Emisné normy to prikazovať budú. Teraz to zmemili, že výrobcovia pod 10 tisíc vozidiel ročne, budú môcť vyrábať vozidlá so spaľovacími motormi, nebudú zakázané ako v pôvodnom návrhu v 2035. Neviem teraz počty z hlavy, ale tak väčšina výrobcov autobusov vyrába zároveň aj nákladné autá. Man a Scania patria pod VW, Volvo patrí pod Volvo, Iveco je samostatné, ale vyrába od dodávok, cez nákladiaky po autobusy. 10 000 vozidiel určite ročne dajú, keďže vyrábajú aj pre Aziu. Mercedes patrí Mercedesu. Rozmýšľam, akého veľkého hráča v autobusovej doprave som zabudol. Pokiaľ ti povedia, že tvoje vozidlo bude môcť prdiet 23,459g CO2/km, tak to žiadnen spaľovací motor žiaľ nedá. Ostávajú buď baterkové autobusy, alebo trolejbusy. V mestách ešte nejak trolejbusy vieš mať, ale čo medzimestská doprava? Ak si pozrieš všetkých ľudí, čo sa rozumejú do vývoja vozidiel, tak vývoj trvá 10 rokov. Proste cez to vlak nejde. Ak má byť nová generácia autobusov hotová v 2035, najneskôr v 2025 musia začať a musia vedieť podmienky, ktoré musia spĺňať. Ak ich nevedia, nemajú ako robiť vývoj. A to nehovorím ešte o kamiónoch a dodávkach. Pokiaľ nepríde k zásadnému objavu čo sa týka batérií, tak limity ostávajú. A čo zvyšná infraštruktúra? Rozvodné siete, elektrárne, nabíjačky. Áno, v 2035 neprestanú jazdiť spalováky, ale zatiaľ nikto nezrušil to, že od 2050 majú byť zakázané všetky spaľovacie autá. Len na Slovensku že vraj denne jazdí 1,5 milióna osobných áut, ročný nájazd je 13 000km. Spotreba bežného baterkové auta je 18kWh/100km, teda 3510GWh energie za rok, len pre osobáky minimálne. Slovensko vyrába ročne okolo 29 500GWh elektrické energie. Zhruba 10% vyrobenej energie sa aj rovno spotrebúva pre vlastnú potrebu výrobcov. Pre dopravu ak zarátame aj autobusy a nákladnú dopravu, tých 7000GWh je reálny odhad. Mochovce v 2022 vyrobili 8000GWh energie. Potrebuješ teda prakticky nové Mochovce, potrebuješ aby vedeli dodávať presné množstvo elektrickej energie v konkrétnych časoch, potrebuješ mať na to pripravenú infraštruktúru, ktorá proste neexistuje. Už teraz je veľa obcí ma Slovensku, ktoré idú nadoraz, čo zvládajú rozvody. Rok 2050 vyzerá byť ďaleko, však 27 rokov. Ale postaviť novú elektráreň ke záležitosť na 10-15 rokov, lebo do toho kecá tak 1000 ľudí. Vymeniť tisíce km rozvodov, nové trafostanice, prerobenie už existujúcej siete v mestách... To sú projekty na roky a bude to stáť miliardy, ktoré niekto zaplatiť musí. A to to tu ľudia snívajú o 500kW nabíjačkách. Porsche ukázalo svoju 350KW nabíjačku. V momente zapnutia má okamžitý odber ako Dunajská streda. Už teraz, keby sa ľudia v 6 poschodovom dome, kde je 12 bytov dohodli, že presne naraz zapne každý rýchlovarnú koncicu, tak vyhodia ističe. Filip Turek to v jednom rozhovore dobre poznamenal, že koľkokrát o takých veciach rozhoduje človek, čo si myslí, že bankomat vyrába peniaze, alebo že mlieko v obchode sa len tak objaví, či elektrina vzniká v zástrčke.
lapaloma ja chodím bikom do roboty, autom to mám tam aj späť, dvere a dvere (20+35 minút), bikom (30+30 minút), autobusom (40+60 až 70 minút, záleží ako som chytil autobus a ako to vyzerá na cestách a to z 24km trasy tak 3-6km šliapem pešo, aby som šetril čas, pozerám ako mi v reálnom čase idú autobusy, podľa toho sa rozhodnem, inak + 15-30 minút k celkovému času).