Tak kazeta by sa mala meniť tak cca každých 10 tisíc, ja ju mením raz ročne, nepočkám až sa úplne zoderie a skáče reťaz.
Jazdím aj v zime, každý deň, takže vtedy dostane dobre na prdel, a nečistím ju po každom výjazde (ako by sa ideálne malo) ale tak možno raz za dva týždne, niekedy raz za mesiac, kedže som tvor lenivý na tieto veci.
servis ročne claris: 1 kazeta za 15 Eur priemerne a 2x reťaz za 10 Eur priemerne, spolu 35 Eur.
Servis ročne 105: 1 x kazeta za 40 Eur priemerne a 2x reťaz za 25 Eur priemerne, spolu 90 Eur.
aj toto treba brať do úvahy, servisné náklady na sadu, nie len prvotné náklady pri kúpe biku.
Rátal som to ak najazdíš ročne cca 6-8 tisíc km ako ja, samozrejme všetko závisí od toho koľko km najazdíš za rok.
tak 105ková kazeta vydrží v pohode 2 sezony:)a reťaz 4-5tis km
a dosť zabúdaš na chod týchto komponentov, 105ka už radí krasne hladko.,
kazeta 105-11sp, stojí 36e
reťaz 105-11sp HG600-20e
takže prepošet na rok je to 18e kazeta +40reťaze ---58e
Author Aura XR 2017 je podla mna tiez dobrou alternativou. Ma komplet Shimano Tiagru, ktora sa az tak zasadne nelisi od 105 ( Tiagra je oproti 105 o nieco tazsia, ma o jedno kolecko na kazete menej a je lacnejsia(=lacnejsia vymena kazety a kluk,...., po opotrebeni)).
Mal som soru 2x9. Nemam na nu zleho slova, za tu cenu fajn. Ale 105 je o triedu vyssie a 200€ by som za nu priplatil. Radenie je jednoduche a hladke. Pri sore som casto zaradil vedla alebo som potreboval vyvinut omnoho viac energie. Jedina vyhoda bola, ze som retaz tocil spolu s MTB a kazeta, ktoru som nacal som po 1000km dal na MTB a tam ju dorazil.
Hmm, o tejto variante som ani nevedel. Pripadá mi to ako taká zlatá stredná cesta...
Ram a grafika ako z 95teho, vonkajsie vedenie, o 2 triedy horsie naboje. V specifikacii to nevidim ale podla fotky sa mi zda, ze dokonca nema pevne osy.
supertramp
- Ram a grafika ako z 95teho - subjektivny nazor,
- vonkajsie vedenie - a na Kellyse ti brzdove lanka vedene vonkajskom neprekazaju ? Polovicne riesenie je ako ziadne riesenie,
- o 2 triedy horsie naboje - v specifikacii Kellysu sa neuvadza presny model Novatecov. Vies o aky model sa konkretne jedna, ze s takou istotou tvrdis, aky je medzi nimi rozdiel tried?
- Author Aura XR ma "klasicku" os s rychloupinakom. Ano, pevna os s rychloupinakom by bola vhodnejsia.
EDIT:
Na jednom madarskom webe som nasiel uvedeny presny model nabojov, ake su na Kellys:
Predny naboj: NOVATEC D791SB
Zadny naboj: NOVATEC D162SB
K nabojom na Authore som tuto info nevedel najst, takze tie na Kellys mozu byt ale aj nemusia byt lepsie. (nepochybujem o tom, ze Novatec je vyrobca kvalitnych nabojov a Quando znie ako noname, ale nezname neznamena, ze to musi byt automaticky horsie)
ku gravel sekcii taký retro dizajn celkom ide, čiastočne je to návrat ku koreňom bicyklov.. aj tie lanká vedené vonkom sa dosť často vidia, neviem prečo to tak je, či má samotný rám lepšie vlastnosti, keď nemá zbytočne diery navyše.... zasa na výmenu to je super rýchle riešenie, ale zasa to aj môže prispieť k nutnosti meniť, lebo je to dosť na rane, ale zatiaľ sa mi našťastie nepodarilo ani lanko od šaltra a ani brzdovú hadicu poškodiť... dobre že to aspoň ťahajú celé v bowdene a nie je to ako u cesťákov, že tam časť lanka je obnažená... to by oveľa viac trpelo v náročnejších podmienkach
