Ahoj, kupil som carbonove riaditka z wish.com (čína). Chcem sa spytať či mi viete poradit nejake zatazove testy ktore by som mohol skusit na riaditkach. Hrubka steny rurky mi pride velmi tenka a nechcel by som to zlomit pri nejakom downhille..(moj bajk Cube LTD) Vie niekto ake maximalne sily posobia na riaditka? Su tie narazy vacsie ako samotna hmotnost jazdca? Skusal som sa nanich zavazit celou vahou.. Staci takyto test? Dakujem

Prílohy:

20180721_181844.jpg
20180721_181844.jpg 731.99 KiB thumb_up0thumb_down

21.07.2018 - 18:19:28
00
ahoj nemusis vymazavat svoj profil po tom vsetkom co sa tu rozputa. ale teda zaklad aby si sa nemusel pytat taketo otazky je nakupit napr v EU kde taketo vyrobky presli testami a su nejao certifikovane a ty uz potom nemusis skusat nic. a odpoved na tvoju otazku je ze nepoznam take testy na ake sa pytas. riaditka budu zatazovane dynamicky a mozno ti neprasknu hned na prvej jazde ani na druhej mozno po pol roku a mozno vobec.
21.07.2018 - 18:25:50
02
Vdaka za rychlu odpoved. Svoj profil nemam a nebudem mat dovod preco mazat. Ci akoze pytam sa nejaku blbost a mam cakat na hejty? :D
21.07.2018 - 18:29:40
00
pohoda, staci do nich zacementovat roxor
21.07.2018 - 18:30:14
04
Akoze jednu vec nepochopim...
Ak to niekto mysli trosku vazne aj smerom nadol,ako moze kupovat fake veci ako su rajdy,alepo predstavec.Ved tam ide o zivot ak to rupne.A Ty tu este downhill spominas :facepalm:
21.07.2018 - 22:28:12
06
Zavesiť sa celou svojou váhou nestačí. Fyzika základná škola, hmotnosť vynasob rýchlosťou.
Takže na test potrebuješ buď predĺžiť páku, alebo zvýšiť silu (hmotnosť).
22.07.2018 - 07:23:11
00
Kaper napísal:
A Ty tu este downhill spominas :facepalm:


na Cube LTD to bude len taky "zvaznicovy downhill"
22.07.2018 - 08:49:29
02
Tirov. Vdaka za odpoved, konecne niekto kto sa vyjadril k fyzikalnym silam. Dakujem :). Ale ono to take jednoduche ako zakladna skola asi nebude.. To by si musel jazdit na jednokolke a sediet na riaditkach aby to bolo ako pises. Tu sa vaha rozklada aj do zadneho kolesa predsa! Bolo by zaujimave vediet kolko hmotnosti sa prenasa na riaditka ale dotoho vstupuje asi vela premennych, ako konstrukcia bajku, momentalny uhol-sklon bajku dolu kopcom, vaha jazdca, ci je jazdec viac oprety rukami o rajdy alebo jendoducho viac stoji na pedaloch atd..
22.07.2018 - 09:07:01
00
Mám len maturitu, takže si to zjednošíme, ok? Najväčšia sila pôsobí na rajdy v momente priameho nárazu do stromu (múru). Vtedy je celá tvoja váha len na rajdoch. A to je hmotnosť krát rýchlosť. Vlastne ti ide len o to, zistiť či sa nezlomia počas nejakého nečakaného nárazu o ležiaci strom, skalu...
22.07.2018 - 10:00:57
00
K tomu len toľko: Hranica ľudskej blbosti niektorých jedincom presahuje hranice nekonečnosti vesmíru.
22.07.2018 - 20:12:11
02
Mas pravdu. A myslel si koho, ci aj seba?
22.07.2018 - 20:15:53
02
Zo styroch karbonovych riaditok mam dvoje neznackove. Zatial bez problemov. A verim, ze vydrzia. Takze je len otazkou stastia, ako sa zachovaju pri naraze. A v tom pripade moze byt niekedy lepsie, ked sa zlomia ako sa na ne napichnut.
23.07.2018 - 22:23:09
00
Zlomit sa da vsetko,aj tie najdrahsie originalne komponenty. Na test by si potreboval cyklicky opakovane maximalne zatazenie na koncoch riaditok,upnutych v strede predstavcom. Neviem si predstavit nieco take v domacich podmienkach, kedze napriklad ramy sa testuju desiatkami az stovkami tisicov cyklov do ich poskodenia.
24.07.2018 - 21:17:44
03
Nie som proti kupovaniu tovau z Ciny ale je tu jeden podstatny rozdiel oproti EU. V EU mame rozne normy a certifikaty a vyrobky, ktore sa legalne predavaju, ich musia splnat. Okrem toho vacsina znaciek si nedovoli poslat na trh nekvalitny vyrobok a podrobuje ich testom, ktore v domacich podmienkach nespravis (ako pise bikeanddive)
Cinania (aj Taiwanci) vedia robit kvalitne produkty ale tie vacsinou nenajdes na cinskych weboch typu wish.com, ten je plny lacnych napodobnenyn, otaznej kvality. Pri vyrobkoch kupenych z podobnych stranok, nevies o vyrobcovi nic, v podstate kupujes macku vo vreci. A pri karbone nevies, aky material a kolko ho pouzili. Pri no name karbonovych komponentoch ci ramoch sa casto sa stava, ze tam vobec karbonova tkanina nie je, resp len vrchna vrstva a zvysok je zivica ci plastovy kompozit. Pri kosiku to nevadi, ale pri riaditkach ci sedlovke treba byt opatrny, pretoze ak praskne pocas jazdy, moze to dopadnut velmi zle. Ak ti zrazu prdne jedna strana v zjazde, tak v lepsom pripade sa dochrames o zem, v horsom sa stocia rajdy a napichnes sa na ten zvysok.
Mozno najdes nejaku skusobnu, ktora by to bola ochotna otestovat, lenze jednak by to bolo dost drahe (aj v stovkach EUR) a zaroven je mozne, ze by sa pri teste mohli poskodit.
Takze za mna je to loteria. Mozno ti na bezne jazdenie vydrzia, mozno nie, je to na tebe.
24.07.2018 - 23:18:37
02
Ja by som to napísal jenoducho tak, keď nemám na kvalitné karbónové rajdy, tak nebudem kupovať nejaký šmejd z Číny a mám o starosť menej, ako sa potom strachovať či vydržia, alebo nie, či prežijem ďalší výjazd. To by ma fakt takéto jazdenie "bavilo". máme to snáď ako koníček a nie ruskú ruletu, dnes to vyšlo, zajtra nemusí...Keď nemám na kvalitný karbón, tak si kúpim aspoň kvalitný hliník ako bolo písané niekde z EU. Šetriť sa dá na doplnkoch, ktorých poškodením ti nejde o život a nie na najdôležitejších komponentoch.
25.07.2018 - 09:27:30
013
keyboard_arrow_up