Na svete sú v podstate 2 typy uhlíkových vláken (Toray a Tenax). Obidva sú kvalitné a rôzni výrobcovia z nich pletú tkaniny. Takže karbonové vlákna sú všade rovnaké. Ďalšou časťou výrobku je epoxid. Tých existuje veľa druhov s rôznymi vlastnosťami. "Nevypeká" sa karbón, ale epoxid. Rôzne epoxidy majú rôznu vytvrdzovaciu teplotnú krivku. Obvykle nieje vyššia než 100 stupňov. Vyššia teplota sa používa len u výrobkov tepelne namáhaných. Postupne sa pri vytvrdzovaní nabieha na najvyššiu teplotu, aby výrobok bol "pripravený" na tepelné namáhanie a ostal pevný. Nepoznám epoxid ktorý by vytvrdzoval pri 600 st. A ak si myslíte že u iných výrobcov to bude vyzerať inak ako u Pellsu, tak sa veľmi mýlite.
23.10.2007 - 21:46:07
00
štulo ak mas pravdu, tak som zvedavy, ako bude reagovat marecej :lol: ..., ale ak nie tak...
23.10.2007 - 22:21:33
00
Mam sedlovku 31,6 oplati sa carbon?
24.10.2007 - 08:13:18
00
Mam sedlovku 31,6 oplati sa carbon?


Este raz si precitaj posledny post na predchadzajucej stranke od peterg, ktory je urceny tebe :!:
24.10.2007 - 08:36:46
00
Mam sedlovku 31,6 oplati sa carbon?

Zvaz sam, ale pohodlia vela neprinesie. Napr. Syntace P6 s priemerom 30.9 (do Spec) je proti USE 25.0 velky rozdiel v pruznosti (= pohlcovanie vibracii). 30.9 je fakticky tvrda asi ako hlinik. V Tvojom pripade (a aj v inom) by som zvolil standard 27.2mm + redukcia. Vyhody:
1. pruznost;
2. univerzalnost (pri zmene ramu vymenis redukciu - napr. mam stejnu sedlovku v 3. rame);
3. hmotnost (mozno, nie je pravidlo!);
4. dostupnost, vyber.
Nevyhody:
1. ak nie je redukcia kvalitna (presna), moze byt problem so zasuvanim sedlovky do ramu (pocas jazdy). Tento problem vsak moze nastat aj pri priamom spojeni sedlovka - ram. Karbom je totiz dost "klzky" (uhlik maze). Na druhej strane pri pouziti redukcie sa problem lepsie riesi (napr. inou redukciou). Su aj ine sposoby, ako riesit zasuvanie sedlovky do ramu/redukcie (mnohe mam odskusane).
24.10.2007 - 09:22:17
00
...Nevyhody:
1. ak nie je redukcia kvalitna (presna), moze byt problem so zasuvanim sedlovky do ramu (pocas jazdy). Tento problem vsak moze nastat aj pri priamom spojeni sedlovka - ram. Karbom je totiz dost "klzky" (uhlik maze)...


Je to trochu dezinformacia, lebo karbon sa ramu ani nedotkne.
Ram pride do styku len s lakom popripade s epoxidom.
24.10.2007 - 11:02:36
00
...Nevyhody:
1. ak nie je redukcia kvalitna (presna), moze byt problem so zasuvanim sedlovky do ramu (pocas jazdy). Tento problem vsak moze nastat aj pri priamom spojeni sedlovka - ram. Karbom je totiz dost "klzky" (uhlik maze)...


Je to trochu dezinformacia, lebo karbon sa ramu ani nedotkne.
Ram pride do styku len s lakom popripade s epoxidom.

No, ja neviem, lebo realita je taka, ze sa sedlovka dobre klze v rame/redukcii. Moze to byt sposobene hladkym a tvrdym povrchom, ale tiez je pravda, ze sa povrchova uprava v mieste styku s ramom/redukciou ciastocne porusi. Dokonca sa mi zda, ze moja sedlovka ziaden lak nema, len je matne brusena a vlakna su az na povrchu. Ale nehadam sa...
Hlinikove sedlovky maju spravidla (resp. zamerne) stopy po obrabani (drsnost povrchu odhadujem na 6 - 12) a v rame lepsie drzia. Aj mne sa na karbonovu sedlovku najlepsie osvedcila eloxovana Al redukcia (USE) s drsnostou 6 - 12, ktora sa do sedlovky trochy "otlaci" a drzi bez problemov. Mal som aj vyrabane duralove redukcie s pozadovanou drsnostou, avsak bez eloxu, a tie sa casom vyhladili tak (t.j. zaoblili hranky "drsnosti"), ze sedlovka klzala.
P.S. Mam karbonovu sedlovku od jara 2002 a uz v 3. rame.
24.10.2007 - 11:38:20
00
Na svete sú v podstate 2 typy uhlíkových vláken (Toray a Tenax). Obidva sú kvalitné a rôzni výrobcovia z nich pletú tkaniny. Takže karbonové vlákna sú všade rovnaké. Ďalšou časťou výrobku je epoxid. Tých existuje veľa druhov s rôznymi vlastnosťami. "Nevypeká" sa karbón, ale epoxid. Rôzne epoxidy majú rôznu vytvrdzovaciu teplotnú krivku. Obvykle nieje vyššia než 100 stupňov. Vyššia teplota sa používa len u výrobkov tepelne namáhaných. Postupne sa pri vytvrdzovaní nabieha na najvyššiu teplotu, aby výrobok bol "pripravený" na tepelné namáhanie a ostal pevný. Nepoznám epoxid ktorý by vytvrdzoval pri 600 st. A ak si myslíte že u iných výrobcov to bude vyzerať inak ako u Pellsu, tak sa veľmi mýlite.