Kellys Soot som projektoval ja hadicu brzdy vediem vonkom z dvoch dovodov -
1. Aby si nemusel v pripade (v buducnosti predpokladanej) hydrauliky hadicu strihat, resp. pouzivat j-kit.
2. Ale hlavne, pri pouziti srobovacieho BB cez stred bovden neprevlecies
Naboje Quando su fajn, pouzivame ich v Kellyse tiez. Ale na bicykloch za tretinovu cenu a junior bikoch
Aby som sa vyjadril k teme 105 / Claris... Ano ako uz bolo spomenute, pouzita sada je jediny rozdiel medzi SOOTom 30 a 50.
Tato nova Clarisa je vazne super a pocitovo mi pride, ze radi plynulejsie ako 105ka.. Cize realny rozdiel je naozaj “len” v hmotnosti a vacsej palete prevodov. Do kopcov, do lesa, na sportovejsiu jazdu - 105ku. Na dochadzanie do prace, obchodu, vylety po hradzi a pohodove bezstarostne vozenie Clarisu. Taky bol moj zamer
Ked bola Soot 50 navrhovana do kopcov, lesa a na sportovejsiu jazdu, preco rovno nepouzit hydraulicke kotucovky namiesto mechanickych ? TRP Spyre su dobre brzdy, ale v spolocnosti Shimano 105 a Novatec to bije do oci . Nebodaj kompromis, aby si neprekrocil cenovy strop ?
Jednoduchsi servis a samozrejme hydry su drahsie. A tie TRPcka su skvele, sam ich mam na svojom biku a nie kvoli cene. Ked si niekde v alpach 200km od najblizsieho shopu, nechces servisovat hydrauliku
ku gravel sekcii taký retro dizajn celkom ide, čiastočne je to návrat ku koreňom bicyklov.. aj tie lanká vedené vonkom sa dosť často vidia, neviem prečo to tak je, či má samotný rám lepšie vlastnosti, keď nemá zbytočne diery navyše.... zasa na výmenu to je super rýchle riešenie, ale zasa to aj môže prispieť k nutnosti meniť, lebo je to dosť na rane, ale zatiaľ sa mi našťastie nepodarilo ani lanko od šaltra a ani brzdovú hadicu poškodiť... dobre že to aspoň ťahajú celé v bowdene a nie je to ako u cesťákov, že tam časť lanka je obnažená... to by oveľa viac trpelo v náročnejších podmienkach
Zo skúseností je práve vonkajšie vedenie "obnažených" laniek spodkom rámu najbezproblémovejším riešením. Dlhé roky sa tak robili práve cyklokrosové bicykle. Lanko je síce vystavené všetkým nečistotám a blatu. Na druhej strane to ničomu nevadí. Lanko je voľné a tak sa nič v bowdene neupcháva. Takže je to rovnaké ako keď si zašpiníš trubky rámu od blata. Tiež to funkčnosti bajku neuberie.
Zavisi od prevedenia. Ked sa pouziju lacne plastove koncovky laniek ktore sa lahko opotrebuju a s bajkom sa nejazdi extra casto zvykne bovden nabrat dnu bordel a zasekavat sa. Naopak celobovden ma tieto body len na zaciatku (kde problem nie je) a na konci. Cize minimalizuje sa pocet prechodov. Dnu v bovdene som mal problem len raz v zime, ked mi zamrzla vlhkost a nevedel som vobec radit.
Dokonca na roubaixe som mal bovdeny vo vnutri ramu. Servis bol easy. Vytiahnes lanko, vlozis lanko hotovo.
Kellys Soot som projektoval ja hadicu brzdy vediem vonkom z dvoch dovodov -
1. Aby si nemusel v pripade (v buducnosti predpokladanej) hydrauliky hadicu strihat, resp. pouzivat j-kit.
2. Ale hlavne, pri pouziti srobovacieho BB cez stred bovden neprevlecies
Naboje Quando su fajn, pouzivame ich v Kellyse tiez. Ale na bicykloch za tretinovu cenu a junior bikoch
Aby som sa vyjadril k teme 105 / Claris... Ano ako uz bolo spomenute, pouzita sada je jediny rozdiel medzi SOOTom 30 a 50.
