Mám jednu sezónu Salice s adaptalite sklami a nosil som ich na žiletke aj na bajku a nikdy som nemal problém s rýchlosťou reakcie na svetlo. To stmavovanie a zosvetľovanie si v podstate ani neuvedomujem a ani som sa na to nikdy nesústredil. Keďže som bol celý rok dobrý, tak mi Ježiško doniesol nové Miury od Spešlu a obyčajné by som už asi ani nekúpil.
Keď budeš kupovať okuliare tak si daj pozor na rozsah stmavovania, pretože napríklad Specialized tie okuliare špecializuje podľa použitia na MTB a ROAD. MTB sú v miestnosti žlté a ROAD červené a aj rozsah je percentuálne iný. MTB má rozsah priepustnosti svetla 22 - 78% a ROAD 12 - 39%. Súdruhovia z Ameriky asi usúdili, že na žiletke človek predsa len trávi viac času na slnku ako v lese.
18.02.2009 - 15:25:25
01
ivan asi myslel ze v budove (tunely) sa nestmavuju to je ze na obycajnom ziarovkovom svetle su ako keby bola tma kedze neposobi UV tak su svetle(tam bola chyba nie tmave ale svetle a tak je to ok lebo tmave potrebujem len na slnku a ked vojdem do budovy vyblednu kedze neposobi UV a ja nezvyknem chranit zrak slnecnymi pred domacim osvetlenim radsej zhasnem :lol: cize je to vyhoda ked napr idem s bikom do pivnice ho odlozit a nemusim ich davt dole kym ho odlozim a zaroven aj nieco uvidim

a co sa tyka speslu uz som pisal ze pri BBB ma laka rychlesji cas a vacsi rozsah tym aj vacsia moznost pouzita cesta/MTB/auto/bezne nosenie ...
18.02.2009 - 15:32:55
00
Gekon, ja by som tie adaptačné časy až tak nežral. Či to stmavne v ideálnych podmienkach za 8 alebo za 10 sekúnd je podľa mňa úplne jedno.
Podstatné je, aby Ti sedeli na nose. S tým mám ja najväčší problém a tie spešle sú v tomto dokonalé. Okrem toho, nehľadal som okuliare na celý život a každú príležitosť. Do auta a na bežné nosenie mám slnečné dioptrické a na bicykloch to striedam podľa lesa. Takže tak. Pekný deň.
18.02.2009 - 16:27:55
00
ja viem ze tie casy nie su az take dolezite ale tie BBB sa mi pacia trochu viac aj ked spesly su tiez pekne .. tie diery pobokoch mozu byt dobre proti orosovaniu neviem ako je to u BBBciek
18.02.2009 - 16:56:42
00
toto som nasiel na nete ohladom toho soferovania

Ideálne riešenie pre vodičov

Pokiaľ nevlastníte kabriolet, sedíte počas jazdy v kabíne auta, ktorého sklá filtrujú veľkú časť UV žiarenia. Aktivácia samo zafarbovania celoročných fotochromatických okuliarov v aute je spomalená a následne po miernom stmavnutí zastavená. Práve pre vodičov boli vyvinuté a na jeseň 2006 uvedené na trh špeciálne šošovky DrivewearTM.

Okuliarové šošovky DrivewearTM reprezentujú novú generáciu fotochromatických polarizačných šošoviek. Ich podstata spočíva v skĺbení dvoch náročných technológií používaných donedávna zvlášť na polarizačných a zvlášť na fotochromatických okuliaroch. Polarizácia eliminuje rušivé svetelné odrazy od vodorovných plôch. Zabraňuje tak vnímaniu nepríjemnej žiary odrážajúcej sa od mokrej cesty, vodnej plochy, alebo čelného skla auta, ktorá neraz spôsobila havárie. V šere alebo sychravom počasí zvyšuje kontrast a zlepšuje ostrosť videnia. V rámci fotochromatickej reakcie sú okuliarové šošovky DrivewearTM jediné, ktoré tmavnú nielen na priamom slnečnom svetle, ale aj za sklom automobilu. Z dôvodu mierneho trvalého žlto-zeleného odtieňa polarizačného filtra však nedosahujú v pokojnom štádiu čírosť bežných okuliarov.

Výhody týchto okuliarov spočívajú aj v tom, že znižujú únavu očí, posilňujú ich prirodzené schopnosti a zaisťujú optimálne videnie bez ohľadu na počasie, ktoré vodiča jazdou sprevádza.

a kedze tie BBB maju nazov DRIVER snad budu aj do auta :lol: inak ,,klasicke" fotochromaticke okuliare su v aute ,,cire"
18.02.2009 - 17:29:50
00
Ja mám tiež fotochromatické okuliare a som s nimi veľmi spokojný. Dovtedy som používal klasické slnečné, s tmavými sklami a filtrom 3-kou. No tie boli v lese nepoužitelné, teda dovtedy kým si oko nezvyklo na tmu, ale ani potom som nič moc nevidel.

