20.5.2020 cca o 16.00 sme s kamošom na bicykli stúpali z DNV na Dúbravskú hlavicu. V lese sme akurát míňali rodinku s dvomi malými deťmi, keď z vrchu sa vyrútil nejaký downhilácky cykloprimitív a v plnej rýchlosti to švihol medzi nás a tú rodinku. Deti pišťali, rodičia detí a my v totálnom strese. To hovädo mohlo doslova niekoho zabiť.
Strava ma nieco ako flybys, mozno by si ho cez to vedel pekne najst, pripadne cez segment.
"Dnešný zjazdík z Poráča smerom na Poráč Park v 80 kilometrovej maximálke lebo som musel pribrzďovať na šotoline od dažďov a a bez prilby som si netrúfal ísť rýchlejšie, škoda stačilo to iba na 3 miesto 5 sekúnd na prvého. Nabudúce sa posnažím o lepší zjazd a s prilbou"
80 v obci je tiez celkom cool,pre bike rychlostne obmedzenie nepalti ? Ako k tomu pride niekto komu sa rozplesti o kapotu auta a prisiju mu zabitie. Lebo nikto neuveri, ze bike isiel 80 nie auto. A tiez si myslim, ze pri tej rychlosti mu je prilba na 2 veci. Jazdim na moto a videl som par nasledkov padu v 50km/h len v tricku a kratasoch... takmer smrtaky. Obcas vidiet kosti. V 80km/h zmizne nie le nkoza ale aj maso a co ostane bude mat este aj popaleniny tym trenim. Zasah stromu je definitva aj v moto kombineze a prilbe. Ak aj ostanes po hromade, zabije ta pretazenie a vnutorne krvacanie. Viac ako 60km/h sa pri zasahu pevnej prekazky prezit neda.
A vlastne aky je zmysel KOM dolu kopcom po asfalte ? Kto ma viac odvahy a menej si vazi svoje zdravie vyhrava ?
Chcel by som pozdravit dvoch sprostych mtb keketov, co isli vcera vedla seba (na pol cesty) po "vypadovke" za Cemiatou pri Presove. Su tam dlhe tiahle neprehladne zakruty, kde slabsi mozgovi jedinci maju tendeciu obehovat a kde uz bolo par smertelnych pripadov. A hlavne par metrov na to, ako som ich obisiel, nas obehla sanitka.
To ma privadza na otazku preco mame este stale vo vyhlaske, ze ciklisti jazdia za sebou ked je to aj tak vlastne jedno. Lebo aj tak je ich mozne predchadzat len na prerusovanej ciare. Aby to malo zmysel musela by vozovka mat krajnicu ktora je zjazdna. Ako to uz niekde odznelo, ak by isliel taky mikro peleton za sebou tak by zaberal 2-3x tak dlhy usek cesty a bolo by ho tazsie predbehnut. Na druhej strane zdravy rozum pri vybere trasy, kde nieje vela usekov s plnou ciarou by bol tiez na mieste.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
ak by isliel taky mikro peleton za sebou tak by zaberal 2-3x tak dlhy usek cesty a bolo by ho tazsie predbehnut.
Mozno by stacilo, keby jazdili po mensich skupinach, aby sa medzi ne zmestilo auto. Ci by to bolo bezpecnejsie, ako keby isli za sebou, to uz neviem posudit.
Ale osobne si myslim, ze akykolvek cyklista na frekventovanych/hlavnych tahoch je totalna blbost. Aj ked maju pravo tam jazdit, tak cesta je primarne pre auta. Osobne som uz uplne prestal po takych cestach jazdit, proste sa bojim a nestoji mi to zato a ani sa taka jazda neda vychutnat. Maximalne po nejkaych zabudnutych cestach, najlepsie pri dialniciach/obchvatoch, kde je minimalna premavka. Ale najlepsie je to aj tak po lese.
a to mas odkial ze:" Aj ked maju pravo tam jazdit, tak cesta je primarne pre auta."? Niekedy mam pocit zo stavu slovenskych ciest, ze boli primarne stavane pre kociare este.
