Kupil som si novy cestny bike, je dost drahy a tak sa trochu bojim, ci sa nemoze stat, ze ma niekto z neho zhodi a ukradne mi ho. Stretli ste sa niekto s niecim podobnym? Robi sa to vobec na Slovensku?
Ja som bol svedkom toho, ako si jedna pani zamkla bicykel o taky ten metrovy sttpik pred Lidlom Kedze sme mali garaz v tom case plnu, tak sme urobili dobry skutok a taktne ju na to upozornili
Ty by si zveril starostlivost o dom cloveku, ktory nezvlada ani ucivo zakladnej skoly? Ak niekto nema kapacitu na i/y a pod., tak tazko zvladne viest archiv dokumentacie domu, nieto este riesit pravne otazky, strazit revizie, zabezpecovat korektne rozuctovanie atd. Ale Ty mu spravu vasho bytoveho domu pokojne zver. Mozno vsetko dopadne dobre a este sa aj ludia zasmeju pri citani zapisov zo schodzi a hlasovani.
Sorry za totalne OT, ale toto mi proste neda ako ludia zvyknu hodnotit ludi podla pravopisu. Mam kolegov, vsetko nadupani fyzici alebo programatori, ale ich pravopis teda stoji za jedno velke gulove. Y/i pisu na nahodu, etc. a co to o nich vypoveda (a hlavne o ich inteligencii)?, tocene.
Ahojte priatelia. Rád by som svojim prvým príspevkom na tomto fóre skúsil byť trochu užitočný a vrátil tému späť k predmetu pre ktorý bolo vlastne toto vlákno založené. Prešiel som si ho celé od začiatku (3 dni...) a zhrnul túto problematiku do viacerých bodov ako uvádzam nižšie. Možno to pomôže niekomu v riešení problému v situácii kedy nieje možné uskladnenie bicykla u seba v byte ale iba vo vzdialených priestoroch (pivnica/garáž).
Ako tu už bolo veľa krát spomenuté, situovanie bicykla inde ako v priamom dosahu/viditeľnosti prináša značné riziko jeho odcudzenia. Avšak aj pre vzdialené priestory sa dá dosiahnuť dostatočná bezpečnosť a pre jej maximálnu efektivitu je vhodná kombinácia viacerých typov zabezpečenia.
Mechanické zabezpečenie :
- Pevne fixované kotvy do zeme, steny, plafónu s patričným uzamykaním
- Ťažké nefixované kotvenie (závažia) pre znemožnenie manipulácie s bicyklom - Uzamykanie pomocou bezpečnostnej reťaze dostatočnej hrúbky o kotvu a kvalitného visiacieho zámku
- Preferovaná je poloha reťaze/zámku vo vyššej polohe (úroveň hornej rúry bicykla) s pevným omotaním reťaze o bicykel kôli zamedzeniu jej strihania veľkými pákovými kliešťami ktoré sa zvyčajne zapierajú jednou rukoväťou o zem.
Elektronické zabezpečenie:
- Alarm GSM/WiFi/Radio (433Mhz), senzory pohybu PiR, magnetické/mechanické snímače otvorenia dverí ...
- Sirény, zvukové signalizácie (pokiaľ je to možné ďaleko z priameho dosahu, skryté, ukryté káble...) - zabezpečené proti rýchlemu zneškodneniu
- Fotopasce/Video rekordéry - platí rovnaké pravidlo ako u zvukovej signalizácie
- GPS sledovacie zariadenia
Pasívne zabezpečenie / prevencia:
- Spraviť fotku bicykla, výrobného čísla, jeho unikátnych znakov (doplnky, poškodenia...) príp. aj dokladov a zabezpečenia (pre potreby poisťovne/polície)
- Zaslepiť/zatemniť dvere/latkové vráta/mreže do úložného priestoru
- Bicykle (a iné cennosti) zakryť napr. plachtou, zatemniť okná (ak nejaké sú) atď.
- Všímať si okolie. Susedov, pohyb cudzích osôb... Pomôže to nielen prevencii krádeži vášho bicykla. Veľa prípadov odcudzenia totiž znie ako presne vytipovaných (napr. zatepľovanie paneláku a následné krádeže).
Ešte dodám, že uvedené zabezpečenia nikdy nebudú tak účinné ako v prípade uloženia priamo v byte a každé jedno z vyššie spomenutých zabezpečení sa dá samo o sebe relatívne ľahko prekonať. Čo ale platí iba v prípade, ak dotyčný celé zabezpečenie a priestory pozná, ma adekvátne nástroje, čas a mentálne vybavenie (napr. zvládnutie náporu stresu pri hulákaní sirény). Kombináciou týchto zabezpečení sa však efektivita dostane na dostatočne vysokú úroveň aby bola spoľahlivá a pri tom stále aj cenovo prijateľná. Kvalitné mechanické zabezpečenie (reťaz/zámok) začína niekde od ~30€, jednoduché alarmy začínajú na podobných sumách. Stačí pozrieť po bazároch a zručnejší človek si to spraví za zlomok ceny, často krát aj s vyššou celkovou účinnosťou (riešenie na mieru). Pasívna ochrana nestojí nič viac ako trochu pozornosti a úsilia.
