Obavam sa, ze tulenik ma sajn o veciach o ktorych sa vyjadruje... :-)
19.02.2018 - 14:48:03
02
Aké má vlastne vzdelanie, keď sa vyjadruje prakticky ku všetkému ,, odborne,,


Naposledy upravil GZA dňa 19.02.2018 - 14:57:58, celkovo upravené 1 krát.

19.02.2018 - 14:50:28
00
PriFuk?...Ci...
19.02.2018 - 14:51:12
00
porto uhádol, alebo si zapamätal ;)
19.02.2018 - 15:15:54
00
Je to sice divne, ale asi zapamatal...a tusim si aj spominal ze tam este aj ucis...neviem za co ta Boh tak tresce...;-)
19.02.2018 - 15:42:19
00
Zrovna hento vyššie sa dnes stalo témou diskusie s kolegom Karolkom, ktorý sa priamo zasmial, že som rovno mal dať nasledovný príklad:
máme kompozit skladajúci sa z kovovej mriežky zaliatej do skla (áno, aj toto je kompozit). Povedzme, že budú trochu blbje nakombinované teplotné rozťažnosti skla a kovu, takže keď to dáme na tú skúšobnú stolicu a začneme zahrievať, tak povedzme okolo 250 °C rozťahujúci sa kov roztrhá sklo a uvidíte "deflection" jak prase. Pričom samotná sklovina možno bude mať bod mäknutia niekde pri 500 °C a kov bod topenia povedzme okolo 1500 °C...
inak celá tá metodika len porovná nejaké správanie pri konkrétnom experimente, robiť z toho priamou analógiou nejaký záver pre konkrétnu aplikáciu je na hlavu padnuté
je to len nejaké vodítko, čo je ASI vhodnejšie a čo ASI nie, ale pri inom zaťažení, inej rýchlosti ohrevu, inom tvare vzorky (objempvé vzorky = teplotný gradient) a pod. sa môže správanie toho istého kompozitu výrazne líšiť...
v závere proste môžete vyselektovať povedzme 5-10 "candidate" kompozícií, ale z každej musíte urobiť ráf a urobiť si svoje skúšky v podmienkach pripomínajúcich reálne nasadenie
19.02.2018 - 17:04:56
00
tulenik
1. Vytrhol si zo skratky HDT iba to D, takže ešte raz. Toto je údaj uvádzaný pri každom epoxide a vyjadruje teplotu, kedy materiál začína strácať svoje mechanické vlastnosti. Meria sa pomocou DSC prístroja, kde je vzorka umiestnená na podložku a počas ohrievania je do nej vtláčaný hrot. Prístroj vyhodnocuje výsledky na krivke, kde je znázornený priebeh teploty vs. deformácia až po úplné "prelomenie".
Všetky tieto deformácie sa dejú pri zvýšenej teplote - teda pri brzdení, keď dochádza ku treniu. Schválne, skús teda vziať svoje karbónové rajdy, alebo sedlovku, nahrej ju na 150°C a skús zaťažiť. Ak tvrdíš, že sa nič nestane, tak sa nemáš čoho báť.
Dúfam, že s tou depolimerizáciou si len žartoval... takže to nekomentujem.
Bavíme sa o mechanickom zaťažení pri zvýšenej teplote, nad limity, dosiahnuté brzdením na ráfkoch.
2. Tvrdosť a oderu odolnosť sú si blízke, ale to že je materiál tvrdý, neznamená, že je odolný voči abrázii...aj oceľ, či hliník, sú tvrdé, no môžeš ich poškriabať. Veď vezmi brúsny papier a prejdi po ráfiku. Podľa teba by mal odolať, tak veselo do toho...
Oh, firma kde som pracoval vyrábala aj elastoméry (gumy) s vysokou odolnosťou voči abrázii. Využívali sa hlavne vzlievarenskom priemysle, či pri montážnych prípravkoch vo výrobe plastov.

Ďalej to rozvíjať nebudem, lebo zrovnávať sklo s drôtom a uhlíkové vlákno s epoxidom je, ako porovnávať ríbezle a banán...oboje sú ovocie, ale...


Naposledy upravil AdMich dňa 20.02.2018 - 06:11:45, celkovo upravené 1 krát.

19.02.2018 - 20:36:42
04
Ja sa tomu vášmu doťahovaniu síce <> rozumiem , len mi prosim uveďte štatisticky významne , koľkým jazdcom v propelotone sa “ deformoval “ rafik v dlhých a prudkých zjazdoch napr. na takom TdF, Vuelte... bo ak vydržal im , tak mám hlboko v ... čo by sa hypoteticky malo s ním diať , v zjazde z Pezinskej baby :)
19.02.2018 - 20:48:19
01
Zatiaľ chvála Bohu nikomu...no opotrebovaný ráfik + následné prehriatie a budeš mať výjazd so sanitkou...
Ja som chcel len uviesť na pravú mieru, ako kompozity fungujú a s čím sa počíta. Za tých 12rokov v tomto biznise som spoznal viacero výrobcov bicyklov a ich súčasti a argument, ktorý som uviedol ku kotúčovým brzdám, mám od nich.
(Time, Look, Mavic, Spinergy...)


Naposledy upravil AdMich dňa 19.02.2018 - 21:16:13, celkovo upravené 1 krát.

19.02.2018 - 21:06:58
01
paradoxne taký hobbík brzdí ovela viac ako profík a hlavne nesprávne, drží kludne aj celý zjazd brzdy div že sa ráfik nečervená :D ale tak kto brzdí prehráva (prerába?) :D
19.02.2018 - 21:07:33
01
a k tomu ako často mení kolesá profík a ako často hobík :)
19.02.2018 - 21:23:00
00
treba prejst na kotuce :-)
19.02.2018 - 21:30:00
04
zda sa ze na Omloop Het Nieuwsblad budu radi ak budu startovat pri teplote nad 0 stupnov. bude veselo...
20.02.2018 - 15:30:00
00
Dumoulin nejak pochudol...asi ladi vahu na grand tour. No okrem toho grcam z tej kombinezy :-D

Prílohy:

FB_IMG_15191476803380706.jpg
FB_IMG_15191476803380706.jpg 119.83 KiB thumb_up0thumb_down

20.02.2018 - 18:29:45
00
mozno sa to dalo aj lepsie nafotit....
20.02.2018 - 18:37:18
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up