Kazdopadne, pokial to nie je cesta pre motorove vozidla, je ta cesta uplne rovnako pre auta aj bicykle (aj kolobezky a kombajny a traktory a kamiony)..
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Muso Zalezi ci pises De jure, alebo De facto. De jure mas pravdu. De fato ani nie. Ak ches vychadzat striktne z legislativy musime ju brat ako celok, cize cyklista ma jazdit po krajnici a prioritne vyuzivat cesticky pre cyklistov. Traktor, kombajn.... nema na ceste co robit okrem pripadov, kedy sa nema ako inak presunut po polnej ceste. V urcitych pripadoch dokonca taky presun musi schvalit prislusny urad. Kolobezka je chodec a ten ma vyuzivat chodniky a ak nie je k dispozicii chodnik ma ist po krajnici a po LAVEJ strane. Cize De facto, ako vidis cesta je prioritne naozaj pre auta co za nu aj platia v cestnej dani a v spotrebnej dani z PHM.
Kolobezka je chodec a ten ma vyuzivat chodniky a ak nie je k dispozicii chodnik ma ist po krajnici a po LAVEJ strane.
Na elektrickej kolobezke si cyklista, cize musi ist po pravej krajnici a na chodniky nesmies vobec (mozes iba ked pojdes rychlostou chodze okoloiducich).
cyklista ma jazdit po krajnici a prioritne vyuzivat cesticky pre cyklistov
Cyklista MA praveze jazdit po vozovke, a krajnica nie je jej sucastou. Cyklista SMIE jazdit po krajnici, ak tym neohrozuje chodcov.
btw.: Ked prisli prve auta, kocisi na povozoch sa iste stazovali, ze cesty su tu len pre kone...
Vsak ten vodic bol tiez dilino, nadaval hned ako ich videl a este aj porusil zakon trubenim. Ja osobne v tomto nevidim taky problem ak sa jedna o menej frekventovanu cestu.
V polsku to maju vyriesene v zakone tak, ze cyklisti smu jazdit za sebou v malych skupinach. Skratka je zakazane iat 20 bajkov za sebou na poz3mnej komunikacii, iba tusim 5.
Muso Zalezi ci pises De jure, alebo De facto. De jure mas pravdu. De fato ani nie. Ak ches vychadzat striktne z legislativy musime ju brat ako celok, cize cyklista ma jazdit po krajnici a prioritne vyuzivat cesticky pre cyklistov. Traktor, kombajn.... nema na ceste co robit okrem pripadov, kedy sa nema ako inak presunut po polnej ceste. V urcitych pripadoch dokonca taky presun musi schvalit prislusny urad. Kolobezka je chodec a ten ma vyuzivat chodniky a ak nie je k dispozicii chodnik ma ist po krajnici a po LAVEJ strane. Cize De facto, ako vidis cesta je prioritne naozaj pre auta co za nu aj platia v cestnej dani a v spotrebnej dani z PHM.
Cau, je to fakt cele vec nazoru, kazdopadne existuju nastroje ako skutocne zabezpecit cestu len pre auta, ako som spominal, ci uz dialnice alebo cesty pre motorove vozidla. Keby boli cesty len pre auta, bolo by to zbytocne.. To len aplikujem tvoju logiku...
Kazdopadne cestna dan ani spotrebna dan z PHM na vystavbu infrastruktury viazana nie je, takze je to zas len moznost zaplnit rozpocet. Navyse spptrebna dan je z mojho pohladu skor o ekologii ako poplatok za vyuzivanie ciest..
a mne prave vadi ze ucel ciest sa zacina takto vnimat - este pred 10-15 rokmi to tak vobec nebolo. no teraz si kazdy vozi rit v aute a na ostatne sa zabudlo.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
clxno1 Ano elektricka kolobezka, ale na prevadzku na pozemnych komunikaciach musi splnat dalsie predpisy ktore nesplna 99% percent z nich Ale rec bol o klasickej kolobezke.
