Vojin Kefalin a čo vy si predstavujete pod pojmom zjazdna?
Ja som tiež zato, aby cyklisti jazdili predovšetkým po cyklotrasach a cyklochodnikoch, ale úplne rozumiem, že na cestnom je jazda po niektorých aj utrpením a nie potešením. Je niekde presne určené, čo znamená zjazdna cyklocesta (-chodník, -trasa)? Alebo je to na subjektivnom posúdení?
Pre vozovky sa to zvykne definovat nejak takto:
Zjazdnosť miestnych komunikácií je taký stav týchto komunikácií, ktorý umožňuje bezpečnú jazdu
motorových i nemotorových vozidiel prispôsobenú dopravno-technickému stavu týchto
komunikácií, poveternostným podmienkam a ďalším okolnostiam, ktoré môže vodič predvídať
cize je tam urcita miera volnosti, ale nezohladnuje to nepohodlie, potencialne "zablatenie" ani obsadenost inymi ucastnikmi. Otazne je, ci sa pouziva nejaky iny vyklad pre cyklocesty, napr. ci sa vramci "prisposbeniu podmienkam" mysli aj zosadnutie z biku v pripade potreby...
Zákon hovorí jasne: 8/2008 Z.z. § 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch (1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky.
predovšetkým - v prvom rade, najmä, hlavne (slovník slovenského jazyka)
Ty to asi nechápeš ako my ostatní - to predovšetkým nie je kategorický príkaz, povinnosť...
alebo nie je zjazdná - možno zámková dlažba je zjazdná na MTB, ale na cestnom určite menej... Kopčiansku poznám, občas po jej oprave jazdím, avšak po ceste.
Písal, že tam je zámková dlažba a veľa chodcov a cyklistov. To mi nepríde zrovna ako nezjazdná komunikácia.
Tak je to pravdaze len jedna zo serie vyhovoriek - a priznajme si, na Slovensku prostredie praje, kedze nasa cyklo-infrastruktura je zufala. Ale ak by aj bola aspon na urovni Rakuska, aj tam jazdia cyklisti po cestach - tie su vacsinou rovnejsie, z este lepsieho povrchu a bez "spomalenych" cykloturistov, takze si netrbea robit iluzie.
Osobne mi tak vadi v principe len to, ze dokonca aj v tejto silno cyklo-zameranej komunite sa najdu taki, co nemaju ani elementarne chapanie cestnej vyhlasky, dolova v tejto atmosfere zacinaju verit roznym vymyslom, ktore vo vysledku mozu ohrozovat nie len ich, ale aj ostatnych ucastnikov...ako priklad mozem dat video s cyklistom na R7, ktore som postoval nedavno ... ten si tiez asi myslel, ze kde nie je explicitne zakazova znacka, tam moze cokolvek
ja sa nerozčuľujem,ja konštatujem, tie tunašie cyklotrasy...to je atrapa... kopa je takých že majú 150 metrov a vedú odnikiaľ donikiaľ, tento konkrétny úsek som si teraz dal na mapy.cz. ...má 780 metrov...potom sa už kľudne môže ísť na bajku po ceste lebo "cyklochodník" skončil...takže tak
Doplním...ten úsek ďalej kde už cyklochodník nie je je pre cyklistov oveľa nebezpečnejší- žiadna krajnica a betónový kanál vedľa cesty,tam už sa na bajku jazdí na figu,len čakáš kedy ťa nejaké auto pošle do toho betónového jarku...
Ano bohuzial. Stretol som takych v nedelu. Parik na cestakoch, dobehli ma v zahorskej smer BA, zviezol som sa za nimi. Presli sme cez lamac a dole okolo Tesca. Tam padla cervena tak som zacal brzdit ako prvy na co ma chalan obehol tesne bez brzdenia a jeho panicka sa este zlakla ze preco brzdim a preletela za nim. Bohuzial to nie je prvy raz co ludia s ktorymi som nahodne siel uplne ignoruju semafory. Potom sa nemozeme divit ze vodici na nas ako skupinu pozeraju cez prsty ked nam robia takito hanbu vsade.
