Silex je super, ja mam 6000, ale treba ho vyskusat. Ta geometria je fakt je viac MTB ako cestak, ma extremne velku hlavovu trubku. Ja som vsak nadmieru spokojny, velmi mi vyhovuje mat taky vysoky stack.
Inak nema niekto skusenosti s ciernou nezmyvatelnou fixkou na plaste? Resp. konkretny tip na konretnu fixku? Neznasam tie znackove popisi na bokoch plastov a chcel by somt o zatriet fixkou, ale neviem akou, aby sa to urcite po rvom dazdi nezmazalo alebo nezoskrabalo ked prejdem po troche blatka. Vdaka.
martinres Mam Silex 300 a som velmi spokojny. Geo je trochu specificka (v porovnani s typickym cestakom), ale v ramci gravel kategorie je to ok, len ma kratky predstavec a vysoku hlavovku. Merida vravi, ze vychadzali z MTB geo a musim povedat, ze je velmi podobna mojmu 29 HT. Akurat Silex je lahsi a rychlejsi. Podla mna je to idealny cestak/gravel pre bikera. Na nic som si nemusel zvykat, jazdi sa mi paradne. Prijemne prekvapeny som z brzd. Spyre su najlepsie mechaniku na trhu ale obaval som sa, ze oproti hydraulikam to bude bieda ale nie je. Samozreme, ze modulacia nie je taka ako pri hydraulikach, ale inak brzdia dobre a aj silno ak treba.
Oproti povonemu setupu som prehodil par podloziek nad predstavec a nahodil 27.2 sedlovku s offsetom. A este zmenim sedlo, to Meridacke mi nesadne.
Jedine minus je stredove zlozenie. FSA loziska su totalny shit. Zacali chrastit po jednej 7km jazde v lejaku (po hradzi) a to mal bajk najazdenie viac menej len po hradzi v suchu priblizne 40km. Pri jazde to nastastie nepocut. Zatial ich dojazdim, dokym to nebude pocut pocas jazdy a potom vymenim za Shimanacky BB, 105 alebo Ultegru.
Určite choď do toho. (ak ti vyhovuje jednoprevodník).
Plusy:
- Dizajn uplne TOP (Aspon pre mňa), polo-priesvitný lak kde pekne vidíš fareb. štruktúru zvarov.
-Ľahký Oceľový rám z 3x zoslabovaných trubiek REYNOLDS s tepelnou úpravou. (hrúbka steny je miestami iba 0,4 mm)
-Je to bicykel ktorý by si si najradšej zavesil do obývačky ako dekoráciu keď na ňom práve nejazdíš.
-"Pocitovo" je ako keby si išiel na karbóne čo sa týka tlmenia vibrácií a ale ešte o čosi lepšie - oceľový feeling, nemáš pcoit že máš pod sebou "umelú hmotu" ale poctivú oceľ.
Mínusy:
-nestojí málo.
- Je určite náročnejší na údržbu a hrubšie zaobchádzanie ako duralový či karbónový gravel, ak chceš aby ti dlho vydržal taký pekný. Na duralovom*/karbonovom biku mi nevadilo že je na daždi, v zime zasratý od posypovej soli, nevadilo mi ked som ho niekde "oškrel. Ale dávam si sakra bacha aby som RONINA neoškrel a nejazdím ho ked solia tým svinstvom, lebo tam to začne časom hrdzavieť.
JA som išiel do klasického RONINA pretože som chcel dvojplacku vpredu, kedže s druhým setom kolies mi nahrádza aj cestný bike.
Je to neskutocne pohodlne a svizne vozenie. Tie Gravelkingy na pohodli este pridali. Urcite odporucam gravelistom nehonit gramy na karbone, pokial na tom nepretekate je hlina aj ocel total v pohode. Navyse na oceli vam krasne drzia magnetky
ja to tiez nevidim tak hrozne nahanat gramy na graveli - ked chcel lahký tak kup ziletku na cestu - a vacsina z nas tu nerobi profi preteky cyklokorosove . Ride for fun / joy / , ect
Určite choď do toho. (ak ti vyhovuje jednoprevodník).
Plusy:
- Dizajn uplne TOP (Aspon pre mňa), polo-priesvitný lak kde pekne vidíš fareb. štruktúru zvarov.
-Ľahký Oceľový rám z 3x zoslabovaných trubiek REYNOLDS s tepelnou úpravou. (hrúbka steny je miestami iba 0,4 mm)
-Je to bicykel ktorý by si si najradšej zavesil do obývačky ako dekoráciu keď na ňom práve nejazdíš.
