Kristína: titán sa pod kotúčovkami "krúti ako rozvarené cestoviny"? (tým si ma pobavila, dobré prirovnanie.) Ja mám ocelovú vidlu na graveli, a nemám pocit že by sa pod kotúčovou brzdou "krútila". Inak oceľový rám je perfektná vec na "pocit" z jazdy čo sa týka pohodlia. Duralový rám sa síce menej "krúti" ale zase práve tá tuhosť je nepohodlná čo sa týka komfortu z jazdy. Oceľ pekne pruží.
Som zachytil v diskusii že Kellys SOOT sa už nedá zohnať. (????????). Nežijeme v trhovej ekonomike? Som myslel že socík je už za nami ked sa stáli rady na favorit, a čakal si aj mesiace.
to je len o rozmaznanej riti kto pamätá old school MTB toho to tak neprekvapí, je to iné jazdenie ale keď človek chce a vie dá všetko.. ja som minule so svojou CX (32ky plášte + cantilever brzdy) bol zo Zošky cez Skalnatú na Babu a úplne si to užíval..
"Zaznel tu komentar, ze gravel je taky kockopes. Neviem si moc dobre predstavit, to jazdenie gravelom po terene, asi to moc pohodlne nebude."
Ak máš 40 mm plášte tak je to v pohode na nespevnené lesné a poľné cesty, šotolinu, štrkové cesty. Na väčších nerovnostiach znížiť rýchlosť. Prejde to aj cez väčšie korene stromov na lesných cestách. Samozrejme ak znížiš rýchlosť na miminum. Všetko je o rýchlosti, nemôžeš cez koreň stromu preletieť ako keď máš horský bike s odpruženou vidlou.
A nieje to do ťažkého terénu, ale koľko % jazdíš ťažký terén? Ja ťažký terén nejazdím vôbec, takže horský bike vôbec nepotrebujem ani ho nemám, a mám iba gravel.
Takže ak máš pasiu z rýchlej adrenalínovej športovej jazdy v teréne cez korene stromov na lesnej ceste a skaly trčiace z lesnej cesty tak si gravel nekupuj - na to je horský bike.
Ale ak ti viac záleží mať o poznanie ľahší a univerzálnejší bicykel a nevadí ti že na náročnejších úsekoch musíš spomaliť a vychutnávaš si jazdu skôr ako turista + jazdíš aj na asfalte, tak predaj horský a kúp gravel. Neolutuješ.
Je cena cca 950 € za Cube Nuroad z DE dobry kauf ? je to komplet na Tiagre s TRP Spyre a pevnych oskach. Soot som nestihol, tak hladam v inych znackach. Nema niekto tie zaplety od Cube - CUBE RA 0.8 CX, ci to je na priemysloch a aka je cca vaha ?
Podľa mňa áno. Kúpil som ho v BB za podobnú cenu a som spokojný, pretože podobný pomer cena/výkon je myslím len u vypredaných Soot-ov. Nie som gramár a gravel som kupoval hlavne pre zábavu, nie pre výkony. A môžem to doporučiť všetkým čo nevidia využitie svojich MTB (akot o bolo u mňa) - takto získate univerzál.
@Nuroad - Tiagra radí ako hodinky(porovnávam s Ultegoru z cesťáku), jedinú výtku mám k mech. kotúčom - čakal som od nich viac. Vzhľadom k tomu že bike je hlavne do terénu - určite odporúčam kotúče, ale tieto mech. sú pocitovo menej účinné ako Ultegry na ceste. Aj tak som ale spoko - cena/výkon/hravosť/zážitky. Berte to!
Konecne sa mi podarilo prevetrat Silex. Ako biker, ktory v dospelosti nikdy nesiel na cestaku, musim povedat, ze je to parada, je to nieco uplne ine ako MTB. Nie je to ziadna ultralahka chutovka, skor mohutnejsi pracovny kon, ale dobre osadeny a je to presne to, co som hladal. Na vyjazdy cestou necestou, rodinne vylety (hlavne tahanie mojich 2 bab vo voziku), kratky svih po hradzi, zimny bike, mozno aj do prace, bude idealny. Budeme kamosi.
Geometria je super, podobna mojmu HT. Vysoka hlava,napriek povodnym obavam nie je ziadny problem, no pravdepodobne prehodim 1, mozno 2 podlozky, posed je zatial narychlo nastaveny. Co sa tyka 1x11, uplna spokojnost, radi krasne, bezi ticho, rozsah staci. Mechanicke brzdy prijemne prekvapili, aj ked potrebuju este zabehnut. Cakal som, ze budu daleko horsie.
