Byt tebou, hladal by som bicykel s pevnou vidlou, teda nie cross. Asi nieco ako fitness bicykle.
28.04.2016 - 15:37:38
00
Netusim co je to za akciu a teda ani aky vyskovy profil maju tie trasy, ale ja by som na rozdiel od väcsiny jednoznacne zostal pri tej Myke a len by som na nu obul slicky a natlakoval ich. Robi to uplne divy s pocitom z bajku. Krosovy bicykel je hybrid, tzn. nema vyrazne vyhody ani na ceste, ani v terene. MTB so slickmi sa krosovemu bajku na ceste plne vyrovna. A to ani nehovorim o tazsom sprevodovani krosovych bajkov - uz pri stredne narocnych kopcoch kvoli tym tazsim prevodom a zaroven aj väcsim kolesam zacina trapenie.

A osobne si tiez nemyslim, ze je pre rekreacneho cyklistu rozumne ist na akciu "1200 km za 8 dni". Lahko sa to z aktivnej dovolenky moze zmenit na aktivne trapenie a jedna skusobna etapa to neodhali. Po rovine tych 130 km denne nohy sice mozno aj u rekreanta zvladnu, ale zadok, chrbat, krk, ramena atd. mozu prostestovat uz na taky treti az stvrty den po tych hodinach v strnulej pozicii na bicykli podstatne viac ako nohy. A ak este budu aj kopce, tak aj nohy sa ozvu. Proste ak telo nie je zvyknute na tento typ zataze, tak to vobec nemusi byt az tak prijemny zazitok ako to vyzera na prvy pohlad. Pre rekreanta je podla mna rozumna norma na 8 dni max. do 600-700 km, cize cca polovica.
28.04.2016 - 16:52:32
08
Na druhú stranu si treba povedať že väčšina tých príznakov je duševného pôvodu. Bolesť síce bude, no je to viac v hlave ako v nohách (rukách, chrbáte, ...). Pri značne obmedzenom rozpočte by som tiež ostal na tom bicykli čo máš, a ako si zvyknutá na posed a sedadlo. Podľa mňa prejsť 130km na horskom nemusí byť vôbec ťažšie z pohľadu náročnosti na telo ako na cesťáku. Na cesťáku to "vyklepe" o kus viac i keď za kratší čas. Ako to bude počas 8 dní už však neviem, zvyčajne na 4-tý deň mám krízu :-)
28.04.2016 - 18:56:56
00
Jezus Chcel by som vediet ako si dosiel na to ze vacsie kolesa su vacsie trapenie do kopca. :-) Rozhodne kroska aj cestak bude menej trapenia v kopci ako 26ka so slickmi (teda pokial to nebude do kopca v terene, tam to bude trapenie na vsetkych troch). A mas sice pravdu ze, kroska je hybrid a ze nema vyrazne vyhody na ceste a v terene, ale to len oproti bikom na to urcenym. Inak je rozhodne lepsia na cestu ako 26 horak a zaroven lepsia v terene ako cestak.
Inak suhlasim, tolko km po sebe je na rekreacneho jazdca extrem. Dokonca aj pre "pravidelneho" (teda co ma vacsi najazd ako rekreacny) cylistu je celkom dost jazdit 120km 8dni dni po sebe. Kriza urcite pride na 3 ci 4 den a potom to moze byt naozaj len utrpenie a nie radost.
28.04.2016 - 22:40:13
00
Ja uz som napisal ako som na to prisiel. Staci pozorne citat. Ale pokojne napis aj Ty nejake logicke zodvodnenie (ako som napisal ja) a presvedc nas, preco by mal byt krosovy bajk lepsi v kopci ked uz to tak rozhodne tvrdis. ;)
28.04.2016 - 22:53:57
00
Tak aby som bola presná,prikladám rozpis trasy. Takže vlastne je to 9 dní,ospravedlňujem sa za omyl :)

Prílohy:

IMAG5015[1].jpg
IMAG5015[1].jpg 1.35 MiB thumb_up0thumb_down

28.04.2016 - 23:11:56
01
Claire kasli na to. viem, ze cykloput ma byt o uvedomeni si sameho seba, o sebapoznani, ale toto je prilis narocne. toto o-hocicom/niekto-na-cykloput-t37640.html?hilit=cykloput co chystala Jankerka by sa dalo urcite zvladnut a duchovny ucel by to takisto splnilo.
