Aj z technologického hľadiska je jednoduchšie vyvŕtať do disku šesť dier ako snažiť sa vyrobiť mechanizmus CL, ktorý musí byť hrubší a mať drážkovanie. Na to musíš mať separátnu výrobnú linku, pravdepodobne aj licencovanú Shimanom. Je jednoduchšie prenechať to tretej strane, ktorá vyrobí adaptér a nechať zákazníka, nech si ho našroubuje na disk sám. Ono ak by to mal výrobca robiť, tak zaplatí maržu tej tretej strane za adaptér a musí zaplatiť prácu ľudí, ktorí mu ho našroubujú na disk, čo môže znamenať to, že takýto disk nebude mať kompetitívnu cenu v porovnaní s inými CL diskami(diskami shimana, ktore nemusi platit licencovanie)... Keď si zoberieš, tie adaptéry stoja tak 10€, čo je dosť, keď ti 6 dierový model stojí 30€, to by CL model bol o tretinu drahší...
14.02.2018 - 16:16:46
00
Oplatí sa priplatit tých 20€ za hope oproti shimano ice tech?
16.02.2018 - 22:48:27
00
Zdravím,

Aký upgrade bŕzd by ste doporučili na môj bike v profile? Nie je to ono pri brzdení, možno s tým niečo má aj to ze mám vyše 90kg, skúšal som platničky meniť za lepšie ale nepomohlo. Shimano Deore alebo SLX by bol vhodný upgrade? Poprípade väčšie rotory? Ako druhú alternatívu vidím spraviť na nich odvzdušnenie, možno pomôže.

Ďakujem
25.02.2018 - 20:31:02
00
Skusil by som 180mm kotuce,sintrovane platne a dobre odvzdusnit.
25.02.2018 - 20:34:20
02
Zdravím,
je nutné odmasťovať úplne nové kotúče a platničky?
28.02.2018 - 22:22:29
01
nie, teda pokial si ich pri montazi nedochytal. kazde vsak potrebuju zabehnut preto moze byt zo zaciatku ich ucinok mensi.
28.02.2018 - 22:39:09
01
zabehnut znamena pri zjazde z kopca dobrzdit plynule do zastavenia a urobit to viackart na prednej aj zadnej brzde. ale pozor az ich hned neupecies :)
01.03.2018 - 16:14:09
00
Viete mi prosím vás povedať na čo slúži táto vec čo bola k brzdám SLX?

Prílohy:

IMG_20180301_174041.jpg
IMG_20180301_174041.jpg 740.43 KiB 1 thumb_up0thumb_down

01.03.2018 - 17:43:59
00
LukasOn napísal:
Viete mi prosím vás povedať na čo slúži táto vec čo bola k brzdám SLX?

Prílohy:

IMG_20180301_174954.jpg
IMG_20180301_174954.jpg 629.76 KiB 1 thumb_up0thumb_down

01.03.2018 - 17:50:30
01
je to na zaistenie skrutky proti povoleniu, pouzivane na strmenoch brzd
01.03.2018 - 17:52:12
00
Vedel som kde to patrí len som netusil na čo je to 😀 dakujem
01.03.2018 - 17:55:44
00
Zdravím, mám Avid BB5 brzdy, úplne nové. Snažil som sa nastaviť obe brzdy na rovnaký pohyb páčky, ale s prednou mi to nejde. Nech robím, čo robím, buďto je "slabšia" ako zadná alebo mierne šúcha, keď krútim kolesom. Všimol som si, že pohyblivá doštička sa kúštikom dotýka kotúča, tá statická má po celej ploche rovnakú vzdialenosť od kotúča. Mám to nechať tak a časom sa doštička vyšúcha alebo čo s tým teda? Fakt mi na tom záleží nech majú rovnaký pohyb tie páčky :D Už som skúšal kadejaké finty a tipy na centrovanie ku kotúču, ale osvetlená podlaha a okom som to nastavil najlepšie. A ďalej ma zaujíma, či sa môže kotúč jemne ohýbať pri stláčaní brzdy. Pri stlačení zadnej na doraz tam je nejaká výchylka o 2mm (odhad). Proste to vidno :D Je to v pohode?
15.03.2018 - 19:05:49
01
pri takejto mechanickej brzde sa kotuc praveze ohybat musi - kedze sa pohybuje len jedna platnicka a kotuc pritlaci o druhu. nevyhoda tohto systemu je ze tie platne sa deru trosku zo sikma. ja som kupil TRP Spyke kde sa hybu obe platne rovnako ale aj tak sa mi to nepodarilo nastavit tak aby sa kotuc trosku neohybal. predna brzda skoro dobre zadna horsie. predna je aj tvrdsia ako zadna no uz nemam nervy sa stym paprat. a praveze to nastavenie kedy ma zaberat packa a aky dlhy ma mat chod je u mechaniky uplne super. momentalne ich mam nastavene presne podla predstav. uvidim ako casto to bude treba ladit ale malo by stacit na packe vzdy kusok vysrobovat ten srob do ktoreho ide bovden s lankom co sa da aj za jazdy.
15.03.2018 - 20:49:20
01
Aha, jasné, chápem. Ja mám zase tvrdšiu zadnú ako prednú a aj zadná ma väčší ohyb kotúča. Nie je tento mechanický systém potom viac náchylný na ohnutie kotúča? Predsa len ak si dám dokopy vyššie teploty a takýto ohyb.
No a s tým mojím prvým problémom? Mám to nechať tak a zabehnúť, nech sa trošku zoderie a bude aj tá podľa mojich predstáv? Bojím sa že poničím kotúč :D Nešúcha to moc, keď roztočím koleso tak to síce počuť, ale nie je to tak tuhé, že to v momente zabrzdí a je to asi len na hrane tej platne, tak ako vravíš, že sa derie zo šikma. Hľadám to optimum a neviem sa trafiť.
15.03.2018 - 22:06:26
00
treba nastavit tu platnicku co sa nehybe co najblizsie ku kotucu - imbusom z boku od vypletu - potom sa bude kotuc ohybat menej. ale co som mal mechaniky v minulosti tak s kotucmi ziaden problem nebol - nikdy som to neriesil. a ak mas tu nehybnu pekne rovnobezne s kotucom a druha je sikmo tak to asi tak ma byt? nemam tie avidy doma tak do detailu ti neporadim. ono sa to urcite zabehne len aby to nedralo zbytocne krivo pltnicky - uvidis pri prvych.
15.03.2018 - 22:25:31
00
keyboard_arrow_up