Teoreticky to vyzerá pekne, prakticky však nejazditeľné... Po pár otáčkach kľukami si začnú zavadzať nohy. Všimnite si, že šajby na jednej reťazi nemajú rovnaký počet zubov...
A vzhľadom k tomu, že zuby nie sú pridávané postupne, tak najviac sa namaká ten prvý, ten posledný točí už naprázdno, nepridáva žiadne kilowatty...
ťažko ti rozumieť.
ja tam vidím všetko ok. nie je tam žiaden problém.
tak daj mi lekciu z fyziky
ťažko ti rozumieť.
ja tam vidím všetko ok. nie je tam žiaden problém.
tak daj mi lekciu z fyziky
Problém č. 1
Ak nie je na dvoch ozubených kolesách rovnaký počet zubov, tak sa otáčajú rôznou rýchlosťou. Pri tandeme to znamená, že ak na začiatku sú dve kľuky v rovnakej polohe, tak po pár otáčkach sú v opozícii a opäť až po pár otáčkach sa dostanú do rovnakej polohy. Takže sa môže stať, že predný jazdec má pri vodorovnom postavení kľúk pravú nohu vzadu a zadný vpredu a môžu sa navzájom buchnúť pätou a ***** No a predstav si to pri piatich jazdcoch... Okrem toho v niektorých momentoch každý zaberá inou nohou, niektorí majú nohy v hornej-dolnej úvrati a nezaberajú. Vieš aké je to namáhanie rámu? A predpokladám, že aj udržiavanie rovnováhy je problematickejšie ako keď všetci zaberajú rovnako.
Problém č. 2
Všetky tandemy sú postavené tak, že prvá reťaz (medzi jazdcami) sa otáča na šajbách s menším počtom zubov a druhá reťaz (medzi druhým jazdcom a kolesom) má na šajbe väčší počet zubov a samozrejme koleso ide do rýchla - pastorok má malý počet zubov. Fyzikálne to zdôvodniť neviem, ale na všetkých tandemoch je to riešené takto, takže to určite nejaký dôvod má. Napríklad postupné zvyšovanie výkonu - výkon jazdcov sa sčítava.
Je tu ešte problém č. 3 - tandemy sú zvyčajne riešené tak, že prvá reťaz je na ľavej strane a druhá klasicky na pravej, čiže druhý jazdec má dve kľuky so šajbami. Dôvodom je bočné ohýbanie reťaze, ktoré sa takto dá eliminovať najjednoduchšie - reťaz ide na zuby rovno, nevznikajú zbytočné straty výkonu a aj opotrebovanie materiálu je menšie. Pri piatich jazdcoch by mala byť reťaze umiestnené na striedačku, raz vpravo, ďalšia vľavo atď.
Pri tandeme (dvoch jazdcoch) sa bočné neohýbanie reťaze dá zabezpečiť aj keď sú všetky šajby na pravej strane - rieši sa to šírkami osiek tak, aby prvá aj druhá reťaz nemala bočné namáhanie - ohýbanie. Pri piatich jazdcoch to takto nie je riešiteľné, osky s takou šírkou ako by potreboval prvý jazdec sa určite nevyrábajú.
to JoKo:
jeden postarsi tandem vlastnim a retaz je na jednej strane a asi ma zabijes ale aj ozubene kolesa maju rovnaky pocet zubov /teda az na tom co je na kolese.../ takze radsej by som to formuloval tak ze vsetky okrem toho môjho to tak maju...
to JoKo:
jeden postarsi tandem vlastnim a retaz je na jednej strane a asi ma zabijes ale aj ozubene kolesa maju rovnaky pocet zubov /teda az na tom co je na kolese.../ takze radsej by som to formuloval tak ze vsetky okrem toho môjho to tak maju...
Tak teraz je to jasné - vpredu mocný chlap, vzadu slabá žena... Však nech hlop maká... Aj keď podľa nastavenia sediel to tak nevyzerá.
A že tie kľuky nejdú rovnobežne, to je len babráctvo... Predpokladám, že z výroby tak nešli. Primárna reťaz tiež mohla byť o dve-tri očká kratšia.
