Kedze sa tu vela o tom hovori a pneu na akych jazdime je velmi dolezity faktor, zakladam tuto novu temu, ktora tu doteraz este nebola, ako som sa radsej dopredu aj presvedcil cez vyhladavanie. Takze ake galusky, plaste, alebo plastovky pouzivate na treningy a kto chodi na preteky, tak aj na pretekoch?
ak mozem pridat svoj nazor do debaty s akou kombinaciou zacat...ci karbon/hlinik a plaste/galusky tak by som to doplnil...
ak karbon a plastovka tak rozhodne nie celustova brzda, ale kotucova... v prudsich zjazdoch hrozi prehriatie rafika, ten zmakne a tlak z vnutornej strany vytlaci von dusu. Velmi nebezpecna kombinacia... ono vseobecne aj do galuskoveho karbonoveho rafika hryzt celustovou brzdou je proti prirode... Takze ak karbon, idealne s kotucovkami ktore maju lepsi zaber, vyraznejsiu modulaciu a nie su nachylne na mokry povrch... ja osobne som presiel so vsetkymi karbonovymi sadami vyhradne na kotuce... never bite poor carbon rims...!!
K tým karbónom...plášť+karbón by som osobne neriskoval aj keď mnohí to jazdia...ale galda na karbóne s ráfkovými brzdami je v pohode kombinácia, myslím že nebude zjazdovať Zoncolan
Na bežné používanie ber hliník a plášte, také Scirocco alebo napr. Fulcrumy sú tuhé a spoľahlivé a dajú zohnať teraz v dobrých cenách...určite na začiatok urobia dobrú službu.
Ešte je možnosť,ktorú som zvolil ja.Tiež som len rekreačný jazdec(nechodím na preteky,systematicky netrénujem),pre ktorého je prvoradý komfort.Preto som zvolil kombináciu plášťové karbonové kolesá s hliníkovou brzdnou plochou.Vzadu 28mm plášť a vpredu 25mm.Na to v akom stave je väčšina našich ciest,je to ideálny setup pre mňa,keďže jazdím aj trasy 100km a viac
Ninja..ani galuskovy rafik s celustovymi brzdami nie je v pohode. Karbon proste nema vlastnosti, ktore ma mat brzdna plocha. Ak karbony a celuste, tak jedine ako pise Optimus s hlinikovou vlozkou. Na karbo rafiky ci uz s galuskou ci plastovkou iba vylucne kotuce. Neviem pochopit, preco sa tak v cestnej cyklistike lipne na celustovych brzdach. Mal som rok takto brzdene plastove karbony a riadne mi lepilo, ak pocas preteku zacalo prsat... Ale dal som prepliest kolesa, druhu vidlu a mozem sa vytesovat... sory za off-topic, aj ked sme vlastne zacali debatu s nebezpecim pri brzdenim karbonov so spalkami ak z druhej strany tlaci plastovka...
ddemo Ja si stojím za tým že je. Kvalitný ráfik so špeciálnou brzdnou plochou na ráfkových brzdách ti vydrží veľmi dlho za predpokladu používania správnych špalkov na to určených. Hliníková vložka v karbónoch zabíja ten ráfik, tam už je karbón len na efekt, to už si rovno kúpim podstatne lacnejší AL ráfik s vyšším profilom(Vision, Campagnolo,..)
Čo sa týka brzdenia v daždi, alebo aj na mokrej ceste, tam úplne súhlasím, nie je to ono a treba rátať s tým že to brzdí horšie ako za sucha.
Kotúče na cesťáku to je zase debata na desať strán Je to vec názoru a mne sa to nepáči ani vzhľadom ani hmotnosťou.
ono ani hlina za mokra nemá nejak top brzdné vlastnosti, netreba to preto karbónu vyčítať... ono až tak nevadí, že to má pomalší nábeh brzdného účinku, na to sa dá zvyknúť, ale za mokra špalky doslova ubúdajú pred očami a nie je to zrovna pár eurová záležitosť.
