Kedze sa tu vela o tom hovori a pneu na akych jazdime je velmi dolezity faktor, zakladam tuto novu temu, ktora tu doteraz este nebola, ako som sa radsej dopredu aj presvedcil cez vyhladavanie. Takze ake galusky, plaste, alebo plastovky pouzivate na treningy a kto chodi na preteky, tak aj na pretekoch?
Ale ti co nebrzdia sa z casu na cas valaju v skarpe...
... a zazil som zavody kde som na brzdu ani len nesiahol, ale zase boli jedny, kde spravili na ceste dolu kopcom otocku, a tam kto mal kotuce mohol ist ovela neskor na brzdy, brzdil ucinnejsie a na ovela kratsom useku, takze v jednej jedinej otocke ziskavali cenne sekundy...a to sme mali 5 koleciek s dvoma takymi to miestami (boli to kolobezkove zavody - majstrovstva Slovenska)
Ak sa ale vratim k otazke ktora tu padla a od ktorej sa odvija tato debata, ze do akych kolies ist ci karbon/hlinik a plaste/galusky som odporucil hned zvolit cestu karbon/galuska/kotuc, resp. karbon/plastovka/kotuc. Moje sukromne dovody som zverejnil vyssie, kedze predpokladam ze dotycny ide skladat od zaciatku. Chapem zase fakt, ze niekto ma nalozeny cestak - celokarbon za tazke peniaze, na celustovky si zvykol a nehodla teraz menit cely set-up. Ale s vyhladom do buducnosti...jednoznacen kotuce.
A vahovy rozdiel?? predna formula RX ma 235 gr (magury mam este lahsie, ale neviem presne kolko)., k tomu cca 80gr. kotuc, nieco malo navyse za inu vidlicu a o pargramov tazsi stred kolesa. Kolko vlastne vazi predna klasika pre porovnanie... aj s bowdenom, packou a celustami...dajme tomu Ultegra? Ten rozdiel sa mi nezda nijak priepastny, odhadujem to niekde na urovni 10-20 %
Viete to niekdo odvazit?
tu je pekne videjko na tuto temu... https://www.youtube.com/watch?v=Wg4zSZXsOS0&t=630s
...a vytiahol som z neho obrazok tabulky, kde spriemerovali rozdiely v hmotnostiach...a u niektorych to teda bolo aj cez kilo, u niektorych podstatne menej...
A hlavně je třeba uvažovat celou soustavu kolo+jezdec. Papírově může rozdíl +600 g někomu přijít jako hrozivý, ale pokud má celá soustava třeba 75 kg, už je to rozdíl <1 %, čili nula nula prd.
pokiaľ je stále v platnosti UCI váhový limit, tak nie je problém aby ho plnil aj kotúčový bike. horšie je ak potrebuje nejaký hobit 5kg bike, tak to sa na kotúčoch ťažko skladá...
keď už niečo hejtiť na kotúčoch, tak rozhodne nie váhu ale skôr tie pevné osi s ktorými výmena kolesa určite trvá dlhšie ako pri klasickom RU
prave preto ze to je nula cele 0 prd tak sa zahadzuju na poslednej casti stupania flase.
A tenhle znáš? "Jdou dva chlapi po poušti a jeden nese dveře od auta. Ten druhý se ho ptá: "Proč neseš ty dveře?" A ten první mu odvětí: "Až mi bude teplo, stáhnu si okýnko."
Tedy: Velkou roli hraje také hlava (psychika).
Bonusová otázka: Kolik z nás tady na fóru se dostalo do situace, kterou popisuješ? Nula. Nula. Prd. Děkuji, ale mám vlastní hlavu a nemám potřebu podřizovat se potřebám hrstky profíků.
Ad pevné osy: Kittelovi na TdF měnili kolo a nezdálo se, že by ho to nějak zpomalilo. =)
A opět normálnímu jezdci, který jezdí bez podpory - tedy 99.9 %, to může být zcela jedno.
presne tak - velku rolu hraje tiez psychika a "feel" z bicyklu. pre mna je "feel" usetrenych minimalne 400g lepsi ako mat na biku mrtvu vahu ktoru nepotrebujem. ked uz nikde inde tak pri stravovom vozeni sa do kopcov.
pre mna za mna sa kludne voz aj na 10kg cestaku - ak to tebe vyhovuje tesim sa s tebou
argumentovat UCI limitom je minimalne usmevne - kolkokrat si sa dostal do situacie ze ho kontrolovali?
A tenhle znáš? "Jdou dva chlapi po poušti a jeden nese dveře od auta. Ten druhý se ho ptá: "Proč neseš ty dveře?" A ten první mu odvětí: "Až mi bude teplo, stáhnu si okýnko."
Tedy: Velkou roli hraje také hlava (psychika).
Bonusová otázka: Kolik z nás tady na fóru se dostalo do situace, kterou popisuješ? Nula. Nula. Prd. Děkuji, ale mám vlastní hlavu a nemám potřebu podřizovat se potřebám hrstky profíkov.
