Kedze sa tu vela o tom hovori a pneu na akych jazdime je velmi dolezity faktor, zakladam tuto novu temu, ktora tu doteraz este nebola, ako som sa radsej dopredu aj presvedcil cez vyhladavanie. Takze ake galusky, plaste, alebo plastovky pouzivate na treningy a kto chodi na preteky, tak aj na pretekoch?
...A pri rafikoch s vyssim profilom nic nepocitam... chytim dusu, namontujem nadstavec na ventil a podla toho kolko trci dam mensi alebo vacsi..Ak nevies aky kupit, staci prilozit dusu z ventilom zboku do pribliznej polohy kde bude a lahko odmeras/odhadnes kolko este chyba...
Jasne, ani ja a zrejme vobec nikto, ale ved ked ten rafik mal poruke, mohol to tiez takto jednoducho zistit namiesto pisania na forum. Usudil so, ze ho nema a pridal trochu recesie, nech diskusia nestoji .
na cesťák som kúpil plášte continental Ultra Sport 700x28, keďže som chcel niečo širšie, problém však nastal pri ich osádzaní v zadnej stavbe mám na každej strane 3-4mm miesta, čo by ešte stačilo, problém je však s vidlou, kde je medzi dezénom a prednou brzdou medzera možno 1mm, čo je samozrejme málo... nejazdí niekto kombináciu 25mm vpredu a 28 vzadu kvôli pohodliu či je to blbosť a dať radšej 25ky obe?
Kľudne si tak daj 25/28. nič zlé na tom nie je. Reálna šírka Ultra sportu 700x25 je 26,5mm pri vnútornej šírke ráfika 17mm . Toľko som nameral ja na svojích kolesách
@lost ja mam tak, v predu 25 conti GP4000 a vzadu conti Ultrasport 28 (to mám rezervné koleso) a ako píše B-rh-positivo, rozdiel je cca1,5 mm, lebo tie 25 majú tých 26,5- 27 mm a 28 majú cca 28,5 ,ale majú o niečo väčší objem na šírku,ale aj výšku, čiže môžeš sa pohrať s hustením, ten objem ti to dovolí..
Ešte napríklad Conti má set GP Atack+ Force 23/25mm a predtým mali 22/24mm (tie som jazdil) V súčasnosti podľa toho aké sú trendy , podľa mňa budú robiť aj 25/28mm.
tymy zlomkami W by som si nebol tak isty. To mozno u nas co jazdime 30 po hradzi. Uvedom si, ze ti jazdci v baliku idu po rovine casto okolo 45-50 a su schovani v baliku skoro cely zavod (lidri). Tam sa ten pomer strat valivy odpor/aero odpor znacne meni. Domaca uloha: kolko W je potrebne vynalozit na prekonanie valiveho odporu na galdach pri 50km/h? (ak by to bolo 100W+ nedivil by som sa)
Tu sa ale nebavime o absolutnej hodnote, ale o rozdiele medzi nejakou top galuskou a top tubeless plastom, a ten rozdiel bude maximalne v jednotkach wattov.
O absolutnej hodnote sa ale treba bavit. Pretoze pri strate napr 80 alebo 100W uz je z coho "ukrajovat" ak sa pouzije lepsia technologia plasta...
staci si pozriet testy https://www.bikeradar.com/features/10-of-the-best-performance-road-tires-lab-tested/
merali top galusky a prve cestne tubeless plaste (ktore su len v plienkach co sa tyka vyvoja) rozdiely medzi vsetkymi typmi obutia na jedno koleso pri 40 km/h su v rozpati 6W. Pri 60 km/h na 2 kolesa by to bolo 18W. To uz su cisla ktore pociti aj hobik a nehovoriac o tom ked take cisla "setria" na niekolkohodinovom zavode...
V tom teste najlepsie dopadol bezdusak sch. pro one a to je jeden z prvych bezdusakov na cestu medzi rokmi ostrielanymi top galdami.
Ja absolutne suhlasim s tym, ze galusky patria do kosa, o tom mna presviedcat nemusis, takze sme na jednej lodi
Neuvedomil som si vsak, ze zijes v iluzii, ze Jakobsen doteraz jazdil na nejakych shitoch á la Clement LCV (nehovoriach o tom, ze zjavne jazdi na ToC s priemerkou 60km/h, aj ked taky Egan Bernal vyhral minulorocny ToC s priemernou rychlostou 40.629 km/h). Vobec nechapem, preco sa pozeras na najhorsi plast v teste vs najlepsi. Produkty roznych znaciek a este aj z rozneho segmentu. Pravdepodobne to nebude ten druh zmeny, ktory zaziva Jakobsen:) Mal by si zvazovat rozdiel medzi top galdou a top bezdusakom, v idealnom pripade top galda a bezdusak od toho isteho vyrobcu, a z toho vyvodzovat zavery.