K destrukcii galuskovych rafikov vplyvom tepla pri brzdeni - tak toho by som sa nebal. Problem moze nastat s rozpustenim lepidla a moznostou odlepenia galusky. Co viem tak v Sky s tym mali problem na Gire s nizkymi karbonovymi kolesami. Pisali ze s vyssimi problem nebol lebo plocha na odvod tepla bol uz dostatocna a galusky sa neodliepali.
ddemo Ja si stojím za tým že je. Kvalitný ráfik so špeciálnou brzdnou plochou na ráfkových brzdách ti vydrží veľmi dlho za predpokladu používania správnych špalkov...
Vsak ono kazdy si najde to svoje idealne tak nech si to v pokoji pouziva. Ja nenalieham na nikoho... Ale ak a bavime v technickej rovine, tak ta specialna brzdna plocha , ako to nazyvas je len tenka vrstvicka s "basalt fibers", co mi preklada ako cadicove vlakna. Co tam realne utopia na vylepsenie odvodu tepla do tej zivice netusi nikto. Kazdopadne ak kotuc pretazis, mozes ho rozpalit takmer do cervena stale ma este nejaky brzdny ucinok. Ked v dlhom zjazde ides prudko na karbonove rafiky, obzvlast tie s nizkym profilom, moze dojst k delaminacii, co znamena ze zivica, ktora neznesie nijak vysoku teplotu v prvom kroku zmakne a neskor sa zacne vypalovat a dobre mechanicke vlastnosti rafika su prec. Druhy aspekt je to, co spomina ehvie ze prehrievanim karbonu zaroven makne aj lepidlopod galuskami a ti sa stavaju nestabilne...
Tak ci onak, mne osobne brzdenie do karbonovych rafikov s principu vadi a tych par gramov za kotuce rad obetujem perfktnemu brzdnemu ucinku a spickovej modulacii, o ktorej sa celustovkam moze len snivat... a zase of topic... :/
Ak to staci profikom na Gire a Vuelte tak to staci aj mne
Klucove je spravne brzdit - nesmies jemne pribrzdovat lebo vtedy sa rafik prehrieva najviac podobne ako brzdove kotuce na aute. Treba co chvila brzdy povolit aby dostali prilezitost sa ochladit.
Ale ti co nebrzdia sa z casu na cas valaju v skarpe...
... a zazil som zavody kde som na brzdu ani len nesiahol, ale zase boli jedny, kde spravili na ceste dolu kopcom otocku, a tam kto mal kotuce mohol ist ovela neskor na brzdy, brzdil ucinnejsie a na ovela kratsom useku, takze v jednej jedinej otocke ziskavali cenne sekundy...a to sme mali 5 koleciek s dvoma takymi to miestami (boli to kolobezkove zavody - majstrovstva Slovenska)
Ak sa ale vratim k otazke ktora tu padla a od ktorej sa odvija tato debata, ze do akych kolies ist ci karbon/hlinik a plaste/galusky som odporucil hned zvolit cestu karbon/galuska/kotuc, resp. karbon/plastovka/kotuc. Moje sukromne dovody som zverejnil vyssie, kedze predpokladam ze dotycny ide skladat od zaciatku. Chapem zase fakt, ze niekto ma nalozeny cestak - celokarbon za tazke peniaze, na celustovky si zvykol a nehodla teraz menit cely set-up. Ale s vyhladom do buducnosti...jednoznacen kotuce.
