ROpa, to je ale základný princíp trhovej ekonomiky. Snáď by si nechcel auto ako za socializmu, ktoré si dokážeš doma opraviť sám s možnosťou kúpy všetkých náhradných dielov bez hlúpych rečí servisov a pod.. Chceli sme kapitalizmus, tak ho tu máme. Je to na prd. Ešte že som auto nikdy nekupoval. Ale vodičák sa vždy hodí. Na 815-tke 8x8 by som sa znovu rád povozil :-) Osobné auto je nuda. :drunk:
22.03.2012 - 12:36:05
00
...najma ak sa jedna o moderny diesel je tato funkcia casto uplne k nicomu pretoze ten motor sa na volnobehu vobec neohreje.

Neviem, od ktoreho roku vyroby zacinaju moderne diesle, ale moje dvojlitrove HDI z roku 2001 sa zahreje na volnobeh pomerne rychlo. Po 10 min. uz bolo citit teplo.
22.03.2012 - 12:43:26
00
ja len tolko ze mat zohriaty motor a zohriatu vodu je rozdiel

osobne by som autu nikdy nespravil to, ze ho cez zimu necham najskor 5-10 min nastartovane na volnobeh aby sa akoze zohrialo. pre motor je to ovela vacsia zataz ako jazda, duplom pre diesel
22.03.2012 - 12:55:11
00
ak sa aj zohreje motor tak ostatné veci zostanú studené.. ale to je rovnaká diskusia ako benzín či diesel, vyraďovať či stále zaradené..
za mňa benzín, zaradené, nezohrievam na volnobeh (oškrabem, nasadnem a idem)
22.03.2012 - 13:00:58
00
Taktiez nezozhrievam volnobehom. Stalo sa to raz tuto zimu, ked som bol nuteny nechat motor bezat. Len sa mi zdalo, ze teplo do kabiny prislo skor, ako by podla inych u naftaku malo.
22.03.2012 - 13:05:49
00
Pani, vsetky Vase nazory su opodstatnene...mna by ale fakt zaujimalo, aky je rozdiel v "niceni" motora na volnobeh vs. jazdou s nizsimi otackami. Raz, ked budem velky a bohaty, kupim si dve rovnake auta, resp. aspon s rovnakym motorom, do jedneho dam nezavisle kurenie, do druheho nejaky ten dialkovy start a poviem Vam, ci to bol nejaky rozdiel v opotrebovani...teorie su jedna vec a prax druha a neviem ci sa to niekto snazil prakticky dokazat...
22.03.2012 - 16:03:06
00
samozrejme že tam rodiel je guglul guglul dočitaš sa
22.03.2012 - 16:52:56
00
toľko automechanikov tuná :lol:
22.03.2012 - 19:38:49
00
Ja mam Seat Ibiza 1.4 (benzin) a dokonca aj v manuale je pisane, ze sa motor nema zohrievat na neutrale. Robim to presne ako CraObs - oskrabem, nasadnem a idem. Je samozrejme, ze kym je motor studeny, tak ho nebudem vytacat.
22.03.2012 - 21:43:56
00
shmirgel. Áno, všeobecne je pre motor lepšie naštartovať a ísť. Nie hneď na plný plyn, ale zaťažiť ho jazdou, nech aj olej lepšie prúdi v mazacom systéme, lepšie sa rozpráši palivo = lepšia tvorba zmesi. Voľnobeh v mraze zvyšuje pravdepodobnosť nánosov z nespáleného paliva (pri opotrebovaných motoroch sa môžu zaniesť nespáleným/zle spáleným palivom piestne krúžky a následne pri plnom výkone zapiecť alebo sa skôr znehodnotí motorový olej), ďalej je to nápor na katalizátor = nespálené mikrokvapôčky paliva musí katalizátor zvládať v studenom stave dlhší čas. Aspoň sme sa tak nejak učili na vyške. :-)
22.03.2012 - 22:04:13
00
Nekupoval niekto pneu na auto z nejakeho zahranicneho obchodu ( nieco na sposob CRC pre biky ), je vyhodnejsie kupit u nas alebo v zahranici ? Jazdene pneu z inzercie nechcem, dik za rady.
26.03.2012 - 19:56:33
00
Ja uz som 3x nakupoval na nejlevnejsipneu.cz a uplna spokojnost.
26.03.2012 - 20:34:30
00
Pohodlie studeného auta sa rieši aj vyhrievanými sedačkami. A krížom to tiež robí dobre. hehe
27.03.2012 - 13:10:30
00
ale gulkám moc ne..
27.03.2012 - 13:23:27
00
Tu chvilku vydrzis ;)
27.03.2012 - 16:57:14
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up