Zabavna vec na teste, ktory si nalinkoval je, ze v nom porovnavaju velmi zaujimavu mnozinu produktov. Uz fakt, ze od Continentalu je v teste Continental Grand Prix 4000 S2, co je taka "ludova volba" gumy, vo svete, kde existuju produkty ako Continental Grand Prix TT (Supersonic radsej nespomeniem), mi hovori, ze to chce nejaku lepsiu databazu. Predsalen, GP 4000s2 a Schwalbe Pro One Tubeless su pomaly produkty z ineho segmentu. Podla mna https://www.bicyclerollingresistance.com je velmi dobry zdroj dat. Treba sice vziat do uvahy, ze typek testuje pri rychlosti 28.8 km/h a hmotnosti 40 kg, preto hodnoty su vyrazne nizsie, no nepouziva hladky bubon, a nakolko je jeho databaza relativne velka, dava dobry obraz o tom, ako to vlastne vyzera na trhu s plastami vseobecne. Taky Tom Anhalt extrapoluje vo svojich datach rovno na realnu hmotnost 85kg jazdec+bicykel (http://bikeblather.blogspot.com/2013/02/tire-crr-testing-on-rollers-chartand.html) a v jeho spreadsheete vyjadruje hodnoty aj pre 30/40/50 km/h, tiez super zdroj dat.
Da sa zistit na akych galdach Jakobsen jazdil pocas jeho kariery ak ta to velmi zaujima skus to spravit. Mna to nezaujima. Som si isty, ze toho stihol pojazdit dost. Aj tak nevieme na ake bezdusaky presedlal, kedze je to prototyp. Priame porovnanie tak skoro nehrozi. Preto som nastrelil tento test ktory porovnava topendove galusky z ktorych viacere, div sa svet, jazdia aj profici na Tdf. (to asi dobre vies ak nie pozri napr sem: https://www.bikeradar.com/features/tires-of-the-tour-de-france/) Zrovna aj o tom Clement LCV, ktory tak hanis sa autor clanku, ktory ich jazdil aj na zavodoch vyjadruje celkom pochvalne. Takze tvrdenie proti tvrdeniu... Jazdil si tu gumu vobec alebo len kecas? Jedna vec je lab test a druha spravanie v terene a to tu predovsetkym ide. Ale ak sa vratime este k testu, vyplyva z neho ze aj medzi top galdami co jazdia profici su tie rozdiely na urovni co, 5-10W na 2 kolesa pri 60/kmh? Vysvetli mi teda preco by ten rozdiel nemohol byt este citelnejsi ak porovnavas tieto galdy a tubeless plaste, ktore su technologicky uplne odlisne... No a profici jazdia 60 km/h v baliku s malym odporom vzduchu uplne bezne takze tie rozdiely v obuti citia viac ako ktokolvek iny. Na to nemusia byt ani Bernal a mat 40 priemerku pocas celej tour To skor Bernal tieto veci nemusi riesit kedze je lahky a valivy odpor ma mensi co do absolutnych hodnot. Skratka nepaci sa mi tento skepticizmus ked to nemas cim podlozit. O gp4000s2 a Schwalbe pro one tubeless mi pisat nemusis jazdil som obe obutia roky takze mam porovnanie a aj na zaklade neho mi to co tu pistete pride ehm ....kecanie
Namerane hodnoty valiveho odporu existujucich plastov/galusiek su dostatocne relevantnym dokazom, v akych hodnotach sa skutocne odpory pohybuju. Rozdiely medzi spickovymi plastami/galuskami su cca. 1W pri 30W celkom. Vzhladom na existujuce technogicke moznosti a realny predpoklad, ze spickovy vyrobcovia maju podobny pristup ku technologiam nie je realne predpokladat, ze novy produkt bude vybocovat z tejto statistiky nameranych hodnot. Takze zlepsenie o 1W pri sucasnej spicke 29W je zlepsenie o 3.4%. Moze to citit? Bez merania wattmetrom na stejnom useku za stejnych podmienok a pri zmene plastov, s ktorymi sa porovnavaju si myslim, ze skor nie. Ale verim tomu, ze on to citil, lebo margetingovi manazeri mu to prikazali (taka je realita, profici robia reklamu znackam, na ktorych jazdia, netreba po priklady chodit daleko...).
Neobuvaj sa do diskutujucich, ze kecaju, uvadzaju nejake fakty, na zaklade ktorych si vytvaraju nazor. Na rozdiel od Teba ...