28.04.2016 - 23:31:07
00
Ak je moznost ktorykolvek den skratit alebo uplne vypustit (alebo aj viac dni) a odviezt sa tym sprievodnym autobusom, tak teoreticky dajme tomu. Ale absolvovat to cele ak bezne nejazdis 100+ km trasy aspon tri razy mesacne moze byt fakt trapenie. Ten itinerar vyzera tak na 6-8 hodin jazdy denne. A ked zaprsi, to este len bude "zabava".
28.04.2016 - 23:38:29
00
Nebudem to siliť a možno to nechám tak,asi to bude rozumnejšie...ale chcem sa ešte spýtať : dajme tomu,že si nájdem čas ozaj poctivo trénovať,po týždňoch budem dlžku trasy stále zvyšovať,až sa dostanem napr.na 80 km ( alebo aj 100 ? ) denne tak mesiac pred tým ako sa pojde. A v ten posledný mesiac si to rozložím nejak tak aby som si dala tak štyri dni (nie bezprostredne po sebe) po 120 km a potom nejak aspon 120 km styri dni po sebe nech vidim čo to so mnou spraví. Myslíte že takýto tréning by ma na to mohol pripravť ? Ak je moja otázka hlúpa,prosím nevysmejte ma,ja s tým fakt nemám skúsenosti a možno si len naivne myslím,že to so silnou vôľou dám. Inak nemám problém si uznať,že sa možno preceňujem a mám o tom celom nereálnu predstavu.
28.04.2016 - 23:49:23
00
Urcite by Ta to pripravilo. To by bola mozno az prehnana priprava a ten bajk by Ti mozno tak zacal liezt na nervy, ze by si ho ani nechcela vidiet dalsi mesiac po takom treningu. :) Ved skus najprv napr. 5 dni po sebe len 30-40 km, cize 1,5-2 hodiny denne a uvidis ake to bude.
29.04.2016 - 00:15:52
00
Claire;naozaj to netreba siliť.Jednoducho jazdi a uvidíš,ako sa dokážeš posunúť za dva mesiace.Ak to nevyjde tento rok,tak na budúci rok pri dobrom zdraví a správnom tréningu určite.Na cyklopúte väčšinou nejazdia nadupaní borci,ale skôr cykloturisti,takže tempo sa dá rozumne rozložiť.A áno-je to aj o vôli a prekonávaní seba samého a svojej,,pohodlnosti".K výberu bicykla:jazdím horský,cyklokrosový a aj cestný bicykel a podľa mojej skúsenosti by som si na viacdňovú jazdu v neznámom prostredí(aj keď asfalt )vybral krosový bike.Naozaj je v konečnom súčte efektívnejší, ako horský a pritom stále odolnejší a pohodlnejší,ako cestný.Ideálne by bolo,popátrať vo svojom okolí po niekom,kto robí dlhšie trasy na bicykli a poprosiť ho o radu.
29.04.2016 - 00:37:20
00
Bike zatiaľ nevymieňaj. V TN regióne sú dosť obmedzené možnosti na tréning po kvalitných málo frekventovaných asfaltkách. S horákom budeš mať viac možností, môžeš ísť aj do kopcov a do lesa. A možno ťa nakoniec MTB aj chytí, snáď po púti nezavesíš bike na klinec ;)
Pri tréningu stačí jazdiť nižšou rýchlosťou (pri podobnej námahe) a prejsť kratšie vzdialenosti ako na finálnej akcii, dôležité je skôr, aby si natrénovala celkový čas v sedle za deň a vydržala tak viac dní. Na to bude lepší bike čo máš. Dokonca zatiaľ si môžeš dať naspäť široké plášte (a pridať blatníky). A ak ti počas prípravy nebude spôsobovať väčšie problémy, tak na úzkych plášťoch na ňom prejdeš aj púť. Keby si ho aj pred akciou musela vymeniť, na lepší si rýchlo zvykneš.
29.04.2016 - 06:07:12
01
Jezus Zdovodnenie preco su vacsie kolesa vacsie trapenie do kopca som nenasiel. Len zdovodnenie, ze "MTB so slickmi sa krosovemu bajku na ceste plne vyrovna". A to je dost diskutabilne, dokonca zavadzajuce, kdeze je tam ovela viac faktorov, nez si spomenul (velkost kolies, prevody, dezen a hrubka plasta, vaha biku a kolies).
S prevodmi suhlasim, ale zabudol si, ze horaky su casto tahsie ako krossky. Okrem toho rafiky aj gumy na horak su casto sirsie ako na krosskach, takze odpor a niekedy aj vaha je vacsia ako pri kroske.
Co sa tyka velkosti kolies, vacsie kolesa sice maju horsiu akceleraciu, ale ako ich rozbehnes maju svoju zotrvacnost a idu lahsie ako kolesa porovnatelnej vahy mensieho priemeru. Takze len co sa hybes, na rovine aj do kopca maju oproti mensiemu premeru navrch (=mensie trapenie :-) ).
