Shimano STEPS E8000 je z tejto trojice najmladsi motor, na trhu od 2017, rozne verzie BOSCH a YAMAHA boli niekolko rokov skor. este by som sem zaradil BROSE, donedavna motor s najvacsim krutiacim momentom, pouzivaju ho znacky ako Specialized, Bulls, Rotwild, Fantic
04.05.2019 - 07:24:32
01
Bosch je na čele z hľadiska histórie a trochu mainstreemu, potom Yamaha z hľadiska početnej masovosti hlavne pri značke Haibike... Shimano malo v roku 2018 problém s dodaním motorov (tuším, že sa im potopila loď s kompletnou dodávkou pre Európu)... Výrazne sa dopredu tlačí Bafang... BTW, tých 90 Nm, čo udáva Brose nie je trvalo udržateľných, je to len peak moment... Ale jednoznačne sú to zas najtichšie motory...
04.05.2019 - 08:42:25
02
Vdaka za krátke recenzie.Ja len aby som bol aspon čiastočne v obraze.Ja som zo Shimanom zatial spokojný až na pár vychytáviek,ale ináš ok.Nad tým Bafangom uvažujem pre manželku.Je lacnejší a nejaký kros by sa jej hodil.No ešte neviem čo zatial.Nič drahé,len aby vydržal niečo.Ona moc cyklistkou nieje.
04.05.2019 - 09:27:48
00
Vyšel casopis elektrokola a je tam zrovna pěkně srovnání všech motorů. Koukni na stánky, snad se prodává na Slovensku.
04.05.2019 - 11:27:45
00
Vyšel casopis elektrokola a je tam zrovna pěkně srovnání všech motorů. Koukni na stánky, snad se prodává na Slovensku.


tuto ho mate v pdf, heslo "emtb"
https://uloz.to/!wS4jDWSHMO2X/document-pdf
04.05.2019 - 12:16:49
01
sorcerer napísal:
tuto ho mate v pdf, heslo "emtb"
https://uloz.to/!wS4jDWSHMO2X/document-pdf

Chce to heslo??? No nic bjednal jsem to poštou....


Naposledy upravil radohanno dňa 04.05.2019 - 12:27:04, celkovo upravené 1 krát.

04.05.2019 - 12:18:39
00
mas ho tam napisane :D
04.05.2019 - 12:23:37
01
sorcerer napísal:
mas ho tam napisane :D

