Ak sa tam dá dlhší bowden, bude to mať len ten efekt, že po nasadnutí na
bike bude mať väčší ohyb. A ako vieme, čím viac a čím väčších ohybov= viac trecej plochy= ťažší chod radenia. A čím väčší ohyb, tým väčšmi vytŕča do strán, či už do boku, alebo hore.
To s tým volnejším uchytením páskou je už v poriadku, v podstate ju pritiahnuť len natoľko, aby držala
bowden v horno-dolnom pohybe.
Ak by to bolo tak, ako na mojom Reigne, tak po čase sa ten bowden bude ohýňať hore-dole aj bez pásky. Sám sa prispôsobí.
Ak tam bude dlhší bowden, tak ten väčší oblúk ti bude zavadzať viac.
Nehovorím o teórii, toto je moja osobná skúsenosť s dvomi Reignami. U oboch to bolo to isté, u oboch sme to riešili takto a uboch to rovnako pomohlo.
Čo sa týka krytu za kazetu- konkrétny príklad:
Išli sme hore kopcom na stredná/veľká, po zlome terénu nasledovalo príkre klesanie, kamarát nechal reťaz na najväčšom pastorku. Poskakovaním po nerovnostiach sa reťaz dostala presne medzi kazetu a výplet. Následok: urvaná pätka, urvané ramienko na X-9,reťaz skrútená do vrtule. Boli sme 15 km od domu, ako tak sme s
biku spravili singlespeed, našťastie sme mali so sebou kúsok reťaze, čo asi naozaj nikto so sebou nenosí. Ešte tak rýchlospojku.
Aký bol dôvod tejto poruchy je jedno. Proste sa to stalo. Možnože by sa to stalo aj s krytom boh vie.
Ale to, že sa reťaz zasekne a treba ju potom z tade rvať nasilu, to som videl už x-krát. Našťastie ide obvykle o jazdu do kopca, takže v malej rýchlosti, takže tie následky nebývajú vážnejšie.
S krytom dokonca netreba ani zliesť s bicykla. S trochou zručnosti sa to dá nahodiť aj preradením na menší pastorok. Ale toto sa dá len niekedy.