Parodia na cyklocestu je na racianskej pred Urban residence, to ma snad 200m ak vobec 😁
koso_sk ja som zažil cyklistu na Lanfranconi v protismere. Jediné šťastie, že bolo okolo polnoci a skoro žiadne autá, zažil som cyklistov na Moste SNP, už som videl cyklistov na Starom moste v tej električkovej časti, v električkovom tuneli pod hradom, otec zažil cyklistu v Sitine. Žiaľ veľa ľudí nad tým mávne rukou, že cyklista, ohrozuje max tak seba
xyz ja chápem, že infraštruktúra nie je vždy dokonalá. Sám jazdím na cyklokrose s pláštami o šírke 28c, predtým som mal fitness bike s 23c pláštami. Ale ak chceme aby bola infraštruktúra lepšia, treba ju využívať. Značná časť miestnych prispievateľov očakáva, že cyklotrasa pôjde presne tam kam potrebujú, najlepšie žiadna križovatka a nik na tej trase nebude. Žiaľ to je nemožné, hlavne v mestách
o tom som tu už tiež písal,cyklochodník,vedľa chodník pre chodcov ale väčšina chodcov ide po cyklochodníku,štyria vedľa seba a pozerajú že čo ty tu chceš na tom bicykli...ďalšia vec: vyznačil sa na 4m širokom chodníku pruh pre bicykle asi 1m v jednom smere jazdy,potom je svetelná križovatka ale tam nie na semafore symbol bicykla ani vyznačený prejazd,potom zase cyklochodník,zase semafor a takto sa to opakuje 5 či 6 krát...takže vlastne zakaždým by som mal zosadať z bicykla a tlačiť ho.
Parodia na cyklocestu je na racianskej pred Urban residence, to ma snad 200m ak vobec 😁
Tá trasa má síce len 200 m, ale to si predstavuješ, že sa celá cyklotrasa do Rače vybuduje naraz?
Pri Urban Residence je to inak celkom zaujímavý príbeh. Pôvodne (podľa zámeru predloženého do posudzovania vplyvov na životné prostredie) nemala byť medzi budovou a Račianskou žiadna cyklotrasa. Tá bola doplnená až na základe pripomienok, podobne ako v susednom projekte Pri Mýte. Zaujímavé je, že v projekte Pri Mýte ešte cyklotrasa nestojí (mala by pribudnúť po dostavbe poslednej budovy), ale v Urban Residence, ktorého príprava začala neskôr, už je.
Mesto pripravuje zvyšné úseky cyklotrasy od Kollárovho námestia až do Rače, ale to je proces na niekoľko rokov. Je len dobré, že sa s novou výstavbou popri Račianskej darí spraviť niektoré úseky už skôr, hoci sú potom nejakú dobu osamotené.
V opačnom prípade by sa mohlo stať, že bude o x rokov hotová celá Račianska radiála, ale popri Urban Residence by kus chýbal, lebo by naň nebolo miesto.
Podobne možno vznikne úsek pri Palme a Novej Cvernovke skôr ako zvyšok trasy.
Niekolkokm useky dialnic sa buduju naraz, tak preco nie cykloradialy, ktore maju zlomok dlzky ?
Inak, ako radiala by mohla zatial posluzit tato trasa. Staci par usekov zaplatat, na par miestach poriesit tecucu vodu cez asfaltku a medzi Peknou cestou a Alstrovou upravit povrch . https://sk.mapy.cz/s/nozuzukega
Mestské cyklotrasy sa nebudujú vo väčších ucelených úsekoch, keďže dlhodobo absentuje príprava, ktorá by k tomuto smeroval. Toto sa síce postupne mení, ale na výsledok si podľa môjho odhadu ešte pár rokov počkáme, kým to prejde cez všetky stupne prípravy.
Treba to brať tak, že pri Urban Residence bola možnosť spraviť nejaký kus skôr, tak sa to využilo. Podľa mňa to ničomu neškodí a neskôr už tento úsek bude pripravený.
Na viacerých miestach sa takto nepostupovalo (nespravil sa krátky nenapojený úsek so zdôvodnením, že sa to spraví v budúcnosti v celku). Takže sme mohli mať x krátkych úsekov, ktoré by sa medzičasom za 20 rokov spojili do ucelenej trasy, ale takto nemáme nič.
ten zamer uz teraz je niekolko rokov stary a dalsich xy rokov to nebude cize je to uplne zbytocne ak to nema byt komplet v nejakom horizonte ale v dekadach. a uplny nezmysel je vynucovanie si aby tadial niekto jazdil. je to nesystemove a pokial to nema byt aspon nejaky uceleny usek racianske myto - VUZ tak to nema vyznam ani robit. samozrejme to ma vyznam pre toho kto zadava zakazku aby bola provizia do vacku, to ano.