Sorry přehlíd jsem to :-).. Starší čísla jsou taky možné??
04.05.2019 - 12:27:54
00
vsetko je mozne ak mi posles peniaze :D
04.05.2019 - 13:21:18
03
Diky za časák.Potešil ma moc.
04.05.2019 - 13:48:38
01
Přečetl jsem si ten článek a je to vlastně jen překopírované to ,co píše Akumo na svých oficiálních stránkách...Tam jasně upřednostňují Bosch...Ovšem pokud se trochu orientuju v e-kolech, myslím že dnes shimano mocně dohání ztrátu ,z pozdějšího nástupu na trh...Kol s tímto systémem je dnes již velké procento.. Kamarád má Bosch na haibiku enduro a druhý má levný Bafang a HT.. Myslím že každý má něco do sebe..Jeden je levný, druhý má renomé,třetí značku atd... Mohu hovořit za shimano, kde si myslím v čem je pro mě lepší.. Klasický převodník 34-38z. oproti Bosch 16z., Možnost odpojit motor a šlapat za své bez motoru. U bosch táhneš sílu přes motor,pak to řeší čipem na 50km .Prozatím necítím potřebu to nějak řešit.když překročím 25km, jen lehce pocítím větší odpor kola ,jak motor přestane táhnout... Vymakané páčky pro řazení a přepínání motoru.Stejné jako u klasického řazení u běžných kol. Asi nejlepší co jsem viděl. Display a jeho funkce.. Líbí se mi řešení shimana. Minimalistické a promakané.Většina ostatních výrobců to řeší obrovským dispejem a čudlama přes půl řídítek ..Možnost el. řazení Di2 se zobrazením na displeji . Hlučnost je na rozumné úrovni,nijak neruší. Použité klasické kliky . Dopomoc kterou mi motor dává je naprosto dostatečná.. Pomalu ji snižuji.. Nemám motor primárně k tomu ,abych se vozil jako pán,ale abych jakožto starší,obézní a dolámaný biker zase užil kola a netrápil se ..Ale hlavně udělal něco pro sebe...Kolo které jsem vybíral splňuje téměř vše ,co jsem chtěl..Uveze mou váhu,je i celkem pěkné. Má dobrou výbavu,Nikdy nevyužiju tohle enduro na 100%, ale užívám si 100% možnosti a jízdu po okolí...Zajímaly by mě také názory a hodnocení jiných systémů.. Protože jak mi kamarád říkal u jednoho nezůstane... za nějaké 4 roky se vývoj posune a nové mašiny budou na naprosto jiné úrovni..Za mě je shimano dnes na špičkové úrovni a plně sekunduje všem ostatním značkám a ve spoustě vychytávek je pro mě lepší...
04.05.2019 - 14:25:05
03
celkom nas tam zotreli :D kazdy system ma svoje plusy a minusy, hlavne je nekupovat nic naslepo, ak nie je moznost odskusania aspon co najviac o tom ktorom systeme nastudovat. za mna pre Shimano: spominane packove prepinanie rezimov, moznost nastavenia urovne podpory cez app, perfektne vymysleny a umiestneny displej. komfort ovladania bajku aj v tazkom terene je vyborny. k tym minusom, motor kope, to bolo asi prve co som si vsimol, ale nie je to nic na co by si clovek nezvykol uz pri prvej jazde. vykon motora, tu neviem ci sa da hovorit o nejakej slabine, krutiaci moment ma v porovnani s ostatnymi vyrobcami sice nizsi, ale ked zapnem do tazkeho stupania boost a bajk mi ide vyletiet spod zadku vobec neriesim a nemyslim na Nm, ale uzivam si jazdu a bavim sa. u mna osobne je trochu problem dojazd, myslel som ze na dve baterky dam 150 km, ale zatial to tak nevyzera, skor nieco malo cez 100 km pri 2000 m nastupanych. asi by som mal schudnut :D
04.05.2019 - 15:01:36
01
.Sorcerer naprosto s tebou souhlasím. Nevím kolik vážíš ,ale já bydlím na kopci..A mám vyzkoušené že moje kolo do kopce baterii nevybíjí ,ale přímo jí sežere...Ovšem už se dostávám také na vyšší hranice dojezdu..Hmotnost hraje velkou roli..Na 4km ,po cestě domů, při boostu vymlátím 2 čárky na displeji.. teda letos už jen jednu...A dojezd jsem zvýšil o 20km na nějakých 80km...Zde jde vidět trošku lepší kondice. Nepotřebuji už tolik pomáhat..A to mě těší..také je třeba naučit se na e-biku jezdit..Ono to není jen o tom zapnout to na plný kotel a valit na nejtěžší převod všechno... Hádám se do krve s těma bikerama co naprosto odsuzují E-kolo ,aniž by věděli co to obnáší.. Mám doma ještě GT iDrive 5 z roku 2007 což je enduro na 130mm najeto cca 10tis ,ovšem za posledních X let je to zlé a Favorita z roku 1984.. což je jen takový projekt na srandu..Ale loni najel 50km a přežil mou hmotnost..Klaním se tím soudruhům z favoritu.. Takže vím jaké to je jezdit na klasice.. vždyť první MTB jsem koupil v roce 1989..Velamos Sobotín. To kolo mělo 20kilo!!! Dnes jezdím ebike a jsem spokojený a většina těch skalních bikerů co na motorku zanevřelo bude za 20 let mluvit naprosto jinak...
04.05.2019 - 15:24:08
01
radohanno napísal:
U bosch táhneš sílu přes motor,pak to řeší čipem na 50km


U motorov Bosch rady Active line, Active line + to neplati, pri odpojeni motora nie je ziadny odpor.
04.05.2019 - 15:41:52
00
Mak napísal:
U motorov Bosch rady Active line, Active line + to neplati, pri odpojeni motora nie je ziadny odpor.

Jen jsem citoval test který jsem kdysi četl..Neznám přesně jak je to zpřevodované...Ale převodník není spojený s klikama ,čili uvnitř je nějaké soukolí..V několika testech psali, že je pak těžké šlapat pokud dojde baterie...
04.05.2019 - 17:26:18
00
keyboard_arrow_up