Kategórie
Bike-techBezdušové systémy - MTB # MTB # plášte # bezdušové plášte # poradenstvo # kompatibilita # defekt # tmel # technické otázky
zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
-13% Maxxis Minion DHF 27.5x2.50" WT DH 3C MaxxGrip plášť, TR, kevlar
46,99 €
-13%
MOC 94,99 €
savings Specialized Ground Control Sport 27.5x2.35" plášť, drôt
17,49 €
savings
MOC 24,99 €
Výpredaj -21% Pirelli Scorpion™ Enduro M 27.5x2.6 HardWALL SmartGRIP plášť, TLR, kevlar
58,99 €
-21%
MOC 99 €
Akcia -26% Pirelli Scorpion™ Race Enduro T 27.5x2.50" DualWALL, SmartEVO DH plášť, TLR, kevlar
65,99 €
-26%
MOC 99,99 €
-13% WTB Vigilante 27.5x2.30" TCS Tough Fast Rolling plášť, kevlar
38,99 €
-13%
MOC 59,99 €
-18% WTB Vigilante 27.5x2.60" TCS Tough, Fast Rolling plášť, kevlar
54,90 €
-18%
MOC 66,99 €
Výpredaj -17% Pirelli Scorpion™ Enduro H 27.5x2.4" HardWALL plášť, TLR, kevlar
57,99 €
-17%
MOC 112 €
-8% Schwalbe Albert 27.5x2.60" EVO ADDIX Soft Gravity Pro plášť, TLR, kevlar
66,99 €
-8%
MOC 85,99 €
-35% Maxxis Rekon 27.5x2.60" WT 3C EXO+ MaxxTerra plášť, TR, kevlar
54,90 €
-35%
MOC 89,99 €
Výpredaj -24% Pirelli Scorpion E-MTB S 27.5x2.60" HyperWALL plášť, TLR, kevlar
60,99 €
-24%
MOC 88,99 €
Continental Cross King 27.5x2.20" ProTection plášť, kevlar, Bernstein
70,99 €
MOC 78,99 €
https://eshop.dema.bike/product/75130-paska-do-rafika-wtb-tcs-26mm-x-11m-i21
Tlak drzi perfektne, netreba casto dofukovat. Ak pasku , tak najlepsie fungovala Schwalbe.
Tlak drzi perfektne, netreba casto dofukovat. Ak pasku , tak najlepsie fungovala Schwalbe.
Za tých 7 - 8 rokov čo jazdím tubeless iba so "samolepiacou" páskou mi ani raz "nepoddtiekla". Navyše patky plášťa ležia NA páske a pritláčajú ju k ráfku, t.j. vzduch sa nemá ako dostať pod pásku. Samozrejme, že musíš použiť dostatočne širokú pásku.
Keď pásku nalepíš podľa návodu, t.j. očistíš a odmastíš ráfik pred nalepením tak sa ti nemôže odlepiť
Lenze ked chce na nudzovy dojazd nahodit dusu, musi celu pasku odstranit, lebo na paske je ventil.
Podla toho ako som sa viackrat babral s dusou (na dusakoch) , si obstaram radsej knoty.
To sa este robia take pasky ? Mal by byt ventil uz nezavisle od pasky
lto paska na niple pri tomto sposobe bezdusi zostava. Uz som sa to tu raz pytal a ma to aj Joes v navode, ze ju netreba odstranit.
Plaste mam Continental RaceKing Protection 2,20 29" vpredu aj vzadu. Na kazdom kolese mam iny system - vzadu Joes gumenna "vlozka" vpredu klasika s paskou. Tmel Joes Elite Racers. Tmel som nalieval po prvotnom odskusani vo vani ci niekde nie je velky unik vzduchu. Nasledne som tmel nalieval cez ventily.
Zopar rad na zaciatok:
1. Urcite umyte plaste zvnutra niecim co odmastuje (ja som pouzil Cyklostar), lebo plaste boli dost mastne a to potom zasadne ovplyvni zacelenie mikrodier tmelom.
2. Na patky som pouzil jarovy roztok a rozprasovac, nie nejaka extremna koncentracia, ale velmi to pomoze pri nahadzovani a aj sadnutiu patiek. Plaste som nahodil bez problemov rukami.
3. Ak nahodite plast a vidite, ze je od rafika dost volny, dajte hned este jednu vrstvu pasky.
3. Koleso fukajte zavesene za rafik. Ak ho budete mat na zemi, tak to bez poriadneho prudu vzduchu nenafukate nikdy.
4. Kompresor je velke plus, bez neho si fukanie neviem predstavit. Akonahle uz patky zapadnu, nie je problem fukat s pumpou.
K Joes tubeless sade:
Ak nad tym uvazujete, tak to rovno vyhodte z hlavy. Pouzil som set na 19mm sirku rafika a aj tak bolo tej gumy vela, uz na zaciatku niekde presahovala rafik. Po vyrovnani napatia, jej ostalo ku koncu este viac
Paska:
Po skusenostiach so zadnym plastom, som dopredu nalepil pasku (Joes - ano nie je to bohvieco, ale funguje) a hned dve vrstvy. Rafik som predtym 3x poriadne odmastil technickym benzinom. Uz pri nahadzovani plasta bolo jasne, ze to bude ine kafe, lebo patky plasta sa pekne dotykali pasky po celom obvode. Nafukanie kompresorom na prvy sup bez mlieka. Kontrola vo vani, ci niekde velmi neuteka vzduch, vsetko v norme (kedze mlieko zaceli).
Na nalievanie mlieka do obidvoch plastov som pouzil ventily a tmel som lial cez flasku so sosakom a odmerkou (musel som zvacsit priemer dierky, lebo sa upchavala).
Nasledne som plaste nafukal na cca. predpisanych 40psi + trosku viac. Poriadne ich pohrkal, aj nechal poskakat po zemi a polozil na vedro. Pravidelne som chodil otacat.
Plaste nestracaju vobec tlak, co ma prekvapilo a urcite moze za to odmastenie plasta a aj kvalitne mlieko. Skratka boli nabombovane 2 dni, az kym som sa dnes nesiel povozit, trochu som odfukol - ale stale drzim vyssi tlak ako budem bezne jazdit.
Tolko moje prve skusenosti s bezdusakmi