Je to jednoduche - ked clovek seka duse, tak jazdi prilis nizke tlaky vzhladom na pouzite plaste a svoju hmotnost a svoj jazdny styl. A ked neseka duse, lebo ziadne nema, tak seka rovno tie plaste alebo aj rafiky. A zase je dovodom prilis nizky tlak. Fyzika nepusti.
16.06.2016 - 19:27:23
00
No, nie je to uplne tak, je tam viacero dalsich faktorov, ktore hovoria o tom, ci nieco seknes , alebo nie, ale v tomto kontexte je dolezity len jeden fakt a sice, ze Kaprak skace ako jelen a DH duse su unho nutnost :D
16.06.2016 - 19:47:32
00
Tak super.Konecne sme to spolocnymi silami rozluskli a tipek bude vediet,podla coho si tu dusu vybrat ;-)
16.06.2016 - 20:35:14
01
kaprak si to zaklincoval nakoniec ;) teraz uz mam mega informacii :D
17.06.2016 - 06:54:24
00
Zdravím mám takú otázku. Pocítim valivý odpor kolesa ak zmením klasickú 135g dušu za ultralight / light latex 80-90g pre svoj crossák. Najazdím žiadne ultralight plášte skôr také aby niečo vydržali aj v teréne aj na ceste pekne odvaľovali ( 622x32c/ 670g ). Má to vôbec zmysel gramariť na takejto položke ? a čo riziko prerazenia ? S aktuálnym tipom plášťa som nadmieru spokojný ( 8000km bez defektu. Samozrejme ak bol dezén vyjazdený menil som za nové ). Pocítim tých 40-50g úbytku alebo mám radšej ostať pri overenej klasike. Alebo mám nahradiť plášte a ostať pri starej verzii duše viem že rýchle cross plášte sa pohybujú okolo 300-400g ( tam by tú hmotnosť už bolo pekne cítiť ) ale na dlhšie jazdenie by to už asi nebolo častejšie by som musel meniť celý plášť.
15.12.2016 - 16:13:35
00
Rozdiel v hmotnosti a vo valivom odpore je zaujímavý akurát tak pre "dupačov". Latexska rýchlo stráca tlak a pred každou jazdou by si musel dofukávať. Skús skôr pouvažovať o bezdušovom prevedení. (váha, valivý odpor ale aj odolnosť)
15.12.2016 - 17:08:09
01
infinitipp : rozdiel medzi butylovou a latexovo dusou je znacny, vo vahe to moc nepocitis, vo valivom odpore ano. Je mensi. Nie moc, ale je. Potom to ma este dalsi efekt, ako prvy pocit bude, ze mas defekt na zadnom :D .. v podstate v porovnani s klasickymi 180-200g butyl dusami (pisem o MTB, kde to poznam) je 130g latexova dusa asi ako keby si nasadil bezdusak. Tieto uzke latexove ale nepoznam (ale mozno su to rovnake, len mensi priemer). Inak uz tieto moje 130g duse treba kazdy min. druhy den dofukovat, zial dost stracaju tlak. A su nachylne na zaobchadzanie. Odolnejsie su, voci preseknutiu a tak. Ak by si chcel prejst na bezdusak a nemas na to rafik, tak samotna konverzia a vsetko co k tomu bude vazit skoro tolko , co samotna dusa.
15.12.2016 - 17:29:52
01
GaliPe54 , lto dííík za radu. Takže asi sa tie latexové ani tak neoplatia.. prinieslo by to viac negatív v podobe častého dofukovania, náchylnosti na prerazenie a pocitu z defektu :D čo by ma určite nepotešilo. Z bezdušoviek mám obavy oni tiež púšťajú tlak časom či ? Opýtam sa ešte jednú offtopic je možné použiť bezdušovky na každý typ plášte alebo to chce presný tip na to určený....nechcem sa vzdať overenej značky a typu plášťa z dôvodu spoľahlivosti.
15.12.2016 - 19:02:11
00
keď som zbadal názov témy, hneď ma napadlo - vyber duše, nalej mlieko :)
15.12.2016 - 19:21:46
00
infinitipp bezdušáky tlak dlhodobo držia dobre.
Konverziu na tvoje pneumatiky a ráfik odskúšaš jednoducho. Stačí ti k tomu 26 palcová stará duša. Návod nájdeš v téme o bezdušových systémoch. (ak máš drôtovú pätku radšej ani neskúšaj)
Neviem, či crossové pneu sa vyrábajú aj v TLR verzii. Cestné a cyklocossové sa už začínajú objavovať na trhu.
Na MTB jazdím bezduše 6 rokov. Momentálne chcem vyskúšať bezdušovú úpravu aj na Gravel kolesách. (622X35 klasické pneu a ráfik 17 mm vnútorná šírka)
16.12.2016 - 08:53:00
00
Čaute, dnes som opravil defekt a kellys mi tam dal dušu schwalbe sv 16 čo je 28" a max 32C plášť, avšak plášte mám tam 700x38C, nie je to problém?
23.05.2023 - 21:05:36
00
keyboard_arrow_up