Tato nova Clarisa je vazne super a pocitovo mi pride, ze radi plynulejsie ako 105ka.. Cize realny rozdiel je naozaj “len” v hmotnosti a vacsej palete prevodov. Do kopcov, do lesa, na sportovejsiu jazdu - 105ku. Na dochadzanie do prace, obchodu, vylety po hradzi a pohodove bezstarostne vozenie Clarisu. Taky bol moj zamer
Len pár vecí (ak by som Kellys SOOT projektoval ja).
- Malá škála veľkostí. (napr taký GT GRADE má veľkosti 58, 60 pre chalanov nad 190 cm. ) Kellys SOOT L má "len" 54 cm čo je dosť málo (hoci rozumiem že je tam vetší slopping ale mať vytiahnutú sedlovú trubku pomaly pol metra nieje bohvie čo. ) Efektívna dlžka hornej trubky je "len" nejakých 57 cm v prípade L , a bolo by treba 60 cm, ten bike je jednoducho krátky s nízkym predkom pre postavy nad 190. Predstavec 130 mm je potom "nutné zlo" . Tiež Hlavová trubka by mala byť okolo 20 cm (namiesto 17) - radšej dlhšiu hlavovú trubku ako X podložiek pod predstavcom.
- chýba mi v geometrii údaj "Stack" a "Reach". Mohli by ste to v Kellyse uvádzať, podla mňa každá serióznejšia firma by to mala uvádzať, lebo to sú dva základné údaje podla ktorých sa vieš naozaj orientovať či rám bude "pocitovo" akorát alebo malý. Veľkostí ako"M", "L "sú dosť zavádzajúce, (čo sme v odevnom priemysle preboha?)
- Namiesto Clarisu ste mohli ísť do Sory v tom lacnejšom prevedení.
- Dávajte namiesto hliníkovej sedlovky karbonovú - verte mi.
- Inak palec hore za ten Kellys SOOT, mne sa veľmi páči, design je úplne super.
- Veľké plus za náboje NOVATEC a pevné osi.
- Tiež veľké plus za mechanické kotúčovky z hladiska jednoduchosti servisu (len tam nedávajte Hydry preboha, ak tak, tak na špecálnu objednávku). Veľa ľudí tuto na fóre neverí mechanikám pretože poznajú nejaké spred 10 -tich rokov. Ale vývoj pokročil a tieto čo sa pritláčajú obe platničky sú úplne inde.
Celkovo sa mi ale KELLYS SOOT páči najviac z kategórie cenovo dostupných "gravel".
(Ešte Author Ronin má niečo do seba ale je o voľačo tažší z dôvodu oceľového rámu, ktorý na druhej strane v posledných rokov "vstal z popola" a zažíva renesanciu)
Časté haprovanie prehadzovača som poriešil výmenou deleného bowdenu za jednokusový. Od tej doby radilo dobre. Moja prax potvrdzuje vyjadrene 110mat110-ta.
desertfremen to pekne napisal. Tie velkosti v tom soot-e sa nevie clovek zorientovat ked tam nie je reach a stack. Xcel by som vidiet toho 195 cm vysokeho chlapa, ktoremu sa slape prijmne na 54 rame. Bajk je to ale musim uznat ze pekny. A co som pocul ten autor ronin je prilis sportovy/kratky posed.