Tolko moje zdovodnenie. :-) V okoli Dubnice mam odjazdene rovnake trasy na 26HT so semislickmi, krosske s krossovymi plastami a 29HT a na slednych dvoch sa ide jednoznacne lahsie do kopca na ceste a su aj rychlejsie na ceste ako na 26HT.
29.04.2016 - 11:08:26
01
Čo sa týka výberu bicykla, tak uplne súhlasím s Filipom80 a PablomBN, crossový, alebo hybrid je pre teba najlepšia voľba. Ja som absolvoval niekoľko viacdňových cyklotúr na crossovom aj 26" horskom a potvrdzujem, že je to tak. Čo píše lukas6s8p je síce pravda, ak by si mala do budúcna ambície jazdiť MTB, ktoré ako píšeš nemáš. Ešte čo sa týka tvojho rozpočtu, určite si pozri nejaký cez bazar. Za 400€ +- kúpiš celkom slušný bike, však nejaké si môžeš vytypovať, pošli linky a poradíme. Možností je na bazošoch veľa. Ak by si brala nový z obchodu, za cca 400€, taký by mal dosť slabú výbavu a na takom dlhom výlete by si mohla mať technické problémy s tým bicyklom, raz za čas doštelovávať niečo, čo by brzdilo potom celú partiu (aspon ja si myslím). Z druhej ruky za tú cenu kupiš bike s ovela lepšou výbavou, ktorá bude aj spolahlivejšia. Ja som mal takto šťastie ked som pred cca 2 rokmi manželke kupoval dámsky crossový bike, za 380€ som kúpil fakt parádny bike výbava slx/xt (vrátane kluk slx), nový musel stáť aspon 900€, to bola fakt pecka kúpa. Takže ked popozeráš, dá sa najisť. Zatial jazdiť (trenovať) môžeš na tvojom aktuálnom a o to ľahšie sa ti pojde na novom ;) Taký spomínaný trening určite pomôže, no teraz ked som videl ten rozpis, tak nejdem ťa odhovárať, ale tiež by som to zvážil. Je to do veľkej miery aj zodpovednosť, nebudeš stíhať a potom budeš brzdiť celú partiu. Alebo ako je to so sprievodným vozidlom? Tí ktorí nebudú vládať, môžu sa donho naložiť? Tiež si myslím ako tu už bolo spomenuté, na púte nejdu profíci, ale rekreanti a ak budeš mať nejaké problémy, určite nebudeš jediná, takže tiež sa nemusíš toho báť. Dalšia vec, o tom výlete trochu pochybujem na koľko to bude pre radosť. Niektoré úseky majú 140-150km a predpokladám, že v každej destinácii máte zabezpečené bývanie, takže tam jednoducho MUSÍTE doraziť. Ak je to tak, to je dosť obmedzujúce a budete sa musieť fakt hnať, aby ste vždy dorazili kam treba, žiadne vačšie prestávky. Na takto organizovanej cyklotúre som nebol. Vždy sme šli partia a prešli sme koľko bola vôľa. Ak sme šli len po rovine, dali sme cca 100km denne, ked bola hornatá časť tak podstatne menej. Cestou sme sa vždy zastavili pri nejakej pamiatke, prirodnom úkaze a podobne, že sme z toho niečo mali, to je cielom. Ciel tej púte (podľa tých km) mi pripadá byť hlavne každý deň doraziť do ciela (ak sa nemýlim). Konkrétne si pamatám na jednom výlete po Rakúsku, prvý den sme prešli z BA do Eisenstadtu a tam prespali, ako aj vy pôjdete, a vy idete ešte ďalej. Na druhej strane my sme si všetko viezli na nosičoch, cca 25kg batožiny čo je dosť výrazný rozdiel oprotí vám, čo pôjede bez batožiny, tak sa pôde ľahšie, sily nebudú tak rýchlo ubúdať. Zatial tak.
29.04.2016 - 11:31:21
00
Claire, ako tak pozerám na ten itinerár, musím povedať, že minimálne na ten 4. deň budeš potrebovať poriadnu kondičku. Ten úsek mám prejdený autom, na biku som tam nikdy nebol, netrúfol by som si na to. Je tam dlhé stúpanie z cca 500 mnm v údolí rieky Gail, až po horský prechod v Tarvisiu s nadm. výškou cca 750 m. Ak sa na to dáš, držím Ti palce.
30.04.2016 - 21:47:30
00
keyboard_arrow_up