lubor1 napísal:
Co sa tyka toho oznacenia nerez je to ako ked povies auto. Je toho strasne veda druhov na konkretne pouzitie v zdravotnictve, potravinarstve, nastrojoch a jneho. Napr. sajby do mlyncekov na maso su tiez oznacene inox a na magnete sa upinaju s pomerne velkou silou.
Potrebujete zistit aky matrerial je na kotuc vhodny, jeho tvrdost a huzevnatost aby sa neroztrhol.

Súhlas ;)
27.03.2016 - 19:45:56
00
ako tu uz bolo povedane. material sa pouziva najlacnejsia nerezova ocel ktora je magneticka. bol tu aj presne spomenuty postup. palenie laserom, popustanie/kalenie, prebrusenie na magnetke. pravdu povediac tiez som si jedneho casu chcel robit vlastne kotuce ale preslo ma to aj ked mam pristup k vsetkym technologiam :-)
06.04.2016 - 22:41:08
01
a testovat sa da aj na bike polozenom zadnym kolesom na valcoch pohananych motorom, alebo z motora retazou na niektory prevod z viackoliecka. to len keby niekto mal perspektivu skusat.
06.04.2016 - 23:08:33
00
laky.loo napísal:
ako tu uz bolo povedane. material sa pouziva najlacnejsia nerezova ocel ktora je magneticka. bol tu aj presne spomenuty postup. palenie laserom, popustanie/kalenie, prebrusenie na magnetke. pravdu povediac tiez som si jedneho casu chcel robit vlastne kotuce ale preslo ma to aj ked mam pristup k vsetkym technologiam :-)

výrobne naklady 100€ ;)
07.04.2016 - 09:21:52
00
V pracovnom čase z nasysleného matrošu jedine :D

Kedysi za motorkárskych čias som skúšal nejaké vyrobiť z Hardoxu aj Weldoxu. Kalenie som vynechal, lebo tie materiály majú dosť slušnú oteruvzdornosť a len som ich zrovnal na magnetke. Brzdiť to brzdilo celkom fajn, trochu chytali hŕzdu a ubúdali rýchlejšie ako kúpené. Potom som sa na to vykašľal, kotúče mi vydržali bez problémov 1-2 sezóny a popri ostatných nákladoch na jazdenie to bolo pár drobných.
07.04.2016 - 09:23:44
00
keyboard_arrow_up