desertfremen, lak som kupil v predajni Color Centrum na namesti Biely kriz v Raci, tento lak mi tam namiesal predajca do spreju - ide o kvalitnejsi lak ako sa bezne predava uz plneny inde. 1 Sprej stal okolo 10 - 15 eur - nespomeniem si presne. Ale stacil na viacnasobne nastriekanie celeho ramu. pozor vsak od naplnenia ho musis spotrebovat do 3 dni, potom stuhne.
23.04.2018 - 12:16:05
00
Dobrý, som tu nový a potreboval by som trocha poradiť. K starému Favoritu, čo som mal (používaný rekreačne, momentálne som na ňom začal chodiť do roboty) som zdedil som ďalší Favorit (20 rokov nejazdený, celý od prachu, namiesto vazeliny brúsna pasta). Jeden si chcem nechať, ďalší pôjde na predaj. Prvá otázka je vhodná veľkosť rámu pre mňa, mám 185cm, dĺžka nohy je 86cm. Jeden rám má dĺžku sedlovej tyče os-os cca 52cm (po koniec trúbky 54cm), druhý cca 56-57cm (koniec trúbky 58cm) (pozeral som nejaké rozmery na nete vhodné pre mňa, ale mám z toho akurát tak guláš + som zistil, že mám zle nastavený posed celý čas, takže...). Čo som pozeral, tak dosť ľudí aj v cca mojej výške má nižší rám ako ja ten väčší, ale sú to všetky tie moderné už. Bike bude používaný prevažne v Bratislave hlavne hrádza max tak 3-4 hodky za deň aj to len cez víkend možno, ak to pomôže, nejaké cyklotúry a podobne neplánujem. Druhý problém sú brzdy. Na tom mojom pôvodnom sú tieto http://bicykly.sweb.cz/bazars/06.JPG, ale mám problém ich nastaviť, keďže nemám nastavovacie skrutky do držiakov a nastavoval som to len tým šróbom na čo je na lanku, ktoré to celé ťahá a aj tak to nejak neviem poriadne nastaviť, proste peklo. Ak by niekto vedel, kde sa dajú zohnať tie štelovacie šróby na brzdy, bol by som vďačný. Na tom druhom sú tieto brzdy https://images.mtbiker.sk/bazar/big/DSC_0432_5633cb2e2591d.jpg. Z hľadiska brzdenia, ktoré sa viac oplatia, resp. ktoré sú lepšie? Problém číslo 3 je stred ako sú pedále, tak na mojom už má svoje najlepšie roky za sebou a začína byť dosť vydratý. Dá sa niekde zohnať ten stred? Či treba stred aj s pedálmi (ak áno, čo by bolo najlepšie)? Nejde mi o to, aby som mal nejaký hippsterský retrobike, ale chcem funkčný bike na ktorý sa dá spoľahnúť. Plánované investície by som videl tak do 100-150€, nerád by som kúpil nejaké šmejdy, ale zase kupovať nejaký set za 600€ sa mi tiež nechce, takže taká zlatá stredná cesta. Viac sa mi nechce do toho vrážať a rád by som pokryl predajom druhého bicykla čo najväčšie náklady. Zatiaľ, čo viem, že isto budem musieť kúpiť, tak omotávky, bowdeny a nové lanká na brzdy a prehadzovačky (to sa snáď do 20€ zatiaľ zmestím). Ak by ste mi vedeli poradiť, bol by som vám veľmi vďačný. Alebo sa mám na to vybodnúť celé a kúpiť si toto https://www.decathlon.sk/p/8377732_cestny-bicykel-triban-100.html#/8-200-s?
05.05.2018 - 01:34:42
00
Ak nemáš priamo výrazný citový vzťah k daným bicyklom typu favorit tak je asi lepšia voľba kúpiť niečo modernejšie hoc aj z bazáru. Alebo aj tu sú napríklad zrenovované favoritky :

