Ja som mal priesvitnú bezpečnostnú foliu nalepenú už výrobcom. Vtedy som sa čudoval.
16.01.2008 - 10:46:29
00
Ja by som sa priklonil tiez ku karbonu. Lahsie a pevnesie.
16.01.2008 - 11:56:03
00
Ja len skúsim jeden protiargument tým odlahčeným karboňákom. Potom môže dôjsť pri použití štandardnej váhy jazdca ku krúteniu rámu - stratám energie.
16.01.2008 - 15:40:23
00
Nie vsetci vyrobcovia spevnuju spodnu ruru kevlarovymi vlaknami proti kamenom.ja by som si to nikdy nekupil.V hlinikovom rame ti kamen spravi max.tak jamku,ale uhliku ked sa poskodi struktura tak s tym mozes ist do rici.
16.01.2008 - 15:51:38
00
trochu skusim oponovat, kamen ti max poskodi dost odolny lak, na carbon sa dostane tazko (vlastna skusenost)
16.01.2008 - 15:59:55
00
jeden link:
http://www.ivelo.cz/ptejte-se-redakce/r ... inik-dalsi
16.01.2008 - 16:04:24
00
ano triki suhlasim s tebou... moj carbonovy ram je ale lakovany...

"Zde karbon, není-li dále upraven (skelná vlákna či kevlar apod. v poslední ochranné vrstvě), s hliníkem prohrává."
16.01.2008 - 16:06:18
00

no a kupte si karbonovy ram. po precitani tohoto prispevku, by som asi do karbonu nesiel :roll:
16.01.2008 - 16:08:37
00
Lak nie je uprava proti mechanickemu poskodeniu.Kevlar sa vpleta do karbonovych vlakien hlavne na spodnu ramovu trubku.
16.01.2008 - 16:10:11
00
Oceľ - hliník - karbón - v budúcnosti karbón. Spolupodieľal som sa na vývoji a výrobe v oblasti lietania. Karbón je len slovo. Za tým je kopec rôznych technológií a doplňujúcich materiálov, ktoré upravujú výsledný výrobok pre konkrétneho spotrebiteľa podľa požiadaviek na pevnosť, tuhosť, ohyb, cenu, atď. Zatiaľ sú suroviny a technológia na výrobu veľmi drahé. To platí dnes, zajtra nemusí...
16.01.2008 - 16:11:42
00
No ale ten clanok pokracuje... : Zde karbon, není-li dále upraven (skelná vlákna či kevlar apod. v poslední ochranné vrstvě), s hliníkem prohrává. Dojde-li k nárazu větší razance na ostrou překážku, hliníková trubka se s největší pravděpodobností pouze prohne, takový rám lze dále používat, pokud nedošlo k narušení geometrie, u karbonové dojde k narušení struktury materiálu, což je pro trubku a potažmo rám konec. Nejedná se přitom pouze o velmi ostrý předmět, jak píšete, hrozbou může být i kámen oblejších tvarů, na nějž rám dopadne s větší razancí, hrana řídítek... Jak jsem řekl, nelze plést dohromady pevnost s odolností vůči nárazu
16.01.2008 - 16:13:32
00
2triki: mam iny pocit, doteraz ten lak ochranil naozaj vsetky supy, ktore vyfasoval a to som si uprimne myslel, ze je uz zniceny... zial vnutorne zlozenie carbonu nepoznam, ale nastudujem... :?
16.01.2008 - 16:15:39
00
For speedy:Na co to prepisujes ved na to som sem dal ten link...
16.01.2008 - 16:18:10
00
Ja by som siel do karbonu, aj ked som ho nemal tu cest na biku testovat. Mama carbonove padlo na kajak, ktore casto sucha o kamene na dne, takisto s nim nezaobchadzam najlepsie (obcas ho niekam hodim aby som nemusel chodit na dane miesto viackrat). Je mozne ze biky maju inu upravu, nez moje pádlo. Takze u mna je jednoznacnym vitazom karbon, len jeho cena je trocha vysoka :D.
16.01.2008 - 19:00:17
00
Ja by som siel do karbonu, aj ked som ho nemal tu cest na biku testovat. Mama carbonove padlo na kajak, ktore casto sucha o kamene na dne, takisto s nim nezaobchadzam najlepsie (obcas ho niekam hodim aby som nemusel chodit na dane miesto viackrat). Je mozne ze biky maju inu upravu, nez moje pádlo. Takze u mna je jednoznacnym vitazom karbon, len jeho cena je trocha vysoka :D.

kosto neporovnavaj padlo a ram, su to uplne dve rozlisne veci... ked ti take padlo praskne, tak sa nic nedeje a kupis nove, ale ak ti praskne ram, tak hodis slusnu drzku, alebo...
16.01.2008 - 20:00:43
00
keyboard_arrow_up