teraz dokonca chysta waze aj zobrazovanie maximalnej povolenej rychlosti
asi jedina vec co mi tam chybala
skusal si sledovat dopravne znacky?
To si sem nemal dávať teraz ťa zdissujú že si si dovolil ísť 150.
kolko potom ide ten typek, co ho prave predbieha?
no viem si predstavit. tam ECO asi tiez nejak neprospieva.
ohladom intervalu., ja mam rocny interval vymeny oleja, a to ma M270 motor ma skoro 6L napln!!! cumel som na to jak puk. (servisak na mna tiez, nakolko po 3000km som prisiel na prvu vymenu - robim to pri kazdom aute po zabehu)
ECO som pouzil presne raz, ciste zo zvedavosti., neplanujem to pouzivat. mne je uprimne u prdele jedno ci tam usetrim deci na benzine alebo nie.
inak tiez nemam nejake mega velke najazdy, posledne auto som predaval (r.v. 2007, december), ked malo nejak 55000, teraz v decembri.
inak stale nerozumiem tomu ze ked ja mam dochladzovane turbo vodou - typujem teda koli jeho ochrane, tak co potom motor ktory je turbobenzin a nema toto dochladzovanie. tam ked predsa po 3 hodinach dialnice zastanes na pumpe, tak to turbo ti musi po case proste odist. plus teda turbobenzin predsa pracuje este s teplotou vacsou ako turbodiesel...
je to nejake dinve, mam v okoli mrte ludi (asi kazdeho co poznam) co maju turbo motor a neriesia ziadne schladenie po dojazde, proste chyti, vypne a vybavene. a zatial nikto nic. ziaden problem. jedine co riesi snad kazdy koho poznam je ten upchaty filter velkych castic (ten nastastie nemam, nakolko som sa pri poslednych 10 autach stastne vyhol dieselu. )
ja som momentalne po cerstvom repase turba (odisla turbina - prasknuta manzeta na privadzanie a odvadzanie oleja), takze co mi na to povedal mechanik:
takze praskla ta manzeta,
olej v turbe vlastne ani nie tak chladi, ako vytvara klzne lozisko, pretoze ziadne realne lozisko by nevydrzalo tie teploty ktore su v turbe 900°C+ no a vlastne tym, ze ten olej je tak zohriaty a nedochladi sa aspon trochu, resp. v turbe este su take tlaky a teplota, olej ma tendenciu "krystalizovat" proste sa tam vytvaraju pevne castice a tie potom zadieraju turbinu (akoby si nasypal do loziska piliny) a tym padom turbo nevie v tych tlakoch otacat vrtulou, ktora sa zasekava tym padom daco prdne... mne praskla ta manzeta a vzhladom na vysoke tlaky, ktore si nevedelo turbo regulovat praskla aj hadica vzduchu... ukazalo sa to tak, ze na turbine z tej vnutornej casti bolo vidno cierny povrch, akoby zadymeny...
a co sa DPF tyka, tak to prepalovanie je nastavene podla potreby... ak snimac zaznamena tusim 60% upchania, spusti regeneraciu... vtedy je pridavana nafta a vzduch, cize turbo dava zase vacsie tlaky a zvysuje sa spotreba... problem je, ked sa upcha na viac, ako 60% potom uz pocitacova
regeneracia nestaci... musi sa vybrat a dat "prepalit" chemicky...
edit: Po vypnutí motora sa zastaví aj tok oleja v okolí horúcich ložísk. Tenký film oleja sa tak skoro určite spáli. To vytvorí tvrdý karbón, ktorý poškodí dovtedy mazané ložiská. Vodou chladené ložiská takéto nápory znášajú síce lepšie, no nie donekonečna.