https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-cestne/328392/zrepasovany-cestny-mestsky-bajk.html
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-cestne/333547/favortit-so-sadou-sora-3300.html
05.05.2018 - 12:52:57
00
Ja som v tomto manuálne zručný, nemám problém si sám zrenovovať bike, od bežnej údržby po lakovanie, len v sa nevyznám v komponentoch, predsa len to sú už 30+ ročné rámy a nie všetky moderné veci mi tam musia pasovať. Ako som písal, nerád by som vyhadzoval veľké peniaze za niečo, čo mi nakoniec nebude pasovať na rám. Jeden bike zrenovujem čisto z origo dielov, reálne im nič nieje a sú v dobrom stave a ten pôjde na predaj, druhý si chcem nechať pre seba, na tom čo som dostal už je Shimano prehadzovačka aj prešmykač, ktoré by som rád si nechal. Problém mám len s tou veľkosťou rámu, čo bude pre mňa vhodnejšie a ktoré brzdy sú lepšie (tým že nemám tie štelovacie skutky, tak je to dosť náročné to naštelovať), a čo by som chcel, tak nový stred. Len pri ňom neviem, či sa dá vôbec ešte zohnať a aký typ, resp. či treba nový set aj s pedálmi. V inak som so starým Favoritom spokojný, nemám dôvod ho meniť, dizajn sa mi páči.
05.05.2018 - 13:59:15
00
Rám si nechaj väčší. Stred kúp zapuzdreny klinkový + dva klinky + kľúč na stredovu maticu. Stelovacie skrutky ti netreba ak si zručný, ale dajú sa kúpiť.
05.05.2018 - 14:29:34
00
Jano1987 ak vydrzis 2-3 tyzdne predam ti za lacno novy - mesiac jazdeny zapuzdreny klinkovy stred aj s klucom. V BA
05.05.2018 - 14:48:18
00
Misko_hrasko ďakujem, tie 2-3 týždne mi to v pohode počká
05.05.2018 - 15:29:36
00
Jano1987 nechaj si väčší rám, stred daj zapúzdrený, ak máš klinok tak niečo takéto
https://www.cshop.sk/osa-stred-klinkova-zapouzdrena/
Tie favorit special sú dobré brzdy len sa ťažko nastavia, ale určite by som kúpil nové nastavovacie skrutky a podobné veci
https://www.cshop.sk/nahradne-diely/
07.05.2018 - 08:05:06
00
ďakujem páni za rady, veľmi ste mi pomohli. Som ani netušil, že takéto veci sa ešte vyrábajú a predávajú. misko_hrasko ďakujem za ponuku, ale keď ten nový stred stojí do 10€ tak popravde čakať 2-3 týždne sa mi veľmi nechce, ale ďakujem za ochotu.
07.05.2018 - 10:32:54
01
ja som tu kliknovu os objednaval odtialto:
http://www.dvekolesa.sk/mestske_retro_cyklo_diely/stredove_zlozenia/stredove-zlozenie%2068-136-Kl-BSA-Fe-cierne-eska-favorit
rovnako tam maju aj kluc nan:
http://www.dvekolesa.sk/kluc-stahovaci-na-misky-stredoveho-zlozenia-stvorhran-kovys
maju tam aj klinky. Avsak mne sa klinok po 200km opotreboval..strhol sami zavit na matici a uz mi to nejde dole..takze ma to celkom vytocilo
07.05.2018 - 11:19:00
00
Ja mám ešte klasické s klinami. Závit sa mi zatiaľ nikdy nestrhol, iba na starých klinoch keď som doťahoval a utrhol som ho. Ja osobne som pod maticu ešte zvykol dávať perovaciu podložku okrem tej origo. Nové kliny som u nás v takom malom obchode kupoval za 50 centov kus... A nebol s nimi nikdy problém, ale je pravda, že ja zase nejaký extra cyklista nie som, ale mojich 107kg už sa dokáže oprieť poriadne o pedál. Tak možno ste mali len smolu na klin. Ak si môžem kúpiť ten stred v BA, je to pre mňa jednoduchšie aj kvôli prípadnej reklamácii, keby náhodou bol nejaký problém. Sadnem do BUS, auta a odnesiem.


Naposledy upravil Jano1987 dňa 07.05.2018 - 11:31:11, celkovo upravené 1 krát.

07.05.2018 - 11:28:09
00
Misko-hrasko, ten klinok treba natĺcť kladivom a potom maticu jemne pritiahnuť.
07.05.2018 - 11:30:48
00
je to mozne ze som to dobre nezmontoval..ale ako som ho dotahoval som strhol zavit a neviem to dat dole, iba sa mi to pretaca dookola. ja mam kil len nieco malo cez 80 a jazdim to vacsinou po rovine..nevadi vyriesim to nejako
07.05.2018 - 11:33:16
00
Ak máme pilku na žezlo, tak skúste odpíliť medzi maticou a klukou, alebo to zoberte karboškou. Na čo si treba dať pozor, tak kliny sú myslím 2 typy, a je medzi nimi menší rozdiel. V zásade platí, že klin by mal hladko prejsť až na druhú stranu bez toho, aby ho bolo nutné natĺkať silou tak, aby ste pohodlne vedeli nasadiť maticu.Mali bybste to dokazať len pomocou zatlačením palcom. Pokiaľ to nejde, treba troška pohybať klukou a oskou aby si sadli. Ak to ani tak nejde, skúste iné kliny. Klin treba natĺcť s citom, tak isto aj s citom dotiahnuť maticu. Raz to budete tak či tak rozoberať znova.
07.05.2018 - 11:57:00
00
Aj ja najprv nasadim klin prstami a maticu tiež len prstami aby som sa uistil že je na svojom mieste. Potom si podlozim väčšie 🔨 zospodu a menším 🔨 bucham po klinku dosť silno. Nakoniec dotiahnem maticu s citom tak asi 5Nm.
07.05.2018 - 12:19:32
00
keyboard_arrow_up