usek pekna cesta - alstrova mal byt asfaltovany co si pamatam uz nejaky rok dozadu resp take plany som cital ale zas nic, miesto toho tam auta zdevastovali uz tak zniceny povrch
predpokladam podla textu ze tramp je z cyklokoalicie
tr3mp nepoznam konkretnu siituaciu - ale pri sucasnej slovenskej legislative vidis aj v tejto diskusii, ze kazdy dobry skutok je po zasluhe potrestany... proste ked sa budu budovat cyklochodniky (ci uz oddelene alebo spolocne s chodcami[co je podla mna najvacsie zlo]) tak sa cyklisti budu musiet zblaznit z toho znacenia a riesit kde mozu ist po ceste a kde budu musiet vyuzit paralelnu cyklotrasu...
Budovať hocijakú infraštruktúru v už zastavanej oblastí je komplikované, hlavne ak tam bude 500 rôznych vlastníkov pozemkov a ide sa cez viac ako jednu mestskú časť.
tr3mp nepoznam konkretnu siituaciu - ale pri sucasnej slovenskej legislative vidis aj v tejto diskusii, ze kazdy dobry skutok je po zasluhe potrestany... proste ked sa budu budovat cyklochodniky (ci uz oddelene alebo spolocne s chodcami[co je podla mna najvacsie zlo]) tak sa cyklisti budu musiet zblaznit z toho znacenia a riesit kde mozu ist po ceste a kde budu musiet vyuzit paralelnu cyklotrasu...
Konkrétna situácia vyzerá nasledovne: https://goo.gl/maps/KLHMGg9BFo9GciNF6. Toto by som paródiou na cyklotrasu nenazýval (pár detailov samozrejme mohlo byť lepších). V opačnom smere je cyklopruh: https://goo.gl/maps/sWZpTW5bX4NSuSA76. Toto určite nie je úsek, ktorý by robil problémy aj pri nedokončení nadväzných. V smere do centra môžu ísť stále po vozovke, dokonca vo vlastnom cyklopruhu, v opačnom smere je tá trasa zjazdná aj na cesťáku.
našiel som v mobile fotky takže jeden príklad...na prvej vedľa 4-prúdovky v meste ukážková cyklocesta ,ktorá však po 200m už nie je,viď druhé foto...reklamné tabule sú dôležitejšie...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja som tiež zato, aby cyklisti jazdili predovšetkým po cyklotrasach a cyklochodnikoch, ale úplne rozumiem, že na cestnom je jazda po niektorých aj utrpením a nie potešením. Je niekde presne určené, čo znamená zjazdna cyklocesta (-chodník, -trasa)? Alebo je to na subjektivnom posúdení?
Pre vozovky sa to zvykne definovat nejak takto:
motorových i nemotorových vozidiel prispôsobenú dopravno-technickému stavu týchto
komunikácií, poveternostným podmienkam a ďalším okolnostiam, ktoré môže vodič predvídať
cize je tam urcita miera volnosti, ale nezohladnuje to nepohodlie, potencialne "zablatenie" ani obsadenost inymi ucastnikmi. Otazne je, ci sa pouziva nejaky iny vyklad pre cyklocesty, napr. ci sa vramci "prisposbeniu podmienkam" mysli aj zosadnutie z biku v pripade potreby...
predovšetkým - v prvom rade, najmä, hlavne (slovník slovenského jazyka)
Ty to asi nechápeš ako my ostatní - to predovšetkým nie je kategorický príkaz, povinnosť...
alebo nie je zjazdná - možno zámková dlažba je zjazdná na MTB, ale na cestnom určite menej... Kopčiansku poznám, občas po jej oprave jazdím, avšak po ceste.
Tak je to pravdaze len jedna zo serie vyhovoriek - a priznajme si, na Slovensku prostredie praje, kedze nasa cyklo-infrastruktura je zufala. Ale ak by aj bola aspon na urovni Rakuska, aj tam jazdia cyklisti po cestach - tie su vacsinou rovnejsie, z este lepsieho povrchu a bez "spomalenych" cykloturistov, takze si netrbea robit iluzie.