Vyzerá to skoro ako self-made.
ee je to original.. a ano tie kluky sme otocili my pretoze v rychlosti do prudsej zakruty s klukamy dole neni moc dobre //sam to viem... a boli to... //a je pravda ze na tom jazdime ako utrhnuti z retaze // ale na takom bike ked nejdeme aspon 35 tak to uz rovno môzem ist na obycajnom bike... je pravda ze v predu musi clovek trosku viacej slapat ale nepocitujem v tom ziadny brutal rozdiel... //ja rad slapem hlavne ked ma ta "slaba zena" masiruje za jazdy... juj to bola jazda vtedy...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale inak - bicykel na poskakovanie - čosi otrasné. Patrí sem!
ako to myslíš?
Preopakuj si fyziku, možno na to prídeš...
A vzhľadom k tomu, že zuby nie sú pridávané postupne, tak najviac sa namaká ten prvý, ten posledný točí už naprázdno, nepridáva žiadne kilowatty...
ťažko ti rozumieť.
ja tam vidím všetko ok. nie je tam žiaden problém.
tak daj mi lekciu z fyziky
ja tam vidím všetko ok. nie je tam žiaden problém.
tak daj mi lekciu z fyziky
Problém č. 1
Ak nie je na dvoch ozubených kolesách rovnaký počet zubov, tak sa otáčajú rôznou rýchlosťou. Pri tandeme to znamená, že ak na začiatku sú dve kľuky v rovnakej polohe, tak po pár otáčkach sú v opozícii a opäť až po pár otáčkach sa dostanú do rovnakej polohy. Takže sa môže stať, že predný jazdec má pri vodorovnom postavení kľúk pravú nohu vzadu a zadný vpredu a môžu sa navzájom buchnúť pätou a ***** No a predstav si to pri piatich jazdcoch... Okrem toho v niektorých momentoch každý zaberá inou nohou, niektorí majú nohy v hornej-dolnej úvrati a nezaberajú. Vieš aké je to namáhanie rámu? A predpokladám, že aj udržiavanie rovnováhy je problematickejšie ako keď všetci zaberajú rovnako.
Problém č. 2
Všetky tandemy sú postavené tak, že prvá reťaz (medzi jazdcami) sa otáča na šajbách s menším počtom zubov a druhá reťaz (medzi druhým jazdcom a kolesom) má na šajbe väčší počet zubov a samozrejme koleso ide do rýchla - pastorok má malý počet zubov. Fyzikálne to zdôvodniť neviem, ale na všetkých tandemoch je to riešené takto, takže to určite nejaký dôvod má. Napríklad postupné zvyšovanie výkonu - výkon jazdcov sa sčítava.
Je tu ešte problém č. 3 - tandemy sú zvyčajne riešené tak, že prvá reťaz je na ľavej strane a druhá klasicky na pravej, čiže druhý jazdec má dve kľuky so šajbami. Dôvodom je bočné ohýbanie reťaze, ktoré sa takto dá eliminovať najjednoduchšie - reťaz ide na zuby rovno, nevznikajú zbytočné straty výkonu a aj opotrebovanie materiálu je menšie. Pri piatich jazdcoch by mala byť reťaze umiestnené na striedačku, raz vpravo, ďalšia vľavo atď.
Pri tandeme (dvoch jazdcoch) sa bočné neohýbanie reťaze dá zabezpečiť aj keď sú všetky šajby na pravej strane - rieši sa to šírkami osiek tak, aby prvá aj druhá reťaz nemala bočné namáhanie - ohýbanie. Pri piatich jazdcoch to takto nie je riešiteľné, osky s takou šírkou ako by potreboval prvý jazdec sa určite nevyrábajú.
su to neskutocne pevne rafiky a zaroven aj pomerne lahke.
Svajc
jeden postarsi tandem vlastnim a retaz je na jednej strane a asi ma zabijes ale aj ozubene kolesa maju rovnaky pocet zubov
jeden postarsi tandem vlastnim a retaz je na jednej strane a asi ma zabijes ale aj ozubene kolesa maju rovnaky pocet zubov
Asi to tak bude...
A že tie kľuky nejdú rovnobežne, to je len babráctvo... Predpokladám, že z výroby tak nešli. Primárna reťaz tiež mohla byť o dve-tri očká kratšia.
Vyzerá to skoro ako self-made.
to bude asi tym ze ten bike je trialovy, a vsetky trialove biky vyzeraju takmer rovnako...