Zámerne neuvádzam konkrétne riešenia/produkty keďže tieto tu boli už veľakrát spomínané a výber nechám na osobné zváženie možností a schopností každého osobitne.
Dúfam, že toto zhrnutie pomôže ľuďom, ktorí nemajú inú možnosť ako skladovať svoje bicykle v odľahlých priestoroch a na záver pridávam ako príklad podľa mňa celkom efektívneho riešenia - vyhotovenie transportnej kotvy vlastnej výroby (stará pneu / betón / kovová trubka s nalisovaným / zvareným ťažným okom z felície) na uchytenie bezpečnostnej reťaze (omotaná kusom látky a pásky pre ochranu laku bicykla) - váha cez 50kg, cena ~20€.
Attachment:
WP_20171231_16_31_10_Pro.jpg
PS: Prosím vás, neukameňujte ma za gramatické chyby ak sa nejaké vyskytnú. Dvakrát som si to po sebe prečítal.
Ešte dodám, že uvedené zabezpečenia nikdy nebudú tak účinné ako v prípade uloženia priamo v byte a každé jedno z vyššie spomenutých zabezpečení sa dá samo o sebe relatívne ľahko prekonať. Čo ale platí iba v prípade, ak dotyčný
tuto trošku budem oponovať.. ludia si často mysli že v byte za starými panelákovými dverami maju bike v bezpečí,nieje to tak, staré papierove , dvere s obyčajným kovaní a vložkou .su velmi jednoduche na prekonanie..ešte jednoduchšie ako v pivnici, kde ich je nikolko za sebou
v okolí evidujem cez 30 vykradnutých bytov a domov za polrok a všetko boli staré dvere
švagrovi ukradli scotta 720 z pivnice rodinného domu ked spali, vypáčili okienko na posilovni, prekvapil ich tak ostatne biky nestihli, už ich mali nachystane pri okienku.
takže nič nieje v bezpečí,
tak dnes vylomena vlozka na garazi. predpokladam, ze sa to stalo za tmy a prisli sme na to az okolo desiatej. zena isla na nakup a pozera, ze jedny vrata na nasej garazi su otvorene dokoran. za ten cas muselo prejst okolo vela ludi, ktori vedia, ze je to nasa garaz. nikto nezazvonil na zvoncek ci nas nevykradli. ale tak mohli si mysliet, ze je tam niekto z nas. tak som tam hned isiel a vysledok bol nastastie potesujuci. bud ho niekto vyrusil, alebo si povedal, ze nema cenu prekonavat zabezpecenie a vykaslal sa na to. alebo bol taky znaly, ze vedel, ze moje bicykle by sa ako corky predavali dost tazko. cestak som mal na celkom slusnom lane prevlecenom pevnym visiacim zamkom, ktory bol este prevleceny cez oko masivnej kotvy. cyklokrosku som parkoval pred autom a autom som vzdy zasiel dopredu tesne za bicykel tak, ze sa nedal vybrat. nakoniec som sa ale rozhodol volat aj policajtov, aj ked som nemal ziadnu skodu. pred Vianocami nam totiz vykradli pivnicu a ukradli parny cistic. zamok na dverach spojovacej chodbicky bol neporuseny, takze to vyzeralo, ze niekto dava niekomu tipy a tie dvere nechal otvorene schvalne. policajti prisli asi o hodinu, takze som celkom vymrzol a kedze som noc stravil v horuckach, dost som trpel. tak sme sa dozvedeli, ze len za poslednych par mesiacov tych vlamaciek bolo niekolko desiatok. vraj zasadne zvyslili obhliadky v obci a uz sa v tom okrem obvodakov angazuje aj kriminalka. tak som im podakoval ze prisli, sadol do auta a isiel kupit novu vlozku. potom ju este rychlo vymenit v tom vetre a dazdi a rychlo domov do tepla. takze mam o com rozmyslat a hladat nejaku silnejsiu uroven zabezpecenia. PS: bicykle uz su prestahovane na bezpecnejsie miesto.
Palec hore ze mas bike na lane. Ale prejdi sa niekedy okolo garazi vo velkych mestach, ako su zabezpecene. Tie vozky zo zachodovych dveri skutocne nie su zabezpecenie. Vylomit ju je rovnako narocne ako rozbit okno...
Tak v dnešnej dobe sa dá dať "tichý" alarm so simkou priamo na dvere. a po otvorení ti iba príde SMS. Nič viac netreba riešiť. Stojí zopár € a máš istotu že páchatela tam ešte nájdeš.
To je pravda v prípade ak počítaš, že budeš vždy v dostatočnej blízkosti. Všeobecne by som ale ja zvolil radšej cestu notifikácie + prekvapenia (sirény), čo je trochu praktickejšie. Aj keď ho tam už nemusíš nájsť ale aspoň nenapácha veľké škody, poprípade ak si mimo dosahu je tu aspoň nejaká šanca na odplašenie, čo v prípade tichého alarmu nemusí platiť.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Sorry za totalne OT, ale toto mi proste neda ako ludia zvyknu hodnotit ludi podla pravopisu. Mam kolegov, vsetko nadupani fyzici alebo programatori, ale ich pravopis teda stoji za jedno velke gulove. Y/i pisu na nahodu, etc. a co to o nich vypoveda (a hlavne o ich inteligencii)?, tocene.