Tieto nové majú také oranžové sklá, ale tú oranžovú človek vôbec nevníma. Na slnku neztmavnú samozrejme tak silno ako tie staré klasické, ale mne sa to zdá dostatočne (asi ako keby som mal slnečné s filtrom 2). A pri prechode do lesa sa zosvetlia, a to veľmi rýchlo. Nikdy som nemal pocit že by som po vjazde do lesa nevidel, a nikdy som nespozoroval ten efekt zosvetlenia sa, deje sa to tak nejako prirodzene a nenápadne a rýchlo.

Ja sa snažím mať okuliare na nose pri bikovaní vždy, kôli ochrane očí. Tieto okuliare môžem nosiť aj za dažďa, prípadne šera keď sa už blíži tma, nemusím meniť sklá.
18.02.2009 - 18:15:31
00
este taka otazka ked su fotochromatike okulire oranzove v sere to aj rozjasnuje trochu ci ani nie ?
nasiel som este jedne ale nevem ako je natom shimano a preco su tam 4 skla k tomu ked su fotochromaticke ... ?

http://www.kupkolo.cz/produkty/Bryle_98/Bryle-Shimano-Equinox_3776.html
18.02.2009 - 18:28:48
00
V šere nerozjasňujú, vtedy je lepšie vidieť bez okuliarov. Pretože tie sklá aj keď je šero a prepúšťajú najviac svetla, tak predsa len časť z toho svetla neprepustia, pretože niesu číre.
18.02.2009 - 19:19:25
00
napr k okuliarom co som mal boli cierne,oranzove a cire skla. a oranzove som pouzival ked bolo zamracene a trochu rozjasnovali ....
18.02.2009 - 20:40:59
00
Kua chlape ,nešpekuluj,fotochromatické značí,že na svetle stmavú, v tme ,alebo skôr v tieni sa rozjasnia nie doslova,ale prispôsobia sa menšej intenzite svetla,čiže nebudeš s nimi vidieť lepšie ako s tvojimy okálmi :wink:
18.02.2009 - 21:16:04
00
Áno oranžové by mali pomáhať v takýchto podmienkach, ale ja som si to nevšimol. Tie sklá niesu úplne oranžové, len sú také do oranžova :D. Prikladám aj foto.

Ak sa nemýlim, tak oranžové sklá by mali fungovať tak, že keď je zamračené, vtedy je všetko také tmavé a farby splívajú, a oranžové sklá by mali viacej zviditelniť rozdieli medzi týmy tmavými farbami.

Ale späť k téme, Tecumseh to myslím vystihol veľmi dobre.

Prílohy:

okuliare.jpg
okuliare.jpg 11.06 KiB thumb_up0thumb_down

18.02.2009 - 21:24:31
00
tuto temu som zalozil aj na spekulovanie tak preco nie :lol: a ako pises ze ked je zamracene oranzove by mali fungovat na rozjasnenie ... ale nasiel som foto(konecne.... lepsie ako obrazok) kde su max rozjasnene a vyzera to ,,nazivo" naozaj good ze sa s tym bude dat jazdit aj vo velmi zamracenom pocasi a este keby som nasiel take foto pri max zatieneni tak by som ich snad aj vzal :)

Prílohy:

800001.jpg
800001.jpg 40.47 KiB thumb_up0thumb_down

18.02.2009 - 21:42:34
00
No ja som mal okuliare BOLLE PAROLE a dokúpil som si k nim špeciálne roziasnovacie skla . A to bola nenormálna paráda ak si išiel cez les a striedalo tieň slnko aj tak si videl každý terény zlom kameň proste všetko tie skla ti lepšie zobrazovali obrysy predmetov . Za okuliare som dal 3900sk a tie skla samostatne ma vyšli na 1900sk ale stalo to zato len škoda že nevedeli plávať :(
18.02.2009 - 22:32:53
00
Podívejte se na flash animaci (v angličtině) : :shock:
http://www.specialized.cz/new/bryle1.php?a=3&b=17&x=
26.02.2009 - 15:01:49
00
v létě sem vozil silniční model od Spešlu a na silničku super, na bajka to nebylo ono, bajkový model mě taky moc nevyhovoval, teď mám Oakley a ty se tváří líp, ale zatím moc nevyzkoušeno, není ostré sluníčko 8)


ktore Oakley pouzivas ? ja rozmyslam na Radar-mi ... len rozmyslam, ci kupit polarizovane skla, alebo fotochromaticke ...
29.03.2009 - 17:39:33
00
keyboard_arrow_up