Fotka z poslednej "demolácie" - zadný náboj v <{}> presnejšie miska sa "zasunula" do tela náboja...
Čo vy na to, ako sa toto stalo? Nejaký extra odpor som pri šliapaní necítil.
geaxy som vozil (este co boli ako geaxy), velmi dobre plaste, moje najoblubenejsie, hlavne Saguaro /lahky, drzal tlak a aj objemny/ , na kamene , sotolinu, asfalt. Vsak Taliansko . Mezcal bol nizky vzorok (teraz je vyssi) a napriek tomu drzal prekvapivo. Inak samozrejme je uplne ine jazdit vo Fatre a okoli, ine tuna v MK. Okrem skokov (kde treba aby aj plast podrzal pri dopade vpredu) tuna lahke XC plaste stacia (okrem blata samozrejme). Ja nie som nejaky zjazdar, ale raz som zobral (nie na XC bajku) Rocket Ron vpredu, Racing ralph vzadu do Velkej Fatry a bolo to len tak,tak. Ardent Race/Ikon uz v pohode (myslene take bezne jazdenie). Avsak uz na vacsie divociny to samozrejme nestaci. Pneumatiky , podobne ako geometria, zdvih, atd. .. je vec preferencii a toho co clovek jazdi. Ked uz pozna co a ako, uz podla vzorku/vahy sa da usudit, ako to pojde. Zbytok je uz skusanie.
Ja len taka filozoficka otazka - ako viete odlisit, ci je nejaky plast pomaly pre jeho vzorku alebo zmes alebo hmotnost?
Valivy odpor je citit na asfalte /da sa lahko v nejakom znamom zjazde vyzistit,), v terene uz je to ine, ale tazky plast citis v nohach. Uplne najviac, ak chces zrychlit v stupani. Avsak , neviem sa vyjadrit k 29er, tam su kolesa velke a tazke same o sebe, takze mozno to az tak necitit Valivy odpor je ale vzdy iny podla typu povrchu. Ano, vittoria su na asfalte rychle, urcite rychlejsie ako maxis, ale na inom povrchu to tak byt nemusi. Tie testy , pokial nejazdis po asfalte, su v terene nepouzitelne. Okrem toho, uplne iny odpor bude mat nabusena guma a ine bude podhustena, pretoze je tu naviac odpor sposobeny deformaciou boku plasta, ktory je pri nabusenom plasti minimalny. V opdstate, ak by si chcel nejako aspon cca testovat, tak potrebujes rovnaky povrch (zmiesany teren) a pouzit bud motor s konstatnym vykonom, alebo aspon powermeter, kde to budes cca udrziavat v nejakych hodnotach. Neni to samozrejme moc presne, ale vypovedaciu hodnotu to moze mat. Skoda, ze powermetre neposuvaju do meracov aj krutiaci moment/otacky (resp. teda nepatral som velmi, ci na to nie je nejaka aplikacia). S tymito infos by sa dalo velmi pekne porovnavat rozdiely v kolesach. Staci najst vhodne stupanie. Ono sa to da aj skrz kadencny merac/pw, ale je to take , neprakticke. V pripade podobnych testov ale netreba zabudnut aj na to, ze niekedy mozu byt rozdiely v pneus (konstrukcia, typ, dezen) kludne aj 0.5cm na priemere, teda pri jednej otacke sa prejde vacsia vzdialenost (extrem je v tomto continental raceking, to je hodne vysoky plast, na 26tke (2.2") mi to spravilo asi 1/2" na priemere, cize mi vyrobil 26.5" koleso).
Rukami (ci nohami) mi presli desiatky roznych plastov za tie roky (ale nie take typy ako Minion) a kedze vacsinu jazdim v MK a teda vela asfaltu, tak na valivy odpor som dost citlivy Tazke plaste zacnu hrat rolu pri dlhsich vyjazdoch, kvoli unave svalov.
edit: este doplnim .. na asfalte/betone/kamenonom povrchu boli geaxy citelne rychlejsie ako schwalbe, avsak, v terene na hline sa mi zdalo, ze su schwalbe uz bbud rovnake, alebo mozno aj rychlejsie. Ale uz je to davno, co som take skusal/vnimal. Holt, starnem, ked uz som dal Miniony, je to zleee
wtb i29..bike mam od oktobra, najazdene nema asi ani 2000km....
