ja si myslím že tieto tvrdenia nie sú správne ... hydraulika Vás nepustí

1. Plocha piestu je cca rovnaká
2. Pohyb piestu (vzdialenosť) cca totožný
3. Aj objem kvapaliny

Takže si myslím, že rozdiely v tlakoch pri brzdách budú minimálne.

Ak sa mýlim, nech to nejaký matematický expert dokáže :D
16.11.2007 - 16:50:34
00
to marek2501 - ja si istotne tie tlaky predstavit viem, vid dolu vypocet, ale Ty asi nie ...

to katko - dik, mam :)

to warzone - nie nezmylil ...

to marcel78 - prikladam aj matematicky dokaz, kedze predpokladam, ze bez neho by si nedokazal spat a predpokladam, ze aj po nom budes mat len vyhrady, ale to uz nezmenim:

Tlak je podiel sily a plochy, cize p=F/S
Kedze brzdna sila je v nasom pripade 180 N, priemer piestu v rukovati je u Julii 13 mm, u napriklad Marty je to 10,5 mm

Ak dosadis do plochy S jej vypocet, kde je to 2pi x polomer na druhu, tak Ti pri Julii vyjde presny tlak: 1.358.490,5 Pa, co je 1,358 MPa, ak to vynasobis 99,313, tak dostanes tlak v systeme Julii 44,69 bar.

Kedze vysokotlake brzdy maju este aj mechanicky prevodnik na zvysenie brzdnej sily, ktory je cca, 6 nasobok, cize zvysia brzdnu silu zo 180 N na cca. 1080 N pri vstupe na piest, ten ma dokonca nizsi priemer, cize tym padom aj plochu, tak je vystupny tlak logicky PODSTATNE vyssi. Cize, ked zopakujes cely vypocet, dostanes vystupny tlak asi 12,51 MPa, co po prepocitani je cca. 124,24 bar.

Predpokladam, ze ani tento dokazi ale Tebe stacit nebude ...

V otazke gekonu69 islo o to, aby mu clovek vysvetlil rozdiely. Myslim, ze som tak spravil. Nechapem potom vsak, preco zachadzame az do takychto teoretickych detailov, ktore 95% aj tak vela nepovedia? Nie je to zamer? Chceme silou mocou niekomu dokazat, ze sme lepsi? Alebo, co tym chceme dokazat? Preco nechceme niektore veci, javy a skutocnosti akceptovat ako fakt? Ved si nahodte tlakomer do systemu Julie a Marty a mate okamzity dokaz. Tot vsjo z mojej strany, myslim, ze dalsi komentar k tomu nebudem davat, mam aj pracu ...
19.11.2007 - 11:35:01
00
ponal si to nejako konfrontacne, ja som Ti veril :-)
19.11.2007 - 11:44:06
00
Sorry, tu je malicka chybicka, Julia ma tiez mechanicky prevod, ale len cca. 3 nasobny (nieco nad, ale s 3 sa lepsie rata), cize potom vystupny tlak nebude 1.358 MPa, ale cca. 4,074 MPa, co zodpoveda asi 41 barom
19.11.2007 - 11:50:10
00
to dotm - diky, ze si mi veril :), mas to u mna :):):)
19.11.2007 - 11:52:58
00
zadarmo jedna julinka :)
19.11.2007 - 12:04:38
00
2titan: tiez nechapem, preco sa k pochybnostiam niekoho ineho tak jesitne stavias...

naopak som rad, ked svoje tvrdenie vies aj dolozit, laicky sa mi to tiez zdalo nemozne, a tak sa niekedy s odpovedou "je to tak a basta" neuspokojim... takze uprimne DAKUJEMe aj za obsirne vysvetlenie :wink:
19.11.2007 - 12:05:27
00
zadarmo jedna julinka :)

tak, tak, druhu by som si uz dokupil :)
19.11.2007 - 13:26:12
00
hej hej hej .... prečo takýto prístup .... si to perfektne vysvetlil, mne to je jasné a mňa si presvedčil ... si to priznávam .... netušil som že niektoré modely majú mechanický prevodník ....

... a dík že si si dal námahu
19.11.2007 - 13:54:02
00
hej hej hej .... prečo takýto prístup .... si to perfektne vysvetlil, mne to je jasné a mňa si presvedčil ... si to priznávam .... netušil som že niektoré modely majú mechanický prevodník ....

... a dík že si si dal námahu


IMHO "mechanicky prevodnik" = prepakovanie packy brzdy na piest a to maju vsetky brzdy.
19.11.2007 - 14:25:54
00
Myslím že titan to už lepšie napísať nemohol. 8) Otázka je zodpovedaná LOCK Odomknutie na požiadanie moderátora.
19.11.2007 - 15:57:49
00
keyboard_arrow_up