Ako tu už bolo veľa krát spomenuté, situovanie bicykla inde ako v priamom dosahu/viditeľnosti prináša značné riziko jeho odcudzenia. Avšak aj pre vzdialené priestory sa dá dosiahnuť dostatočná bezpečnosť a pre jej maximálnu efektivitu je vhodná kombinácia viacerých typov zabezpečenia.
Mechanické zabezpečenie :
- Pevne fixované kotvy do zeme, steny, plafónu s patričným uzamykaním
- Ťažké nefixované kotvenie (závažia) pre znemožnenie manipulácie s bicyklom - Uzamykanie pomocou bezpečnostnej reťaze dostatočnej hrúbky o kotvu a kvalitného visiacieho zámku
- Preferovaná je poloha reťaze/zámku vo vyššej polohe (úroveň hornej rúry bicykla) s pevným omotaním reťaze o bicykel kôli zamedzeniu jej strihania veľkými pákovými kliešťami ktoré sa zvyčajne zapierajú jednou rukoväťou o zem.
Elektronické zabezpečenie:
- Alarm GSM/WiFi/Radio (433Mhz), senzory pohybu PiR, magnetické/mechanické snímače otvorenia dverí ...
- Sirény, zvukové signalizácie (pokiaľ je to možné ďaleko z priameho dosahu, skryté, ukryté káble...) - zabezpečené proti rýchlemu zneškodneniu
- Fotopasce/Video rekordéry - platí rovnaké pravidlo ako u zvukovej signalizácie
- GPS sledovacie zariadenia
Pasívne zabezpečenie / prevencia:
- Spraviť fotku bicykla, výrobného čísla, jeho unikátnych znakov (doplnky, poškodenia...) príp. aj dokladov a zabezpečenia (pre potreby poisťovne/polície)
- Zaslepiť/zatemniť dvere/latkové vráta/mreže do úložného priestoru
- Bicykle (a iné cennosti) zakryť napr. plachtou, zatemniť okná (ak nejaké sú) atď.
- Všímať si okolie. Susedov, pohyb cudzích osôb... Pomôže to nielen prevencii krádeži vášho bicykla. Veľa prípadov odcudzenia totiž znie ako presne vytipovaných (napr. zatepľovanie paneláku a následné krádeže).
Ešte dodám, že uvedené zabezpečenia nikdy nebudú tak účinné ako v prípade uloženia priamo v byte a každé jedno z vyššie spomenutých zabezpečení sa dá samo o sebe relatívne ľahko prekonať. Čo ale platí iba v prípade, ak dotyčný celé zabezpečenie a priestory pozná, ma adekvátne nástroje, čas a mentálne vybavenie (napr. zvládnutie náporu stresu pri hulákaní sirény). Kombináciou týchto zabezpečení sa však efektivita dostane na dostatočne vysokú úroveň aby bola spoľahlivá a pri tom stále aj cenovo prijateľná. Kvalitné mechanické zabezpečenie (reťaz/zámok) začína niekde od ~30€, jednoduché alarmy začínajú na podobných sumách. Stačí pozrieť po bazároch a zručnejší človek si to spraví za zlomok ceny, často krát aj s vyššou celkovou účinnosťou (riešenie na mieru). Pasívna ochrana nestojí nič viac ako trochu pozornosti a úsilia.
Zámerne neuvádzam konkrétne riešenia/produkty keďže tieto tu boli už veľakrát spomínané a výber nechám na osobné zváženie možností a schopností každého osobitne.
Dúfam, že toto zhrnutie pomôže ľuďom, ktorí nemajú inú možnosť ako skladovať svoje bicykle v odľahlých priestoroch a na záver pridávam ako príklad podľa mňa celkom efektívneho riešenia - vyhotovenie transportnej kotvy vlastnej výroby (stará pneu / betón / kovová trubka s nalisovaným / zvareným ťažným okom z felície) na uchytenie bezpečnostnej reťaze (omotaná kusom látky a pásky pre ochranu laku bicykla) - váha cez 50kg, cena ~20€.
PS: Prosím vás, neukameňujte ma za gramatické chyby ak sa nejaké vyskytnú. Dvakrát som si to po sebe prečítal.
tuto trošku budem oponovať.. ludia si často mysli že v byte za starými panelákovými dverami maju bike v bezpečí,nieje to tak, staré papierove , dvere s obyčajným kovaní a vložkou .su velmi jednoduche na prekonanie..ešte jednoduchšie ako v pivnici, kde ich je nikolko za sebou
v okolí evidujem cez 30 vykradnutých bytov a domov za polrok a všetko boli staré dvere
švagrovi ukradli scotta 720 z pivnice rodinného domu ked spali, vypáčili okienko na posilovni, prekvapil ich tak ostatne biky nestihli, už ich mali nachystane pri okienku.
takže nič nieje v bezpečí,
Akým spôsobom boli prekonané?