Civic Ufo. Po prehliadke auta, že Scenic je stočený podľa nich, že má najazdených 500 000km. Kamoš to nechal tak, že čo už. Ja by som im to oplieskal o hlavu a požadoval peniaze späť za toho Renaulta. Ale reálne by si tomu Renaultu tie km vôbec netipol. Že vraj on najazdil za 11 mesiacov 340 000km. Neviem, či to je vôbec fyzicky možné, najazdiť mesačne 31 000km.
09.03.2023 - 09:24:42
00
Ked som pred cca 2-ma rokmi zhanal auto, ktore sa v nasich koncinach velmi nevyskytuje (Prius plus) a ponuka jazdenych na nasich autobazarovych portaloch ma nezaujala, pozrel som si aj autoscout, mobile.de....prekvapilo ma, ze 3-4 rocne auta maju kludne aj cez 400tis km. Tych par u nas predavanych boli lacnejsie a s menej km !!
Nakoniec som od tobo odstupil a kupil kupene v SR (po oper. liz)
09.03.2023 - 09:51:12
00
To preto ze Prius je niečo ako kovadlina,okrem baterky tam vydrzi všetko.
Baterka nie trakcna,ale ta na príslušenstvo za pár drobných ...
09.03.2023 - 10:07:50
00
No dobre, uvazujme ze stocenku, buracku, ... sa uz nejak (pripadne s pomocou odbornika) podari na mieste odhalit, ale dajte tip ako tieto auta vyfiltrovat uz pri hladani a nestracat s nimi cas, ale fakt sa zaoberat solidnymi kuskami...? T.j. nie po taxikarovi, firemnych, len dialnice a pod.. Kedze su ich 2/3 zo vsetkych.
09.03.2023 - 10:12:47
00
objednas chlapa, povies mu co chces a on ide na miesto a robi robotu. Ak sa teda bavime o DE
09.03.2023 - 10:29:14
01
To mi je jasne aj zname, uz som to aj vyuzil (na sk), ale skor som myslel uz v inzercii. Je jedno ci SK alebo DE.
09.03.2023 - 10:35:45
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up