Maturita nehovorí o ničom inom, len že študent dokázal v danej chvíli odrapotať pred komisiou niečo, čo chcú počuť. Čo má toto spoločné so samostatným myslením?
Toto čo tu píšeš je vo všeobecnosti princípom každej skúšky, či už pred tabuľou na ZŠ alebo pred katedrou na VŠ. Sú témy ktoré sa treba "len" naučiť a sú témy ktoré sa musia aj "pochopiť", ale to už zavisí od zvoleného predmetu.
Viac ma mrzia
deti podnikateľov, ktorí finančne alebo materiálne podporujú školu na ktorú chodia ich deti, pričom samozrejme očakávajú aj adekvátne známky na vysvedčení. A
dieťa je pri tom hlúpe a prepadá z viacerých predmetov. Sám som sa s týmto stretol ako spolužiakovi na SŠ učiteľ "vykúzlil" z 12-tich nedostatočných ( rozumej mal dvanásť 5-tiek) na vysvedčení známku 3. Dôvod jasný....tatko podporoval školu, vtedy kúpil pre dielne niekoľko sád ručného náradia, pretože pracoval ako distribútor tej značky pre okolie.