Doom 3D? nie tak nahodou Duke Nukem 3D? Doom, bol len 1 a 2 a Ultimate Doom v tych casoch :)
15.04.2016 - 21:55:16
00
No asi ano☺ kto so to ma pamatat?☺
15.04.2016 - 22:01:54
00
tak na taku legendu ako Duke Nukem sa nezabuda. Ja si Duka, ci Dooma a mnoho inych starych veci zahram cas od casu aj teraz :) stale mam vsetky tie stare veci na disku. Sa pamatam ako som na intraku tie stariny hraval, Warcraft I,II, Duke, Blood, ... vascina ludi na mna pozerali ako na magora, ze co si nezapnem nieco nove :D
15.04.2016 - 22:07:39
00
Blood bol super, aj ked bugov mal dost, Shadow Warrior bol asi vrchol toho enginu :) skoda ze blood 2 bola taka sracka :)
co sa tyka doomu, tak faj bol aj Heretic, s bratom sme to drtievali v coop mode :) a potom este Hexen bol celkom zaujimavy, ale to si uz velmi nepamatam :) A este Strife, to bol tiez ten isty engine, to bola zaujiamava hra, ale zakysli sme tam a nevedeli sa pohnut dalej (asi tiez nejaky bug ked sme potom navod neskor citali).
15.04.2016 - 22:14:29
01
to su takze FPS klasiky vsetko :) Blood 2 bol teda hrozny, to som chapal uz v tej dobe, ked som bol maly zasran :) ale aj tak mam najlepsie spomienky na Duka, ako sme robili vlastne mapy a na den ked kamarat po dlhom boji konecne prisiel na to ako urobit v tom editore vytah, to bolo radosti ako na vianoce :D inak od Dooma mam este doma knihu Doom - jak prezit, kde su pekne popisy a nakresy vsetkych urovni, monstier...
15.04.2016 - 22:23:30
00
To viete len o hrách??? Programoval tu niekto v praveku informatiky? Cobol, Fortran, asembler (jedno, pre aký počítač) vám niečo hovoria? Alebo dierne štítky?
15.04.2016 - 22:29:41
00
Určite mnohým... teda mne ani nie, len úplné základy v assembleri. Moja maturitná otázka bola naprogramovať v asm nejakú funkciu pomocou matematického koprocesora. A za pár minút som mal po maturite za 1 :-) a už len posedával. Ale radosť čítať túto tému, normálne som si zaspomínal na tie kultové hry.
15.04.2016 - 22:35:01
00
Dierne stitky si pamatam. Nosil som ich do skolskeho zberu :lol:
15.04.2016 - 22:35:48
01
JoKo napísal:
To viete len o hrách??? Programoval tu niekto v praveku informatiky? Cobol, Fortran, asembler (jedno, pre aký počítač) vám niečo hovoria? Alebo dierne štítky?


heh, moja prva draha kniha, import z USA... uz to ma dnes len emocialnu hodnotu :)

Prílohy:

DSC_2179.jpg
DSC_2179.jpg 236.05 KiB thumb_up0thumb_down

15.04.2016 - 22:57:46
00
Fortran je stale skvely biznis ked niekto vie :)
15.04.2016 - 23:02:29
00
Muraddin napísal:
Doom 3D? nie tak nahodou Duke Nukem 3D? Doom, bol len 1 a 2 a Ultimate Doom v tych casoch :)
Wolfenstein 3D bol prvy,"akoze" ale aj Doom 3D,propagacia direct3D neskor

IMMAFIRINMALAZOR napísal:
lands of lore, nikto nic? :)
ja, ja som hral v tych dobach na 95% proste vsetko co vyslo a bolo na FTP.....proste zmagoreny fanatik

este co ma panadlo: Beneath a Steel Sky, Jazz Jacrabbit a Theme Hospital,Cannon Fodder,Budokan,Gabriel Knight a Test Drive som dost drtil

tak my sme sa ucili programovat BASIC,ASSEMBLER

Prílohy:

2016-04-16 00_02_59-Doom3D.png
2016-04-16 00_02_59-Doom3D.png 68.22 KiB thumb_up0thumb_down

16.04.2016 - 00:04:23
00
JoKo napísal:
To viete len o hrách??? Programoval tu niekto v praveku informatiky? Cobol, Fortran, asembler (jedno, pre aký počítač) vám niečo hovoria? Alebo dierne štítky?


ja som stihol uz iba Pascal. naprogramoval som v nom napriklad aj tetris :)
a este trosku ten asembler som pouzival, ale to skor ako copy-paste pre rozne ucely.
16.04.2016 - 00:38:29
00
To viete len o hrách??? Programoval tu niekto v praveku informatiky? Cobol, Fortran, asembler (jedno, pre aký počítač) vám niečo hovoria? Alebo dierne štítky?


Dierne štítky a Fortran bol môj začiatok. To sa nechce veriť ani mne samému. :-)
Asembler 8080 sa mi až tak exoticky nejaví v spomienkach, keď ho porovnám so súčasnými 8bit jednočipákmi.
16.04.2016 - 02:16:22
01
Dierne štítky bola veľká sranda... Kto ich nezažil, neuverí, že v tých časoch bola v niektorých firmách v U.S. norma 7 odladených riadkov kódu za deň... A bol problém tú normu aj splniť.

Len tak pre pripomienku - program v Cobole pre Teslu 200 (magnetopáskový počítač 2. generácie - licencia BULL) som si pripravoval asi tak týždeň na papieri, ďalší týždeň som dieroval 1500 štítkov. Zistený preklep znamenal dierovanie nového štítku. 1 štítok = 1 riadok programového kódu o dĺžke 80 znakov. Keď som to konečne skompletoval, tak som si vo štvrtok musel naplánovať strojový čas na ďalší týždeň - ja som si to spúšťal zvyčajne v utorok a v piatok. Čiže 2x po pol hodine. Prvé spustenie znamenalo zvyčajne hŕbu syntaktických chýb. Najprv som kontroloval deklarácie údajov a opravoval preklepy. Ďalšie spustenie, ďalšie syntaktické chyby. To som už kontroloval aj programový blok, hľadal preklepy v názvoch premenných (chyby typu nedeklarovaná premenná), často to však bola aj chyba - preklep v rezervovaných slovách príkazov. To trvalo tak dva-tri týždne. A potom, keď už kompilácia a linkovanie bolo bez chýb, začalo sa testovanie. Čiže najprv vytvoriť sadu štítkov s dátami, samozrejme niektoré boli o.k., avšak v niektorých boli úmyselné chyby - program musí byť "bomben sicher und idioten fest"... Tie dáta museli byť pripravené tak, aby pri testovaní boli vyskúšané všetky možné cesty v programe. Prípadne ešte vytvoriť krátky programček, ktorý načítal sadu testovacích štítkov na magnetickú pásku. No a potom začalo testovanie. Mohol som zistiť, že niektorá časť programu nepracuje korektne, takže oprava programu, odstránenie syntaktických chýb, testovanie. Program bol hotový na 3-4 mesiace. Ak vezmene do úvahy, že deklarácie zaberali polovicu riadkov programu, tak tá produktivita bola naozaj biedna... Našťastie po pár mesiacoch praxe som už mohol mať rozpracovaných niekoľko programov v rôznych fázach prípravy a pripravené sady štítkov pre deklarácie všetkých používaných dátových súborov...

Potom som prešiel na SMEP a to bola radosť programovať.Napísal som:

Program first;
Begin
end.

a trojriadkový program bol za 20 minút odladený...
16.04.2016 - 20:20:20
00
program first begin end si ladil 20 minut?
to sa nedivim tej produktivite :lol:
16.04.2016 - 21:06:29
00
keyboard_arrow_up