Kazdy vyrobca ma svojske cislovani. Zaklad je odskusanie bicykla,hlavne takych kuskov ktore nevidno bezne tuna,alebo noviniek. Ak clovek vyslovene nie je orientovany na pretekanie,tak treba kupovat srdcom,aby uz pohlad na bicykel potesil robil radost a pohodlne sa na nom jazdilo.. gravel je kategoria s ktorou sa zije a casom si ju nejako prisposobi kazdy podla seba. Zacal som postupne na 30 plastoch,potom 37,teraz som dal 42mm...radiace lanko som dal do bowdenu ,lebo bolo v rame iba po stred a v zadu islo po rame a nejako sa mi to nechcelo cistit od spiny...dal som riaditka sirsie,ktore su dolu mierne vytocene do stran a carbonovu sedlovku a karbonove kluky zo starsieho bicykla s jednoprevodnikom a tu nastalo asi najvacsie plus,lebo z povodneho prevodnika zvykla niekedy spadnut retaz..necakal som ze ma to tak chyti,lebo doteraz som jazdil vyslovene iba na ceste.... Zacal som s tymto ... https://starbike.sk/product/rJ0pEPUQZ/marin-gestalt-2-2017
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Jazdím aj v zime, každý deň, takže vtedy dostane dobre na prdel, a nečistím ju po každom výjazde (ako by sa ideálne malo) ale tak možno raz za dva týždne, niekedy raz za mesiac, kedže som tvor lenivý na tieto veci.
Servis ročne 105: 1 x kazeta za 40 Eur priemerne a 2x reťaz za 25 Eur priemerne, spolu 90 Eur.
aj toto treba brať do úvahy, servisné náklady na sadu, nie len prvotné náklady pri kúpe biku.
Rátal som to ak najazdíš ročne cca 6-8 tisíc km ako ja, samozrejme všetko závisí od toho koľko km najazdíš za rok.
tak 105ková kazeta vydrží v pohode 2 sezony:)a reťaz 4-5tis km
a dosť zabúdaš na chod týchto komponentov, 105ka už radí krasne hladko.,
kazeta 105-11sp, stojí 36e
reťaz 105-11sp HG600-20e
takže prepošet na rok je to 18e kazeta +40reťaze ---58e
http://sk.author.eu/cestne/modely-bicyklov/author-aura-xr-2017-ua42881201
Viac penazi ti ostane na prislusenstvo pripadne kvalitnejsie oblecenie
Hmm, o tejto variante som ani nevedel. Pripadá mi to ako taká zlatá stredná cesta...
Ram a grafika ako z 95teho, vonkajsie vedenie, o 2 triedy horsie naboje. V specifikacii to nevidim ale podla fotky sa mi zda, ze dokonca nema pevne osy.
- Ram a grafika ako z 95teho - subjektivny nazor,
- vonkajsie vedenie - a na Kellyse ti brzdove lanka vedene vonkajskom neprekazaju ?
- o 2 triedy horsie naboje - v specifikacii Kellysu sa neuvadza presny model Novatecov. Vies o aky model sa konkretne jedna, ze s takou istotou tvrdis, aky je medzi nimi rozdiel tried?
- Author Aura XR ma "klasicku" os s rychloupinakom. Ano, pevna os s rychloupinakom by bola vhodnejsia.
EDIT:
Na jednom madarskom webe som nasiel uvedeny presny model nabojov, ake su na Kellys:
Predny naboj: NOVATEC D791SB
Zadny naboj: NOVATEC D162SB
K nabojom na Authore som tuto info nevedel najst, takze tie na Kellys mozu byt ale aj nemusia byt lepsie. (nepochybujem o tom, ze Novatec je vyrobca kvalitnych nabojov a Quando znie ako noname, ale nezname neznamena, ze to musi byt automaticky horsie)
casty jav, ze pre tieto lokalne znacky 95-ty akoby nikdy neskoncil. Ale Authoru patri kredit za Ronina-a, ktory vybocuje
1. Aby si nemusel v pripade (v buducnosti predpokladanej) hydrauliky hadicu strihat, resp. pouzivat j-kit.
2. Ale hlavne, pri pouziti srobovacieho BB cez stred bovden neprevlecies
Naboje Quando su fajn, pouzivame ich v Kellyse tiez. Ale na bicykloch za tretinovu cenu a junior bikoch
Aby som sa vyjadril k teme 105 / Claris... Ano ako uz bolo spomenute, pouzita sada je jediny rozdiel medzi SOOTom 30 a 50.