Stalo sa mi presne to iste na zadnom rafiku asi po roku a pol jazdenia (cca 3500 km). Popraskalo mi to asi na 5tich miestach. Reklamoval som v ramci 2-rocnej zaruky u predajcu, ktory kontaktoval nasledne WTB. WTB mi poslalo o triedu vyssi rafik WTB KOM Tough. Vymenu som riesil na vlastne naklady (25 eur). Spokojnost..
synovec skusal schody dovtedy, az sa mu nejakym zazrakom uvolnil srob, ktory drzi platnicky zadnej brzdy, ktore mu nasledne vyleteli zo strmena, si hovorim a prednou sa to nedalo aspon trochu pribrzdit? tak zevraj ju mal nejaku makku uz asi tyzden, ze sa s nou nedalo velmi brzdit, skoro som mu vylepil ze takto jazdil ... celny naraz do domu , obe ruky dolamane , co sa da povedat , ze mal stastie
Atrej, sice to bol naraz do leziaceho stromu, ale dopadol som podobne. Fullstop z cca 30kmh. Zapastia si to trochu odniesli, ale inak bez vacsieho zranenia. Ani OTB som nesiel, akosi som to cele udrzal v rukach.
- spravny postreh s tymi dvoma objimkami... nebolo to fakt silno utiahnute..?
- na stranke jasne pisane: nie sú vhodné pre zjazdové a enduro použitie (poto na ake pouzitie - do krcmy?)
- nenasiel som ich hmotnost, kolko vazia..?
- dala by sa odmerat hrubka steny v mieste zlomu ?
- a nepraska len "zly" Aliexpress karbon, praska kazdy- aj znackovy, pretoze karbon je sice pevny ale krehky
- Rasto, zobral by som tie rajdy na suciastky, velakrat rezem a lepim vlastne rajdy... vedel by som vyuzit aj toto torzo
Tak na enduro biku to snad nebolo,tam sa standardne montuju (tovarensky setup na vyssich specifikaciach) o 100 g tazsie rodla napr.celkom pouzivane Renthal fatbar carbon.
- spravny postreh s tymi dvoma objimkami... nebolo to fakt silno utiahnute..?
- na stranke jasne pisane: nie sú vhodné pre zjazdové a enduro použitie (poto na ake pouzitie - do krcmy?)
- nenasiel som ich hmotnost, kolko vazia..?
- dala by sa odmerat hrubka steny v mieste zlomu ?
- a nepraska len "zly" Aliexpress karbon, praska kazdy- aj znackovy, pretoze karbon je sice pevny ale krehky
- Rasto, zobral by som tie rajdy na suciastky, velakrat rezem a lepim vlastne rajdy... vedel by som vyuzit aj toto torzo
- mohlo byt nieco na tom aj s tymi objimkami... Treba vsak povedat pouzival som ich 6 rokov a z toho som obe objimky vela krat povoloval a zatahoval. Nie vzdy som mal poruke momentovy.
- na zjazdove a enduro maju specialny model.
- ano vazia tych 112g ako pise jachmel.
- hrubku steny urcite pozriem a dam vediet. Hned z vyjazdu som odcestoval. Nemal som cas to poriadne pozriet.
- iste ze praska a lame sa vsetko, ako som uz povedal vyzsie, tvrdych padov na tuto stranu bolo naozaj dost.
- tiez ma to napadlo. Kedysi som tiez pracoval hobby s takymito lepidlami a tkaninami.. Uvidim co s nimi. Ja to vsak robit asi nebudem. Nemam na to material..