Informacia pre modnu policiu: Kosik som slohol manzelke, zatial sa neviem rozhodnut ake tam dam.
Obrovska vdaka Turbi za ochotu a perfektny pristup! . Z obchodov, co dealuju Meridu sa mi ozvali len dvaja, a len Turbi bol ochotny poradit co sa tyka dostupnosti, spravnej velkosti a nezavazne naskladnit bike na vyskusanie. Za mna mozem len odporucat.
Ani Grade nema pevne osky, ak to teda na 2018 nezmenili ale ak dobre vidim, na obrazku nema. Vyhoda je lepsia tuhost, no je otazne kolko ludi to realne pociti. Na Htku mam QR predu a sice to obcas citim pri prudkom brzdeni, nemam pocit, ze je to tak zle, aby som musel vymenit za vidlu aj koleso s pevnou oskou. A na gravelbiku to podla mna bude este menej evidentne, aj ked zalezi ako jazdis.
CAADX je sice CX bike, ale geometriu ma dost podobnu Gradu, s malymi rozdielmi. Ma krasny ram, no mechanicke brzdy a vyssiu cenu. Pre mna je minus stredove zlozenie BB30. Lisuje sa do ramu a hlinikove Canondale su povestne pukanim v BB. Kym grade ma klasicke zavitove zlozenie. No musim povedat, ze na hlinikovom HT mam presfit a zatial som to cistil len 2x kvoli pukaniu (za 3 roky), tazke az taka tragedia to nie je.
Inak obe znacky vlastni jedna firma, okrem dizajnu a napisu na rame, su velmi podobne, len s malymi rozdielmi. Kvalitou su rovnake, takze zle nepochodis s ani jednym.
@jerrynno19 ak chceš Meridu, tak skôr Silex, to je gravel, Kristína Ti dala dobrú inšpiráciu, Pinnacle, Norco, myslím si že sú slušne vyzerajúce bicykle a je tam toho aj viac na stránke v iných cenových hladinách. Bude to Tvoj bicykel a v prvom rade sa Ti musí páčiť a sadnúť, musíš sa s ním stotožniť. To čo tu bolo prezentovaná je všetko použiteľné, ide o to koľko chceš do toho investovať.
Cital som o tom Silexe, ale to nie je to, co hladam...ja som povodne chcel cestak, ale kedze jazdim vacsinou hradzu okolo Dunaja, sem-tam nejake to pole sa dostat k Dunaju, a tiez vyuzitie chcem celorocne, tak potom hladam asi cyklokros. V prvom rade chcem identifikovat, aky bike je na to vhodny, ake ma specifikacie, a v dalsom skusat, ci mi sadne. Preto sa tu pytam aj na postrehy ludi, ktori maju odjazdene/odskusane. Jazdim pre radost, pre rychlost, ale zas nie som "ortodoxny" cyklista .
Ja som šiel do Authora RONIN a úplná spokojnosť. (1130 Eur), je to ikonický bike, veľmi pohodlný, presne podla môjho gusta, používam ho denne. Nechanické dvojpiestikové kotúčovky úplne super, jemne sa dá brzdný účinok dávkovať, páky idú úplne ľahko..ak to stlačíš naplno tak ver že preletíš cez riaditká, takže silné sú dosť. Hydry som nechcel ani zadarmo, nahovno sa to šteluje, odvzdušnuje, a servisuje oproti jednoduchym mechanikam. To nieje motorka ani auto s hmotnosťou jednu tonu že byt to by to potrebovalo hydraulické brzdy, to je bicykel.
Inak keď sme už pri tých brzdách tak klasické čelusťové brzdy na cestnom bicykli sú tiež úplne postačujúce (nemám problém ich stlačiť tak že preletím cez riaditká alebo zaflekujem) a stále majú menšiu hmotnosť ako kotúčovky, v tomto segmente sú kotúčovky len "moda" alebo marketingový ťah. Na gravel sa už kotúčovky hodia viac, to je pravda, za mokra a v zime brzdia dobre.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Gravel,cestak,HT...
Zaznel tu komentar, ze gravel je taky kockopes. Neviem si moc dobre predstavit, to jazdenie gravelom po terene, asi to moc pohodlne nebude.
Ak máš 40 mm plášte tak je to v pohode na nespevnené lesné a poľné cesty, šotolinu, štrkové cesty. Na väčších nerovnostiach znížiť rýchlosť. Prejde to aj cez väčšie korene stromov na lesných cestách. Samozrejme ak znížiš rýchlosť na miminum. Všetko je o rýchlosti, nemôžeš cez koreň stromu preletieť ako keď máš horský bike s odpruženou vidlou.