Tato nova Clarisa je vazne super a pocitovo mi pride, ze radi plynulejsie ako 105ka.. Cize realny rozdiel je naozaj “len” v hmotnosti a vacsej palete prevodov. Do kopcov, do lesa, na sportovejsiu jazdu - 105ku. Na dochadzanie do prace, obchodu, vylety po hradzi a pohodove bezstarostne vozenie Clarisu. Taky bol moj zamer
Zo skúseností je práve vonkajšie vedenie "obnažených" laniek spodkom rámu najbezproblémovejším riešením. Dlhé roky sa tak robili práve cyklokrosové bicykle. Lanko je síce vystavené všetkým nečistotám a blatu. Na druhej strane to ničomu nevadí. Lanko je voľné a tak sa nič v bowdene neupcháva. Takže je to rovnaké ako keď si zašpiníš trubky rámu od blata. Tiež to funkčnosti bajku neuberie.
Dokonca na roubaixe som mal bovdeny vo vnutri ramu. Servis bol easy. Vytiahnes lanko, vlozis lanko hotovo.
1. Aby si nemusel v pripade (v buducnosti predpokladanej) hydrauliky hadicu strihat, resp. pouzivat j-kit.
2. Ale hlavne, pri pouziti srobovacieho BB cez stred bovden neprevlecies
Naboje Quando su fajn, pouzivame ich v Kellyse tiez. Ale na bicykloch za tretinovu cenu a junior bikoch
Aby som sa vyjadril k teme 105 / Claris... Ano ako uz bolo spomenute, pouzita sada je jediny rozdiel medzi SOOTom 30 a 50.
Tato nova Clarisa je vazne super a pocitovo mi pride, ze radi plynulejsie ako 105ka.. Cize realny rozdiel je naozaj “len” v hmotnosti a vacsej palete prevodov. Do kopcov, do lesa, na sportovejsiu jazdu - 105ku. Na dochadzanie do prace, obchodu, vylety po hradzi a pohodove bezstarostne vozenie Clarisu. Taky bol moj zamer
Len pár vecí (ak by som Kellys SOOT projektoval ja).
- Malá škála veľkostí. (napr taký GT GRADE má veľkosti 58, 60 pre chalanov nad 190 cm. ) Kellys SOOT L má "len" 54 cm čo je dosť málo (hoci rozumiem že je tam vetší slopping ale mať vytiahnutú sedlovú trubku pomaly pol metra nieje bohvie čo. ) Efektívna dlžka hornej trubky je "len" nejakých 57 cm v prípade L , a bolo by treba 60 cm, ten bike je jednoducho krátky s nízkym predkom pre postavy nad 190. Predstavec 130 mm je potom "nutné zlo" . Tiež Hlavová trubka by mala byť okolo 20 cm (namiesto 17) - radšej dlhšiu hlavovú trubku ako X podložiek pod predstavcom.
- chýba mi v geometrii údaj "Stack" a "Reach". Mohli by ste to v Kellyse uvádzať, podla mňa každá serióznejšia firma by to mala uvádzať, lebo to sú dva základné údaje podla ktorých sa vieš naozaj orientovať či rám bude "pocitovo" akorát alebo malý. Veľkostí ako"M", "L "sú dosť zavádzajúce, (čo sme v odevnom priemysle preboha?)
- Namiesto Clarisu ste mohli ísť do Sory v tom lacnejšom prevedení.
- Dávajte namiesto hliníkovej sedlovky karbonovú - verte mi.
- Inak palec hore za ten Kellys SOOT, mne sa veľmi páči, design je úplne super.
- Veľké plus za náboje NOVATEC a pevné osi.
- Tiež veľké plus za mechanické kotúčovky z hladiska jednoduchosti servisu (len tam nedávajte Hydry preboha, ak tak, tak na špecálnu objednávku). Veľa ľudí tuto na fóre neverí mechanikám pretože poznajú nejaké spred 10 -tich rokov. Ale vývoj pokročil a tieto čo sa pritláčajú obe platničky sú úplne inde.
Celkovo sa mi ale KELLYS SOOT páči najviac z kategórie cenovo dostupných "gravel".
(Ešte Author Ronin má niečo do seba ale je o voľačo tažší z dôvodu oceľového rámu, ktorý na druhej strane v posledných rokov "vstal z popola" a zažíva renesanciu)
Marin Gestalt X10 bicykel, chrómová/modrá/čierna
999 €
MOC 1 349 €