ja novú reťaz hneď po rozbalení hodím do fľašky s odmastovadlom, podľa mňa ten lepkavý sajrajt čo je na nej má skôr konzervačné účely ako mazacie
10.02.2017 - 23:14:40
01
asi to nebude celkom tak lebo ten lepkavy sajrajt vydrzi vnutri vo valcekoch relativne dlho aj ked urcite ma aj konzervacne ucinky (osobne utriem novu retaz len na povrchu s handrou namocenou do cisdtica brzd aby ostala zvonka cista ale vnutri nech to ostane).......... ja pouzivam tiez TF2 ale ako pisal Jezus v inej teme na hack3er-ov repsol, vystriekam ho do vrchnaku od spreja, necham odparit tu "tekutinu" co je nosic mazadla , natiahnem do striekacky a s hrubou ihlou dam kvapku na kazdy clanok/valcek.... zaberie to pri cviku 3-4 minutky ale nieje retaz zamastena cela (co ani neni ucel!!), parkrat pretocim a poutieram do sucha..... na 100km pokoj.......... a ked bajk obcas umyvam, najprv retaz poriadne s kompresorom vyfukam a mazem az potom....... jasne , kazdy mame ine moznosti ale pohon je vec co sa meni najcastejsie a mozem povedat ze na fulle mam cca 6000km, vymenil som teraz 4-tu retaz a kazetu aj prevodniky mam povodne... takze asi stoji zato sa o pohon dobre starat :-)
11.02.2017 - 00:31:43
02
Ja väčšinou na novú reťaz prvých 700-800km ani nešahám, to originálne mazivo je asi to najlepšie, čo reťaz za svoju životnosť okúsi. Inak sa držím hesla "radšej menej a čisto" - je pravda, že občas ma je počuť, ale prevody mám čisté a reťaz mi vydrží cca. 3500km (na MTB). Používal som v minulosti TF-2 aj WD-40 a síce mazali, ale prevody boli za chvíľu čierne, tak som skúsil ten Finish Line Krytech a celkom fajn, nevydrží síce dlho (tak desiatky km), ale prevody ostávajú čisté.
11.02.2017 - 17:52:45
02
zlobor Napis pouzivatelovi ronykuba on ho vie zohnat za 8,50€ bez problemov ti to vydrzi viac ako sezonu ;) Ja som to bral z UK
11.02.2017 - 18:23:12
02
120ml
11.02.2017 - 18:23:31
01
Na cesťáku so Squirt lube zatiaľ 7000km na jednej reťazi.
11.02.2017 - 18:47:43
03
Na cestaku este iba testujem,ale myslim ze nebude problem najazdit aj 500km a retaz bude ticho ;)
11.02.2017 - 21:51:25
00
U mňa voľakedy na cesťáku reťaz DuraAce/XTR 10sp. vydržala takmer 9 000km.
Mazal som vtedy "iba" olejom na bicykle a šijacie stroje. No ale každý týždeň bolo komplet čistenie "rozvodov" ale aj celého bicykla a samozrejme mazanie.
Cesťáčik som mal rád čistý - vždy vyleštený.
Teraz na MTB niekedy mažem aj špinavý bike - hlavne teraz v zimných mesiacoch :(
12.02.2017 - 07:59:57
02
Hosť napísal:
ja novú reťaz hneď po rozbalení hodím do fľašky s odmastovadlom, podľa mňa ten lepkavý sajrajt čo je na nej má skôr konzervačné účely ako mazacie

Robis chybu. To fabricke mazivo je asi najlepsie fungujuce a najdlhsie trvajuce. Ziadne ine bezne dostupne mazivo nema take vlastnosti. Samozrejme sa jeho kvalita znizuje spolu s cenou. Cize tie najlacnejsie retaze nemaju to iste co XT, XTR alebo DURA. Pri tych lacnych je pouzity akysi konzervacny tuk, nakolko je to povrchovo neupraveny kov. Pri drahsich je pouzity akysi olej, nepripomina mi to nic co som skusal, dokonca ani original shimano oleje.
12.02.2017 - 08:12:47
01
Myslíš tým že si to po výjazdoch aj komplet odmastnoval atd.a potom mazal //myslím ten cesťáčik// lebo aj ja používam olej do šij. strojov.Zostávali ti prevody čisté ,nezčernali
12.02.2017 - 08:15:16
00
Presne tak. Každú sobotu ráno som mal polhodinku na čistenie cesťáčikov. Keď neboli až tak zasvinené polhodinka vždy stačila na oba.
Reťaz/kazetu som nastriekal cyklostarom a poctivo vyčistil zubnou kefkou (najlacnejšiou z LIDLa) vytrel do sucha a namazal olejom pekne každý článok reťaze zvlášť.
No a potom bol chod reťazí tichý a výdrž taká aká bola - slušná ;)

Prílohy:

DSCF0462.JPG
DSCF0462.JPG 139.9 KiB thumb_up0thumb_down

DSCF0472.JPG
DSCF0472.JPG 153.34 KiB thumb_up0thumb_down

12.02.2017 - 08:33:28
02
A čo po nahodení novej reťaze. JA mám nový bike /sada 105/ chalani z MTBikeru su názoru konzervačný olej nechať resp.nasucho utreť a jazdiť mazať až po vyjazdení konzerv.tuku
12.02.2017 - 08:43:53
00
Veď to je logické...
12.02.2017 - 08:54:02
00
Môže niekto objasniť čo je zač ten supertruperhyperfantastiš konzervačný tuk, čím je reťaz namazaná od výroby? Ak je to také dokonalé, prečo s tým nemazať aj naďalej? Alebo sa nedá zreprodukovať postup, ktorý vedia zrealizovať len vo výrobe? Čo je teda to fabrické mazivo?

Nejako mi to nedáva zmysel. Novú reťaz tiež po nasadení utriem a rovno jazdím, ale nikdy som nemal dojem, že vydrží dlhšie oproti čomukoľvek, čím to mažem potom.
12.02.2017 - 09:24:25
00
Netvrdím, že to tak je, ale podľa mňa to vo výrobe nanášajú "varením", proste ponoria reťaz do zohriateho tekutého mazadla a to sa tým pádom dostane úplne všade a po vychladnutí drží. V domácich podmienkach je to ťažšie realizovateľné.
12.02.2017 - 09:52:07
00
keyboard_arrow_up