staci pozerat do 1:30
22.03.2023 - 14:06:07
00
Aj dalej je ten jeho nazor zaujimavy.
K tomu vyluceniu extremnych podmienok: Ako povedal, pokial bude musiet kazde auto splnat emisie aj v extremnych situaciach, ktore nastanu v minimalnom mnozstve, tak kazde auto bude drahsie = bude viac vyvoja, dielov, a v konecnom dosledku emisii vyprodukovanych kazdym kusom. Cize tato poziadavka na znizenie emisii moze byt kontraproduktivna.

Rovnako ako nezmyselna poziadavka na 0 mrtvych na Europskych cestach v roku 2050. Znizovat je potrebne, ale nulu pri ludskych soferoch nedosiahneme. A ani pri robotoch, lebo aj chodec moze skocit pod rozbehnute autonomne auto a fyzika nepusti.

Tieto extremne poziadavky su skor politicka agitka ako poziadavky rozumneho hospodara.
23.03.2023 - 09:01:47
03
Sú to skôr sny fanatikov utrhnuté od reality, alebo ľudí, ktorý proste o tom nič nevedia
23.03.2023 - 09:14:16
00
To nepopieram, nemal som cas to pozerat a nastastie to video postrihali tak, ako ma byt :-)
stale viac zastavam nazor, ze po 2030 budem jazdit na koni, resp. konskom zaprahu :-D samozrejme, ked nebude mat ten kon vetry
23.03.2023 - 09:16:13
00
Sú tu aj názory niektorých ľudí, čo do toho vidia viac. Podľa fanatikov máme presadnúť na MHD, celkovo verejnú dopravu. Problém je ten, že aj tá verejná doprava musí byť baterková. Skúsenosti s baterkovým autobusmi máme už aj v BA, má ich Praha, Londýn, dosť miest po svete. Žiaľ ukazuje sa, že nemajú potrebné vlastnosti.
23.03.2023 - 09:22:56
00
Jano1987 napísal:
Problém je ten, že aj tá verejná doprava musí byť baterková.


To je kravina, to predsa nikto neprikazuje.
23.03.2023 - 09:26:42
00
ja teda radšej idem mhd do práce ako autom ... autom je to síce rýchlejšie aj v rannej zápche ... ale v autobuse si proste čítam maily, projekty alebo knižku .... v aute ma to akurát ubíja a uspáva. Paradoxne bajkom to je rovnako rýchle ako autobusom a len o trochu pomalšie ako autom :P
23.03.2023 - 09:53:32
02
Emisné normy to prikazovať budú. Teraz to zmemili, že výrobcovia pod 10 tisíc vozidiel ročne, budú môcť vyrábať vozidlá so spaľovacími motormi, nebudú zakázané ako v pôvodnom návrhu v 2035. Neviem teraz počty z hlavy, ale tak väčšina výrobcov autobusov vyrába zároveň aj nákladné autá. Man a Scania patria pod VW, Volvo patrí pod Volvo, Iveco je samostatné, ale vyrába od dodávok, cez nákladiaky po autobusy. 10 000 vozidiel určite ročne dajú, keďže vyrábajú aj pre Aziu. Mercedes patrí Mercedesu. Rozmýšľam, akého veľkého hráča v autobusovej doprave som zabudol. Pokiaľ ti povedia, že tvoje vozidlo bude môcť prdiet 23,459g CO2/km, tak to žiadnen spaľovací motor žiaľ nedá. Ostávajú buď baterkové autobusy, alebo trolejbusy. V mestách ešte nejak trolejbusy vieš mať, ale čo medzimestská doprava? Ak si pozrieš všetkých ľudí, čo sa rozumejú do vývoja vozidiel, tak vývoj trvá 10 rokov. Proste cez to vlak nejde. Ak má byť nová generácia autobusov hotová v 2035, najneskôr v 2025 musia začať a musia vedieť podmienky, ktoré musia spĺňať. Ak ich nevedia, nemajú ako robiť vývoj. A to nehovorím ešte o kamiónoch a dodávkach. Pokiaľ nepríde k zásadnému objavu čo sa týka batérií, tak limity ostávajú. A čo zvyšná infraštruktúra? Rozvodné siete, elektrárne, nabíjačky. Áno, v 2035 neprestanú jazdiť spalováky, ale zatiaľ nikto nezrušil to, že od 2050 majú byť zakázané všetky spaľovacie autá. Len na Slovensku že vraj denne jazdí 1,5 milióna osobných áut, ročný nájazd je 13 000km. Spotreba bežného baterkové auta je 18kWh/100km, teda 3510GWh energie za rok, len pre osobáky minimálne. Slovensko vyrába ročne okolo 29 500GWh elektrické energie. Zhruba 10% vyrobenej energie sa aj rovno spotrebúva pre vlastnú potrebu výrobcov. Pre dopravu ak zarátame aj autobusy a nákladnú dopravu, tých 7000GWh je reálny odhad. Mochovce v 2022 vyrobili 8000GWh energie. Potrebuješ teda prakticky nové Mochovce, potrebuješ aby vedeli dodávať presné množstvo elektrickej energie v konkrétnych časoch, potrebuješ mať na to pripravenú infraštruktúru, ktorá proste neexistuje. Už teraz je veľa obcí ma Slovensku, ktoré idú nadoraz, čo zvládajú rozvody. Rok 2050 vyzerá byť ďaleko, však 27 rokov. Ale postaviť novú elektráreň ke záležitosť na 10-15 rokov, lebo do toho kecá tak 1000 ľudí. Vymeniť tisíce km rozvodov, nové trafostanice, prerobenie už existujúcej siete v mestách... To sú projekty na roky a bude to stáť miliardy, ktoré niekto zaplatiť musí. A to to tu ľudia snívajú o 500kW nabíjačkách. Porsche ukázalo svoju 350KW nabíjačku. V momente zapnutia má okamžitý odber ako Dunajská streda. Už teraz, keby sa ľudia v 6 poschodovom dome, kde je 12 bytov dohodli, že presne naraz zapne každý rýchlovarnú koncicu, tak vyhodia ističe. Filip Turek to v jednom rozhovore dobre poznamenal, že koľkokrát o takých veciach rozhoduje človek, čo si myslí, že bankomat vyrába peniaze, alebo že mlieko v obchode sa len tak objaví, či elektrina vzniká v zástrčke.