-"Pocitovo" je ako keby si išiel na karbóne čo sa týka tlmenia vibrácií a ale ešte o čosi lepšie - oceľový feeling, nemáš pcoit že máš pod sebou "umelú hmotu" ale poctivú oceľ.
Mínusy:
-nestojí málo.
- Je určite náročnejší na údržbu a hrubšie zaobchádzanie ako duralový či karbónový gravel, ak chceš aby ti dlho vydržal taký pekný. Na duralovom*/karbonovom biku mi nevadilo že je na daždi, v zime zasratý od posypovej soli, nevadilo mi ked som ho niekde "oškrel. Ale dávam si sakra bacha aby som RONINA neoškrel a nejazdím ho ked solia tým svinstvom, lebo tam to začne časom hrdzavieť.
JA som išiel do klasického RONINA pretože som chcel dvojplacku vpredu, kedže s druhým setom kolies mi nahrádza aj cestný bike.
ja mam tiez Ronina SL 2018 a som s tym velmi spokojny . najazdene cca 3000 km, vymenena retaz, original pneu Ritchey este chvilku posluzia.
Po dnesnom obvolani predajcov z mojho okolia asi koyuk 2.0 nekupim. Pozornost som upriamil na kellys soot 50 a cube nuroad pro. Stoji priplatok cca 250-300 za kellys oproti cube ? je ta 105 tak "vymakana" opoti tiagre ? ak sa mozem opytat aky je medzi nimi vlastne rozdiel ?
nie som ziadny zavodnik, rocne najazdim tak 2000 - 2500 km v podstate jar - jesen.
na tvoj nájazd si myslím ,že ti stačí aj Tiagra...ja som dve sezony jazdil SORU a bolo to v pohode.
tiez by to bola investicia na par rokov dajme tomu do 10 rokov . decka budu kazdym rokov starsie a samostatnejsie a casu by mohlo byt viac. tym nechcem povedat, ze ta tiagra by nestacila. je to moj prvy takyto bicykel, predtym to bol cross preto ta nerozhodnost...
Pozri keby mám povedať čisto za mňa tak ja som si urobil "gravel" z cesťáku na Sore...veľká spokojnosť to bola, ale nakoľko ma to gravelovanie začalo baviť tak som si doprial poriadny gravel a so sadou 1x11 (podľa mojej predstavy).Všetko je to len o tom koľko si ochotný investovať.Ako som ti písal ,tak funkčne aj tá Tiagra nebude krok vedľa...ale ked to beriem podľa svojich skúseností vždy je lepšie a lacnejšie investovať už pri kúpe,lebo keď ťa začne neskôr trápiť to že chceš vyššiu sadu tak prerábky ťa vyjdu viac peňazí...
Medzi 105 a Tiagrou moc velky rozdiel nie je. 105 je o par sto gramov lahsia, ma o jeden pastorok naviac (11 vs 10 u Tiagry) a je tam jednoduchsia moznost upgradeu na vyssie rady (Ultegra, Dura-ace..) co ako hobbikovi ti nedava velky vyznam. 105 je samozrejme drahsia a teda aj cena pripadnej vymeny opotrebovanych komponentov bude vyssia (ak nechytis dobru zlavu). Na druhu stranu, pokial vela nejazdis, nemusi to byt taky problem. Myslim si, ze by ti v pohode stacila aj Sora, ktora je o uroven nizsie ako Tiagra.
Pokial to vidis ako investiciu na 10 rokov, 105ka moze mat vyznam z toho dovodu, ze ako 11-rychlostna sada, bude mat v buducnosti lahsie dostupne nahradne komponenty ako povedzme 9-10-rychlostne, hoci, dovtedy budu 11-rychlostne dnesne nizsie rady (Tiagra alebo Sora).
Ja som si svoj ocelovy cestak vyskladal na Tiagre tiez. Lebo cena a je o chlp ‘horsia’ nez 105. Kazetka CS-HG500 11-34 vzadu za 23e a 50/34 vpredu a som max spokojny
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
http://sk.author.eu/adventure/gravel-bike/author-ronin-sl-2019-ua42913102
dik...
Inak nema niekto skusenosti s ciernou nezmyvatelnou fixkou na plaste? Resp. konkretny tip na konretnu fixku? Neznasam tie znackove popisi na bokoch plastov a chcel by somt o zatriet fixkou, ale neviem akou, aby sa to urcite po rvom dazdi nezmazalo alebo nezoskrabalo ked prejdem po troche blatka. Vdaka.
