to marek2501 - ja si istotne tie tlaky predstavit viem, vid dolu vypocet, ale Ty asi nie ...
to katko - dik, mam
to warzone - nie nezmylil ...
to marcel78 - prikladam aj matematicky dokaz, kedze predpokladam, ze bez neho by si nedokazal spat a predpokladam, ze aj po nom budes mat len vyhrady, ale to uz nezmenim:
Tlak je podiel sily a plochy, cize p=F/S
Kedze brzdna sila je v nasom pripade 180 N, priemer piestu v rukovati je u Julii 13 mm, u napriklad Marty je to 10,5 mm
Ak dosadis do plochy S jej vypocet, kde je to 2pi x polomer na druhu, tak Ti pri Julii vyjde presny tlak: 1.358.490,5 Pa, co je 1,358 MPa, ak to vynasobis 99,313, tak dostanes tlak v systeme Julii 44,69 bar.
Kedze vysokotlake
brzdy maju este aj mechanicky
prevodnik na zvysenie brzdnej sily, ktory je cca, 6 nasobok, cize zvysia brzdnu silu zo 180 N na cca. 1080 N pri vstupe na piest, ten ma dokonca nizsi priemer, cize tym padom aj plochu, tak je vystupny tlak logicky PODSTATNE vyssi. Cize, ked zopakujes cely vypocet, dostanes vystupny tlak asi 12,51 MPa, co po prepocitani je cca. 124,24 bar.
Predpokladam, ze ani tento dokazi ale Tebe stacit nebude ...
V otazke gekonu69 islo o to, aby mu clovek vysvetlil rozdiely. Myslim, ze som tak spravil. Nechapem potom vsak, preco zachadzame az do takychto teoretickych detailov, ktore 95% aj tak vela nepovedia? Nie je to zamer? Chceme silou mocou niekomu dokazat, ze sme lepsi? Alebo, co tym chceme dokazat? Preco nechceme niektore veci, javy a skutocnosti akceptovat ako fakt? Ved si nahodte tlakomer do systemu Julie a Marty a mate okamzity dokaz. Tot vsjo z mojej strany, myslim, ze dalsi komentar k tomu nebudem davat, mam aj pracu ...