A vahovy rozdiel?? predna formula RX ma 235 gr (magury mam este lahsie, ale neviem presne kolko)., k tomu cca 80gr. kotuc, nieco malo navyse za inu vidlicu a o pargramov tazsi stred kolesa. Kolko vlastne vazi predna klasika pre porovnanie... aj s bowdenom, packou a celustami...dajme tomu Ultegra? Ten rozdiel sa mi nezda nijak priepastny, odhadujem to niekde na urovni 10-20 %
Viete to niekdo odvazit?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Plášte-> Continental GP4000 II
Galusky-> Vittoria Corsa G+
ak karbon a plastovka tak rozhodne nie celustova brzda, ale kotucova... v prudsich zjazdoch hrozi prehriatie rafika, ten zmakne a tlak z vnutornej strany vytlaci von dusu. Velmi nebezpecna kombinacia... ono vseobecne aj do galuskoveho karbonoveho rafika hryzt celustovou brzdou je proti prirode... Takze ak karbon, idealne s kotucovkami ktore maju lepsi zaber, vyraznejsiu modulaciu a nie su nachylne na mokry povrch... ja osobne som presiel so vsetkymi karbonovymi sadami vyhradne na kotuce... never bite poor carbon rims...!!
Plášť+duša
Plášť z dušou, ako celok
...a potom bez duše? To je čo? Mám v tom hokej!
Jednoducho plášť, zapadne do špeciálneho TLR ráfku, mlieko zatesní a hotovo.
Na bežné používanie ber hliník a plášte, také Scirocco alebo napr. Fulcrumy sú tuhé a spoľahlivé a dajú zohnať teraz v dobrých cenách...určite na začiatok urobia dobrú službu.
Čo sa týka brzdenia v daždi, alebo aj na mokrej ceste, tam úplne súhlasím, nie je to ono a treba rátať s tým že to brzdí horšie ako za sucha.
Kotúče na cesťáku to je zase debata na desať strán
Vsak ono kazdy si najde to svoje idealne tak nech si to v pokoji pouziva. Ja nenalieham na nikoho...
Tak ci onak, mne osobne brzdenie do karbonovych rafikov s principu vadi a tych par gramov za kotuce rad obetujem perfktnemu brzdnemu ucinku a spickovej modulacii, o ktorej sa celustovkam moze len snivat...
Klucove je spravne brzdit - nesmies jemne pribrzdovat lebo vtedy sa rafik prehrieva najviac podobne ako brzdove kotuce na aute. Treba co chvila brzdy povolit aby dostali prilezitost sa ochladit.
Ale ti co nebrzdia sa z casu na cas valaju v skarpe...
... a zazil som zavody kde som na brzdu ani len nesiahol, ale zase boli jedny, kde spravili na ceste dolu kopcom otocku, a tam kto mal kotuce mohol ist ovela neskor na brzdy, brzdil ucinnejsie a na ovela kratsom useku, takze v jednej jedinej otocke ziskavali cenne sekundy...a to sme mali 5 koleciek s dvoma takymi to miestami (boli to kolobezkove zavody - majstrovstva Slovenska)
Ak sa ale vratim k otazke ktora tu padla a od ktorej sa odvija tato debata, ze do akych kolies ist ci karbon/hlinik a plaste/galusky som odporucil hned zvolit cestu karbon/galuska/kotuc, resp. karbon/plastovka/kotuc. Moje sukromne dovody som zverejnil vyssie, kedze predpokladam ze dotycny ide skladat od zaciatku. Chapem zase fakt, ze niekto ma nalozeny cestak - celokarbon za tazke peniaze, na celustovky si zvykol a nehodla teraz menit cely set-up. Ale s vyhladom do buducnosti...jednoznacen kotuce.
A vahovy rozdiel?? predna formula RX ma 235 gr (magury mam este lahsie, ale neviem presne kolko)., k tomu cca 80gr. kotuc, nieco malo navyse za inu vidlicu a o pargramov tazsi stred kolesa. Kolko vlastne vazi predna klasika pre porovnanie... aj s bowdenom, packou a celustami...dajme tomu Ultegra? Ten rozdiel sa mi nezda nijak priepastny, odhadujem to niekde na urovni 10-20 %
Viete to niekdo odvazit?