Ak chce mať rekreačný cyklista lepší čas na maratone, má zhodiť 2kg z

Anketa bola ukončená dňa 05.03.2018 - 12:04:28

bicykla ( investovaním do vyšieho modelu - ľahšieho) 9% [ 6 ]
svojho tela ( investovaním prostriedkov a času do trénovania a stravy) 91% [ 58 ]
Celkový počet hlasov : 64
Pri všetkej skromnosti mám pocit, že je strašne preceňovaný význam techniky na úkor kondície a jazdeckej zručnosti jazdca. Kamarát má cyklopredajňu a vraví, že príde 120 kilový pupkáč a chce iný bajk, ako má on na predajni, lebo ten jeho vysnený je o 220 g ľahší ?! :?: Ono je to fajn pre predajcov a celkovo pre konzumnú spoločnosť, ale... Bez nejakého zosmiešňovania mám pocit, že človek si kúpi za 150 eur tenisky a myslí si, že to behá samo, alebo karbónový bajk, čo hore kopcom treba brzdiť.
Otázka: Ak má rekreačný cyklista 30 – 40 ročný s miernym bruškom výšku 175 cm 80 kg a bicykel 14,5 kg, koľko mu spraví na výkone fakt, ak kúpi o 2kg ľahšie HT s váhou 12,5 kg? Osobne si myslím, že keby dá z toho bruška dolu 2 kilá tréningom a úpravou stravy, tak to spraví podstatne viac ako 2kg na bicykli. Inak povedané, že je rozdiel ak niekto s 80 kilami dáva ročne 5000km a iný 80 kilový 500 km. Je to taká fajnová pivná debata, len nikto do nej nechce som nou z mojich známych ísť, lebo každý sa hneď urazí, že z toho vyjde ako tučniak.

Prílohy:

no-more-pink-jerseys.jpg
no-more-pink-jerseys.jpg 61.94 KiB thumb_up6thumb_down

03.02.2018 - 12:04:28
07
Som z kategórie medveďov. 176cm/90kg/42rokov. Mal som 105. Citim sa omnoho lepšie. Momentalne kilá už nejdú rýchlo dole, ale je neskutočný rozdiel ak zoberiem Nerváka alebo Kubíka2. Rozdiel vo váha medzi nimi je veľmi cítiť. Hlavne hore kopcom.
Ale ja som najprv riešil svoju hmotnosť. Až po nabrati kondičky som odľahčoval bike.
03.02.2018 - 12:55:21
05
Počul som, že hore kopcom je váha 1kg bicykla približne 10kg váhy jazdca.
Takže treba odľahčovať všade.
05.02.2018 - 09:03:07
00
Zdá sa, že cyklistika je jediná aktivita, ktorá popiera zákon zachovania hmoty a energie :D
05.02.2018 - 10:00:03
010
Este mi chyba dat 2kg dole z predsavzatia (z cca 91-92 na 75kg) aby som vymenil terajsi 14,2kg bike a doprial si novy :) To je moja postupnost. Podla mna nema jedno bez druheho vyznam. A vlastne aj tretieho a to treningu. Aj ked schudnes 5-10kg a bike odlahcis o 2-3kg, tak podla mna nebude extra markantny rozdiel vo vykone, pokial to schudnutie nenadobudnes treningom ale dajme tomu hladovkou, dietou alebo neviem cim... Aj ked ti mozno niekto bude tvrdit ze citi rozdiel v o stvrt-pol kila lahsom biku, tak mozno pocitovo ale v konecnom dosledku to na vykone nic neprida. Tam jedine trening. Tot moj nazor.
05.02.2018 - 10:33:12
01
Sasulnik napísal:
Počul som, že hore kopcom je váha 1kg bicykla približne 10kg váhy jazdca.
Takže treba odľahčovať všade.

Keď sa za jazdy vyštím do fľaše a hodím ju do košíka, zrazu tam bude 10x viac? :lol:
05.02.2018 - 12:33:11
017
Ak uz nieco odtrenujes a zhodis kila, tak potom si kup novy bike :-) , pretoze az vtedy si ho naozaj zasluzis a mozno potrebujes...
07.02.2018 - 21:33:23
00
ak zmrazime vsetky ostatne parametre (kondicka, ...) tak ovela viac zlepsia casy 2kg dole z bajku ako z brucha .... bez debaty
je to to iste ako na aute neodpruzena hmota ... ak vyhodim z kufra 20 kg nakladu, na dynamike auta sa to nijako neprejavi ... ale ked zhodim 4x5kg z hmotnosti diskov, bude to mat evidentny dopad na dynamiku auta
07.02.2018 - 21:50:18
00
bezny uzivatel auta nemoze vyrazne pocitim 100kg.... nie 20 kg... ved uvazuj... uz len palivo v nadrzi napr. 80L poznas?..... nie..... dovolim si tvrdit ze ani 200kg obycajny clovek nepozna..... mozno zavodnik co citi na riti ozaj vela (tym nechcem povedat ze tu niekto bezny nema pre to cit!!!).... a na bajku je to tiez poznat ale az od nejakeho bodu kondicky..... inak si myslim ze nie.... resp. clovek musi mat nieco pojazdene aby dokazal tieto veci reflektovat (lebo inak ma mysel kade - tade a neverim ze si vsima taketo veci) ..... nehovoriac o tom ze niekedy to ide akoby samo a niekedy je to trapenie.... ale tam uz je moc faktorov (strava, oddych, stres....) ..

a nezabudat..... na bajku 1g=1e :-)
08.02.2018 - 00:08:04
00
Tie lahsie komponenty na bikoch idu ruka v ruke s tuhostou a lepsim prenosom sily (samozrejme do urcitej hranice). Takze ked niekto presadne z 13 kg ht na 10 kg tak to zrychlenie bude najma z vyrazne lepsieho prenosu sily a mozno mensej zotrvacnosti kolies. Toto je ta vec co je citit najviac.
Takze 3 kg z bicykla je viac. Ale nie je to primarne usetrenou hmotnostou.
08.02.2018 - 00:47:22
01
mozno mensej zotrvacnosti kolies


... čo tým chcel básnik povedať ? Samozrejme v kontexte napísaného textu ?
08.02.2018 - 06:56:57
00
ze lahsie kolesa rychlejsie roztocis aj zabrzdis.
08.02.2018 - 08:08:46
00
No , to ale nie je definícia zotrvačnosti ...
08.02.2018 - 09:01:28
00
Si si istý doktore ?

Zotrvačnosť je vlastnosť všetkých telies zotrvať vo svojom pohybovom stave (v pokoji alebo priamočiarom rovnomernom pohybe), pokiaľ naň nepôsobia vonkajšie sily.

Will písal presne o tom, ľahšie kolesá - menšia zotrvacnost- rýchlejšia akceleracia
08.02.2018 - 09:43:56
00
Pri akcelerácii predsa nezotrvavaju vo svojom pohybovom stave , pretože udelením sily akcelerujú - naberajú na rýchlosti ... ale viem čo tým myslel , len “to povedanie” bolo take ?
. Treba sa vedieť exaktne vyjadrit , aj keď osobne si myslím že spojil “ dve do jednej “ .

Apropo , ja osobne by som prijal čím najľahšie kolesa s čím najväčšou zatrvacnostou . Preto moje karbony C50 sú z mojich kolies best čo sa týka zotrvačnosti , alé nie sú najľahšie ...chápeš ?
08.02.2018 - 11:29:37
00
keyboard_arrow_up