Osobne mi tak vadi v principe len to, ze dokonca aj v tejto silno cyklo-zameranej komunite sa najdu taki, co nemaju ani elementarne chapanie cestnej vyhlasky, dolova v tejto atmosfere zacinaju verit roznym vymyslom, ktore vo vysledku mozu ohrozovat nie len ich, ale aj ostatnych ucastnikov...ako priklad mozem dat video s cyklistom na R7, ktore som postoval nedavno ... ten si tiez asi myslel, ze kde nie je explicitne zakazova znacka, tam moze cokolvek
Doplním...ten úsek ďalej kde už cyklochodník nie je je pre cyklistov oveľa nebezpečnejší- žiadna krajnica a betónový kanál vedľa cesty,tam už sa na bajku jazdí na figu,len čakáš kedy ťa nejaké auto pošle do toho betónového jarku...
Parodia na cyklocestu je na racianskej pred Urban residence, to ma snad 200m ak vobec 😁
Aj preto sa drzim pravidla, cudzieho cyklistu moresov neznamych, striast sa treba v co najskorsi okamih
xyz ja chápem, že infraštruktúra nie je vždy dokonalá. Sám jazdím na cyklokrose s pláštami o šírke 28c, predtým som mal fitness bike s 23c pláštami. Ale ak chceme aby bola infraštruktúra lepšia, treba ju využívať. Značná časť miestnych prispievateľov očakáva, že cyklotrasa pôjde presne tam kam potrebujú, najlepšie žiadna križovatka a nik na tej trase nebude. Žiaľ to je nemožné, hlavne v mestách
Tá trasa má síce len 200 m, ale to si predstavuješ, že sa celá cyklotrasa do Rače vybuduje naraz?
Pri Urban Residence je to inak celkom zaujímavý príbeh. Pôvodne (podľa zámeru predloženého do posudzovania vplyvov na životné prostredie) nemala byť medzi budovou a Račianskou žiadna cyklotrasa. Tá bola doplnená až na základe pripomienok, podobne ako v susednom projekte Pri Mýte. Zaujímavé je, že v projekte Pri Mýte ešte cyklotrasa nestojí (mala by pribudnúť po dostavbe poslednej budovy), ale v Urban Residence, ktorého príprava začala neskôr, už je.
Mesto pripravuje zvyšné úseky cyklotrasy od Kollárovho námestia až do Rače, ale to je proces na niekoľko rokov. Je len dobré, že sa s novou výstavbou popri Račianskej darí spraviť niektoré úseky už skôr, hoci sú potom nejakú dobu osamotené.
V opačnom prípade by sa mohlo stať, že bude o x rokov hotová celá Račianska radiála, ale popri Urban Residence by kus chýbal, lebo by naň nebolo miesto.
Podobne možno vznikne úsek pri Palme a Novej Cvernovke skôr ako zvyšok trasy.
Inak, ako radiala by mohla zatial posluzit tato trasa. Staci par usekov zaplatat, na par miestach poriesit tecucu vodu cez asfaltku a medzi Peknou cestou a Alstrovou upravit povrch
https://sk.mapy.cz/s/nozuzukega
Treba to brať tak, že pri Urban Residence bola možnosť spraviť nejaký kus skôr, tak sa to využilo. Podľa mňa to ničomu neškodí a neskôr už tento úsek bude pripravený.
Na viacerých miestach sa takto nepostupovalo (nespravil sa krátky nenapojený úsek so zdôvodnením, že sa to spraví v budúcnosti v celku). Takže sme mohli mať x krátkych úsekov, ktoré by sa medzičasom za 20 rokov spojili do ucelenej trasy, ale takto nemáme nič.
usek pekna cesta - alstrova mal byt asfaltovany co si pamatam uz nejaky rok dozadu resp take plany som cital ale zas nic, miesto toho tam auta zdevastovali uz tak zniceny povrch
predpokladam podla textu ze tramp je z cyklokoalicie
Konkrétna situácia vyzerá nasledovne: https://goo.gl/maps/KLHMGg9BFo9GciNF6. Toto by som paródiou na cyklotrasu nenazýval (pár detailov samozrejme mohlo byť lepších). V opačnom smere je cyklopruh: https://goo.gl/maps/sWZpTW5bX4NSuSA76. Toto určite nie je úsek, ktorý by robil problémy aj pri nedokončení nadväzných. V smere do centra môžu ísť stále po vozovke, dokonca vo vlastnom cyklopruhu, v opačnom smere je tá trasa zjazdná aj na cesťáku.
https://www.google.com/maps/@48.163273,17.1249512,3a,75y,82.71h,77.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2vwg_2WW-MBZpGNnsFH0jw!2e0!7i16384!8i8192