Jedna poslušne hlásim, že som sa do tejto situácie dostal. Bežne vylievam vodu pod kopcom v zlých prípadoch aj zahadzujem.
presne tak - velku rolu hraje tiez psychika a "feel" z bicyklu. pre mna je "feel" usetrenych minimalne 400g lepsi ako mat na biku mrtvu vahu ktoru nepotrebujem. ked uz nikde inde tak pri stravovom vozeni sa do kopcov.
pre mna za mna sa kludne voz aj na 10kg cestaku - ak to tebe vyhovuje tesim sa s tebou
argumentovat UCI limitom je minimalne usmevne - kolkokrat si sa dostal do situacie ze ho kontrolovali?
edit kedze pisem ako madar (madari prepacia)
raz je nejaký predpis, tak ho dodržujem, ak chodím na preteky ktoré sú pod UCI predpismi.. to je taký istý argument, akože či si už zažil dopingovú kontrolu... tak kľudne syp.
v pohode som mohol mať cesťák aj 5,5 kg, ale schválne som neriešil váhu komponentov aby som sa dostal na 6,8 aj bez závaží... jednoducho pre dobrý pocit, že hrám fairplay.
a na 10 kg sa tiež vozím... gravel nemá od toho ďaleko, aspoň lepšie potrénujem.
krasna debata a aj ta tabulka...inak nech rozmyslam ako rozmyslam, stale neviem co vsetko mam naplacat na cestak ktory planujem skladat ( hydraulika + elektrika ) aby to malo 8kg...tam sa rataju aj dva naplnene bidony ci ako?
Prosím Vás, potrebujem poradiť a nenašiel som zatiaľ odpoveď. Dá sa galuska Tufo nalepená páskou odlepiť a znovu nalepiť. Potrebujem vycentrovať koleso a ide to len zvnútra. Poprosím odpoveď skúsených, nie dohady.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
... a zazil som zavody kde som na brzdu ani len nesiahol, ale zase boli jedny, kde spravili na ceste dolu kopcom otocku, a tam kto mal kotuce mohol ist ovela neskor na brzdy, brzdil ucinnejsie a na ovela kratsom useku, takze v jednej jedinej otocke ziskavali cenne sekundy...a to sme mali 5 koleciek s dvoma takymi to miestami (boli to kolobezkove zavody - majstrovstva Slovenska)
Ak sa ale vratim k otazke ktora tu padla a od ktorej sa odvija tato debata, ze do akych kolies ist ci karbon/hlinik a plaste/galusky som odporucil hned zvolit cestu karbon/galuska/kotuc, resp. karbon/plastovka/kotuc. Moje sukromne dovody som zverejnil vyssie, kedze predpokladam ze dotycny ide skladat od zaciatku. Chapem zase fakt, ze niekto ma nalozeny cestak - celokarbon za tazke peniaze, na celustovky si zvykol a nehodla teraz menit cely set-up. Ale s vyhladom do buducnosti...jednoznacen kotuce.
A vahovy rozdiel?? predna formula RX ma 235 gr (magury mam este lahsie, ale neviem presne kolko)., k tomu cca 80gr. kotuc, nieco malo navyse za inu vidlicu a o pargramov tazsi stred kolesa. Kolko vlastne vazi predna klasika pre porovnanie... aj s bowdenom, packou a celustami...dajme tomu Ultegra? Ten rozdiel sa mi nezda nijak priepastny, odhadujem to niekde na urovni 10-20 %
Viete to niekdo odvazit?
Konkrétne u Cannondale je to 0.4 - 0.6 kg rozdiel.
http://www.ciclimontanini.it/public/cannondale%202017%20peso%20biciclette.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=Wg4zSZXsOS0&t=630s
...a vytiahol som z neho obrazok tabulky, kde spriemerovali rozdiely v hmotnostiach...a u niektorych to teda bolo aj cez kilo, u niektorych podstatne menej...
keď už niečo hejtiť na kotúčoch, tak rozhodne nie váhu ale skôr tie pevné osi s ktorými výmena kolesa určite trvá dlhšie ako pri klasickom RU
A tenhle znáš? "Jdou dva chlapi po poušti a jeden nese dveře od auta. Ten druhý se ho ptá: "Proč neseš ty dveře?" A ten první mu odvětí: "Až mi bude teplo, stáhnu si okýnko."
Tedy: Velkou roli hraje také hlava (psychika).
Bonusová otázka: Kolik z nás tady na fóru se dostalo do situace, kterou popisuješ? Nula. Nula. Prd. Děkuji, ale mám vlastní hlavu a nemám potřebu podřizovat se potřebám hrstky profíků.
Ad pevné osy: Kittelovi na TdF měnili kolo a nezdálo se, že by ho to nějak zpomalilo. =)
A opět normálnímu jezdci, který jezdí bez podpory - tedy 99.9 %, to může být zcela jedno.
pre mna za mna sa kludne voz aj na 10kg cestaku - ak to tebe vyhovuje tesim sa s tebou
argumentovat UCI limitom je minimalne usmevne - kolkokrat si sa dostal do situacie ze ho kontrolovali?
edit kedze pisem ako madar (madari prepacia)
Tedy: Velkou roli hraje také hlava (psychika).
Bonusová otázka: Kolik z nás tady na fóru se dostalo do situace, kterou popisuješ? Nula. Nula. Prd. Děkuji, ale mám vlastní hlavu a nemám potřebu podřizovat se potřebám hrstky profíkov.
Jedna
pre mna za mna sa kludne voz aj na 10kg cestaku - ak to tebe vyhovuje tesim sa s tebou
argumentovat UCI limitom je minimalne usmevne - kolkokrat si sa dostal do situacie ze ho kontrolovali?
edit kedze pisem ako madar (madari prepacia)
raz je nejaký predpis, tak ho dodržujem, ak chodím na preteky ktoré sú pod UCI predpismi.. to je taký istý argument, akože či si už zažil dopingovú kontrolu... tak kľudne syp.
v pohode som mohol mať cesťák aj 5,5 kg, ale schválne som neriešil váhu komponentov aby som sa dostal na 6,8 aj bez závaží... jednoducho pre dobrý pocit, že hrám fairplay.
a na 10 kg sa tiež vozím... gravel nemá od toho ďaleko, aspoň lepšie potrénujem.