A nieje to do ťažkého terénu, ale koľko % jazdíš ťažký terén? Ja ťažký terén nejazdím vôbec, takže horský bike vôbec nepotrebujem ani ho nemám, a mám iba gravel.
Takže ak máš pasiu z rýchlej adrenalínovej športovej jazdy v teréne cez korene stromov na lesnej ceste a skaly trčiace z lesnej cesty tak si gravel nekupuj - na to je horský bike.
Ale ak ti viac záleží mať o poznanie ľahší a univerzálnejší bicykel a nevadí ti že na náročnejších úsekoch musíš spomaliť a vychutnávaš si jazdu skôr ako turista + jazdíš aj na asfalte, tak predaj horský a kúp gravel. Neolutuješ.
Podľa mňa áno. Kúpil som ho v BB za podobnú cenu a som spokojný, pretože podobný pomer cena/výkon je myslím len u vypredaných Soot-ov. Nie som gramár a gravel som kupoval hlavne pre zábavu, nie pre výkony. A môžem to doporučiť všetkým čo nevidia využitie svojich MTB (akot o bolo u mňa) - takto získate univerzál.
@Nuroad - Tiagra radí ako hodinky(porovnávam s Ultegoru z cesťáku), jedinú výtku mám k mech. kotúčom - čakal som od nich viac. Vzhľadom k tomu že bike je hlavne do terénu - určite odporúčam kotúče, ale tieto mech. sú pocitovo menej účinné ako Ultegry na ceste. Aj tak som ale spoko - cena/výkon/hravosť/zážitky. Berte to!
Geometria je super, podobna mojmu HT. Vysoka hlava,napriek povodnym obavam nie je ziadny problem, no pravdepodobne prehodim 1, mozno 2 podlozky, posed je zatial narychlo nastaveny. Co sa tyka 1x11, uplna spokojnost, radi krasne, bezi ticho, rozsah staci. Mechanicke brzdy prijemne prekvapili, aj ked potrebuju este zabehnut. Cakal som, ze budu daleko horsie.
Informacia pre modnu policiu: Kosik som slohol manzelke, zatial sa neviem rozhodnut ake tam dam.
Obrovska vdaka Turbi za ochotu a perfektny pristup!
chcel by som sa informovat na vas nazor ohladne tychto 2och bikov:
https://www.evanscycles.com/gt-grade-expert-2018-adventure-road-bike-EV321392
https://www.evanscycles.com/cannondale-caadx-105-2018-cyclocross-bike-EV308156
Dik
CAADX je sice CX bike, ale geometriu ma dost podobnu Gradu, s malymi rozdielmi. Ma krasny ram, no mechanicke brzdy a vyssiu cenu. Pre mna je minus stredove zlozenie BB30. Lisuje sa do ramu a hlinikove Canondale su povestne pukanim v BB. Kym grade ma klasicke zavitove zlozenie. No musim povedat, ze na hlinikovom HT mam presfit a zatial som to cistil len 2x kvoli pukaniu (za 3 roky), tazke az taka tragedia to nie je.
Inak obe znacky vlastni jedna firma, okrem dizajnu a napisu na rame, su velmi podobne, len s malymi rozdielmi. Kvalitou su rovnake, takze zle nepochodis s ani jednym.
https://www.merida.sk/cestne-bicykle/cyclo-cross-400
https://www.evanscycles.com/pinnacle-arkose-4-2018-adventure-road-bike-EV306247
https://www.evanscycles.com/cube-cross-race-pro-2018-road-bike-EV319200
https://www.evanscycles.com/norco-threshold-a-apex-2018-cyclocross-bike-EV306593
https://www.merida.sk/cestne-bicykle/cyclo-cross-5000
K vyssie spominanym bikom, ja by som na gravel biku chcel pevnu osku, co napr Ten Pinanacle nema. Niekomu to ale vadit nemusi.
Inak keď sme už pri tých brzdách tak klasické čelusťové brzdy na cestnom bicykli sú tiež úplne postačujúce (nemám problém ich stlačiť tak že preletím cez riaditká alebo zaflekujem) a stále majú menšiu hmotnosť ako kotúčovky, v tomto segmente sú kotúčovky len "moda" alebo marketingový ťah. Na gravel sa už kotúčovky hodia viac, to je pravda, za mokra a v zime brzdia dobre.