Vo vyssie uvedenom linku http://bikeblather.blogspot.com/2013/02/tire-crr-testing-on-rollers-chartand.html je za konkretnych podmienok merania cca 30W hodnota za par pre najlepsie plaste (konkretne je tam 29 a 31W medzi prvymi dvoma). Rozdiely medzi najlepsimi su cca 1W pri tomto stratovom vykone. Vztiahol som 1W ku 30W vo vypocte %. Samozrejme pri vyssej rychlosti bude vyssia strata vo W, ale % zmeny, ktore treba "rozpoznat", ostane zachovane. Mozno nie najstastnejsia formulacia z mojej strany, ale snad je to teraz jasne.
na margo bezdusakov, dnes som siel prvy vyjazd na Schwalbe Pro One a musim objektivne povedat ze to naozaj lepsie odvaluje a hlavne je jazda ovela pohodlnejsia. mal som Tufo plastovky, potom len v predu a vzadu Vittoriu Corsu a dnes tieto bezdusaky na DT Swiss R460 rafkoch a naozaj to islo maslovejsie. na to ze som bol od rana na nohach a boli sme na kopci opekat som bol uz dost unaveny podvecer, no aj napriek tomu mi tie plaste pomohli sa citit na biku silnejsi za mna bezduse na cestak velky palec hore
Hack3r, je to uz davno ale mal som tusim podobne pocity ako popisujes po prechone na Pro one TL po rokoch jazdenia na galdach. Hned na 1. vyjazde s TL popadalo aj vela PR hlavne v zjazdoch kde som predtym siel hadam 200-krat. ale menil som vtedy aj ine veci takze nedovolim si to pripisovat TL plastom Ked teraz pozeram tu databazu bicyclerollingresistance.com co postoval Rachela tak s novymi Contikmi GP5000TL by sa pri tlaku 5.5 bar (ja Pro one TL davam na 5 bar) a rychlosti 28km/h malo dat usetrit dalsich 6W co su u mna 2-3 mesiace treningu. Asi ich vyskusam ked sa zoderu lastovicky. S nim som inak po 14k km nadmieru spokojny co sa tyka jazdnych vlastnosti a mal som len 2 defekty co nezalepil tmel - prierazy zboku plasta -> chyba jazdca a experimentovanie s nizkymi tlakmi. Inak vsetky defekty, a bolo ich fak pozehnane, zalepil tmel.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Jasne, ani ja a zrejme vobec nikto, ale ved ked ten rafik mal poruke, mohol to tiez takto jednoducho zistit namiesto pisania na forum. Usudil so, ze ho nema a pridal trochu recesie, nech diskusia nestoji
hehe
staci si pozriet testy https://www.bikeradar.com/features/10-of-the-best-performance-road-tires-lab-tested/
merali top galusky a prve cestne tubeless plaste (ktore su len v plienkach co sa tyka vyvoja) rozdiely medzi vsetkymi typmi obutia na jedno koleso pri 40 km/h su v rozpati 6W. Pri 60 km/h na 2 kolesa by to bolo 18W. To uz su cisla ktore pociti aj hobik a nehovoriac o tom ked take cisla "setria" na niekolkohodinovom zavode...
V tom teste najlepsie dopadol bezdusak sch. pro one a to je jeden z prvych bezdusakov na cestu medzi rokmi ostrielanymi top galdami.
Neuvedomil som si vsak, ze zijes v iluzii, ze Jakobsen doteraz jazdil na nejakych shitoch á la Clement LCV (nehovoriach o tom, ze zjavne jazdi na ToC s priemerkou 60km/h, aj ked taky Egan Bernal vyhral minulorocny ToC s priemernou rychlostou 40.629 km/h). Vobec nechapem, preco sa pozeras na najhorsi plast v teste vs najlepsi. Produkty roznych znaciek a este aj z rozneho segmentu. Pravdepodobne to nebude ten druh zmeny, ktory zaziva Jakobsen:) Mal by si zvazovat rozdiel medzi top galdou a top bezdusakom, v idealnom pripade top galda a bezdusak od toho isteho vyrobcu, a z toho vyvodzovat zavery.
Zabavna vec na teste, ktory si nalinkoval je, ze v nom porovnavaju velmi zaujimavu mnozinu produktov. Uz fakt, ze od Continentalu je v teste Continental Grand Prix 4000 S2, co je taka "ludova volba" gumy, vo svete, kde existuju produkty ako Continental Grand Prix TT (Supersonic radsej nespomeniem), mi hovori, ze to chce nejaku lepsiu databazu. Predsalen, GP 4000s2 a Schwalbe Pro One Tubeless su pomaly produkty z ineho segmentu. Podla mna https://www.bicyclerollingresistance.com je velmi dobry zdroj dat. Treba sice vziat do uvahy, ze typek testuje pri rychlosti 28.8 km/h a hmotnosti 40 kg, preto hodnoty su vyrazne nizsie, no nepouziva hladky bubon, a nakolko je jeho databaza relativne velka, dava dobry obraz o tom, ako to vlastne vyzera na trhu s plastami vseobecne. Taky Tom Anhalt extrapoluje vo svojich datach rovno na realnu hmotnost 85kg jazdec+bicykel (http://bikeblather.blogspot.com/2013/02/tire-crr-testing-on-rollers-chartand.html) a v jeho spreadsheete vyjadruje hodnoty aj pre 30/40/50 km/h, tiez super zdroj dat.
Neobuvaj sa do diskutujucich, ze kecaju, uvadzaju nejake fakty, na zaklade ktorych si vytvaraju nazor. Na rozdiel od Teba ...