nechcem sa do toho nejako miesat, ale mam pocit, ze este zalezi aj od toho, ake mnozstvo (kolko %) tych uhlikovych vlakien sa v tom danom vyrobku nachadza (podobne je to napriklad pri inych sportovych naradiach-hokejky)
24.10.2007 - 12:23:37
00
Na svete sú v podstate 2 typy uhlíkových vláken (Toray a Tenax). Obidva sú kvalitné a rôzni výrobcovia z nich pletú tkaniny. Takže karbonové vlákna sú všade rovnaké. Ďalšou časťou výrobku je epoxid. Tých existuje veľa druhov s rôznymi vlastnosťami. "Nevypeká" sa karbón, ale epoxid. Rôzne epoxidy majú rôznu vytvrdzovaciu teplotnú krivku. Obvykle nieje vyššia než 100 stupňov. Vyššia teplota sa používa len u výrobkov tepelne namáhaných. Postupne sa pri vytvrdzovaní nabieha na najvyššiu teplotu, aby výrobok bol "pripravený" na tepelné namáhanie a ostal pevný. Nepoznám epoxid ktorý by vytvrdzoval pri 600 st. A ak si myslíte že u iných výrobcov to bude vyzerať inak ako u Pellsu, tak sa veľmi mýlite.

Môžem sa tohoto chytiť? :-)
Vypekajú sa aj uhlíkové vlákna (PAN vlákna na uhlíkové), tam však myslím, že je teplota vyššia ako 600°C (vraj 1000). Tiež som nepočul o epoxide čo by vytvrdzoval pri 600°C, to by z neho zostal tiež len uhlík :-) . Tu je na mieste pouvažovať čo sa tou teplotou myslelo, ale pochybujem že spomenuté nemecké firmy si sami pripravujú uhlíkové vlákna. Určite však existujú aj iné spôsoby kompozitov o ktorých doposiaľ neviem.
24.10.2007 - 12:26:05
00
Asi ostanem pri hliniku. Lebo aj cenovy rozdiel je dost vysoky. Ale dik ze si mi to vysvetlil. peterq.
24.10.2007 - 13:08:12
00
zdraviim,,
ked uz tu mate taku teemu. Mozete mi poradit pre a proti tej ktorej sedlovky???. Moje rozhodnutie stoji medzi :::

EASTON EC70 MTB (27.2) (napr. tu: http://www.bicykle.eu/eshop/komponenty/ ... 0-mtb.html )
a
RITCHEY PRO Carbon (27.2)
(napr tu: http://obchod.sportmania.sk/?profile=57 ... 6CID%3D258 )

dik za nazory...
25.10.2007 - 00:31:58
00
no uz som vyriesil sedlovku a teraz ma trapi to ze sa mi zasuva poradte co mam rabit a da sa nieco take aby som ju nemusel nejak nicit?
8)
04.11.2007 - 17:47:46
00
zubna pasta
04.11.2007 - 17:58:26
00
no uz som vyriesil sedlovku a teraz ma trapi to ze sa mi zasuva poradte co mam rabit a da sa nieco take aby som ju nemusel nejak nicit?
8)

:idea: Dve odskusane veci:
- Jemne potriet vnutro sedlovej trubky Chemoprenom. Staci len prstom. Zvysi sa adhezia.
- Odmocit cca 5x5cm obycajneho (nie Waterproof) smirgloveho papiera drsnosti asi 150 vo vode (v miske), potom zotriet abrazivum a scedit vodu. Po vyschnuti zmiesat abrazivum s malym mnozstvom vazeliny a potriet sedlovku tak, ako sa to bezne robi u Al typov.
Samozrejme staci pouzit len jedno z uvedenych rieseni.
04.11.2007 - 18:35:27
00
odmastit sedlovku a sedlovu ruru z vnutra tech. benzinom,alebo nejakym odlakovacom.
04.11.2007 - 18:52:50
00
keyboard_arrow_up