nedalo mi to sem nedat ked som zbadal ten dalsi Petov super vysledok...klobuk dolu a dufam ze mu to bude aj nadalej jazdit.
myslim ze v tejto teme mozeme rozoberat vsetko co sa tyka pretekov kde sa objavia nase nadeje
posledný komentár: 2. 9. 2025 o 13:24
Na druhej strane mi tvrdenie o Saganovej úplnej "nevine" pripadá podobne absurdné, ako rozhodnutie o jeho diskvalifikácii. Je smutné, keď fandenie už ľuďom zoberie súdnosť a odstup. Pripomína mi tie náreky po tom, čo Taliani s Nemcami "odrbali" našich chlapcov a "podvodom" sa prešmykli do semifinále. Iste, môžeme si pestovať ukrivdenosť, alebo prekričať dav usmrkancov a vyhlásiť: Chlapci, ten jeden gól ste Angličanom nemali dovoliť, alebo im pridať ešte jeden.
A čo rozhodlo o výsledku na TdF? Keby bol Sagan v tom šprinte rýchlejší od Cavendisha, mohol by kľučkovať do sýtosti. Namiesto rozjímania nad krivdou dúfam uvažuje nad Rule #5 - Harden the fuck up! Viacerým diskutérom by to tiež nezaškodilo.
A možno to len ja neviem a niekto mi to vysvetlí.
Skusim vysvetlit
post1260635.html#p1260635
Pozeraj obrazky. Namiesto cyklistov si predstav auta. Medzi Cavom a Saganom na prvej fotke si predstav prerusovanu ciaru oddelujucu jazdne pruhy. Tu istu ciaru si prestav aj na ostatnych fotkách (naozaj sa mi nechce kreslit do fotiek).
Sadni do auta Cav a soferuj. Koncis rozbita na zvodidlach. Otazka znie, kto je vinnik nehody?
snáď tomu neveríš čo si napísal. Ako môžeš porovnávať bežnú premávku a pretek kde sa špurtuje na posledných metroch. Nechceli by ste im vyarendovat dráhy ako na 100 m?
Stále sa bijú o pozície a to nie len v tomto športe. Patria tu aj zimné športy. A to že ho niekto spája aj s pádom 1 km pred cieľom tak tomu už vôbec nerozumiem.
Videli ste včerajší dojazd. To je OK?
dnes to bol paradny dojazd...btw
možno že takto nejako si to vysvetľovali aj arbitri UCI...
inak tým, že nieje toľko dojazdov na vrchole sa im ľahšie bude kontrolovať limit...na druhej strane matthews vie vyhrat lahsiu vrcharsku etapu z uniku...bude to fakt zaujímavé
post1260635.html#p1260635
Pozeraj obrazky. Namiesto cyklistov si predstav auta. Medzi Cavom a Saganom na prvej fotke si predstav prerusovanu ciaru oddelujucu jazdne pruhy. Tu istu ciaru si prestav aj na ostatnych fotkách (naozaj sa mi nechce kreslit do fotiek).
Sadni do auta Cav a soferuj. Koncis rozbita na zvodidlach. Otazka znie, kto je vinnik nehody?
Pali, šoferák mám a myslím, že jazdím veľmi dobre (cca 60tis km ročne). Ak si predstavím to čo popisuješ ako autá tak je určite na vine Cav. Riskoval a snažil sa prepchať niekam kde nebolo miesto resp.bola veľmi malá šanca, že si tam to miesto uvoľní odtlačením súpera hlavou ako má vo zvyku. Navyše si zle prečítal terén a nepočítal s kanálom, ktorý ho v tej rýchlosti rozhodil. Už tu bolo veľa krát dokázané, že Cav začal padať skôr ako došlo ku kontaktu s Petrom.
Ak sa snažíš naznačiť, že Peter porušil zásadným spôsobom pravidlá tým, že veľmi krížil niekomu dráhu tak potom víťaz etapy pri rovnakom posudzovaní by mal byť vylúčený aspoň na tri ročníky TdF. To, že pri svojom kľučkovaní nikoho nezhodil je iba šťastie a zdravý rozum tých čo
radšej siahli na brzdy.
radšej siahli na brzdy.
Na tom, kto je vinnik sa zjavne nezhodneme, nevadi, vsak aj odbornici maju na to rozne nazory.
Vyjadrim sa k tomu druhemu odstavcu. Ano, chcel som tym povedat ze Sagan skrizenim drahy porusil pravidlo, je vinnik a ma dostat trest. On porusil pravidlo, ktore sa v spurte zjavne porusuje casto, dokonca sa to porusenie povazuje za taku rutinu, ze nastava extremna situacia, ze taketo porusenie sa spravidla ani netresta, pokial pri tom nedojde k padu supera.
Vyska trestu je ale zavisla od skody, ktoru porusenim pravidla sposobis. Sagan mal velku smolu v tom, ze v jeho pripade bola skoda velka a nevratna (super - priamy konkurent skoncil) a preto aj trest bol vysoky (myslim si, ze az zbytocne extremny a neprimerany).
A ano, vitaz etapy to pravidlo tiez porusil, ale mal stastie, ze superi stihli zareagovat a nikto nepadol = trest nedostal.