lapaloma ja chodím bikom do roboty, autom to mám tam aj späť, dvere a dvere (20+35 minút), bikom (30+30 minút), autobusom (40+60 až 70 minút, záleží ako som chytil autobus a ako to vyzerá na cestách a to z 24km trasy tak 3-6km šliapem pešo, aby som šetril čas, pozerám ako mi v reálnom čase idú autobusy, podľa toho sa rozhodnem, inak + 15-30 minút k celkovému času).
23.03.2023 - 10:27:23
01
Ja by som sa pozrel na to takto... Tam kde je napríklad Nemecko teraz bude Slovensko dajme tomu v 2030, tam kde je teraz Holandsko bude Slovensko tak možno 2040... Takže v kľude, nič zásadné sa nestane...
23.03.2023 - 12:38:05
00
Jano1987, síce si napísal román, ale o hlúposti. Pripravovaný zákaz spalovákov 2035 sa týka osobných áut a dodávok, nie nákladných áut a busov.
23.03.2023 - 13:24:33
01
Jaroh takže v roku 2035 bude bez problémov možné kúpiť nový autobus, či kamión so spaľovacím motorom? Vieme aká tam bude emisná norma? Lebo pôvodný návrh Euro 7 síce dovolil osobné spalováky, ale podmienky boli tak šialené, že fyzika nepustila. Navyše stále tu je rok 2050, kedy má byť plošný zákaz používania spaľovacích motorov na území EU.
23.03.2023 - 13:38:41
00
Fyzikou sa najčastejšie oháňajú ľudia, ktorí jej najmenej rozumejú.

Inak v tom elaboráte pletieš niekoľko vecí voľne cez seba. A okrem iného si zabudol aj na vodík. Vodíkové autobusy bude objednávať (možno už aj objednala, neviem) aj bratislavská MHD.
23.03.2023 - 13:48:01
00
Jano1987 napísal:
Navyše stále tu je rok 2050, kedy má byť plošný zákaz používania spaľovacích motorov na území EU.


Nijaký zákaz použivania spaľovacích motorov na územi EU sa v roku 2050 nechystá. Prestať už konečne šíriť dezinformácie.
23.03.2023 - 13:55:37
01
Jaroh, EU sa zaviazala, že doprava v EU má byť v roku 2050 bezemisná, teda s nulovými emisiami. Čo logicky znamená, že spaľovacie motory s emisiami skončili. Alebo zrušili nebodaj ten plán?
23.03.2023 - 14:35:04
00
piste si SS :makeup:
23.03.2023 - 15:21:43
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up