Oproti povonemu setupu som prehodil par podloziek nad predstavec a nahodil 27.2 sedlovku s offsetom. A este zmenim sedlo, to Meridacke mi nesadne.
Jedine minus je stredove zlozenie. FSA loziska su totalny shit. Zacali chrastit po jednej 7km jazde v lejaku (po hradzi) a to mal bajk najazdenie viac menej len po hradzi v suchu priblizne 40km. Pri jazde to nastastie nepocut. Zatial ich dojazdim, dokym to nebude pocut pocas jazdy a potom vymenim za Shimanacky BB, 105 alebo Ultegru.
http://sk.author.eu/adventure/gravel-bike/author-ronin-sl-2019-ua42913102
dik...
Určite choď do toho. (ak ti vyhovuje jednoprevodník).
Plusy:
- Dizajn uplne TOP (Aspon pre mňa), polo-priesvitný lak kde pekne vidíš fareb. štruktúru zvarov.
-Ľahký Oceľový rám z 3x zoslabovaných trubiek REYNOLDS s tepelnou úpravou. (hrúbka steny je miestami iba 0,4 mm)
-Je to bicykel ktorý by si si najradšej zavesil do obývačky ako dekoráciu keď na ňom práve nejazdíš.
-"Pocitovo" je ako keby si išiel na karbóne čo sa týka tlmenia vibrácií a ale ešte o čosi lepšie - oceľový feeling, nemáš pcoit že máš pod sebou "umelú hmotu" ale poctivú oceľ.
Mínusy:
-nestojí málo.
- Je určite náročnejší na údržbu a hrubšie zaobchádzanie ako duralový či karbónový gravel, ak chceš aby ti dlho vydržal taký pekný. Na duralovom*/karbonovom biku mi nevadilo že je na daždi, v zime zasratý od posypovej soli, nevadilo mi ked som ho niekde "oškrel. Ale dávam si sakra bacha aby som RONINA neoškrel a nejazdím ho ked solia tým svinstvom, lebo tam to začne časom hrdzavieť.
JA som išiel do klasického RONINA pretože som chcel dvojplacku vpredu, kedže s druhým setom kolies mi nahrádza aj cestný bike.
Steel is Real
Plusy:
- Dizajn uplne TOP (Aspon pre mňa), polo-priesvitný lak kde pekne vidíš fareb. štruktúru zvarov.
-Ľahký Oceľový rám z 3x zoslabovaných trubiek REYNOLDS s tepelnou úpravou. (hrúbka steny je miestami iba 0,4 mm)
-Je to bicykel ktorý by si si najradšej zavesil do obývačky ako dekoráciu keď na ňom práve nejazdíš.
-"Pocitovo" je ako keby si išiel na karbóne čo sa týka tlmenia vibrácií a ale ešte o čosi lepšie - oceľový feeling, nemáš pcoit že máš pod sebou "umelú hmotu" ale poctivú oceľ.
Mínusy:
-nestojí málo.
- Je určite náročnejší na údržbu a hrubšie zaobchádzanie ako duralový či karbónový gravel, ak chceš aby ti dlho vydržal taký pekný. Na duralovom*/karbonovom biku mi nevadilo že je na daždi, v zime zasratý od posypovej soli, nevadilo mi ked som ho niekde "oškrel. Ale dávam si sakra bacha aby som RONINA neoškrel a nejazdím ho ked solia tým svinstvom, lebo tam to začne časom hrdzavieť.
JA som išiel do klasického RONINA pretože som chcel dvojplacku vpredu, kedže s druhým setom kolies mi nahrádza aj cestný bike.
ja mam tiez Ronina SL 2018 a som s tym velmi spokojny . najazdene cca 3000 km, vymenena retaz, original pneu Ritchey este chvilku posluzia.
nie som ziadny zavodnik, rocne najazdim tak 2000 - 2500 km v podstate jar - jesen.
tiez by to bola investicia na par rokov dajme tomu do 10 rokov
Pokial to vidis ako investiciu na 10 rokov, 105ka moze mat vyznam z toho dovodu, ze ako 11-rychlostna sada, bude mat v buducnosti lahsie dostupne nahradne komponenty ako povedzme 9-10-rychlostne, hoci, dovtedy budu 11-rychlostne dnesne nizsie rady (Tiagra alebo Sora).
tiež mám B17, kľudne ignoruj tie podpichovania, určite na ňom nesedeli
a podľa mňa aj dobre vyzerá - koža je koža:)
S pozdravom
Steel is real