Rachela Ano aj...
cele znenie je: Cyklista je povinný jazdiť alebo viesť bicykelpri pravom okraji vozovky; mimo obce smie používať aj pravú krajnicu, ak nie sú tým ohrozovaní alebo obmedzovaní chodci. Kde je určený pre cyklistov dopravnou značkou „Chodník pre cyklistov“ (č. 53) vymedzený pruh alebo chodník, je cyklista povinný ich používať; iným účastníkom cestnej premávky je ich používanie zakázané.
(3)Cyklisti smú jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky alebo po krajnici len jednotlivo za sebou.
NIE po vozovke! Verim ze si to len nenapisal skratene, ale niekto to zasa pochopi, ze ma pre seba cely pruh.
Muso Uplny suhlas je to vec nazoru. Ja apriori netvrdim, ze cesty maju byt pre auta, ale akosi sa stalo ze 99% ciest u nas postavenych, su nevhodne pre jazdenie na biku. Preto si myslim, ze akosi nikto pri ich navrhu cyklistov do uvahy nebral. Svedcia o tom nasledovne pokusy o vytvorenie roznych pruhov kde potom ostava hadam 40cm pre cyklistu a 1.5m pre auto, co je na prd pre oboch ...
Spotrebna dan ma sice nico s ekologiou ako vravis, ale v takom pripade by ju mali hlavne platit elekticke auta a hybridy. Ale to som offtopic.
Moj nazor, pri vytazenosti vacsiny komunikacii a sucastnom rychlom zivotnom style, je tlacit cyklistu iduceho 30km/h s autom iducim 100km/h na jednu cestu dost sialeny napad. V idealnom svete by kamion, auto, motorka, cyklista aj chodec mali svoju komunikaciu alebo aspon svoj pruh.
Gusto0 Presne, kym bol bicykel vseobecne uznavany sposob dopravy tak bola situacia ina. Dnes bohuzial 99% cyklistiky je samoucelny sport. Tazko argumentovat ze ti auta brania v ceste do prace. Ale realita je ze mnohym vodicom cyklisti pri ceste do prace objektivne vadia. Keby bola situacia ako v holandsku alebo aspon ako v Piestanoch co je tradicke bicyklove mesto. Asi by sa k tomu ludia stavali inak. V PN su proste v meste cyklisti vacsina a auta sa prizposobili, chodia rychlostou cyklistu ale napr v BA sa budu musiet prizposobit cyklisti alebo obratit pomer, aby boli vacsina. Ja by som bol za.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Strava ma nieco ako flybys, mozno by si ho cez to vedel pekne najst, pripadne cez segment.
"Dnešný zjazdík z Poráča smerom na Poráč Park v 80 kilometrovej maximálke lebo som musel pribrzďovať na šotoline od dažďov a a bez prilby som si netrúfal ísť rýchlejšie, škoda stačilo to iba na 3 miesto 5 sekúnd na prvého. Nabudúce sa posnažím o lepší zjazd a s prilbou"
A vlastne aky je zmysel KOM dolu kopcom po asfalte ? Kto ma viac odvahy a menej si vazi svoje zdravie vyhrava ?
Fakt nechapem, co ludi vediet k takemu spravaniu.
Mozno by stacilo, keby jazdili po mensich skupinach, aby sa medzi ne zmestilo auto. Ci by to bolo bezpecnejsie, ako keby isli za sebou, to uz neviem posudit.
Ale osobne si myslim, ze akykolvek cyklista na frekventovanych/hlavnych tahoch je totalna blbost. Aj ked maju pravo tam jazdit, tak cesta je primarne pre auta. Osobne som uz uplne prestal po takych cestach jazdit, proste sa bojim a nestoji mi to zato a ani sa taka jazda neda vychutnat. Maximalne po nejkaych zabudnutych cestach, najlepsie pri dialniciach/obchvatoch, kde je minimalna premavka. Ale najlepsie je to aj tak po lese.