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Čo vy na to, ako sa toto stalo? Nejaký extra odpor som pri šliapaní necítil.
Valivy odpor je citit na asfalte /da sa lahko v nejakom znamom zjazde vyzistit,), v terene uz je to ine, ale tazky plast citis v nohach. Uplne najviac, ak chces zrychlit v stupani. Avsak , neviem sa vyjadrit k 29er, tam su kolesa velke a tazke same o sebe, takze mozno to az tak necitit
Rukami (ci nohami) mi presli desiatky roznych plastov za tie roky (ale nie take typy ako Minion) a kedze vacsinu jazdim v MK a teda vela asfaltu, tak na valivy odpor som dost citlivy
edit: este doplnim .. na asfalte/betone/kamenonom povrchu boli geaxy citelne rychlejsie ako schwalbe, avsak, v terene na hline sa mi zdalo, ze su schwalbe uz bbud rovnake, alebo mozno aj rychlejsie. Ale uz je to davno, co som take skusal/vnimal. Holt, starnem, ked uz som dal Miniony, je to zleee
Stalo sa mi presne to iste na zadnom rafiku asi po roku a pol jazdenia (cca 3500 km). Popraskalo mi to asi na 5tich miestach. Reklamoval som v ramci 2-rocnej zaruky u predajcu, ktory kontaktoval nasledne WTB. WTB mi poslalo o triedu vyssi rafik WTB KOM Tough. Vymenu som riesil na vlastne naklady (25 eur). Spokojnost..
https://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/rafiky/mtb/29/wtb-kom-tough-i30-29-tcs-rafik-32-dier-cierny.html?gclid=CjwKCAjwi8iXBhBeEiwAKbUofSI2lM3OOf56zMQ_6cyJWPbcbjATRFPGYX-LyJbd8GjYT6KF89oNKBoCxa4QAvD_BwE
ako dobry strejda som mu poskladal novy, sestra trochu zazerala, ale snad sa chalan poucil
- spravny postreh s tymi dvoma objimkami... nebolo to fakt silno utiahnute..?
- na stranke jasne pisane: nie sú vhodné pre zjazdové a enduro použitie (poto na ake pouzitie - do krcmy?)
- nenasiel som ich hmotnost, kolko vazia..?
- dala by sa odmerat hrubka steny v mieste zlomu ?
- a nepraska len "zly" Aliexpress karbon, praska kazdy- aj znackovy, pretoze karbon je sice pevny ale krehky
- Rasto, zobral by som tie rajdy na suciastky, velakrat rezem a lepim vlastne rajdy... vedel by som vyuzit aj toto torzo
- na stranke jasne pisane: nie sú vhodné pre zjazdové a enduro použitie (poto na ake pouzitie - do krcmy?)
- nenasiel som ich hmotnost, kolko vazia..?
- dala by sa odmerat hrubka steny v mieste zlomu ?
- a nepraska len "zly" Aliexpress karbon, praska kazdy- aj znackovy, pretoze karbon je sice pevny ale krehky
- Rasto, zobral by som tie rajdy na suciastky, velakrat rezem a lepim vlastne rajdy... vedel by som vyuzit aj toto torzo
- mohlo byt nieco na tom aj s tymi objimkami... Treba vsak povedat pouzival som ich 6 rokov a z toho som obe objimky vela krat povoloval a zatahoval. Nie vzdy som mal poruke momentovy.
- na zjazdove a enduro maju specialny model.
- ano vazia tych 112g ako pise jachmel.
- hrubku steny urcite pozriem a dam vediet. Hned z vyjazdu som odcestoval. Nemal som cas to poriadne pozriet.
- iste ze praska a lame sa vsetko, ako som uz povedal vyzsie, tvrdych padov na tuto stranu bolo naozaj dost.
- tiez ma to napadlo. Kedysi som tiez pracoval hobby s takymito lepidlami a tkaninami.. Uvidim co s nimi. Ja to vsak robit asi nebudem. Nemam na to material..