nie je
Ale je
.. moc toho o litiovych bateriach zjavne nevies, max. ich pouzivat. Zrejme netusis aka ekologicka zataz je spojena s tazbou litia a takisto s likvidaciou starych baterii. A to, ako sa sprava rozbita
bateria z litia si mozno videl na kauze Samsung mobilov. Co sa stane, ked auto s litiovkami (Tesla) havaruje a poskodi sa bateria, nasledny poziar nedokazu hasici ani zlikvidovat, to uz bolo tiez. Momentalne to nie je problem, je toho malo. Ale pisal som to v suvislosti s tym, ak by litiove baterie mali nahradit v drvivej vacsine spalovacie motory. Pretoze mnozstvo radovo narastie. To nie su mobilne telefony.
Poznamka .. nepisal som to v suvislosti s ebikom. To je irelevantne.
Kedže mám hybrida a
baterku tak viem, že to problém nieje a to vývoj bateriek ešte neskončil. Je to budúcnosť. Nielen v autách ale aj v domoch aj na bicykloch:)
http://www.autojob.cz/auto-magazin/clanek/926-baterie-hybridnich-vozu---myty-a-dogmata.htmVyvoj za poslednych 5 rokov nijak moc nepokrocil (a ani 5 rokov este dalej do minulosti velke zmeny nenastali). Jedine co sa deje je, ze ztencili izolacnu vrstvu, cim dokazu namotat dlhsi kus do baterioveho sulku a tym dvihnut kapacitu. Ale su na takej hrane, ze zacinaju prve problem s prebijanim cez nu. Nejake nove kombinacie litia a dalsich prvkov samozrejme su, aj slubne , ale v praxi skutek utek a neriesi to stale nic, pretoze pridanie 10-15% kapacity je nic. Vyvoji novych baterii, to je taka stara
hra a rozpravka, ktoru citam a pocuvam tak 20 rokov
Dalsia vec, ze aj keby si vyrobil bateriu, ktora ma 5x taku kapacitu, pri objeme a hmotnosti ako je teraz, mas dalsi problem, ak to chces nabijat v rovnakom case ako sucasnu.
Apropo, to, ze mas auto s bateriou (hybrid) neznamena, ze vies o ekologickych problemoch s litiovymi baterkami a o dalsich veciach. A hlavne, mas stale auto so spalovacim motorom, ze je tam naviac mala
baterka , neznamena, ze mas plnohodnotny elektromobil, co je vec o ktorej pisem ja.