Kazdopadne, pokial to nie je cesta pre motorove vozidla, je ta cesta uplne rovnako pre auta aj bicykle (aj kolobezky a kombajny a traktory a kamiony)..
Na elektrickej kolobezke si cyklista, cize musi ist po pravej krajnici a na chodniky nesmies vobec (mozes iba ked pojdes rychlostou chodze okoloiducich).
Cyklista MA praveze jazdit po vozovke, a krajnica nie je jej sucastou. Cyklista SMIE jazdit po krajnici, ak tym neohrozuje chodcov.
btw.: Ked prisli prve auta, kocisi na povozoch sa iste stazovali, ze cesty su tu len pre kone...
Cau, je to fakt cele vec nazoru, kazdopadne existuju nastroje ako skutocne zabezpecit cestu len pre auta, ako som spominal, ci uz dialnice alebo cesty pre motorove vozidla. Keby boli cesty len pre auta, bolo by to zbytocne.. To len aplikujem tvoju logiku...
Kazdopadne cestna dan ani spotrebna dan z PHM na vystavbu infrastruktury viazana nie je, takze je to zas len moznost zaplnit rozpocet. Navyse spptrebna dan je z mojho pohladu skor o ekologii ako poplatok za vyuzivanie ciest..
Rachela Ano aj...
cele znenie je: Cyklista je povinný jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky; mimo obce smie používať aj pravú krajnicu, ak nie sú tým ohrozovaní alebo obmedzovaní chodci. Kde je určený pre cyklistov dopravnou značkou „Chodník pre cyklistov“ (č. 53) vymedzený pruh alebo chodník, je cyklista povinný ich používať; iným účastníkom cestnej premávky je ich používanie zakázané.
(3)Cyklisti smú jazdiť alebo viesť bicykel pri pravom okraji vozovky alebo po krajnici len jednotlivo za sebou.
NIE po vozovke! Verim ze si to len nenapisal skratene, ale niekto to zasa pochopi, ze ma pre seba cely pruh.
Muso Uplny suhlas je to vec nazoru. Ja apriori netvrdim, ze cesty maju byt pre auta, ale akosi sa stalo ze 99% ciest u nas postavenych, su nevhodne pre jazdenie na biku. Preto si myslim, ze akosi nikto pri ich navrhu cyklistov do uvahy nebral. Svedcia o tom nasledovne pokusy o vytvorenie roznych pruhov kde potom ostava hadam 40cm pre cyklistu a 1.5m pre auto, co je na prd pre oboch ...
Spotrebna dan ma sice nico s ekologiou ako vravis, ale v takom pripade by ju mali hlavne platit elekticke auta a hybridy. Ale to som offtopic.
Moj nazor, pri vytazenosti vacsiny komunikacii a sucastnom rychlom zivotnom style, je tlacit cyklistu iduceho 30km/h s autom iducim 100km/h na jednu cestu dost sialeny napad. V idealnom svete by kamion, auto, motorka, cyklista aj chodec mali svoju komunikaciu alebo aspon svoj pruh.
Gusto0 Presne, kym bol bicykel vseobecne uznavany sposob dopravy tak bola situacia ina. Dnes bohuzial 99% cyklistiky je samoucelny sport. Tazko argumentovat ze ti auta brania v ceste do prace. Ale realita je ze mnohym vodicom cyklisti pri ceste do prace objektivne vadia. Keby bola situacia ako v holandsku alebo aspon ako v Piestanoch co je tradicke bicyklove mesto. Asi by sa k tomu ludia stavali inak. V PN su proste v meste cyklisti vacsina a auta sa prizposobili, chodia rychlostou cyklistu ale napr v BA sa budu musiet prizposobit cyklisti alebo obratit pomer, aby boli vacsina. Ja by som bol za.